Tussenacceleratie 80 > 120

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Ik ben niet zo'n stoplichtsprintjesfanaat, leuker vind ik inhaalsprintjes op de snelweg. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hun acceleratietijden van 80 naar 120 een keer geklokt hebben. Ik heb het zelf wel meerdere malen gedaan (voor een juist beeld) en met bijrijder (die de stopwatch hanteerde) kom ik steeds uit op gemiddeld 6 seconden, soms een paar tienden minder, soms een paar tienden meer.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

type auto is ook wel leuk om te weten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Sorry, Clio 16v...
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Mijn test van enkele weken terug in Clio 1.8 16v.

Omstandigheden: droog, zon 22 graden, 'staande' start

80-120 in 3
Poging 1: 6.1
Poging 2: 6.4
Poging 3: 6.2
Poging 4: 6.1
Poging 5: 6.4
Poging 6: 6.5

80-120 in 4
Poging 1: 8.6
Poging 2: 8.5
Poging 3: 8.5

Gemeten dmv 1 stopwatch man en 1 rijder :D
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

In z'n vier heb ik niet zoveel geprobeerd, maar wel gemeten en ik kwam uit op 8,4 / 8,5. Vraag me af wat een Williams ervan maakt?
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wat zijn de fabrieks tijden eigenlijk? En wat een willi doet weet ik niet, moet eens een keer meten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

heb 't met m;n vorige 21 redelijk vaak gemeten.
van 80-120 in z'n 3 in ongeveer 3.5 sec.
rev it like a rental
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

AZ4L schreef:In z'n vier heb ik niet zoveel geprobeerd, maar wel gemeten en ik kwam uit op 8,4 / 8,5. Vraag me af wat een Williams ervan maakt?
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...
Onze tijden komen wel redelijk overeen, hoe heb jij het gemeten ? 1 persoon, 2 personen, omstandigheden ?

[edit]
ik lees niet goed :) met bijrijder zie ik net die de stopwatch hanteert
Laatst gewijzigd door Jasper16v op do 2 okt 2003 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Menno schreef:heb 't met m;n vorige 21 redelijk vaak gemeten.
van 80-120 in z'n 3 in ongeveer 3.5 sec.
erg rap ja...
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Jasper16v schreef:
AZ4L schreef:In z'n vier heb ik niet zoveel geprobeerd, maar wel gemeten en ik kwam uit op 8,4 / 8,5. Vraag me af wat een Williams ervan maakt?
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...
Onze tijden komen wel redelijk overeen, hoe heb jij het gemeten ? 1 persoon, 2 personen, omstandigheden ?
Ervanuitgaande dat ik een K&N olf heb, is het gewicht aan personen ongeveer 145 kilo. Niet al teveel gegeten, gekloof ik :). Overdag zowel 's avonds (toen het nog warmer was..) op rechte autowegstukken (diversen). Wind mee of tegen, daar kan ik helaas geen uitspraak over doen.
Laatst gewijzigd door AZ4L op do 2 okt 2003 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wat heeft het gewicht met een luchtfilter te maken ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Tom schreef:wat heeft het gewicht met een luchtfilter te maken ??
sorry, verkeerde zinsopbouw... :)
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

kzal die van m'n RSi binnenkort ook ff checken.... schijnt wel in de buurt van de Clio 16V te liggen, of zelfs iets betere tijden....(veel koppel bij lage toerental)... ik laat het tzt even weten, ben er zelf ook wel benieuwd naar... :foto:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

AZ4L schreef:In z'n vier heb ik niet zoveel geprobeerd, maar wel gemeten en ik kwam uit op 8,4 / 8,5. Vraag me af wat een Williams ervan maakt?
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...
Hier zou ik maar te wijs over lullen, want juist dan heb ik hele leuke reacties gezien van gasten die dachten dat ze snel waren, en dan ik er lekker achterhangen in mn DIESEL...... :smoke: :smoke: :smoke:
Juist op snelheid met inhaalsprintjes heb je voordeel met een goeie (rappe) diesel....., bijv. Ibiza TDI 110 - Honda CRX 1.6 16V (zonder kat, open filter, sportpijp, etc..) vanaf 90 naar 175 km/u......

Lekker even snel..... :lol:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Clio II RXE 1.6 16v
(1 persoon, 12 graden, nevelig)

80-120 III: 6,5 s
80-120 IV: 7,9 s

Gemeten door continu 80 te rijden en bij volgas geven de stopwatch te laten tellen. Het zijn snelheidsmeterkilometers, niet geijkt. 120 teller= ongeveer 114 echt.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Ivo8hoven schreef:
AZ4L schreef:In z'n vier heb ik niet zoveel geprobeerd, maar wel gemeten en ik kwam uit op 8,4 / 8,5. Vraag me af wat een Williams ervan maakt?
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...
Hier zou ik maar te wijs over lullen, want juist dan heb ik hele leuke reacties gezien van gasten die dachten dat ze snel waren, en dan ik er lekker achterhangen in mn DIESEL...... :smoke: :smoke: :smoke:
Juist op snelheid met inhaalsprintjes heb je voordeel met een goeie (rappe) diesel....., bijv. Ibiza TDI 110 - Honda CRX 1.6 16V (zonder kat, open filter, sportpijp, etc..) vanaf 90 naar 175 km/u......

Lekker even snel..... :lol:
Even een greep, een Golf TDI 130 pk doet dat in geloof ik in 7 sec. Althans, dat meen ik ergens te hebben gelezen.
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

xxx
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat zouden de gt-tjes doen? Even de 3e gang door :) Dat gaat onder de 6 hoor 8) Vanuit stilstand de 1, 2, en de 3 uit zit ik op 121 en dat gaat in 9,8 seconden. Nu waarschijnlijk wat sneller (13"ipv 15" en meer druk)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

is wel grappig om te weten wat de tijd van een RSI is, ligt denk ik heel dichtbij die van een 16v.
misschien ook wel grappig om de tijd te meten van
0-200 kmh! 8)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Kheb het vanmiddag even gekeken, maar veel meer dan 6 seconden heb ik er ook niet voor nodig...
Don't walk the grass... smoke it
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

hier wat gegevens van een 16v uit 1995 van carbase:

Motor: dwars-voorin 4 benzine-lijn, 4 kl./cil., elektr. multipoint inj., cil.inh. 1764 cc, boring x slag 82,0 x 83,5 mm, compr. verh. 10,0:1, max. vermogen 99 kW/136 pk bij 6500 tpm, max. koppel 158 bij 4250 tpm.
Onderstel: aandrijving voorwielen, 5-versnellingsbak, voorwieloph. McPherson met torsiestabilisator, achter onafhankelijk met torsiestabilisator, stuurbekrachtiging, draaicirkel 10,1 m, remmen voor geventileerde schijven, achter schijven.
Maten/gewichten: l/b/h 3,71/1,64/1,37 m, wielbasis 2,47 m, banden 185/55 R15V, kofferruimte 265 l, tankinh. 50 l, gewicht 997 kg, laadverm. 433 kg, aanhanger geremd 800 kg.
Prestaties: Topsnelheid 209 km/h, acceleratie 0-100 km/u 8,5 s, 80-120 km/u in 4/5 -/- s, testverbruik 10,2 l/100 km, geluid bij 100/120 km/u 71/73,5 dB.
Nieuwprijs: € 20.191 (1995)
Rutger205MI16
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 20:32
Locatie: Wolvega

Dit is een leuke topic, veel makkelijker te meten dan 0-100.

Alleen kun je dit het beste doen. Je kunt namelijk exact gelijk met je duim de stopwatch indrukken en je rechter voet.

80-120 in 3de versnelling 4,4 sec.
80-120 in 4de versnelling 7,0 sec.

0-200 net op of onder de 30 seconden.

Groet,
Rutger
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Met de 19

80-120 in 3de versnelling 6,1 sec.
80-120 in 4de versnelling nog niet gemeten
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Net ff gemeten: clio williams '95

80-120 in 3e = 4.7 sec.
80-120 in 4e = 6.7 sec.
:wink:
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:Clio II RXE 1.6 16v
(1 persoon, 12 graden, nevelig)

80-120 III: 6,5 s
80-120 IV: 7,9 s

Gemeten door continu 80 te rijden en bij volgas geven de stopwatch te laten tellen. Het zijn snelheidsmeterkilometers, niet geijkt. 120 teller= ongeveer 114 echt.
En de baccara?????
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Florus schreef:Net ff gemeten: clio williams '95

80-120 in 3e = 4.7 sec.
80-120 in 4e = 6.7 sec.
:wink:
trekkracht betekent in ieder geval een hoop :)
Weet iemand trouwens hoeveel de kilometers bij een Clio 16v afwijken (op basis van de originele uitvoeringen)?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik haal geen 120 in zijn 3 :( lang leve kleine bandjes. Nou i.e.g. ga ik van 70 tot 110 in een hele kleine 4 sec want die 3 ben ik echt zo doorheen :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Alleycat schreef:
Martijn *Baccara* schreef:Clio II RXE 1.6 16v
(1 persoon, 12 graden, nevelig)

80-120 III: 6,5 s
80-120 IV: 7,9 s

Gemeten door continu 80 te rijden en bij volgas geven de stopwatch te laten tellen. Het zijn snelheidsmeterkilometers, niet geijkt. 120 teller= ongeveer 114 echt.
En de baccara?????
Moet ik nog meten. In IV iets sneller dan de Clio.

M'n oude GTX (met te grote wielen):

80-120 IV: 10,2 s
80-120 V: 13,5 s
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

AZ4L schreef:
Florus schreef:Net ff gemeten: clio williams '95

80-120 in 3e = 4.7 sec.
80-120 in 4e = 6.7 sec.
:wink:
trekkracht betekent in ieder geval een hoop :)
Weet iemand trouwens hoeveel de kilometers bij een Clio 16v afwijken (op basis van de originele uitvoeringen)?
't is wel een ge-chipte + toerenverhoogt,kat. weg,tussendemper weg en een peco bigbore einddemper :D
Vraag me ook wel af wat een standaart willy doet :)
Just the Cook
Berichten: 458
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Florus schreef:
AZ4L schreef:
Florus schreef:Net ff gemeten: clio williams '95

80-120 in 3e = 4.7 sec.
80-120 in 4e = 6.7 sec.
:wink:
trekkracht betekent in ieder geval een hoop :)
Weet iemand trouwens hoeveel de kilometers bij een Clio 16v afwijken (op basis van de originele uitvoeringen)?
't is wel een ge-chipte + toerenverhoogt,kat. weg,tussendemper weg en een peco bigbore einddemper :D
Vraag me ook wel af wat een standaart willy doet :)
aha... :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

toerenverhoogd maakt natuurlijk niet uit. 120 haalt ie toch wel in zijn 3
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Tom schreef:toerenverhoogd maakt natuurlijk niet uit. 120 haalt ie toch wel in zijn 3
de 160 ook wel...


Kilometertellerafwijking is hetzelfde voor alle clio's tenzij je een andere banden maat hebt gemonteerd (wielomtrek).
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Tom schreef:toerenverhoogd maakt natuurlijk niet uit. 120 haalt ie toch wel in zijn 3
Dat is zo,maar het sprintje van 0-100 doe je met toerenverhoging wel bijna 1 sec. sneller,kan bij een stoplichtsprintje net je winst zijn :lol: .
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

toerenverhoging? neem aan toerenbegrenzer omhoog...?

Aiai, slecht voor je williblokje...
Don't walk the grass... smoke it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ooooja joh,er zijn wel meer dingen slecht in het leven :lol: ,je moet ook niet te hoog gaan,en ik trek niet konstant tot de begrenzer,je kan op je gemak bij 6500 toeren schakelen zonder dat de begrenzer er al in knalt,een 1.8 16v loopt vanuit de fabriek ook al 7000 tpm. :D
Plaats reactie