[R5GTT] Wat is het verschil tussen PH1 en PH2

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

ik heb overlaatst m'n moter opgeblazen nu heb ik er een moter ingehangen van een ph1
maar wat maakt nu eigenlijk het verschil uit van een ph1 of een ph2, buiten het waterbakje en de ontsteking buiten? volgens de boekjes heeft een ph1 115pk en een ph2 120 pk's. van waar
komen die 5 pk's meer dan?
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Een nieuwe carburateur, verbeterde pingelsensor en een ander overdrukventiel zorgde voor die 5 pk extra :smile:
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

En voor de rest geen vragen stellen, want ik ben a-technisch. Heb het namelijk even opgezocht.. :wink:
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

En toch ook nog een andere ontstekingseenheid ?
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Phase 2 is aerodynamischer dus ook weer sneller.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

whoops het ging over een motorblok en niet over het uiterlijk. Pardon me
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Phase II watergekoelde turbo,andere ontsteking met iets meer voor onsteking ivm verbeterde pingel sensor.En iets meer overdruk.(turbo druk)phase1 590-650 mbar phase II 770 mbar +/-30 mbar
Laatst gewijzigd door Heino op ma 1 okt 2001 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Hey Kevin, ik heb misschien nog een goeie GTT fase 2 motor in de aanbieding, compleet met watergekoelde turbo. Zie topic in TE KOOP
groeten Canonballman
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

m'n motertje loopt goed nu, en ik heb alles overgezet wat volgens jullie de verschillen zouden maken, dus ik denk dat ik het beter zo laat. het blokje dat er nu in zit heeft maar een 100.000km gelopen terwijl die opgeblazen er waarschijnlijk meer dan 200 gedaan had. en ik heb echt geen plaats meer ik heb nog 2 afbrekers staan.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

jammer!
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

omdat de zoek functie op deze site zo fantastisch werkt ?! :evil: zal ik hier maar even wat posten.

Wat is het verschil tussen een 19 16 ph1 en ph2. En dan alle verschillen?

Derby
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

kevinb schreef:ik heb overlaatst m'n moter opgeblazen nu heb ik er een moter ingehangen van een ph1
maar wat maakt nu eigenlijk het verschil uit van een ph1 of een ph2, buiten het waterbakje en de ontsteking buiten? volgens de boekjes heeft een ph1 115pk en een ph2 120 pk's. van waar
komen die 5 pk's meer dan?
het boeit allemaal niet, want een phase 1 is rauwer, agressiever en naar mijn gevoel nog altijd sneller dan een phase 2. :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RENESI
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 19 sep 2003 9:53
Locatie: Rotterdam

Ik heb ook een fase 1 gehad en heb nu een fase 2.
Bij die fase 1 voelde je veel meer als die turbo in sloeg.
Ik vind dat mijn turbo nu veel langzamer op gang komt. Daaromm een wat groter downpipie monteren he. :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Cup-systeem aansluiten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RENESI
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 19 sep 2003 9:53
Locatie: Rotterdam

Riël schreef:Cup-systeem aansluiten.
QUE???
Turbo kraantje bedoel jij die heb ik al.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

cup heeft niets met een bleed valve te maken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RENESI
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 19 sep 2003 9:53
Locatie: Rotterdam

Nee dat dacht ik ook al, maar wat zou RIEL dan bedoelen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

riel bedoeld wat ie zegt een geeft antwoord op jou vraag. Als je het systeem ombouwd naar cup dan zal je turbo iets sneller opspinnen. Als je even de search functie gebruikt dan kom je een handleiding tegen voor het ombouwen naar cup
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Haal alle slangetjes tussen turboactuator en zwarte elleboog op carb en carb los (ook die achter de turbo die stang). Sluit je de bovenste 2 op de elleboog af (slang in u vorm erop ofzo). Achterop de turbo sluit je af (een bout in dat slangetje na het stangetje). Dan een slang van onder carb naar actuator (achterste pinnetje, kant van de radiateur). Die slang kan ook je bleedvalve weer op met t-stuk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

en gaat je wg dan nog wel open?. Als je namelijk aan 1 kant druk op de actuator zet moet die druk er aan de andere kant ook uit kunnen. en met een bout in en slangetje gaat dat volgens mij niet lukken.

Nog steeds niemand een idee over verschillen van ph1 1916v en ph2?

Derby
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Heino schreef:Phase II watergekoelde turbo,andere ontsteking met iets meer voor onsteking ivm verbeterde pingel sensor.En iets meer overdruk.(turbo druk)phase1 590-650 mbar phase II 770 mbar +/-30 mbar
Dit is dus niet helemaal waar 8)
De turbodruk van de Phase I hangt af van het type motorblok namelijk:
C1J-C-782 590-650 mbar
C1J-784 590-650 mbar
C1J-G-788 770+/-30 mbar

Gewoon effe kijken welke je hebt (Y)
Dennis
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Ja dat weet ik. die gegevens ken ik uit mijn hoofd. Maar ik vraag het voor mijn broertje die wil een 19 16v gaan rijdne en ik vroeg dus ook om de verschillen van de 19 16v ph1 en 19 16v ph2.

Is het nog vroeg daar of zo :lol:

Desondanks bedankt voor de info.

Derby
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

maar dit topic gaat over de GTT!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

idd maar om de site niet vreselijk te laten dichtslippen d8 ik slim te zijn en even een vraagje tussen neus en lippen door te stellen. Maar ik wel er ook best een nieuw topic voor aan maken. denk alleen dat het een beetje zonde is als er maar 1 reactie komt. Ik heb ook al een search gedaan maar wat je ook als zoekwoorden invult je krijgt alle topics tezien. Ook die waar helemaal geen 'ph1' of 'fase2' in voorkomt. Het is dus geen zoek functie maar meer een display functie.

Dus zeg het maar.

Derby
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

- andere voor- en achterbumper
- koplampen met motorkap incl. luchthapper
- interieur (stoelen en dash)
- achterklep (ph.2 heeft een balk?)

Voor de rest weet ik het niet, ben niet zo op de hoogte van 19's, maar iemand anders ken me vast en zeker aanvullen/verbeteren.
Mrtn = Maarten
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

thanx for so far.

Derby
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Achterklep is niet anders alleen de lampen, bij ph1 2 achterlichtunits en nummerplaat op de achterklep, bij ph2 2 achterlichtunits met lichtbalk ertussen waarin het mistlicht ook zit...

De koplampen zijn bij de ph2 gelijk aan de gewone 19's. Bij de phase 1 hebben de gewone 19's een koplamp-unit en knipperlich unit. Bij de 16v ph1 een koplamp unit in geheel...de knipperlichten zitten bij deze in de bumper. Stoelen zijn niet anders, alleen motief is anders. Dashboard ph1 is hoekiger en de knoppen van de ramen enzo zitten anders als ik het goed heb. Ph1 zitten ze boven de middenconsole in het dash, bij de ph2 zitten ze in de handgreep van de deur...maar heb ook ph1 gezien met de knoppen in de deur. Motorisch zijn ze als het goed is gelijk (begin ph1 kan een stalen carterpan hebben ipv aluminium).

De verschillen zijn in principe puur uiterlijke verschillen dus...

Voorkant ph1...

[img]http://www.renault4ever.com/r19/BartV/r19bartv1.jpg[/img]

Achterkant ph1...

[img]http://www.renault4ever.com/r19/BartV/r19bartv3.jpg[/img]

Voorkant (mijn :p ) ph2...

[img]http://www.renaultclio16v.com/joenie/Untitled-75.jpg[/img]

Achterkant ph2...

[img]http://www.renaultclio16v.com/joenie/Untitled-78.jpg[/img]

De velgen zijn ook anders van ph1 en 2, deze hebben beiden originele velgen als ik het goed heb...
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Dan was ik best warm :lol:

Wil het een beetje lukken met de werkzaamheden Jeroen?

en voortaan mag je best gedag zeggen hoor als we mekaar kruizen op de dreef :wink:
Mrtn = Maarten
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Topie hier kan ik wat mee. harstikke bedankt

nu kunne nwe weer ontopic over verschillen van gtt ph1 en ph2. Hebben ph2 altijd watergekoelde turbo? En hebben die dan ook een andere radiateur?

Derby
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mrtn schreef:Dan was ik best warm :lol:

Wil het een beetje lukken met de werkzaamheden Jeroen?

en voortaan mag je best gedag zeggen hoor als we mekaar kruizen op de dreef :wink:
Dan heb ik je niet gezien! ;)

Ennuh...de 16v moet eind volgende week rijden is de planning! :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Dan gaat het wel vlot zeg? Ligt de stukke motor er al naast?
Mrtn = Maarten
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Hehe, nee...alles is al we los (alleen achterste motorsteun, aandrijfassen en uitlaat spruitstuk nog niet). Maar volgende week vakantie he! ;) Dan schiet het wat beter op :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dennis WBJ schreef:
Heino schreef:Phase II watergekoelde turbo,andere ontsteking met iets meer voor onsteking ivm verbeterde pingel sensor.En iets meer overdruk.(turbo druk)phase1 590-650 mbar phase II 770 mbar +/-30 mbar
Dit is dus niet helemaal waar 8)
De turbodruk van de Phase I hangt af van het type motorblok namelijk:
C1J-C-782 590-650 mbar
C1J-784 590-650 mbar
C1J-G-788 770+/-30 mbar

Gewoon effe kijken welke je hebt (Y)
Dennis
De 788 is phase 2 blok als ik me niet vergis. 782 en 784 zijn phase 1.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Derby schreef:en gaat je wg dan nog wel open?. Als je namelijk aan 1 kant druk op de actuator zet moet die druk er aan de andere kant ook uit kunnen. en met een bout in en slangetje gaat dat volgens mij niet lukken.

Nog steeds niemand een idee over verschillen van ph1 1916v en ph2?

Derby
Nee, als de druk eruit kan heb je geen druk en gaat er dus helemaal nix open :) Er komt druk achter het membraan van de actuator te staan, waardoor de stang de wastegate opendrukt bij die 0,6 bar. Origineel zit er een slang die voor het membraan voor een bepaalde bijregeling zorgt, die je niet nodig hebt en ik ook nog niet helemaal begrijp. Vandaar je moeilijke slangenmix van vacuumslangetjes die eigenlijk maar nix is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Floris
Berichten: 1184
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

RENESI schreef:
Riël schreef:Cup-systeem aansluiten.
QUE???
Turbo kraantje bedoel jij die heb ik al.
mijn oude auto is al cup aangesloten...
Plaats reactie