Ik ben hier is over na gaan denken, maar zat eerst met het feit dat ik dan in de winter geen auto zou hebben. Inmiddels heb ik hier een oplossing voor gevonden, namelijk een Volkswagen Golf III diesel. Deze auto staat op grijs kenteken, en verbruikt gemiddeld 1:20. Pure winst dus als ik met deze rijd i.p.v. de 16v. Ik weet dat het dan wel geen Renault is, maar het is alleen voor de winter.
Ik kwam op het idee om de maanden dat die stil stond, er meteen een project tegenaan te gooien. Mede vanwege het feit dat mijn koppeling redelijk zwaar gaat, en dat mijn baksteun redelijk aan het einde is. Het blok moest er dus zowieso uit.
De planning voor deze winter is om mijn blok helemaal netjes te maken. Geïnspireerd door de motor van BartV zal ik deze winter proberen dit ook te realiseren. Er zullen diverse onderdelen worden gepoedercoat, en de koppeling en baksteun zullen vervangen worden. Met dit alles gaat BartV mij ook helpen, dus dat gaat helemaal goedkomen.
Ik zit nog te twijfelen om meteen koprevisie te doen, en mijn drijfstanglagers te vervangen. Dit hangt allemaal nog wel even af van de financiële kant van het verhaal

Uiteraard wanneer ik begin zullen in dit topic fotos komen, en zullen de werkzaamheden te volgen zijn.
En meteen heb ik de eerste vraag al aan de mensen hier. Zijn er voor een 19 16v ook andere baksteunen? Dus die steviger zijn? En wat is het prijsverschil t.o.v. de orginele.
A.s. zondag in Bodegraven word voor mijn 19 16v Cabriolet de laatste keer dit jaar dat ik op een meeting sta. Volgend jaar zomer zal ik dan weer van de partij zijn met de auto.
Emiel