Ik had een hele waslijst met dingen gemaakt die de garage wel konden checken, waaronder de actuator van de turbo. Nou hebben ze dat niet gedaan, maar gewoon naar de auto gekeken en gezegd dat het te gevaarlijk is

Verdere checks deden ze dus ook niet omdat de auto dat niet waard is. WTF! Doe nou maar wat is zeg! Nou, ze deden het niet omdat de benzineslang te dicht bij de uitlaat hangt. Ik kijken, nou, valt reuze mee hoor! "Nou, het hoort officieel niet zo". Nou én? Ik vraag ook niet om een apk keuring. "Ja daarover gesproken, grote wielen voor en kleine achter mag ook niet." Tssss, dat komt wel.
"Het zou erg duur worden om alles te repareren, de homokineet vervangen wij niet, wij doen er meteen een hele nieuwe aandrijfas onder. En naar de sloop gaan doen wij niet". Ja, jullie zijn geen sloopbedrijf, oke, maar ja zo maak je reparaties wel duur!
De auto is dus niks verder dan voordat ik er heen ging, en de conclusie van vandaag is: het kostte mij 33,50 om te weten te komen dat de krukaskeering lek is. Maar voor die 33,50 kon ik ook in de nieuwste Clio dCi rijden (vervangingsauto was gratis). Cool ding, dat wel!
Mijn vraag dan voor jullie: hoe vervang je de krukaskeering, en waar zit dat ding?
En Alleycat, naast de turbo blaas ik nu ook weer mijn frustratie af