[GTT] Olie druk probleem

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hey.

Ik heb nu de nieuwe olie toevoer nippel en een andere slang tussen mijn blok en turbo gedraaid en nu heb ik opeens geen olie druk meer.

Ik heb daar om de olie slang los gedraaid van de turbo en daar kwam ook geen olie uit na het laten lopen van de motor zonder ontsteking. De olie toevoer slang compleet van het blok gedraaid en toen aan de slang gezogen, en de slang is dus wel open.

weer laten lopen zonder ontsteking en er komt ook geen olie uit het blok :-*

Van de week toen ik met de kop bezig was en toen de nippel en slang nog niet goed was heb ik de motor al laten lopen en toen had ik wel olie druk, tenminste er kwam olie uit de olie toever slang.

Kan er nu iets met de olie zijn of met het filter om dat ik water in mijn olie heb gehad??

Alle olie heb ik er uit laten lopen (kroon 5w40 vol syntheet)en het laatste wat er uit kwam was niet echt mooie olie meer, beetje stroperig. Ik heb de olie filter nog niet vervangen, en er zit al wel andere olie in (tot het minimum)

wie o wie heeft hier ervaring in???
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Menno,
JL,
Speedline anybody???

:(
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kom op waar zijn de techneuten gebleven??
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik weet het ook niet abel maar hopelijk heeft er nog
iemand anders een idee
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ken je jeroen anders niet ff bellen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja dat had ik ook al gedaan, ik ga er na mijn vacantie weer mee bezig
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

ik heb af en toe zo'n probleem maar dat ligt aan een slecht massa van mijn sensor.

Maar bij jou lijkt me dat erg sterk...

Derby
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Ik heb toevallig vandaag de sensor van mijn oude blok eraf gedraaid en de bout waarmee die vastzit is hol en heeft 2 gaatjes waar de olie doorstroomt naar de ring waar de sensor aan de ene kant en de toevoer naar de turbo naar de andere kant zit. Als daar een verstopping inzit, of als de bout te ver of niet ver genoeg er in zit dan blokkeert dat de olietoevoer.

Dus draai de hele sensor eruit en controleer de doorgang. Als de motor niet draait en al een tijdje stilstaat komt er nauwelijks olie uitlekken (idem voor je filter). Mocht je het filter eraf draaien en weer terug willen zetten (bijv. voor controle) dan kan je dat eigenlijk alleen maar doen met een redelijk nieuw filter, want anders gaat die bij de afsluitring gegarandeerd lekken.

Succes! Wat geeft je oliedruk aan als de motor kuod is en warm is (bij bijv 3500 rpm = 120 km/u in zijn 5), want ik geloof mijnn sensor niet echt en wil eigenlijk weten wat het hoort te zijn.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb dan 2,5 bar met alle electronica uit. met licht 3,5 en radio voluit en fan aan issie 4+

Dat allemaal op de snelweg dus. Stationair zakt de mijne zonder stroomverbruikers tot 1-0,5 bar.

Zover we em kunnen vertrouwen offcouz :)
Plaats reactie