Winterproject mijn 19 16v Cabriolet

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Emiel

Een paar weken terug kwam mijn vader met het voorstel om deze winter mijn cabrio bij ons in de garage te zetten, en mijn moeders auto moest dan maar buiten blijven staan. De reden was, dat hij vond dat ik op zo’n auto als deze zuinig moest zijn, en je een cabrio dan in de winter binnen moest zetten.
Ik ben hier is over na gaan denken, maar zat eerst met het feit dat ik dan in de winter geen auto zou hebben. Inmiddels heb ik hier een oplossing voor gevonden, namelijk een Volkswagen Golf III diesel. Deze auto staat op grijs kenteken, en verbruikt gemiddeld 1:20. Pure winst dus als ik met deze rijd i.p.v. de 16v. Ik weet dat het dan wel geen Renault is, maar het is alleen voor de winter.

Ik kwam op het idee om de maanden dat die stil stond, er meteen een project tegenaan te gooien. Mede vanwege het feit dat mijn koppeling redelijk zwaar gaat, en dat mijn baksteun redelijk aan het einde is. Het blok moest er dus zowieso uit.
De planning voor deze winter is om mijn blok helemaal netjes te maken. Geïnspireerd door de motor van BartV zal ik deze winter proberen dit ook te realiseren. Er zullen diverse onderdelen worden gepoedercoat, en de koppeling en baksteun zullen vervangen worden. Met dit alles gaat BartV mij ook helpen, dus dat gaat helemaal goedkomen.
Ik zit nog te twijfelen om meteen koprevisie te doen, en mijn drijfstanglagers te vervangen. Dit hangt allemaal nog wel even af van de financiële kant van het verhaal :S , maar de kans is groot, omdat de auto toch ook wel veel olie gebruikt en rookt, zelfde wat BartV voor zijn koprevisie had, en na die tijd niet meer :D

Uiteraard wanneer ik begin zullen in dit topic foto’s komen, en zullen de werkzaamheden te volgen zijn.

En meteen heb ik de eerste vraag al aan de mensen hier. Zijn er voor een 19 16v ook andere baksteunen? Dus die steviger zijn? En wat is het prijsverschil t.o.v. de orginele.

A.s. zondag in Bodegraven word voor mijn 19 16v Cabriolet de laatste keer dit jaar dat ik op een meeting sta. Volgend jaar zomer zal ik dan weer van de partij zijn met de auto.

Emiel
Robert Turbo

Dus je R19 16V gaat in Winterslaap. :)

Veel succes met het repareren van de auto.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

op zich een zeer goed idee de 19 blijft dan ook in waarde (Y)
bartuitlauwe
Contacteer:

nou, dat wordt flink sleutelen.

veel succes ermee, maar je hebt dan ook tijd zat

:foto:
Emiel

Precies, hier ga ik mooi de verloren uurtjes met opvullen. Tenminste, als je eenmaal begonnen bent wil je het ook afmaken, dus misschien wel iets meer uurtjes dan alleen de verloren uurtjes :)
jeroen.k

Maar ga je ook het hele blok uit elkaar halen...?
haan

heel verstandig ja om je 19 binnen te zetten. veel succes met het opknappen/reviseren.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Verstandig plan,en leuk om te doen als je er toch de plek voor heb.

als het eindresultaat net als die van bart is,kan het alleen maar prachtig worden.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Emiel

@Jeroen.k : Ik ga niet het hele blok loshalen. Alleen wel de kop eraf, en deze waarschijnlijk voor revisie wegbrengen. Verder de drijfstanglagers vervangen.

Emiel

PS. Iemand nog antwoord op mijn motorsteunvraag?
jeroen.k

Neem eens contact op met Maarten Henderiecx (of hoe die gast ook precies heet ;) Mabo-tuning iig! :)

Of anders met JL! :)

Die weten dat vast wel :) Volgens mij zijn er cup-steunen voor oid...
Plaats reactie