[F7P] verwijderen van kop
-
hoi
ben bezig met het los maken van me kop van motorblok, maar het blijft aan 1 kant vast zitten. Nou heb ik al 10 torken maat55 los gedraaid maar hij blijf ergen vastzitten. Kan iemand mij zeggen wat ik vergeet of wat ik moet doen???????????
ben bezig met het los maken van me kop van motorblok, maar het blijft aan 1 kant vast zitten. Nou heb ik al 10 torken maat55 los gedraaid maar hij blijf ergen vastzitten. Kan iemand mij zeggen wat ik vergeet of wat ik moet doen???????????
Laatst gewijzigd door Anton (R1916V) op wo 17 sep 2003 7:36, 1 keer totaal gewijzigd.
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Volgens de vraagbaak moet je met een hamer en een blok hout je cilinderkop vanaf de bak kant aan de voorzijde los tikken. dus rechts van je oliefilter aan de kant van de bak.
hopenlijk is het duidelijk.
GR.Frits
hopenlijk is het duidelijk.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
owkee 

-
Anton ik kom je zo wel ff helpen 

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Neem een vraagbaak mee. is wel eens handig. voor clio of 19 makt niet uit iz de zelfde motorJordi - Clio 16V schreef:Anton ik kom je zo wel ff helpen
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
even voor de zekerheid.
we proberen hem met spruitstuk en al eruit te krijgen. kreeg deze tip van een monteur.
We hebben het met een hamer geprobeerd zoals Frits vertelde maarum geen beweging. Hij blijft vast zitten net boven de versn.bak.
??????? hoe nu?
we proberen hem met spruitstuk en al eruit te krijgen. kreeg deze tip van een monteur.
We hebben het met een hamer geprobeerd zoals Frits vertelde maarum geen beweging. Hij blijft vast zitten net boven de versn.bak.
??????? hoe nu?
-
nou de kop is er nog steeds niet af. incl. uitlaatspruitstuk is niet mogelijk. Alleen iemand een tip hoe ik het makelijks de bouten van het spruitstuk eraf kan krijgen? De bovenste vier zijn eraf, maar de vier eronder en de hele linker daar kom je echt niet bij.
Het geheel moet er makkelijk met spruitstuk uitkunnen. Onzin dus om spruitstuk los te gaan maken (waar je halverwege veel spijt van krijgt)
Er zitten 2 pasbussen op het blok waar de kop invalt, het kan goed zijn dat deze nog een beetje klem zitten, vandaar dat je volgens het boek de kop eraf moet tikken met een stukje hout. Ikzelf heb gewoon flink staan sjorren aan de kop, en hij was zo los. En zoals menno al zei, heb je alle beugels los van de spruitstukken?? (uitlaat 1, inlaat 3) en heb je hitteschildje links achter ook los?? anders trek je die stuk als de kop wel los komt. Als alles los is moet hij gewoon los komen.
Gr Bart
Er zitten 2 pasbussen op het blok waar de kop invalt, het kan goed zijn dat deze nog een beetje klem zitten, vandaar dat je volgens het boek de kop eraf moet tikken met een stukje hout. Ikzelf heb gewoon flink staan sjorren aan de kop, en hij was zo los. En zoals menno al zei, heb je alle beugels los van de spruitstukken?? (uitlaat 1, inlaat 3) en heb je hitteschildje links achter ook los?? anders trek je die stuk als de kop wel los komt. Als alles los is moet hij gewoon los komen.
Gr Bart
-
Inlaat is kompleet los.Bart V schreef:Het geheel moet er makkelijk met spruitstuk uitkunnen. Onzin dus om spruitstuk los te gaan maken (waar je halverwege veel spijt van krijgt)
Gr Bart
Welke beugels worden bedoelt dan het enigste wat ik nog zie zitten is dat hitteschild en die zit nog met 1 bout vast, dus die zal ik dan nog los moeten maken. En het los maken van dat uitlaat spruitstuk toch gewoon bij de kat of bij die veer halverwege?
Voorpijp zit met 2 moeren (dop 13) vast aan spruitstuk, daartussen zitten die veren. Die moeten dus los. Als je die los hebt zie je net achter de flens aan de kant van het blok een M10 (dop 16) bout zitten, dat is een beugel waarmee spruitstuk vast zit aan blok. Je kan er met wat verlengstukken goed bij. Als die los is moet de bende toch echt los gaan komen.
Succes
Succes
-
Ik ga dit maar eens proberen vanavond. Bedankt voor je reactie Bart.
-
heeft iemand misschien de bestel nummers van renault voor de inl. kleppen en de uil. kleppen???
die heb ik nog wel liggen...
geen bestelnummers, maar de kleppen dan he!
geen bestelnummers, maar de kleppen dan he!

-
Na de aanweizingen die Bart had gegeven was het allemaal "pinuts". Hup.... 1 bout van beugel die spruitstuk zit en de 2 bouten van het spruitstuk aan de voorpijp en de boel was los.
Alleen wat we te zien kregen was minder. Beschadigde kleppen, kromme assen. Dus waarschijnlijk gaat het gewoon revisie kop worden.
En als klap op de vuurpijl. Hier zullen er een hoop om lachen. In het topic over het openluchtfilter nog niet zo lang geleden stond dat ik zeer te vreden was over het filter van J&R die ik gekocht had bij Verban. Nou het kon allemaal nog beter. Waarschijnlijk bij het monteren van het filter bij Automaxx had de gene die hem monteerde niet nagekeken of er wat in het filter zat.
Dus ik maak pas geleden die slang los, zit er voor de grootste klep (van inlaatspruitstuk) en stuk papier (een folder van Speed
). Nou snapde ik ook meteen waarom die niet boven de 180 kwam.
De papier resten die uit de folder waren gescheurd zaten helaas ook op de zuigers
. Heb begrepen dat dit gelukkig niet veel kwaad kon.
Alleen wat we te zien kregen was minder. Beschadigde kleppen, kromme assen. Dus waarschijnlijk gaat het gewoon revisie kop worden.
En als klap op de vuurpijl. Hier zullen er een hoop om lachen. In het topic over het openluchtfilter nog niet zo lang geleden stond dat ik zeer te vreden was over het filter van J&R die ik gekocht had bij Verban. Nou het kon allemaal nog beter. Waarschijnlijk bij het monteren van het filter bij Automaxx had de gene die hem monteerde niet nagekeken of er wat in het filter zat.
Dus ik maak pas geleden die slang los, zit er voor de grootste klep (van inlaatspruitstuk) en stuk papier (een folder van Speed

De papier resten die uit de folder waren gescheurd zaten helaas ook op de zuigers

-
"professionele"Emiel schreef:Catagorie en bedankt voor de 'professionele' montage. Had je dus beter zelf kunnen doen![]()
Emiel

-
volgens mij was het de verban (evolution parts) uit lelystad (vanwege het de vele styling producten die ze hadden liggen) en de persoon was een wat oudere man volgens mij, wel aardig maar slechte ogen 
-
zie bovenBart V schreef:hmm, wat is eigenlijk de reden dat je de kop loshaalt? Distributie geklapt?? Oorzaak was me even niet duidelijk namelijk.
spanrol was kapoet en daardoor was de snaar waarschijnlijk van zijn plaats af gegaan. Dit hebben we onder vonden door de snaar op de zelfde plek te doen als waar die af kwam en toen te proberen. POFF en toen rook uit luchtfilter. Sowieso nu we het los hebben gemaakt is ook goed te zien dat de kleppen de beste tijd wel hebben gehad.
Ik heb nog wel een vraag. In de zuigers (bovenzijde) zitten voor 2 en achter 2 inkepingen. Het lijkt te zijn voor de kleppen, maar zeker weten doen we niet. Of zouden de kleppen in de zuiger zijn geslagen, zoja zal dit problemen geven?
Wat ben je dan!??!aus_tirol_16v schreef:En als klap op de vuurpijl. Hier zullen er een hoop om lachen. In het topic over het openluchtfilter nog niet zo lang geleden stond dat ik zeer te vreden was over het filter van J&R die ik gekocht had bij Verban. Nou het kon allemaal nog beter. Waarschijnlijk bij het monteren van het filter bij Automaxx had de gene die hem monteerde niet nagekeken of er wat in het filter zat.
Dus ik maak pas geleden die slang los, zit er voor de grootste klep (van inlaatspruitstuk) en stuk papier (een folder van Speed). Nou snapde ik ook meteen waarom die niet boven de 180 kwam.
De papier resten die uit de folder waren gescheurd zaten helaas ook op de zuigers. Heb begrepen dat dit gelukkig niet veel kwaad kon.
-
Merijn schreef:Wat ben je dan!??!aus_tirol_16v schreef:En als klap op de vuurpijl. Hier zullen er een hoop om lachen. In het topic over het openluchtfilter nog niet zo lang geleden stond dat ik zeer te vreden was over het filter van J&R die ik gekocht had bij Verban. Nou het kon allemaal nog beter. Waarschijnlijk bij het monteren van het filter bij Automaxx had de gene die hem monteerde niet nagekeken of er wat in het filter zat.
Dus ik maak pas geleden die slang los, zit er voor de grootste klep (van inlaatspruitstuk) en stuk papier (een folder van Speed). Nou snapde ik ook meteen waarom die niet boven de 180 kwam.
De papier resten die uit de folder waren gescheurd zaten helaas ook op de zuigers. Heb begrepen dat dit gelukkig niet veel kwaad kon.

-
Weet iemand waar ik het best kan informeren naar een andere revisie of 2ehands kop?
Wat zou mij dit +/- gaan kosten?
sjeees......aus_tirol_16v schreef:En als klap op de vuurpijl. Hier zullen er een hoop om lachen. In het topic over het openluchtfilter nog niet zo lang geleden stond dat ik zeer te vreden was over het filter van J&R die ik gekocht had bij Verban. Nou het kon allemaal nog beter. Waarschijnlijk bij het monteren van het filter bij Automaxx had de gene die hem monteerde niet nagekeken of er wat in het filter zat.
Dit is zwaar kl*te man!

Nou succes met de wederopbouw!
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
R5GTT f1 1986Project info
-
Iemand van de club misschien die mij een prijsopgave kan doen???aus_tirol_16v schreef:Weet iemand waar ik het best kan informeren naar een andere revisie of 2ehands kop?
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
2e hands kop, 200 euro ong.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
200euro is leuk, maarja wat krijg ik dan . Dat is een beetjuh waar ik mee zit. En hoeveel km's heeft deze al gemaakt.Bas schreef:2e hands kop, 200 euro ong.
Ja maar dat kan je ook zelf doen. Stelt niks voor. Kleppenseals een paar euro per stuk...
-
Heb dit nog na gevraagd.Bart V schreef:Die incapingen horen erin te zittenWaar ze precies voor zijn ben ik ook niet over uit, Goede vraag voor de wetende.
De inkepingen zitten er voor het zweven van de kleppen op hoge toeren (

-
Zitten bij mijn pakkingset. Dus alle pakkingen worden meteen vervangen zoals hoord.Matijs schreef:Ja maar dat kan je ook zelf doen. Stelt niks voor. Kleppenseals een paar euro per stuk...