Benzinedruk regelaar Clio 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

ik ben opzoek naar een benzinedruk regelaar die op hogere drukken is in te stellen >-) , wie heeft hier ervaring mee? of kan er meer over vertellen

gr Jordi
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Die zet ik er volgende week tussen. Deze is dan instelbaar tot 3,9 bar ipv 3,0 bar. Als je hem te rijk zet, schiet je er niet veel mee op. Het kost wel wat moeite om hem goed af te stellen en dan helpen alle beetjes :wink: . Verwacht er geen wonderen van, maar het helpt wel iets. Onderin is het wel te merken.

Nieuwprijs ligt rond de 185 euro.

Deze zijn vaker besproken op het forum. Zoek maar ff op Powerboost valve (los en aan elkaar).
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jordi - Clio 16V schreef:ik ben opzoek naar een benzinedruk regelaar die op hogere drukken is in te stellen >-) , wie heeft hier ervaring mee? of kan er meer over vertellen

gr Jordi
Je originele pakken, een konische (dop) erop zetten, een flinke slag met een dikke hamer >-) even testen met compressor dan. Je zet de veer binnenin op voorspanning dan namelijk, werkte bij de g60 prima, exellente beun-techniek voor meer benzine :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Jordi - Clio 16V schreef:ik ben opzoek naar een benzinedruk regelaar die op hogere drukken is in te stellen >-) , wie heeft hier ervaring mee? of kan er meer over vertellen

gr Jordi
van de cup-clio is ook regelbaar, mischien kun je die gewoon bij de dealer bestellen, als je een bestelnr weet....
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Donleben schreef:Die zet ik er volgende week tussen. Deze is dan instelbaar tot 3,9 bar ipv 3,0 bar. Als je hem te rijk zet, schiet je er niet veel mee op. Het kost wel wat moeite om hem goed af te stellen en dan helpen alle beetjes :wink: . Verwacht er geen wonderen van, maar het helpt wel iets. Onderin is het wel te merken.

Nieuwprijs ligt rond de 185 euro.


die van Improve Tuning? laat je ff weten als ie er onderzit? want ik ben van plan dit ook te doen

gr Jordi
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Patrick L. schreef: van de cup-clio is ook regelbaar, mischien kun je die gewoon bij de dealer bestellen, als je een bestelnr weet....
iemand? bestelnr???????? :worship:
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Voor de extra power hoef je 't niet te doen, dat is onzin. Meer power krijg je door meer lucht in je motor te krijgen, daarna ga je dmv extra druk je extra benzine inspuiten. Ook kun je 't doen om pingelen te voorkomen of enigszins lagere verbrandingstemp te krijgen. Zonder aanpassingen = nutteloos. Tenzij je een dikke beurs hebt :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Jullie vergeten nog iets:

Wat kan je benzine pomp max. leveren aan druk?

Ik kan je uit ervaring zeggen dat meer dan 3,4-3,5 niet echt mogelijk is. En zelfs dat is al irri want de pomp gaat lopen zoemen.

Kunnen jullie niet beter kijken maar een pomp met een hogere kapaciteit?

Die beun truck werk ook op zich prima op een clio!

[edit]Op een org. clio is dit dus echt onzin heb je helemaal niets aan levert niet op aan vermogen en je verbruik gaat wel ophoog. Zelfs bij kleine aanpassingen is dit niet nodig (filter/uitlaat/chip).
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Ik denk dat het niet kwaad kan om bij een gechipte Clio 16v een regelbare benzinedrukregelaar te monteren, die kan in de hogere toeren wel wat extra branstof hebben, ook om pingelen en motorschade te voorkomen De benzinepomp blijft hetzelfde.
@Jordi, Maarten Hendrikx kan daar wel aan komen, stuur em maar eens een pm, zijn tel .nr moet ook ergens ronddwalen hier op het forum.
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

misschien ook moeten vertellen dat me brandstof pomp niet optimaal meer werkt of anders gezegt m'n motor zuigt te veel lucht aan (ook niet echt negatief)
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

dan kun je beter een nieuwe of goeie gebruikte brandstofpomp monteren icm een nieuw brandstoffilter.
mijn clio16v had last van pingelen bij 6000rpm, heeft een cupchip, nieuw brandstoffilter gemonteerd a 17 euro en probleem opgelost :D
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Patrick L. schreef:Ik denk dat het niet kwaad kan om bij een gechipte Clio 16v een regelbare benzinedrukregelaar te monteren, die kan in de hogere toeren wel wat extra branstof hebben, ook om pingelen en motorschade te voorkomen De benzinepomp blijft hetzelfde.
@Jordi, Maarten Hendrikx kan daar wel aan komen, stuur em maar eens een pm, zijn tel .nr moet ook ergens ronddwalen hier op het forum.
Maarten zit op het moment in Spanje wegens prive omstandigheden, dus hij is op dit moment niet te bereiken, over 2 weken weer.

Je kan je gegevens en vragen ook naar mij sturen, geef ik ze wel door aan Maarten als hij terug is.
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Patrick L. schreef:.
mijn clio16v had last van pingelen bij 6000rpm, heeft een cupchip, nieuw brandstoffilter gemonteerd a 17 euro en probleem opgelost :D
filter is al vervangen
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Jordi - Clio 16V schreef:
Donleben schreef:Die zet ik er volgende week tussen. Deze is dan instelbaar tot 3,9 bar ipv 3,0 bar. Als je hem te rijk zet, schiet je er niet veel mee op. Het kost wel wat moeite om hem goed af te stellen en dan helpen alle beetjes :wink: . Verwacht er geen wonderen van, maar het helpt wel iets. Onderin is het wel te merken.

Nieuwprijs ligt rond de 185 euro.


die van Improve Tuning? laat je ff weten als ie er onderzit? want ik ben van plan dit ook te doen

gr Jordi
Ik heb hem net even in de schemer gemonteerd. Toch wel lastig dat een clio niet zoveel ruimte heeft, want het was wel ff zoeken waar ik hem moest plaatsen. Ik heb hem nog niet afgesteld, want dat ga ik van de week even doen. Ik had hem net op zijn zwaarst gezet, waarne de benzine uit de zijkant spoot! :evil: :evil: Waarschijnlijk kon ie dat niet echt aan.

Gelukkig zette ik de motor op tijd uit, en had het geen consequenties. :) Nu heb ik hem vrij licht staan en loopt het motortje wel weer soepeler richting de 7250 toeren!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Hij bleek helaas stuk te zijn. De pakking was lek. Het onderste gedeelte zou dus weer gevlakt moeten worden. Ik heb nl gebeld met limpex-sport. Ze hebben mij aardig geholpen en heb telefonisch alles kunnen bespreken. Dat bedrijf klinkt best goed. Gelukkig krijg ik wel mijn geld terug van de mede-rtc-er. (Y)

Ik ga nu op zoek naar n ander, dus hopelijk binnenkort meer...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb je hem niet verkeerd om erop gezet,'k hem er namelijk zelf af gehaald voor de oude eigenaar van die drukregelaar en hij wast zo dicht als het maar kon,als je 'm verkeerd om erop zet blaas je het membraam kapot,heb je hem in de aan of in de afvoer slang gezet. :wink:
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Florus schreef:Heb je hem niet verkeerd om erop gezet,'k hem er namelijk zelf af gehaald voor de oude eigenaar van die drukregelaar en hij wast zo dicht als het maar kon,als je 'm verkeerd om erop zet blaas je het membraam kapot,heb je hem in de aan of in de afvoer slang gezet. :wink:
Dat dacht hij wel, maar hij had me gister weer gebeld en dat was niet zo. Hij zat goed aangesloten. Ik heb telefonisch contact met Limpex gehad, en deze dachten eerst ook dat het mebraam defect was. Met telefonische begeleiding van hun heb ik het gedemonteerd, maar dat bleek allemaal nog heel te zijn.

De pakking sluit niet meer goed aan. Het onderste gedeelte zou gevlakt moeten worden of er moet een nieuwe op, maar die zijnweer niet leverbaar.

Vind t wel jammer...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Just the Cook
Berichten: 458
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Voor info over zo'n regelaar:

http://www.nickread.pwp.blueyonder.co.uk/faq.htm#bhp

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Donleben schreef:
Dat dacht hij wel, maar hij had me gister weer gebeld en dat was niet zo. Hij zat goed aangesloten. Ik heb telefonisch contact met Limpex gehad, en deze dachten eerst ook dat het mebraam defect was. Met telefonische begeleiding van hun heb ik het gedemonteerd, maar dat bleek allemaal nog heel te zijn.

De pakking sluit niet meer goed aan. Het onderste gedeelte zou gevlakt moeten worden of er moet een nieuwe op, maar die zijnweer niet leverbaar.

Vind t wel jammer...
Heb de P.B.V. gisteren ff opgehaald bij de oude eigenaar,zat compleet verkeerd in elkaar :( ,membramen zaten verkeerd om,plastic ringen waren omgedraaid,onderste membraam zat tussen de twee plastic ringen in,maar hij hoort tussen het alum.onderhuis en de dunne plastic ring in,vandaar dat hij zo lek was als een zeef.Heb hem nu weer goed in elkaar gezet (I) en getest in m'n eigen williams,en hij is weer potdicht.

Nu vraag ik mij 1 ding af ?,waarom gaat iemand die net een PBV heeft overgekocht hem eerst uit en in elkaar zetten en hem daarna in zijn auto monteren,iets wat goed (Y) werkt moet je afblijven,als je hem gewoon gelijk er in had gezet dan had je nu een goede PBV gehad,en hadden we niet al dit ge-ouwehoer :smoke: gehad,waren de verzendkosten ook niet voor janl#l geweest.Maargoed,hij is weer gemaakt,jij je geld terug,iedereen weer tevrede. :lol:



Met dank aan de tel.medewerking van Limpex-sport (Y)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Das is dus ook lekker k*t! (N)

Ik weet ook niet hoe het is gekomen, maar baal er wel van. Even voor de duidelijkheid; Ik heb hem perfect opgestuurd gekregen over de post en heb meerdere keren telefonisch contact met hem gehad wat echt top was gegaan. (Y) Ik gelijk aansluiten (in het donker), starten en spuit het vol benzine over mijn hele blok! :evil: ,en deze was goed aangesloten!

@Florus: Als hij nu weer is gemaakt, kom ik binnenkort wel langs. Kunnen we kijken wat hij op mijn blok doet. (I)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Even ter aanvulling:

[img]http://www.fuelsystem.co.uk/images/img_2d~1.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Donleben schreef:Das is dus ook lekker k*t! (N)

Ik weet ook niet hoe het is gekomen, maar baal er wel van. Even voor de duidelijkheid; Ik heb hem perfect opgestuurd gekregen over de post en heb meerdere keren telefonisch contact met hem gehad wat echt top was gegaan. (Y) Ik gelijk aansluiten (in het donker), starten en spuit het vol benzine over mijn hele blok! :evil: ,en deze was goed aangesloten!

@Florus: Als hij nu weer is gemaakt, kom ik binnenkort wel langs. Kunnen we kijken wat hij op mijn blok doet. (I)
Tja,hij is nog steeds van Ben
Heb hem bij mijn eigen willy erin gehad maar afstellen valt niet mee,ook al heb ik er een AFR meter in zitten,zonder druk te meten krijg je 'm haast niet afgesteld,komt heel erg nauwkeurig.Voor een goede afstelling moet je toch bij Limpex zijn.
Kortom: zonder druk en/of AFR meter begin je niets |: ?
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Florus schreef: Heb hem bij mijn eigen willy erin gehad maar afstellen valt niet mee,ook al heb ik er een AFR meter in zitten,zonder druk te meten krijg je 'm haast niet afgesteld,komt heel erg nauwkeurig.Voor een goede afstelling moet je toch bij Limpex zijn.
Kortom: zonder druk en/of AFR meter begin je niets |: ?
Daarom is het wel handig dat ik binnenkort naar Limpex ga om wat onderdelen te halen en te laten monteren en afstellen! Moet alleen weer ff wat sparen, want hij is best prijzig, maar dan heb je ook wel wat! 8)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Plaats reactie