Tussenacceleratie 80 > 120

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat mag je niet zo berekenen volgens mij, volgens mij kun je dat niet berekenen. Ik denk dat je die dingen gewoon op moet zoeken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

turboman schreef:
Marcel B. schreef:Net nog even getest, en kwam zo op 5,9 secs in 3, daarna had ik geen zin meer om en in z'n 4 te testen want ik reed alweer zo lekker ;)
Met wat voor wagen ?
Zoals Tom al zei, een 1.8 16v
Don't walk the grass... smoke it
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

turboman schreef:http://www.angelfire.com/celeb/turboman ... schema.pdf

Koppelschema (wellicht accuraat)
Klopt idd geen hout van, tis wel leuk verzonnen ;)

Tis niet voor niets een koppelkromme, dus het is geen rechte lijn :)
Don't walk the grass... smoke it
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Marcel B. schreef:
turboman schreef:http://www.angelfire.com/celeb/turboman ... schema.pdf

Koppelschema (wellicht accuraat)
Klopt idd geen hout van, tis wel leuk verzonnen ;)

Tis niet voor niets een koppelkromme, dus het is geen rechte lijn :)
yep, ik weet het, maar wel leuk geprobeerd :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

turboman schreef:
Menno schreef:hmm, dat maakt nieuwsgierig.
onder de 3 seconden?
Een standaard GTT moet het in 5,5 seconden kunnen doen, in z'n 3.
Ik zit royaaaal onder de 5,5 ... ik heb nog geen fatsoendelijke kilometerteller, maar mijn hele 3e versnelling duurt nog geen 4 seconden. Rij dan wel op 0.8 bar onder de gasklep op 185/55/13 bandjes :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

turboman schreef:
AZ4L schreef:
turboman schreef:Normale omstandigheden (geen regen enzo), overdag

RSi Longchamp:

80-120 III: 6,0 s
80-120 IV: 7,5 s

80-120 III: 5,8 s
80-120 IV: 7,3 s

Zal het nog wat vaker checken, om een echt goed beeld te krijgen.
Hoe kan dat nou dan? Het koppel is nagenoeg gelijk en de 16v heeft 20 pk meer? Gewichtsverschil is nog geen 40 kilo?
De RSi (953 kg) heeft max. 150 Nm bij al 2750 toeren, de 16V heeft max. 158 Nm echter pas bij 4250 tpm (997 kg).
Voor zover ik weet zijn peekaas goed voor een hoge topsnelheid en koppel voor acceleratie.
Dan heb ik dus verkeerde informatie... :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

80 - 120 in IV: 6,6 sec

Weer: lichte regenval, 12 graden.

Morgen zal ik eens meten wat 'ie doet in 3.
Laatst gewijzigd door Merijn op di 7 okt 2003 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

regen valt en ligt daarna inderdaad (sorry :p )

ben benieuwd naar de tijden in de III
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Beter zo? :D (Y)
SilverRS
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 5 okt 2003 20:04
Locatie: Den Haag

De test met de clio sport 2000. Na al de eerdere reacties te hebben gelezen, moest ik dat dus ook uittesten. Na minimaal 15 pogingen zijn de volgende getallen naar boven gekomen.

buitentempertatuur 10 graden
wegdek: nat
staat van clio: standaard
tijd: di avond 20.10 (heeft er geen zak mee te maken. Alleen voor die bestuurders die gek zaten te kijken, dat ik er elke keer als een gek er vandoor ging.) :lol:

Clio sport
de tijden
80 - 120 in 3: 4.8 seconden
80 - 120 in 4: 6.4 seconden

Ik ben nieuwsgierig naar andere clio sport tijden dus laat het weten!
Als het maar hard gaat!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Net effe gemeten.
Weer: regen, 8 graden.
Wegdek: zeiknat. :lol:

80-120 in III: 4,6 sec.
80-120 in IV : 6,4 sec.

Ik had ook nog geprobeerd de 0-100 even te klokken, maar dat lukt voor geen meter met dit weer. :s
jpp_GTX
Berichten: 608
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 20:37
Locatie: Malta

Net (al radio luisterend (~) , thanks Rob).
Weer: regen, ? graden.
Wegdek: nat.

80-120 in IV : ongeveer 11 sec. :@


Merijn zei ooit eens tegen me; "goh jij weet het gaspedaal wel te vinden!!....."

Maar ja dat moet ook wel met zulke tijden (N) .....(90pk (S) )
.
.
.
.
(wel ooit eens op een motor 0-100 : 3.4 sec (Y) )
Rutger205MI16
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 20:32
Locatie: Wolvega

robclio16V schreef:Net effe gemeten.
Weer: regen, 8 graden.
Wegdek: zeiknat. :lol:

80-120 in III: 4,6 sec.
80-120 in IV : 6,4 sec.

Ik had ook nog geprobeerd de 0-100 even te klokken, maar dat lukt voor geen meter met dit weer. :s
Wat zijn de specs van jou auto? Ze wijken namelijk erg af van de andere Clio 16V's.

Groet,
Rutger
170 pk @ 6940 rpm
180 nm @ 5610 rpm

te koop gevraagd: meer koppel
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ongeveer 170 pk en bijna 200 Nm koppel.
Gemeten bij FCG in Gorredijk. :)
Rutger205MI16
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 20:32
Locatie: Wolvega

Okee dan, dan geloof ik je :wink: Good job!
170 pk @ 6940 rpm
180 nm @ 5610 rpm

te koop gevraagd: meer koppel
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

robclio16V schreef:Ongeveer 170 pk en bijna 200 Nm koppel.
Gemeten bij FCG in Gorredijk. :)
Ik dacht al. Ik doe iets niet goed :)
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

AZ4L schreef:
robclio16V schreef:Ongeveer 170 pk en bijna 200 Nm koppel.
Gemeten bij FCG in Gorredijk. :)
Ik dacht al. Ik doe iets niet goed :)
ja, dacht ook al: erg snel voor een std. clio 16v, maar tis een getunede... vandaar de tijden
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

K heb nog iets gevonden dat misschien wel interessant is. Het is wel in het Frans :D :

http://www.chez.com/eperre/Essai/Perf/perf.htm
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

robclio16V schreef:Net effe gemeten.
Weer: regen, 8 graden.
Wegdek: zeiknat. :lol:

80-120 in III: 4,6 sec.
80-120 in IV : 6,4 sec.

Ik had ook nog geprobeerd de 0-100 even te klokken, maar dat lukt voor geen meter met dit weer. :s
Doe mij ook zo'n blok :D
Don't walk the grass... smoke it
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ivo8hoven schreef:Tja al die toerenbegrenzers....., bah wat een rommel :D
Gewoon lekker de 7000 toeren eff anntikken of meer als je zin hebt..... >-)

80 - 120 in gang 3 : 4.5 sec.
80 - 120 in gang 4 : 6.8 sec.

:smoke: :smoke:
Let wel....met 16" :worship:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hoe meten jullie je tijden, overigens? Bij 50 km/u vol op het gas, als de snelheidsmeter langs de 80 komt de stopwacht in en als je bij 120 aangekomen bent de stopwacht stoppen? Of eerst 80 rijden en terwijl je het gas erop gooit de stopwatch aan?

Dat scheelt nogal veel! Zeker met een turbootje, want de turbo moet dan nog wel wat versnellen. Zeker in de 4e versnelling! :)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Merijn schreef:Hoe meten jullie je tijden, overigens? Bij 50 km/u vol op het gas, als de snelheidsmeter langs de 80 komt de stopwacht in en als je bij 120 aangekomen bent de stopwacht stoppen? Of eerst 80 rijden en terwijl je het gas erop gooit de stopwatch aan?

Dat scheelt nogal veel! Zeker met een turbootje, want de turbo moet dan nog wel wat versnellen. Zeker in de 4e versnelling! :)
80 rijden, dan tegelijk met gas stopwatch in, even opletten en weerindrukken als ie langs de 120 vliegt :)
Don't walk the grass... smoke it
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ja gewoon de gewenste snelheid gaan rijden (80 dus), en dan tegelijk als je rechtervoet het gas intrapt, een stopwatch aanklikken.... :wink:
En dit duurt in 4 iets langer ja.... :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Okay, dan doe ik het op dezelfde manier. :)
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Merijn schreef:Okay, dan doe ik het op dezelfde manier. :)
AHA! Hoe lang duurt dat voordat bij een GTT de turbo erin komt? 5 seconden he? :p
Zie je wel, Clio 16v accelereert toch sneller :wink:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Jij mag een aardige rappe cliko 16V hebben om het tussensprintje van een GTT te redden in zn 3e versnelling..... :lol:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ivo8hoven schreef:Jij mag een aardige rappe cliko 16V hebben om het tussensprintje van een GTT te redden in zn 3e versnelling..... :lol:
jaja, we weten onderhand wel een keer dat een hoop 5gtt rijders hun auto erg snel vinden.
rev it like a rental
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Nou eeehhh, ik reargeer alleen maar even op iemand, maar wat doet dat logge schip van jouw eigenlijk Menno....???


:wink:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

dat logge schip van zo'n 1440 kg (!) doet er ongeveer 4,5 seconden over. Das met een vrij beschaafde 1 bar vuldruk (en met ivoinfo: 8v en 17" :wink: ).

Zie pagina 1 voor een 2wd. Als ik een beetje snelheid in die Quadra krijg zal ik 't je gelijk melden hier.
rev it like a rental
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ja, da's pas echte powerrr...
Ben nog onder de indruk van een ritje in Jeroen zn 21 T (met menno chip).... (Y) (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

80 - 120 in III: 4,8 sec
80 - 120 in IV: 6,6 sec

Net op de terugweg gemeten, maar echt perfect ging 'ie niet. Zeker niet in 3. Hoeveel ik er nog vanaf moet kunnen rijden weet ik echt niet. Misschien een tiende of zo...
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

Euh...het ligt misschien aan mij...maar zou het kunnen dat mijn GTT met orginele bandenmaat geen 120 haalt in 3de???
Of ben ik gewoon te bang om door te trekken??? :wink:
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een goede, warme GT met een RE209 kan wel door tot de 7000 heb ik begrepen! Maar pin me er niet op vast! :)
SilverRS
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 5 okt 2003 20:04
Locatie: Den Haag

Jij mag een aardige rappe cliko 16V hebben om het tussensprintje van een GTT te redden in zn 3e versnelling.....
_________________

Het is gewoon andersom, een 5 gtt mag wel redelijk rap zijn om een 16v bij te kunnen houden in de 3e versnelling!! :lol: :lol:
Als het maar hard gaat!
Plaats reactie