hey.
Ik heb nu de nieuwe olie toevoer nippel en een andere slang tussen mijn blok en turbo gedraaid en nu heb ik opeens geen olie druk meer.
Ik heb daar om de olie slang los gedraaid van de turbo en daar kwam ook geen olie uit na het laten lopen van de motor zonder ontsteking. De olie toevoer slang compleet van het blok gedraaid en toen aan de slang gezogen, en de slang is dus wel open.
weer laten lopen zonder ontsteking en er komt ook geen olie uit het blok :-*
Van de week toen ik met de kop bezig was en toen de nippel en slang nog niet goed was heb ik de motor al laten lopen en toen had ik wel olie druk, tenminste er kwam olie uit de olie toever slang.
Kan er nu iets met de olie zijn of met het filter om dat ik water in mijn olie heb gehad??
Alle olie heb ik er uit laten lopen (kroon 5w40 vol syntheet)en het laatste wat er uit kwam was niet echt mooie olie meer, beetje stroperig. Ik heb de olie filter nog niet vervangen, en er zit al wel andere olie in (tot het minimum)
wie o wie heeft hier ervaring in???
[GTT] Olie druk probleem
ik weet het ook niet abel maar hopelijk heeft er nog
iemand anders een idee
iemand anders een idee
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ken je jeroen anders niet ff bellen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik heb toevallig vandaag de sensor van mijn oude blok eraf gedraaid en de bout waarmee die vastzit is hol en heeft 2 gaatjes waar de olie doorstroomt naar de ring waar de sensor aan de ene kant en de toevoer naar de turbo naar de andere kant zit. Als daar een verstopping inzit, of als de bout te ver of niet ver genoeg er in zit dan blokkeert dat de olietoevoer.
Dus draai de hele sensor eruit en controleer de doorgang. Als de motor niet draait en al een tijdje stilstaat komt er nauwelijks olie uitlekken (idem voor je filter). Mocht je het filter eraf draaien en weer terug willen zetten (bijv. voor controle) dan kan je dat eigenlijk alleen maar doen met een redelijk nieuw filter, want anders gaat die bij de afsluitring gegarandeerd lekken.
Succes! Wat geeft je oliedruk aan als de motor kuod is en warm is (bij bijv 3500 rpm = 120 km/u in zijn 5), want ik geloof mijnn sensor niet echt en wil eigenlijk weten wat het hoort te zijn.
Dus draai de hele sensor eruit en controleer de doorgang. Als de motor niet draait en al een tijdje stilstaat komt er nauwelijks olie uitlekken (idem voor je filter). Mocht je het filter eraf draaien en weer terug willen zetten (bijv. voor controle) dan kan je dat eigenlijk alleen maar doen met een redelijk nieuw filter, want anders gaat die bij de afsluitring gegarandeerd lekken.
Succes! Wat geeft je oliedruk aan als de motor kuod is en warm is (bij bijv 3500 rpm = 120 km/u in zijn 5), want ik geloof mijnn sensor niet echt en wil eigenlijk weten wat het hoort te zijn.
Ik heb dan 2,5 bar met alle electronica uit. met licht 3,5 en radio voluit en fan aan issie 4+
Dat allemaal op de snelweg dus. Stationair zakt de mijne zonder stroomverbruikers tot 1-0,5 bar.
Zover we em kunnen vertrouwen offcouz
Dat allemaal op de snelweg dus. Stationair zakt de mijne zonder stroomverbruikers tot 1-0,5 bar.
Zover we em kunnen vertrouwen offcouz