[Clio] Hoeveel pk kan het zijn?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Floris
Contacteer:

Aangezien er in mijn vorige topic werd geouwehoerd, heb ik deze laten sluiten. Nog bedankt ervoor mensen! :@

Maar we gaan gewoon weer verder in dit topicje...

men neme een clio 1.8 16v (phase 1)

standaard blok
devil spagettispruitstuk
gechipt
standaard uitlaat.

hoeveel kan dit opleveren (aan pk's)?
Marcel B.

Als ie goed gechipped is (lees: als ie niet te arm loopt) dan zou et toch wel 140 a 145 pk moeten zijn gok ik.

Neem aan dat er geen vervangingsfilter in ligt, als je dat nog doet en ook nog een mooie van voor naar achter uitlaat onder hangt moet je toch zeker wel aan dat soort waarden gaan denken. Misschien wel net ff meer zelfs...
Don't walk the grass... smoke it
antoine
Car: Renault Clio III RS

Is moeilijk te zeggen omdat bijna geen een blok de 137 pk levert.Maar ik denk rond de ,sorry,140pk.
Floris
Contacteer:

ant1 schreef:Is moeilijk te zeggen omdat bijna geen een blok de 137 pk levert.Maar ik denk rond de ,sorry,140pk.
:lol:
Tom
Moderator
Car: MB

waarom is dit zo lach wekkend?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.

Tom schreef:waarom is dit zo lach wekkend?
ik vind et idd ook eerder om te :> en :gun:
jeroen.k

Ach als je er bij FCG bij bent geweest lach je niet zo hard....gechipte 16v's gaven 135 pk of soms minder...
Floris
Contacteer:

Marcel B. schreef:
Tom schreef:waarom is dit zo lach wekkend?
ik vind et idd ook eerder om te :> en :gun:
omdat ANT1 zegt, sorry, 140 pk, alsof ik er ineens 200 pk uit verw8...
jeroen.k

Nee, maar misschien omdat Marcel het over 145 heeft?
Of meer? daar geloof ik ook niet in namelijk na bij FCG te zijn geweest...als je het btw echt wil weten

Gewoon ff de testbank opgaan :)
Foeke

Rene had een vermogen van rond de 139,4 PK, ook met ander spruitstuk, chippie, andere uitlaat, filter.

Ik kwam zelf met chip en vervangingsfilter en andere uitlaat op 138,7 PK

Marcel 16V met z'n standaard 19 16V kwam op 132 PK
<-------So you know don't mess with a Reno------->
marcel16v

Het probleem van de meeste gechipte was dat ze te arm lopen. Mijn co vertoonde zelfs heel erg rare kuren. Mijne had een KN 57i Kit en een chip. Ik denk echter wel dat als ik een goed luchtfilter gebruik en zorg dat de motor genoeg brandstof krijgt, ik wel aan die 140 á 145 pk kom.
Heb namelijk van Marcel(Baco) vernomen dat z'n 19 dadwerkelijk beter is gaan presteren.
Michel S.
Contacteer:

Mijn vraag is dan hoe jullie die PK's meten? Dat wil ik wel eens weten. Want een rollerbank geeft het vermogen aan de wielen. En dan kan er een schatting gedaan worden wat er dan aan de krukas word geleverd. Echter deze schatting kan wel eens afwijken van de echte waarde.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Floris
Contacteer:

wat voor een kit is dat van K&N? is dat met een hitteschild ofzo?
Foeke

Michel S. schreef:Mijn vraag is dan hoe jullie die PK's meten? Dat wil ik wel eens weten. Want een rollerbank geeft het vermogen aan de wielen. En dan kan er een schatting gedaan worden wat er dan aan de krukas word geleverd. Echter deze schatting kan wel eens afwijken van de echte waarde.
Vermogen aan de krukas wordt gemeten, het is een MAHA bank en niet een dyno. zit een wereld van verschil tussen :D
Voor meer info checkFreddy Cane
<-------So you know don't mess with a Reno------->
jeroen.k

Foeke schreef:
Michel S. schreef:Mijn vraag is dan hoe jullie die PK's meten? Dat wil ik wel eens weten. Want een rollerbank geeft het vermogen aan de wielen. En dan kan er een schatting gedaan worden wat er dan aan de krukas word geleverd. Echter deze schatting kan wel eens afwijken van de echte waarde.
Vermogen aan de krukas wordt gemeten, het is een MAHA bank en niet een dyno. zit een wereld van verschil tussen :D
Voor meer info checkFreddy Cane
Het is nog steeds niet echt gemeten hoor ;) Maar door middel van het aandrijfverlies behoorlijk nauwkeurig bepaald...maar om het vermogen aan de krukas te meten zal je blok eruit moeten! ;)
Menno

nauwkeurig? hoe kom je daar bij?
rev it like a rental
Marcel B.

@ Menno weet je inmiddels al wat meer hoe dat nou zit met die co-waarde bij een chip?
Menno

ik heb laatst Rob's auto nagemeten, en dat zag er prima uit. Keb ook bij FC wel eens een clio gemeten met deze afstelling, en dat zag er ook goed uit. Binnenkort ga ik nog ff een auto nameten, maar het lijkt toch wel een beetje op een lekkage in de meetslang ofzo.
rev it like a rental
marcel16v

Floris schreef:wat voor een kit is dat van K&N? is dat met een hitteschild ofzo?
Dit is gewoon een open lucht filter dat in de motorruimte "hangt". Echter kost dit vermogen omdat de motor op deze manier warme lucht aanzuigt. Dit moet ik dan ook nog gaan vervangen door een goed luchtfilter.
jeroen.k

Menno schreef:nauwkeurig? hoe kom je daar bij?
Aangenomen voor zoete koek! :D

Maar echt nauwkeurig zal wel moeilijk zijn idd...ach het gaat toch om vermogen aan de wielen... :p
Floris
Contacteer:

marcel16v schreef:
Floris schreef:wat voor een kit is dat van K&N? is dat met een hitteschild ofzo?
Dit is gewoon een open lucht filter dat in de motorruimte "hangt". Echter kost dit vermogen omdat de motor op deze manier warme lucht aanzuigt. Dit moet ik dan ook nog gaan vervangen door een goed luchtfilter.
Ik begrijp ook wel dat een normale openluchtfilter warme lucht aanzuigt. Mijn vraag was of dit type K&N filter inclusief een Schild is, om zo de warmte iets tegen te gaan.
marcel16v

Nee dit is zo'n eerste generatie geval zonder hitteschild, werkt voor geen meter. Lucht die werd aangezogen was namelijk minimaal 10 graden te warm.
Xedrah

Menno schreef:nauwkeurig? hoe kom je daar bij?
Gemeten vermogen aan de wielen + gemeten verlies in de aandrijflijn = berekend vermogen aan de krukas

Dat is behoorlijk nauwkeurig. :D
Xedrah

Menno schreef:maar het lijkt toch wel een beetje op een lekkage in de meetslang ofzo.
Dacht het niet, of er moet heel toevallig een scheurtje in gezeten hebben tijdens de meting van de 16V's. ;) De GT turbo's enzo hadden die dag namelijk geen of andere problemen.
Floris
Contacteer:

Xedrah schreef:
Menno schreef:maar het lijkt toch wel een beetje op een lekkage in de meetslang ofzo.
Dacht het niet, of er moet heel toevallig een scheurtje in gezeten hebben tijdens de meting van de 16V's. ;) De GT turbo's enzo hadden die dag namelijk geen of andere problemen.
Graag geen ander gelul in mijn topic aub als het niet relaterend is aan het onderwerp! Ik heb al een topic laten sluiten door dit gedrag!

On-topic aub!
Menno

@Xedrah: PM :wink:
rev it like a rental
Xedrah

Menno schreef:@Xedrah: PM :wink:
Ik heb nog geen PM ontvangen!?
Plaats reactie