[R5 GTT] B&Y Project - Stalling in Eindhoven e.o.?

Vertel hier alles over je project.
Benny_R

Zoals elke dinsdag ben ik ok vandaag weer bezig mijn gtt op te knappen.

Heb vanmorgen de voorruit eruit gehaald. Dit ging makkelijker dan verw8! Veel dingen gelezen over figuurzaagdraadjes, van de binnenkant trappen en dergelijke, maar met een stanley mesje(zo'n afbreeek ding) was het binnen 20 minuten gebeurd.

Ik wou de draagarmen van deze auto er vanaf halen omdat die misschien beter zijn dan die van mijn oude. Nou zitten die bouten me toch een eind vast, nouja daar gaat dadelijk de flex maar eens in denk ik. :(

Ik wou daarna verder gaan met de deuren maar weet niet hoe ik deze moet demonteren zonder ze te slopen. Ik heb dat stangetje met die veer al los. NU moet is dus alleen die 2 scharnieren nog. Deze zitten vast me zo'n zielig pinnetje. Hoe krijg ik dat eruit zonder ze te slopen? of moet dat gesloopt worden?

mzzls...
Riël
Über-Spammer

Vraag marcel donderdag effe, die heeft er een tooltje voor waarmee het goed gaat. Je moet de pennen eruit tikken, maar met een schroevedraaier kom je daar echt heeeeel slecht bij.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel J.

Kneem het donderdag wel mee, ligt toch nog in mijn auto :D
Benny_R

Oke dat zou echt relaxed zijn.

Bijna vergeten te vragen: Waar tap ik de remvloeistof af?

Wil die drukverdeler (is het geloof ik, Grote ronde schijf onder schutbord.) verwijderen. Moet ik denk ik wel 1st die vloeistof aftappen he?

Kga zometeen eff naar C.A.N. in maasmechelen. Daar schijnen ze goed(koop) spuitwerk te leveren.
Benny_R

Weet niemand waar ik de remvloeistof af kan tappen ik zal er weel overheen kijken ofzo maar ik zie niets dat er op zou kunnen lijken. (N)
Marcel J.

bij de remklauw? teminsten daar doe ik het :D
Patrick L.

Wil die drukverdeler (is het geloof ik, Grote ronde schijf onder schutbord.) verwijderen. Moet ik denk ik wel 1st die vloeistof aftappen he?
ik denk dat je de rembekrachtiger bedoelt, als je die weghaalt loopt de remvloeitsif vanzelf weg :D
de leidinkjes dicht propppen met eist en als je klaar ben weer reservoir vullen en ontluchten
Benny_R

Heeft niemand dit voor me?

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=252

Graag pm of mail!
SimonBalk
Contacteer:

Benny_R schreef:Heeft niemand dit voor me?

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=252

Graag pm of mail!
Sorry, heb ik niet staan, maar dat kan je toch "gewoon" even bij de sloop van een 5je eraf slijpen?
Benny_R

Ja klopt wel, maar als je ziet wat die afzetters zich af en toe nog durven vragen!

Ben niet zo'n handelaar :(

Het is ook zo dat je het blok ervoor deruit moet slopen omdat het subframe vast zit op de dwarsbalk voor he... dus er gaat voor hun ook inderdaad wat tijd in zitten maar toch. De vorige x was wou die gast 150 euro er voor hebben! dan koop ik wel alleen het front opnieuw voor 26 euro...
SimonBalk
Contacteer:

inderdaad. was maar een ideetje. ff het blok vergeten. 150 is trouwens wel veel geld, maar ze kunnen het er schijnbaar voor vragen.

Succes :D
GTT__Geert

Ik zou toch nog bij een andere sloop kijken, anders sloop je het er zelf onderuit dan hoef je ook minder te betalen.

Het is dat je zo ver woont, want weet nog wel een aantal 5jes te staan op de sloop

In ieder geval suc6 :beer:
don't be a fool, wrap your tool
Benny_R

Had hier in de buurt maar 1 5je gevonden de vorige x toen ik alles af heb gebeld. Dus het kan natuurlijk zijn dat ik net bij de verkeerde uit ben gekomen. Maaja als het resultaat er beter van wordt heb ik er wel wat euro's voor over. Ver rije maakt niet veel uit maar Den Helder is wel eff precies het andere uiterste van nederland.

Een subframe moet iemand van de club toch wel nog hebben liggen ofniet? :D
Benny_R

Ben net op de sloop geweest... Er waren 2 bedrijven met de zelfde naam Korfer ofzoiets... de ene han alleen een andere letter ervoor staan.

Kom ik ben het 1ste bedrijf laat ik die gast zien wat ik moet hebben zegt ie: "Daar begin ik niet aan, dan moet ik hem helemaal demonteren en dat gaat je te veel kosten." Oke ik d8 heeft ie wel gelijk in. hij zei dat ik maar eens bij de buurman moest gaan kijken.

Stond eentje die was nog beter. (de andere had een beschadiging bij de koplamp.) Laat ik hem zien wat ik moet hebben zegt ie: "Ja geen probleem, om 4 uur kun je het ophalen voor 50 euro" mmm ik denk heeft die gast niet goed naged8 ofzo. maaja ik houd wijselijk mun bek, en betaalde hem 50 euro. Ben benieuwd.

Of ik ben heel happy en vind het een relaxde gast, of ik ben 50 euro lichter, en omdat ze bij de sloop niet aan bonnetjes doen heb ik nix op op te staan. Maar dan is de gast toch nog niet van me af! :evil:

Achja voor veel kan ik in ieder geval niet de boot in gaan...
Benny_R

Zo ben net langs geweest bij de sloper! En het is inderdaad een relax bedrijf! had zostrax nog mun twijfels, maar toen ik aankwam zag ie me al en haalde hij gelijk de hele vorkant om hem in te laden. Echt raar, bij de buurman ging het honderden euro's kosten naar eigen zeggen. En bij dit bedrijf was ik voor 50 euro klaar! Echt super!

heb nu een vookant tot de helft van de veerpoot gekregen! hij heeft er zelfs nog een koplamp in laten zitten, en laat die van mij nou net aan die kant een los contact hebben. :D Verder zit en nog een grille op (van een tl ofzo) dus die hoef ik niet + een bumper(ook geen turbo natuurlijk). dat zooitje ga ik morgen denk ik uit elkaar halen en van mijn auto af flexen dan kan ik dat vrijdag op mun karretje lassen! Dan heb een een motorruim dat als nieuw is... alleen achterbumper ophanging lassen en dan issie naar mijn weten roestvrij. Heb alleen nog niet aan de onderkant van de auto kunnen kijken, want hij staat niet stevig en het is er gewoon nog niet van gekomen. Maar de rest van de carrosserie had zo weinig reost dat dat ook wel goed moet zijn.

Pff wat een gelul, maaja ben in ieder geval opgelucht dat dit ook waarschijnlijk weer gaat lukken! :D :D :D Ik maak vrijdag wat pica's want ik zie dat ik van deze auto nog geen heb, behalve dat roestplekkie :)
Benny_R

eff een update:

De voorkant die ik bij de sloper heb gehaal heb ik vandaag geslepen zoals ik hem moet hebben. alle overbodige zooi eraf. En dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Heb vanaf vanmorgen 10 uur tot 6.30 geslepen en af gevlakt enzo. Tussendoor el ng 20 minuten wat gegeten en gedronken moet ik eerlijk zeggen. :) Maar ut was een beetje precizie werk om alles in tact te laten wat ik mog moet hebben en toch b.v. de draagbalken van het sloopstuk af slijpen. Echt geen pretje! :evil: maaja het zit er weer op.

Eff een paar pics van de stand van zaken.

Na het meeste flexwerk:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/DCP_0034.jpg[/img]

vooraanzicht: :foto:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/DCP_0036.jpg[/img]

Zelf gefixed plaatje i.p.v. rotte deel:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/DCP_0037.jpg[/img]

Nieuwe voorkant err erop gezet, past netjes:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/DCP_0041.jpg[/img]

"Werktafel" :smoke: :
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/DCP_0045.jpg[/img]

Jammer van de vorige voorkant, waar ik een maandje gelede ofzo nog 50 euro voor neer heb geteld. (alleen voorfront van carparts.nl)Had beter gelijk recht kunnen lassen, maaja ik zal in ieder geval nooit meer iets zomaar vastlassen. :D
Riël
Über-Spammer

(Y)

Heel netjes gedaan. Dat wordt echt goed.
Benny_R

By the way, het zit nog niet vast! er zit er hier gewoon eff los op... :D andere x eens eff met een helere blik ernaar kijken en het dan vast zetten.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

ziet er netjes uit (Y) (Y)
Benny_R

Ja met de ervaring wat ik nu heb met lassen enzo had ik die witte van je ook wel kunne fixe misschien... maaja deze carrosserie is ok erg hard.

Hoop dat ik snel kan beginnen met plamuren en grondlak dan heb ik tenminste het gevoel dat ik aant opbouwen ben en goeie hoop dat ie voor de volgende zomer klaar is... :worship:
Riël
Über-Spammer

Moet lukken!
Benny_R

Vandaag alles vast gezet. motorkappie valt perfect. Maar nu heb ik alles mooi vast zitten. zie ik me ineens dat de afstand tussen de schroef op de voorbalk waar het subframe op komt aan de ene kant een cm of 2 groter is dan aan de andere kant. Snap er niets van. De orginele laspunten moeten dan ook verkeerd hebben gezeten dus ik maak me niet al te veel zorgen. maar vind het toch wel raar. Iemand un idee? Het front kan niet makkelijk gebogen worden dus het lijkt me sterk dat ie nu boven precies goed zit en onder niet.

Verder nog een vraag. Weet iemand hier je die rembekrachtiger los krijgt? Zie eht niet hoe dat die grote ronde schijf vast zit. (heb nog niet aan de binnenkant gekeken, vergeten :) )
Riël
Über-Spammer

Wordt toch effe buigen. 2cm is wel veel, maar ik heb met alleen een ander subframe 1 cm verschil meegemaakt.
Benny_R

Nou daar heb ik echt geen zin meer in. :( heb het gemeten vanaf de kokerbalken in het motorruim en het scheelt inderdaad 2 cm. hij moet dus eigenlijk 1 cm meer naar links. Ik kan nu wel weer een nieuwe dwarsbalk kopen, maaja dat zou dan al de 2e x zijn dat ik mun nieuwe deel er (gedeeltelijk nu dan) uit moet flexen. Het misschien lopen die balken gewoon niet meer zo recht. het kan toch niet zo zijn dat alles mooi past aan de bovenkant en dat de onderkant dan verkeerd is.

Hoe kan ik er nu achter komen waar de gaten van het subframe precies moeten zitten. Die kokerbalk heeft namelijk ook een tik gehad dus of je daar helemaal van opaan kunt...

Wat zal het gevolg zijn bij een verschil van 2 cm? Of moet ik toh maar weer een balk kopen en de rotzooi recht zetten maaja wat is recht? :( :evil: :(
Riël
Über-Spammer

Ik kom wel eens bij je langs. Het is zo kut, ik ben elke dag tot 18u op school, schiet ook niet op. Bel me gewoon gek spreken we wel wat af.
Benny_R

Ik heb even bij mijn oude GTT gekeken maar daar zit ook 1,5 cm verschil in! Vraag me echt af hoe ik moet bepalen waar die balk nu vastgezet moet worden. Die 2 cm is dan wel totaal he dus het verschil per zijde is 1 cm.

Weet niemand hier me iets verder over te vertellen???

Morgen koopzondag :( (vandaar dat ik op zaterdag avond thuis ben :wink: )
Benny_R

Heeft niemand een idee? Niemand ooit die voorbalk vervangen? vanuit welk punt moet ik de positei bepalen?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Ask jeroen Lubking :) die kan het je zo vertellen.
Riël
Über-Spammer

kutkut ik heb zo weinig tijd en wil graag eff ekomen helpen
Benny_R

Hehe thanx,

2 drukke levenjes he, die kunnen bijna niet afpreken. Heb je dinsdagavond wat te doen. Voor 18.00 of na 19.00?
Riël
Über-Spammer

ja, dindagavond ben ik net werken :(
Benny_R

Heb net eff het subframe eronder gezet, Wat blijkt het past precies, ik zou bijna zeggen op de milimeter :) Dat scheelt dus weer wat werk.

De vreugde duurde weer niet lang wat toen ik het subframe vast was aant zetten zag ik dat mijn voorste krikpunten erg rot waren. Heb der maar eff pics van gemaakt voor de verandering.(is toch altijd duidelijker)

Passagierskant:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/DCP_0047.jpg[/img]

Bestuurderskant:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/DCP_0050.jpg[/img]

Wat moet hier gebeuren? Is dit werk voor een amateurlasser of kan ik dat beter aan een echte over laten? : :)
Riël
Über-Spammer

't valt te proberen zelf he :) erger zal 't niet worden ;)
Benny_R

Maar tis wel te fixen of niet? Als dit ernstig is wzcht ik toch maar eff met NOG meer geld in de auto te stoppen... Maar denk dat een prof dit sowieso wel kan maken of niet?

Dan ga ik verder vandaag met de achterbumperophanging en tectyleren van de voorkant dan kan ik mooi beginnen met schuren en plamuren van de car :)
Riël
Über-Spammer

Maak het gewoon zelf, even goed bekijken wat je opnieuw gaat lassen, misschien weer nieuwe stukken op de sloop halen o.i.d. je kan bij mij ook wle wat slijpen maar je komt er niet aan bij mij
Plaats reactie