[R5GTT] Wat is het verschil tussen PH1 en PH2
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
ik heb overlaatst m'n moter opgeblazen nu heb ik er een moter ingehangen van een ph1
maar wat maakt nu eigenlijk het verschil uit van een ph1 of een ph2, buiten het waterbakje en de ontsteking buiten? volgens de boekjes heeft een ph1 115pk en een ph2 120 pk's. van waar
komen die 5 pk's meer dan?
maar wat maakt nu eigenlijk het verschil uit van een ph1 of een ph2, buiten het waterbakje en de ontsteking buiten? volgens de boekjes heeft een ph1 115pk en een ph2 120 pk's. van waar
komen die 5 pk's meer dan?
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Een nieuwe carburateur, verbeterde pingelsensor en een ander overdrukventiel zorgde voor die 5 pk extra 

-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
En voor de rest geen vragen stellen, want ik ben a-technisch. Heb het namelijk even opgezocht.. 
Phase II watergekoelde turbo,andere ontsteking met iets meer voor onsteking ivm verbeterde pingel sensor.En iets meer overdruk.(turbo druk)phase1 590-650 mbar phase II 770 mbar +/-30 mbar
Laatst gewijzigd door Heino op ma 1 okt 2001 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Hey Kevin, ik heb misschien nog een goeie GTT fase 2 motor in de aanbieding, compleet met watergekoelde turbo. Zie topic in TE KOOP
groeten Canonballman
groeten Canonballman
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
m'n motertje loopt goed nu, en ik heb alles overgezet wat volgens jullie de verschillen zouden maken, dus ik denk dat ik het beter zo laat. het blokje dat er nu in zit heeft maar een 100.000km gelopen terwijl die opgeblazen er waarschijnlijk meer dan 200 gedaan had. en ik heb echt geen plaats meer ik heb nog 2 afbrekers staan.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
jammer!
het boeit allemaal niet, want een phase 1 is rauwer, agressiever en naar mijn gevoel nog altijd sneller dan een phase 2.kevinb schreef:ik heb overlaatst m'n moter opgeblazen nu heb ik er een moter ingehangen van een ph1
maar wat maakt nu eigenlijk het verschil uit van een ph1 of een ph2, buiten het waterbakje en de ontsteking buiten? volgens de boekjes heeft een ph1 115pk en een ph2 120 pk's. van waar
komen die 5 pk's meer dan?

Cup-systeem aansluiten.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
riel bedoeld wat ie zegt een geeft antwoord op jou vraag. Als je het systeem ombouwd naar cup dan zal je turbo iets sneller opspinnen. Als je even de search functie gebruikt dan kom je een handleiding tegen voor het ombouwen naar cup
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haal alle slangetjes tussen turboactuator en zwarte elleboog op carb en carb los (ook die achter de turbo die stang). Sluit je de bovenste 2 op de elleboog af (slang in u vorm erop ofzo). Achterop de turbo sluit je af (een bout in dat slangetje na het stangetje). Dan een slang van onder carb naar actuator (achterste pinnetje, kant van de radiateur). Die slang kan ook je bleedvalve weer op met t-stuk.
en gaat je wg dan nog wel open?. Als je namelijk aan 1 kant druk op de actuator zet moet die druk er aan de andere kant ook uit kunnen. en met een bout in en slangetje gaat dat volgens mij niet lukken.
Nog steeds niemand een idee over verschillen van ph1 1916v en ph2?
Derby
Nog steeds niemand een idee over verschillen van ph1 1916v en ph2?
Derby
Dit is dus niet helemaal waarHeino schreef:Phase II watergekoelde turbo,andere ontsteking met iets meer voor onsteking ivm verbeterde pingel sensor.En iets meer overdruk.(turbo druk)phase1 590-650 mbar phase II 770 mbar +/-30 mbar

De turbodruk van de Phase I hangt af van het type motorblok namelijk:
C1J-C-782 590-650 mbar
C1J-784 590-650 mbar
C1J-G-788 770+/-30 mbar
Gewoon effe kijken welke je hebt

Dennis
Ja dat weet ik. die gegevens ken ik uit mijn hoofd. Maar ik vraag het voor mijn broertje die wil een 19 16v gaan rijdne en ik vroeg dus ook om de verschillen van de 19 16v ph1 en 19 16v ph2.
Is het nog vroeg daar of zo
Desondanks bedankt voor de info.
Derby
Is het nog vroeg daar of zo

Desondanks bedankt voor de info.
Derby
idd maar om de site niet vreselijk te laten dichtslippen d8 ik slim te zijn en even een vraagje tussen neus en lippen door te stellen. Maar ik wel er ook best een nieuw topic voor aan maken. denk alleen dat het een beetje zonde is als er maar 1 reactie komt. Ik heb ook al een search gedaan maar wat je ook als zoekwoorden invult je krijgt alle topics tezien. Ook die waar helemaal geen 'ph1' of 'fase2' in voorkomt. Het is dus geen zoek functie maar meer een display functie.
Dus zeg het maar.
Derby
Dus zeg het maar.
Derby
- andere voor- en achterbumper
- koplampen met motorkap incl. luchthapper
- interieur (stoelen en dash)
- achterklep (ph.2 heeft een balk?)
Voor de rest weet ik het niet, ben niet zo op de hoogte van 19's, maar iemand anders ken me vast en zeker aanvullen/verbeteren.
- koplampen met motorkap incl. luchthapper
- interieur (stoelen en dash)
- achterklep (ph.2 heeft een balk?)
Voor de rest weet ik het niet, ben niet zo op de hoogte van 19's, maar iemand anders ken me vast en zeker aanvullen/verbeteren.
Mrtn = Maarten
Achterklep is niet anders alleen de lampen, bij ph1 2 achterlichtunits en nummerplaat op de achterklep, bij ph2 2 achterlichtunits met lichtbalk ertussen waarin het mistlicht ook zit...
De koplampen zijn bij de ph2 gelijk aan de gewone 19's. Bij de phase 1 hebben de gewone 19's een koplamp-unit en knipperlich unit. Bij de 16v ph1 een koplamp unit in geheel...de knipperlichten zitten bij deze in de bumper. Stoelen zijn niet anders, alleen motief is anders. Dashboard ph1 is hoekiger en de knoppen van de ramen enzo zitten anders als ik het goed heb. Ph1 zitten ze boven de middenconsole in het dash, bij de ph2 zitten ze in de handgreep van de deur...maar heb ook ph1 gezien met de knoppen in de deur. Motorisch zijn ze als het goed is gelijk (begin ph1 kan een stalen carterpan hebben ipv aluminium).
De verschillen zijn in principe puur uiterlijke verschillen dus...
Voorkant ph1...
[img]http://www.renault4ever.com/r19/BartV/r19bartv1.jpg[/img]
Achterkant ph1...
[img]http://www.renault4ever.com/r19/BartV/r19bartv3.jpg[/img]
Voorkant (mijn
) ph2...
[img]http://www.renaultclio16v.com/joenie/Untitled-75.jpg[/img]
Achterkant ph2...
[img]http://www.renaultclio16v.com/joenie/Untitled-78.jpg[/img]
De velgen zijn ook anders van ph1 en 2, deze hebben beiden originele velgen als ik het goed heb...
De koplampen zijn bij de ph2 gelijk aan de gewone 19's. Bij de phase 1 hebben de gewone 19's een koplamp-unit en knipperlich unit. Bij de 16v ph1 een koplamp unit in geheel...de knipperlichten zitten bij deze in de bumper. Stoelen zijn niet anders, alleen motief is anders. Dashboard ph1 is hoekiger en de knoppen van de ramen enzo zitten anders als ik het goed heb. Ph1 zitten ze boven de middenconsole in het dash, bij de ph2 zitten ze in de handgreep van de deur...maar heb ook ph1 gezien met de knoppen in de deur. Motorisch zijn ze als het goed is gelijk (begin ph1 kan een stalen carterpan hebben ipv aluminium).
De verschillen zijn in principe puur uiterlijke verschillen dus...
Voorkant ph1...
[img]http://www.renault4ever.com/r19/BartV/r19bartv1.jpg[/img]
Achterkant ph1...
[img]http://www.renault4ever.com/r19/BartV/r19bartv3.jpg[/img]
Voorkant (mijn

[img]http://www.renaultclio16v.com/joenie/Untitled-75.jpg[/img]
Achterkant ph2...
[img]http://www.renaultclio16v.com/joenie/Untitled-78.jpg[/img]
De velgen zijn ook anders van ph1 en 2, deze hebben beiden originele velgen als ik het goed heb...
Dan heb ik je niet gezien!Mrtn schreef:Dan was ik best warm![]()
Wil het een beetje lukken met de werkzaamheden Jeroen?
en voortaan mag je best gedag zeggen hoor als we mekaar kruizen op de dreef

Ennuh...de 16v moet eind volgende week rijden is de planning!

De 788 is phase 2 blok als ik me niet vergis. 782 en 784 zijn phase 1.Dennis WBJ schreef:Dit is dus niet helemaal waarHeino schreef:Phase II watergekoelde turbo,andere ontsteking met iets meer voor onsteking ivm verbeterde pingel sensor.En iets meer overdruk.(turbo druk)phase1 590-650 mbar phase II 770 mbar +/-30 mbar![]()
De turbodruk van de Phase I hangt af van het type motorblok namelijk:
C1J-C-782 590-650 mbar
C1J-784 590-650 mbar
C1J-G-788 770+/-30 mbar
Gewoon effe kijken welke je hebt![]()
Dennis
Nee, als de druk eruit kan heb je geen druk en gaat er dus helemaal nix openDerby schreef:en gaat je wg dan nog wel open?. Als je namelijk aan 1 kant druk op de actuator zet moet die druk er aan de andere kant ook uit kunnen. en met een bout in en slangetje gaat dat volgens mij niet lukken.
Nog steeds niemand een idee over verschillen van ph1 1916v en ph2?
Derby

mijn oude auto is al cup aangesloten...RENESI schreef:QUE???Riël schreef:Cup-systeem aansluiten.
Turbo kraantje bedoel jij die heb ik al.