Tips, ideeen, laat maar komme!!

MAP sensor = nodig, absoluut. je lambdasensor kan wel een terugkoppeling geven. De map sensor in samenwerking met de lambdasensor en de gaskleppotmeter geeft de tijd en mate van inspuiting. Ollie had laatst idd gezegd dat MAP manifold ABSOLUTE pressure was. De 16v map-sensoren gaan tot 100kpa, dus tot max gewone luchtdruk. Dit is bij volgas het geval. eronder heb je een vacuum. Bij turbomotoren gaat het pas feest worden boven de 100kpa, dus de sensor moet daarboven OOK geschikt zijn! Een 200kpa map-sensor geeft dan dezelfde waarden, alleen dan over het bereik 0-200kpa, als de 100kpa map sensor, die diezelfde waarden dan geeft maar dan tussen 0-100kpa. dat is mooi, maar dan moet je chip zo herschreven worden dat je boordcomputer er ook iets van snapt.~Haas~ schreef:je moet iig uitzoeken met wat voor toerental die compressor draait en dat omzetten naar een clio door de poeliediam te veranderen. Dan moet je nog iets verzinnen om het geheel op zijn plaats te houden, maar dat zal idd niet zo heel moeilijk zijn. Alleen moet je wel een goede hoogte vinden zeg maar dat er ook een riem voor beschikbaar is die eromheen past. De lengte zal niet verschrikkelijk moeilijk zijn, ik denk alleen de breedte wel. Misschien kun je een riemlengte van een riem gebruiken voor een auto met airco??
Het zal wel een stomme vraag zijn, maar ben niet zo bekend met dat soort dingen, waarom moet je je mapsensor aanpassen dan? Snap wel dat het blok beter draait met een speciaal daarvoor geprogameerde comp, maar je lambdasensor zorgt toch ook al voor aanpassing van de inspuiting enz? Sterkere benzinepomp met meer druk is iig nodig, 16V geval ofzo?
nee monopointRiël schreef:Mmmz op je 1.4 zie ik. Heb je multipoint injectie? Dan zou 't kunnen. Misschien gaan er gtt zuigers in/drijfstangen in?
dis wel van een 19marcel16v schreef:Om alvast een idee te geven dat het mogelijk is;
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/52_naamloos.bmp[/img]