Als ie goed gechipped is (lees: als ie niet te arm loopt) dan zou et toch wel 140 a 145 pk moeten zijn gok ik.
Neem aan dat er geen vervangingsfilter in ligt, als je dat nog doet en ook nog een mooie van voor naar achter uitlaat onder hangt moet je toch zeker wel aan dat soort waarden gaan denken. Misschien wel net ff meer zelfs...
Nee, maar misschien omdat Marcel het over 145 heeft?
Of meer? daar geloof ik ook niet in namelijk na bij FCG te zijn geweest...als je het btw echt wil weten
Het probleem van de meeste gechipte was dat ze te arm lopen. Mijn co vertoonde zelfs heel erg rare kuren. Mijne had een KN 57i Kit en een chip. Ik denk echter wel dat als ik een goed luchtfilter gebruik en zorg dat de motor genoeg brandstof krijgt, ik wel aan die 140 á 145 pk kom.
Heb namelijk van Marcel(Baco) vernomen dat z'n 19 dadwerkelijk beter is gaan presteren.
Mijn vraag is dan hoe jullie die PK's meten? Dat wil ik wel eens weten. Want een rollerbank geeft het vermogen aan de wielen. En dan kan er een schatting gedaan worden wat er dan aan de krukas word geleverd. Echter deze schatting kan wel eens afwijken van de echte waarde.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Michel S. schreef:Mijn vraag is dan hoe jullie die PK's meten? Dat wil ik wel eens weten. Want een rollerbank geeft het vermogen aan de wielen. En dan kan er een schatting gedaan worden wat er dan aan de krukas word geleverd. Echter deze schatting kan wel eens afwijken van de echte waarde.
Vermogen aan de krukas wordt gemeten, het is een MAHA bank en niet een dyno. zit een wereld van verschil tussen
Voor meer info checkFreddy Cane
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Michel S. schreef:Mijn vraag is dan hoe jullie die PK's meten? Dat wil ik wel eens weten. Want een rollerbank geeft het vermogen aan de wielen. En dan kan er een schatting gedaan worden wat er dan aan de krukas word geleverd. Echter deze schatting kan wel eens afwijken van de echte waarde.
Vermogen aan de krukas wordt gemeten, het is een MAHA bank en niet een dyno. zit een wereld van verschil tussen
Voor meer info checkFreddy Cane
Het is nog steeds niet echt gemeten hoor Maar door middel van het aandrijfverlies behoorlijk nauwkeurig bepaald...maar om het vermogen aan de krukas te meten zal je blok eruit moeten!
ik heb laatst Rob's auto nagemeten, en dat zag er prima uit. Keb ook bij FC wel eens een clio gemeten met deze afstelling, en dat zag er ook goed uit. Binnenkort ga ik nog ff een auto nameten, maar het lijkt toch wel een beetje op een lekkage in de meetslang ofzo.
Floris schreef:wat voor een kit is dat van K&N? is dat met een hitteschild ofzo?
Dit is gewoon een open lucht filter dat in de motorruimte "hangt". Echter kost dit vermogen omdat de motor op deze manier warme lucht aanzuigt. Dit moet ik dan ook nog gaan vervangen door een goed luchtfilter.
Floris schreef:wat voor een kit is dat van K&N? is dat met een hitteschild ofzo?
Dit is gewoon een open lucht filter dat in de motorruimte "hangt". Echter kost dit vermogen omdat de motor op deze manier warme lucht aanzuigt. Dit moet ik dan ook nog gaan vervangen door een goed luchtfilter.
Ik begrijp ook wel dat een normale openluchtfilter warme lucht aanzuigt. Mijn vraag was of dit type K&N filter inclusief een Schild is, om zo de warmte iets tegen te gaan.
Menno schreef:maar het lijkt toch wel een beetje op een lekkage in de meetslang ofzo.
Dacht het niet, of er moet heel toevallig een scheurtje in gezeten hebben tijdens de meting van de 16V's. De GT turbo's enzo hadden die dag namelijk geen of andere problemen.
Menno schreef:maar het lijkt toch wel een beetje op een lekkage in de meetslang ofzo.
Dacht het niet, of er moet heel toevallig een scheurtje in gezeten hebben tijdens de meting van de 16V's. De GT turbo's enzo hadden die dag namelijk geen of andere problemen.
Graag geen ander gelul in mijn topic aub als het niet relaterend is aan het onderwerp! Ik heb al een topic laten sluiten door dit gedrag!