Willi kopen of toch niet?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
RonnyClio

Hee party-people!

Ik was heel vrolijk een beetje aan het rondtuffen in mijn Clio totdat ik echt wel weer een gave Clio zag rijden: een Clio Williams. :foto:

Echt gaaf, zij trok een beetje gaaf op (ja er reed een zij in!), zie je die hele kont naar beneden gaan! wuehehehehheeeee 8)

Nou ben ik toch al aan het sparen voor een nieuwe auto maar nou weet ik niet wat ik zal doen.

Ik twijfel ik tusssen het volgende:
2.0 16V Willams Clio zijn van '91-'95???? zo'n beetje?? maar daar vragen ze nog wel 6000 tot 8000 euri's voor

1.8 16V Clio zijn die van '91-'98??? schat ik zo'n beetje, en vragen ze al veel minder voor meestal. 3000 tot 6000

Of een type 2 Clio
1.2 tot 1.4 16V gaat van 6000 tot 10000

Maar eigenlijk heb ik altijd wel eens een williams hebben (toen ik net mijn Clio had gekocht en een blauwe zag rijden op het industrieterrein.)
Nadeel is wel dat er vaak mee gescheurd is, maar dat doe je zelf eigenlijk ook wel ;-)
En ik weet niet hoe "afgeragd" hij is.

En dan schiet ik er ook niet veel op met leeftijd van de auto. (mijn auto is van eind '92)

Natuurlijk is de 1.8 16V ook bloedsnel, en kan ik er toch op vooruit met bouwjaar.

De type 2 Clio's zijn nog steeds hartstikke duur en ik heb ze nog niet gezien met een hele vette motor :wink:

Wat zal ik doen? Wat is wijsheid?

Ik denk zelf dat ik eerder naar een 1.8 16V Clio (in williams look) zal gaan kijken die wat jonger is.

Eerst maar eens fiks gaan sparen, en niet veel meer uitgeven aan deze Clio, ook nog maar even wachten met de velgen dan maar.

(Y)
joeri_16V
Car: megane 2

Robert dB.

Afraggen kan alleen als men met een koud blok toeren gaat maken. Is ie warm > dan kan hij het hebben, hoe gek je ook doet.
De staat van een auto zegt veel over hoe ermee omgegaan is. Hier nog een lijst met kenmerken en aankooptips.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=11135
RonnyClio

Bedankt voor de links.
De laatste doet het helaas niet.

Maar wat is een normaal/redelijk bedrag voor een standaard willi?
Of een 1.8 16V ?
Marcel B.

Mijn idee is dat als je een willi koopt, je toch minder snel een afgeragde auto hebt omdat het net even meer een liefhebbersauto is als een gewone 16v, je betaalt er wel flink meer voor, maar er zit echt een verschil tussen een 16v en een willi, meer dan je zou denken. Ze zijn ook waardevaster.

De prijzen die jij noemt zijn wel redelijk, 3 a 4000 voor een 16v, en zo rond de 8000 voor een williams moet wel te doen zijn.
Je kan in het particuliere circuit gaan kijken naar goedkopere, maar dan weet je maar nooit wat je in handen krijgt.

Ik ben toen op safe gegaan en een 16v bij Veban in Rijswijk gehaald, heeft me een hoop geld gekost (meer dan jij aangeeft) maar ik rij er nu al een jaar in rond zonder dat er wat mee mis is en de auto is verder echt in prima staat.
Don't walk the grass... smoke it
antoine
Car: Renault Clio III RS

Marcel B. schreef:Mijn idee is dat als je een willi koopt, je toch minder snel een afgeragde auto hebt omdat het net even meer een liefhebbersauto is als een gewone 16v, je betaalt er wel flink meer voor, maar er zit echt een verschil tussen een 16v en een willi, meer dan je zou denken. Ze zijn ook waardevaster.

De prijzen die jij noemt zijn wel redelijk, 3 a 4000 voor een 16v, en zo rond de 8000 voor een williams moet wel te doen zijn.
Je kan in het particuliere circuit gaan kijken naar goedkopere, maar dan weet je maar nooit wat je in handen krijgt.

Ik ben toen op safe gegaan en een 16v bij Veban in Rijswijk gehaald, heeft me een hoop geld gekost (meer dan jij aangeeft) maar ik rij er nu al een jaar in rond zonder dat er wat mee mis is en de auto is verder echt in prima staat.
En je krijgt bij veban een half jaar garantie , en dat krijg je verder nergens. (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

als je de mogelijkheid hebt (geld) altijd voor de willi gaan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GTT__Geert

Tom schreef:als je de mogelijkheid hebt (geld) altijd voor de willi gaan
Helemaal mee eens :)
don't be a fool, wrap your tool
Remco_Rs
Contacteer:

het verschil is alleen,dat je voor het geld van een willie ,,2 16v,s kan kopen,, :)
Tom
Moderator

ZERO-X schreef:het verschil is alleen,dat je voor het geld van een willie ,,2 16v,s kan kopen,, :)
en het verschil is dat die twee samen over drie jaar de helft waard zijn van die ene willi :wink:
Remco_Rs
Contacteer:

:lol: Dat is ook weer waar..
Florus

'K denk dat als je 1 keer in een williams hebt gereden,dat je niets anders meer wilt maarja,ik heb makkelijk lullen natuurlijk :lol: .Had voor m'n willy een 206 gti 2.0 16v,maar dit haalde het lang niet bij m'n williams,alleen die wegligging al :worship: .Hou er wel rekening mee dat een williams/1.8 16v niet 1 van de goedkoopste is in onderhoud;koppeling verv.,versn.bak,waterpomp, distributieriem verv. zijn redelijk dure ingrepen omdat je simpelweg nergens fatsoenlijk bij kan (N) ,buiten dat alles blijft het toch een topwagen(vind ik dan) :lol:

Succes met je keuze :wink:
Gilles
Contacteer:

dat je zo rond de 8000 pleuro's kwijt ben voor een willie klopt als een bus.
heb de mijne voor 7000, maar ik heb er al rekening mee gehouden dat hij een grote buurt nodig had, dus ik kwam uit eindelijk toch op de 8000 uit, en dan kan e er wel ff tegen :)

En het is een genot! nog elke dag!
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
Thierry

Ik heb de mijne in Belgie gehaald voor 6500. Ik weet trouwens nog een mooie te staan. Je moet er dan wel rekening mee houden dat je iets van 500 Euro aan invoer moet betalen en iets van 150/200 Euro aan keuringskosten en kentekens enzo.
Noyd

RonnyClio1.2 schreef:Bedankt voor de links.
De laatste doet het helaas niet.

Maar wat is een normaal/redelijk bedrag voor een standaard willi?
Of een 1.8 16V ?
mischien is dit wat voor je.....??? :smoke:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... i&oudei=15
Never drive faster than your guardian angel can fly...
Riël
Über-Spammer

Whaaha koop voor de middenmoot-bedrag á 5000 euro een gtturbo :) wil je nooit meer een willy :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als 'ie goed is het echt een koopje!

KLIK!
Peter @ Malta
Contacteer:

SToRM666 schreef:Ik heb de mijne in Belgie gehaald voor 6500. Ik weet trouwens nog een mooie te staan. Je moet er dan wel rekening mee houden dat je iets van 500 Euro aan invoer moet betalen en iets van 150/200 Euro aan keuringskosten en kentekens enzo.
<off-topic>

Even iets heel anders, hoe kun je nou binnen de EU invoerrechten betalen? Of is dit weer een slinkse Nederlandse belastingmaatregel?

</off-topic>

- Peter
Merijn
Über-Spammer

Tuurlijk... Nederland is het enige land wat BPM heft, maar dat gaat ze langzaam afbouwen. Je auto wordt dus in de loop der jaren minder waard. Natuurlijk door de afschrijving, maar ook omdat ze je auto gewoon goedkoper maken, doordat ze de BPM afschaffen. Mensen die op dit moment een nieuwe auto kopen zijn gewoonweg de lul... :(
~thijs~
Contacteer:

Je kan ook kijken voor een Clio RSi, tis een wolf in schaapskleren en scheelt dus niet heel veel met een 16V! vaak zijn die minder "afgeragd" dan een 16V of Willie :)
-Ray-
Contacteer:

Merijn schreef:Als 'ie goed is het echt een koopje!

KLIK!
elektrische kap?? :s

leer?? :p

3900 euri?? hmmz zal wel een gepromoveerde 1.8 zijn...
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer

De auto op de foto is in alle opzichten een echte Williams! Witte mistlampen, zwarte stootlijsten, 'brede' wielophanging, etc...

Als ik op zoek was naar een Willi ging ik zeker effe kijken!
Jasper16v

Hijs wel erg goedkoop ja, maar kijken kan nooit kwaad. En mocht er een defect aan zijn dan kun je er nog een paar duizend euro tegen aan smijten om aan de prijs van een gemiddelde willy te komen.
RonnyClio

Bedankt voor de tips!

Ik weet nog niet wat ik ga doen, 1.8 16V klinkt tot nu toe wel het beste voor me. Ook financieel.

Maar iedereen aan wie ik het tot nu toe heb verteld raden me het allemaal zo sterk af om een willi te kopen of 1.8 16V.
Ze zeggen "dat het allemaal afgeragde bakken zijn", "je koopt de elende van een ander", "alles is versleten" blablab blah blah :(

Heel ontmoedigend dus :@ , maar ik wil er toch één kopen (wordt waarschijnlijk in de loop van volgend jaar pas, dus ik kan voorlopig nog goed rondkijken)

Ik rij er ook wel 100 km per dag, dus het moet wel een betrouwbare wagen zijn.

Maar kunnen jullie me een beetje opvrolijken? :wink:
Het zal toch wel meevallen met die oh zo grote problemen die ik op de hals ga halen? :smile:
Jasper16v

100 km per dag is wel veel, zou ik zelf zonde van me auto vinden :)

maar met snelle auto's haal je nu eenmaal een risico op je nek met de aanschaf, dat klopt wel
maar dat geld in principe voor iedere auto, al is de kans bij snelle auto's groter

maar er hier genoeg kennis aanwezig die jou een goede auto kan laten kopen
er wil altijd wel iemand mee
Anonymous

Alles hangt of staat met budget.
AZ4L

Jasper16v schreef:100 km per dag is wel veel, zou ik zelf zonde van me auto vinden :)

maar met snelle auto's haal je nu eenmaal een risico op je nek met de aanschaf, dat klopt wel
maar dat geld in principe voor iedere auto, al is de kans bij snelle auto's groter

maar er hier genoeg kennis aanwezig die jou een goede auto kan laten kopen
er wil altijd wel iemand mee
Weet je, ik vind dat een Clio 16v echt een hoge pret-factor heeft. Ik weet niet hoe een Williams rijdt, en geloof dan ook graag dat dit vele malen beter is dan een "gewone" 16v, maar als je voor minder aanschaf toch leuk wil rijden, zou ik zeker gaan voor de 16v. Hoe dan ook, een tweedehandsje blijft toch altijd een risico, Williams of niet.
Tom
Moderator

RonnyClio1.2 schreef:Maar iedereen aan wie ik het tot nu toe heb verteld raden me het allemaal zo sterk af om een willi te kopen of 1.8 16V.
Ze zeggen "dat het allemaal afgeragde bakken zijn", "je koopt de elende van een ander", "alles is versleten" blablab blah blah :(

dit is natuurlijk onzin. Tuurlijk zitten er meer exemplaren bij die wat meer geleden hebben dan de gemiddel suzuki alto, maar aan de andere kant zijn deze auto's vaak ook in handen van liefhebbers. Ze kosten namelijk ook een hoop geld (zeker in eerste aanschaf). Ik denk er tussen de lease bakken veel erger geragd word
PATRICK-CLIO

ik weet niet van welk bouwjaar jou clio is maar als dat een oudje is wrom hou je die dan niet voor de kilometers en de 16v of de williams voor de fun

Heb nog elke dag spijt dat ik me oude cliotje verkocht heb

Ik denk als je een auto bij veban koopt dat je bijna verzekerd bent van een goede auto, kost alleen wel ietjes meer
AZ4L

Tom schreef:
RonnyClio1.2 schreef:Maar iedereen aan wie ik het tot nu toe heb verteld raden me het allemaal zo sterk af om een willi te kopen of 1.8 16V.

dit is natuurlijk onzin. Tuurlijk zitten er meer exemplaren bij die wat meer geleden hebben dan de gemiddel suzuki alto, maar aan de andere kant zijn deze auto's vaak ook in handen van liefhebbers. Ze kosten namelijk ook een hoop geld (zeker in eerste aanschaf). Ik denk er tussen de lease bakken veel erger geragd word
Idd, als je het aan mensen als mijn pa vraagt, die denken meteen dat je niet helemaal wijs bent en zo. Maar goed, je bent nog jong en je wilt wat. Tippie: Wandel eens langs bij Hans Cohrs in Amersfoort. Zover ik weet heeft die nu oa een Clio 16v zwart met 2 jaar oude lak. Verkoopt iig geen troep, zover ik kan beoordelen. Bas heeft daar ook zijn Clio aangeschaft, als ik het goed heb. Was er ook tevreden over...
Laatst gewijzigd door AZ4L op ma 6 okt 2003 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator

tja, dat heeft niet direct met leeftijd te maken. Mijn pa was de eigenaar van mijn GTT voordag ik 18 werd en hij zelf ook twee golfjes 1 GTI gehad. Licht er maar net aan waar je interesse's liggen
AZ4L

Tom schreef:tja, dat heeft niet direct met leeftijd te maken. Mijn pa was de eigenaar van mijn GTT voordag ik 18 werd en hij zelf ook twee golfjes 1 GTI gehad. Licht er maar net aan waar je interesse's liggen
Ik had het over "mensen als mijn pa" :). Mensen die 50 rijden in z'n 5 en zo. :lol:
Tom
Moderator

ik rijd meestal 60 in zijn 5 met mijn willi :p Lekker rustig als ie koud is
AZ4L

Tom schreef:ik rijd meestal 60 in zijn 5 met mijn willi :p Lekker rustig als ie koud is
Altijd? Mijn pa dus wel...
AZ4L

AZ4L schreef:
Tom schreef:ik rijd meestal 60 in zijn 5 met mijn willi :p Lekker rustig als ie koud is
Altijd? Mijn pa dus wel... ook als ie warm is.
Plaats reactie