Tussenacceleratie 80 > 120
Ik ben niet zo'n stoplichtsprintjesfanaat, leuker vind ik inhaalsprintjes op de snelweg. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hun acceleratietijden van 80 naar 120 een keer geklokt hebben. Ik heb het zelf wel meerdere malen gedaan (voor een juist beeld) en met bijrijder (die de stopwatch hanteerde) kom ik steeds uit op gemiddeld 6 seconden, soms een paar tienden minder, soms een paar tienden meer.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Mijn test van enkele weken terug in Clio 1.8 16v.
Omstandigheden: droog, zon 22 graden, 'staande' start
80-120 in 3
Poging 1: 6.1
Poging 2: 6.4
Poging 3: 6.2
Poging 4: 6.1
Poging 5: 6.4
Poging 6: 6.5
80-120 in 4
Poging 1: 8.6
Poging 2: 8.5
Poging 3: 8.5
Gemeten dmv 1 stopwatch man en 1 rijder
Mijn test van enkele weken terug in Clio 1.8 16v.
Omstandigheden: droog, zon 22 graden, 'staande' start
80-120 in 3
Poging 1: 6.1
Poging 2: 6.4
Poging 3: 6.2
Poging 4: 6.1
Poging 5: 6.4
Poging 6: 6.5
80-120 in 4
Poging 1: 8.6
Poging 2: 8.5
Poging 3: 8.5
Gemeten dmv 1 stopwatch man en 1 rijder

In z'n vier heb ik niet zoveel geprobeerd, maar wel gemeten en ik kwam uit op 8,4 / 8,5. Vraag me af wat een Williams ervan maakt?
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...
Onze tijden komen wel redelijk overeen, hoe heb jij het gemeten ? 1 persoon, 2 personen, omstandigheden ?AZ4L schreef:In z'n vier heb ik niet zoveel geprobeerd, maar wel gemeten en ik kwam uit op 8,4 / 8,5. Vraag me af wat een Williams ervan maakt?
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...
[edit]
ik lees niet goed

Laatst gewijzigd door Jasper16v op do 2 okt 2003 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Ervanuitgaande dat ik een K&N olf heb, is het gewicht aan personen ongeveer 145 kilo. Niet al teveel gegeten, gekloof ikJasper16v schreef:Onze tijden komen wel redelijk overeen, hoe heb jij het gemeten ? 1 persoon, 2 personen, omstandigheden ?AZ4L schreef:In z'n vier heb ik niet zoveel geprobeerd, maar wel gemeten en ik kwam uit op 8,4 / 8,5. Vraag me af wat een Williams ervan maakt?
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...

Laatst gewijzigd door AZ4L op do 2 okt 2003 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
kzal die van m'n RSi binnenkort ook ff checken.... schijnt wel in de buurt van de Clio 16V te liggen, of zelfs iets betere tijden....(veel koppel bij lage toerental)... ik laat het tzt even weten, ben er zelf ook wel benieuwd naar... 

Hier zou ik maar te wijs over lullen, want juist dan heb ik hele leuke reacties gezien van gasten die dachten dat ze snel waren, en dan ik er lekker achterhangen in mn DIESEL......AZ4L schreef:In z'n vier heb ik niet zoveel geprobeerd, maar wel gemeten en ik kwam uit op 8,4 / 8,5. Vraag me af wat een Williams ervan maakt?
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...



Juist op snelheid met inhaalsprintjes heb je voordeel met een goeie (rappe) diesel....., bijv. Ibiza TDI 110 - Honda CRX 1.6 16V (zonder kat, open filter, sportpijp, etc..) vanaf 90 naar 175 km/u......
Lekker even snel.....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Clio II RXE 1.6 16v
(1 persoon, 12 graden, nevelig)
80-120 III: 6,5 s
80-120 IV: 7,9 s
Gemeten door continu 80 te rijden en bij volgas geven de stopwatch te laten tellen. Het zijn snelheidsmeterkilometers, niet geijkt. 120 teller= ongeveer 114 echt.
(1 persoon, 12 graden, nevelig)
80-120 III: 6,5 s
80-120 IV: 7,9 s
Gemeten door continu 80 te rijden en bij volgas geven de stopwatch te laten tellen. Het zijn snelheidsmeterkilometers, niet geijkt. 120 teller= ongeveer 114 echt.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Even een greep, een Golf TDI 130 pk doet dat in geloof ik in 7 sec. Althans, dat meen ik ergens te hebben gelezen.Ivo8hoven schreef:Hier zou ik maar te wijs over lullen, want juist dan heb ik hele leuke reacties gezien van gasten die dachten dat ze snel waren, en dan ik er lekker achterhangen in mn DIESEL......AZ4L schreef:In z'n vier heb ik niet zoveel geprobeerd, maar wel gemeten en ik kwam uit op 8,4 / 8,5. Vraag me af wat een Williams ervan maakt?
Altijd leuk, achter zo'n inhalende vrachtwagen dobberen met een bumperklevende TDI, GTI, GSI of wat dan ook en als het gat daar is.. hop, in die 3. Lekker...![]()
![]()
![]()
Juist op snelheid met inhaalsprintjes heb je voordeel met een goeie (rappe) diesel....., bijv. Ibiza TDI 110 - Honda CRX 1.6 16V (zonder kat, open filter, sportpijp, etc..) vanaf 90 naar 175 km/u......
Lekker even snel.....
Wat zouden de gt-tjes doen? Even de 3e gang door
Dat gaat onder de 6 hoor
Vanuit stilstand de 1, 2, en de 3 uit zit ik op 121 en dat gaat in 9,8 seconden. Nu waarschijnlijk wat sneller (13"ipv 15" en meer druk)


-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
is wel grappig om te weten wat de tijd van een RSI is, ligt denk ik heel dichtbij die van een 16v.
misschien ook wel grappig om de tijd te meten van
0-200 kmh!
misschien ook wel grappig om de tijd te meten van
0-200 kmh!

-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
hier wat gegevens van een 16v uit 1995 van carbase:
Motor: dwars-voorin 4 benzine-lijn, 4 kl./cil., elektr. multipoint inj., cil.inh. 1764 cc, boring x slag 82,0 x 83,5 mm, compr. verh. 10,0:1, max. vermogen 99 kW/136 pk bij 6500 tpm, max. koppel 158 bij 4250 tpm.
Onderstel: aandrijving voorwielen, 5-versnellingsbak, voorwieloph. McPherson met torsiestabilisator, achter onafhankelijk met torsiestabilisator, stuurbekrachtiging, draaicirkel 10,1 m, remmen voor geventileerde schijven, achter schijven.
Maten/gewichten: l/b/h 3,71/1,64/1,37 m, wielbasis 2,47 m, banden 185/55 R15V, kofferruimte 265 l, tankinh. 50 l, gewicht 997 kg, laadverm. 433 kg, aanhanger geremd 800 kg.
Prestaties: Topsnelheid 209 km/h, acceleratie 0-100 km/u 8,5 s, 80-120 km/u in 4/5 -/- s, testverbruik 10,2 l/100 km, geluid bij 100/120 km/u 71/73,5 dB.
Nieuwprijs: € 20.191 (1995)
Motor: dwars-voorin 4 benzine-lijn, 4 kl./cil., elektr. multipoint inj., cil.inh. 1764 cc, boring x slag 82,0 x 83,5 mm, compr. verh. 10,0:1, max. vermogen 99 kW/136 pk bij 6500 tpm, max. koppel 158 bij 4250 tpm.
Onderstel: aandrijving voorwielen, 5-versnellingsbak, voorwieloph. McPherson met torsiestabilisator, achter onafhankelijk met torsiestabilisator, stuurbekrachtiging, draaicirkel 10,1 m, remmen voor geventileerde schijven, achter schijven.
Maten/gewichten: l/b/h 3,71/1,64/1,37 m, wielbasis 2,47 m, banden 185/55 R15V, kofferruimte 265 l, tankinh. 50 l, gewicht 997 kg, laadverm. 433 kg, aanhanger geremd 800 kg.
Prestaties: Topsnelheid 209 km/h, acceleratie 0-100 km/u 8,5 s, 80-120 km/u in 4/5 -/- s, testverbruik 10,2 l/100 km, geluid bij 100/120 km/u 71/73,5 dB.
Nieuwprijs: € 20.191 (1995)
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 20:32
- Locatie: Wolvega
Dit is een leuke topic, veel makkelijker te meten dan 0-100.
Alleen kun je dit het beste doen. Je kunt namelijk exact gelijk met je duim de stopwatch indrukken en je rechter voet.
80-120 in 3de versnelling 4,4 sec.
80-120 in 4de versnelling 7,0 sec.
0-200 net op of onder de 30 seconden.
Groet,
Rutger
Alleen kun je dit het beste doen. Je kunt namelijk exact gelijk met je duim de stopwatch indrukken en je rechter voet.
80-120 in 3de versnelling 4,4 sec.
80-120 in 4de versnelling 7,0 sec.
0-200 net op of onder de 30 seconden.
Groet,
Rutger
En de baccara?????Martijn *Baccara* schreef:Clio II RXE 1.6 16v
(1 persoon, 12 graden, nevelig)
80-120 III: 6,5 s
80-120 IV: 7,9 s
Gemeten door continu 80 te rijden en bij volgas geven de stopwatch te laten tellen. Het zijn snelheidsmeterkilometers, niet geijkt. 120 teller= ongeveer 114 echt.
trekkracht betekent in ieder geval een hoopFlorus schreef:Net ff gemeten: clio williams '95
80-120 in 3e = 4.7 sec.
80-120 in 4e = 6.7 sec.

Weet iemand trouwens hoeveel de kilometers bij een Clio 16v afwijken (op basis van de originele uitvoeringen)?
Ik haal geen 120 in zijn 3
lang leve kleine bandjes. Nou i.e.g. ga ik van 70 tot 110 in een hele kleine 4 sec want die 3 ben ik echt zo doorheen 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Moet ik nog meten. In IV iets sneller dan de Clio.Alleycat schreef:En de baccara?????Martijn *Baccara* schreef:Clio II RXE 1.6 16v
(1 persoon, 12 graden, nevelig)
80-120 III: 6,5 s
80-120 IV: 7,9 s
Gemeten door continu 80 te rijden en bij volgas geven de stopwatch te laten tellen. Het zijn snelheidsmeterkilometers, niet geijkt. 120 teller= ongeveer 114 echt.
M'n oude GTX (met te grote wielen):
80-120 IV: 10,2 s
80-120 V: 13,5 s
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
't is wel een ge-chipte + toerenverhoogt,kat. weg,tussendemper weg en een peco bigbore einddemperAZ4L schreef:trekkracht betekent in ieder geval een hoopFlorus schreef:Net ff gemeten: clio williams '95
80-120 in 3e = 4.7 sec.
80-120 in 4e = 6.7 sec.
Weet iemand trouwens hoeveel de kilometers bij een Clio 16v afwijken (op basis van de originele uitvoeringen)?

Vraag me ook wel af wat een standaart willy doet

-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
aha...Florus schreef:'t is wel een ge-chipte + toerenverhoogt,kat. weg,tussendemper weg en een peco bigbore einddemperAZ4L schreef:trekkracht betekent in ieder geval een hoopFlorus schreef:Net ff gemeten: clio williams '95
80-120 in 3e = 4.7 sec.
80-120 in 4e = 6.7 sec.
Weet iemand trouwens hoeveel de kilometers bij een Clio 16v afwijken (op basis van de originele uitvoeringen)?
Vraag me ook wel af wat een standaart willy doet

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
de 160 ook wel...Tom schreef:toerenverhoogd maakt natuurlijk niet uit. 120 haalt ie toch wel in zijn 3
Kilometertellerafwijking is hetzelfde voor alle clio's tenzij je een andere banden maat hebt gemonteerd (wielomtrek).
Ooooja joh,er zijn wel meer dingen slecht in het leven
,je moet ook niet te hoog gaan,en ik trek niet konstant tot de begrenzer,je kan op je gemak bij 6500 toeren schakelen zonder dat de begrenzer er al in knalt,een 1.8 16v loopt vanuit de fabriek ook al 7000 tpm. 

