jaaaaa maar een 1.8 16v is geen 2.0 16vFlorus schreef:Ooooja joh,er zijn wel meer dingen slecht in het leven,je moet ook niet te hoog gaan,en ik trek niet konstant tot de begrenzer,je kan op je gemak bij 6500 toeren schakelen zonder dat de begrenzer er al in knalt,een 1.8 16v loopt vanuit de fabriek ook al 7000 tpm.
Tussenacceleratie 80 > 120
Don't walk the grass... smoke it
-
- Moderator
- Car: MB
maar een 1.8 kan ook gewoon meer toeren hebben door de andere slag meen ik. In de praktijk merk ik eigenlijk dat ik niet echt vaak doortrek tot 6500 tpm. meestal schakel je eerder
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
heeft ook helemaal geen zin...Tom schreef:maar een 1.8 kan ook gewoon meer toeren hebben door de andere slag meen ik. In de praktijk merk ik eigenlijk dat ik niet echt vaak doortrek tot 6500 tpm. meestal schakel je eerder
waar rij je zelf in,1.8 16v of williams?Marcel B. schreef:heeft ook helemaal geen zin...Tom schreef:maar een 1.8 kan ook gewoon meer toeren hebben door de andere slag meen ik. In de praktijk merk ik eigenlijk dat ik niet echt vaak doortrek tot 6500 tpm. meestal schakel je eerder
1.8 16vFlorus schreef:waar rij je zelf in,1.8 16v of williams?Marcel B. schreef:heeft ook helemaal geen zin...Tom schreef:maar een 1.8 kan ook gewoon meer toeren hebben door de andere slag meen ik. In de praktijk merk ik eigenlijk dat ik niet echt vaak doortrek tot 6500 tpm. meestal schakel je eerder
hmm, mja misschien, je verliest natuurlijk wat tijd met schakelen... denkfoutjeTom schreef:klopt marcel, het laatse stukje wordt de trekkracht toch wat minder, maar de snelste acc. heb je toch wel door door te trekken

-
- Moderator
- Car: MB
en door de toerenval valt ie terug in een beter gebied als je wat later schakelt. maar ja, dat merk je alleen als je echt door meerdere versnellingen heen jaagt. Als je in een willekeurige versnelling even wil accelereren heb je daar toch geen last van
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Voor de toerenverhoging had ik van 0-100 ruim 8 sec. nodig,hij haalde toen 90 in z'n 2,na toerenverhoging 7.2 sec van 0-100 en haalt nu 105 in z'n 2,dat naar z'n 3 schakelen kost gewoon tijd,en ja het zal niet bevordelijk zijn voor je blok maarja,zoals ik al zei,er zijn wel meer dingen slecht,in ieder geval goed warmrijden,optijd olie verversen,en oliepeil goed op hoogte houden,dit scheelt al de helft
,en ja,gaat ie stuk nouja hou ik in ieder geval veban aan het werk
.

Ik kan mijn Clio doortrekken tot 7200, en toch loopt mijn Clio stationair net iets onder 1000, dus gewoon lekker rustig. Is dat normaal bij een standaard Clio? Want die gaan standaard toch echt maar tot 7000? Of mag ik daaruit opmaken dat mijn Clio enigszins is gekieteld (door de vorige eigenaar(s))? Want dat weet ik dus niet.Ivo8hoven schreef:Tja al die toerenbegrenzers....., bah wat een rommel![]()
Gewoon lekker de 7000 toeren eff anntikken of meer als je zin hebt.....![]()
80 - 120 in gang 3 : 4.5 sec.
80 - 120 in gang 4 : 6.8 sec.
![]()
Voordat ik mijn huidige Clio kocht, had ik reeds in meerdere gereden, maar de mijne leek me iets feller dan die anderen. Kan natuurlijk ook tussen je oren zitten, mar het was gevoelsmatig.
Wat zou het zijn, andere chip waarschijnlijk dan. Mooi meegenomen...
Laatst gewijzigd door AZ4L op zo 5 okt 2003 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
als ik flink doortrek tikt de naald van me toerenteller de naald van me turbodruk meter aan 
iets afwijking in de rpm teller denk?

iets afwijking in de rpm teller denk?
Immer wieder die verdammte Holländer
M'n golfje TDI ('96) doet ongeveer 7 sec, geijkte km's.
Heb je de motor zover in toeren gejaagd dat de begrenzer ingreep? Dit zal standaard toch iets van 7200 of 7400 toeren zijn.AZ4L schreef:Ik denk het niet, de 19 is toch net iets anders geconfigureerd dan de Clio, geloof ik.marcel16v schreef:De 19 16v heeft de begrenzer standaard op 7400, zal voor de clio wel hetzelfde zijn.
Ja, een tijdje nadat ik hem aangeschaft had wel, om eens uit te proberen. Gaf was toch iedere keer nadat de naald de 7200 was gepasseerd.marcel16v schreef:Heb je de motor zover in toeren gejaagd dat de begrenzer ingreep? Dit zal standaard toch iets van 7200 of 7400 toeren zijn.AZ4L schreef:Ik denk het niet, de 19 is toch net iets anders geconfigureerd dan de Clio, geloof ik.marcel16v schreef:De 19 16v heeft de begrenzer standaard op 7400, zal voor de clio wel hetzelfde zijn.
Heb je er een VTEC blok in gelepeld of zo?marcel16v schreef:Die van mij draait 7800 toeren, moet je niet al teveel doen (maar is wel kikkuhAZ4L schreef:Gaf was toch iedere keer nadat de naald de 7200 was gepasseerd.)

-
Weet iemand toevallig ook wat de maximale toeren van een Clio Rsi is? Zelf durf ik hem niet verder door te trekken dan +/- 6200 toeren. Maar ben wel benieuwd of zit er geen toeren begrenser op?
-
Ok ik zal het wel een keertje proberenJasper16v schreef:Is wel begrensd, maar op wat...
Ben er zelf ook niet zo'n voorstander van, maar je kan hem best wel eens doortrekken hoor. Als je het maar niet wekelijk doet

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zit zeker wel een toerenbegrenzer op. gaat ie stotteren en wil ie niet harder. bij jou staat die nog op 6200 bij mijn 1.8RT op 6000*Stephan_RSI* schreef:Weet iemand toevallig ook wat de maximale toeren van een Clio Rsi is? Zelf durf ik hem niet verder door te trekken dan +/- 6200 toeren. Maar ben wel benieuwd of zit er geen toeren begrenser op?

Waar ie dan wel zit bij een RSI weet ik niet. ff proberen kan geen kwaad.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Ben benieuwd...*Stephan_RSI* schreef:Ok ik zal het wel een keertje proberenJasper16v schreef:Is wel begrensd, maar op wat...
Ben er zelf ook niet zo'n voorstander van, maar je kan hem best wel eens doortrekken hoor. Als je het maar niet wekelijk doet. Probeer ook ff meteen de 80 - 120 te klokken als het lukt.

daar is wel wat aan te doenFrits schreef:bij mijn 1.8RT op 6000*Stephan_RSI* schreef:Weet iemand toevallig ook wat de maximale toeren van een Clio Rsi is? Zelf durf ik hem niet verder door te trekken dan +/- 6200 toeren. Maar ben wel benieuwd of zit er geen toeren begrenser op?
Gr.Frits

rev it like a rental
Menno schreef:daar is wel wat aan te doenFrits schreef:bij mijn 1.8RT op 6000*Stephan_RSI* schreef:Weet iemand toevallig ook wat de maximale toeren van een Clio Rsi is? Zelf durf ik hem niet verder door te trekken dan +/- 6200 toeren. Maar ben wel benieuwd of zit er geen toeren begrenser op?
Gr.Frits
Een 16v blok erin lepelen...