[DoubleYou] Express GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Even een updateje: de auto is naar de garage geweest. Ik zal maar het verhaal vertellen:

Ik had een hele waslijst met dingen gemaakt die de garage wel konden checken, waaronder de actuator van de turbo. Nou hebben ze dat niet gedaan, maar gewoon naar de auto gekeken en gezegd dat het te gevaarlijk is :@. Ik vraag niet om hun mening, is vraag of ze dat willen doen. "Oja, we hebben geen drukmeter voor de turbo..." :s Zeg dat dan!

Verdere checks deden ze dus ook niet omdat de auto dat niet waard is. WTF! Doe nou maar wat is zeg! Nou, ze deden het niet omdat de benzineslang te dicht bij de uitlaat hangt. Ik kijken, nou, valt reuze mee hoor! "Nou, het hoort officieel niet zo". Nou én? Ik vraag ook niet om een apk keuring. "Ja daarover gesproken, grote wielen voor en kleine achter mag ook niet." Tssss, dat komt wel.

"Het zou erg duur worden om alles te repareren, de homokineet vervangen wij niet, wij doen er meteen een hele nieuwe aandrijfas onder. En naar de sloop gaan doen wij niet". Ja, jullie zijn geen sloopbedrijf, oke, maar ja zo maak je reparaties wel duur!

De auto is dus niks verder dan voordat ik er heen ging, en de conclusie van vandaag is: het kostte mij €33,50 om te weten te komen dat de krukaskeering lek is. Maar voor die €33,50 kon ik ook in de nieuwste Clio dCi rijden (vervangingsauto was gratis). Cool ding, dat wel!

Mijn vraag dan voor jullie: hoe vervang je de krukaskeering, en waar zit dat ding?

En Alleycat, naast de turbo blaas ik nu ook weer mijn frustratie af :D
michel 16v
Contacteer:

dy, ben je bij een reno dealer of bij een willekeurige garage geweest ?
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

michel 16v schreef:dy, ben je bij een reno dealer of bij een willekeurige garage geweest ?
Reno dealer in Oldenzaal.
Ruud

He DY leer jezelf eens wat meer sleutelen door het gewoon te doen (Niet als belediging) en blijf bij die dealers weg. Daar hoef je alleen te komen als je speciale onderdelen moet bestellen. En over die aandrijfas haal gewoon een nieuwe , koste bijna niks nog geen 100 euro (natuurlijk niet bij de dealer halen). Dan maak je je expresje stap voor stap helemaal in orde. Hoor je ergens een vreemd geluid , draai het eraf en probeer het te repareren zo leer je teminste iets. Ik probeer je alleen een wijze raad te geven anders kost je expresje dadelijk 10000 euro en hij loopt nog voor geen meter.
Riël
Über-Spammer

Die aan de bakkant of aan de andere kant? Ik hoop die aan de andere, da's een piece of cake. Renault-dealers sucken.

Over die leidingen, als je es nix te doen hebt, het kan geen kwaad ze af te schermen met een of ander spul eromheen. Verder liggen ze exact hetzelfde als origineel, dus die kerel moet niet lopen zeiken. De uitlaat draait verder van de leidingen wég, weet je nog dat we die daarom andersom hebben gelegd? Tsss sukkels daar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

@Ruud: Daar ben ik druk mee bezig, alleen heb ik een deadline, de auto moet door de apk in oktober...
Dingen halen wilde ik ook niet bij de garage doen, tuurlijk zijn die te duur daar.

@Riël: Geen idee trouwens, vertelden ze er niet eens bij :s Hoe vind je dat zelf trouwens? 't is een grote zooi met vastplakkend zand en zwart spul dus...

Hoever ben je al met die blauwe 5 met demonteren? Als hij nog niet naar de sloop is, kan ik daar de aandrijfas(sen) van gebruiken, en ook de achteras. Heb je dat er al uit? Moet cker bij de sloperij gedaan worden, omdat hij daar anders niet aan komt... Maar ik wil ze nu wel hebben, scheelt weer bij de sloperij kopen!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

DY als het moet heb ik ook nog een achteras voor je. wel van een clio. Maar dat past ook. En tevens 4 apk banden. :wink: mocht je deze tot nu toe nog niet hebben.

Laat maar wat horen.

GR.Frits

[edit] komen onder een clio 1.8 RT vandaan dus strakker als je express.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Thanx Frits, maar die donor-5 die ik gekocht heb en die Riël daar heeft staan moet natuurlijk eerst optimaal gebruikt worden :)

Dus ik kijk eerst daar naar, en mocht het niet gaan kom ik wel bij jou terug. Waarom is die as trouwens strakker?

Banden voor heb ik al, banden achter nog niet. Ik denk dat ik die ook wel gewoon nieuw haal, heb ik met de voorbanden ook al gedaan.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

DoubleYou schreef:Dus ik kijk eerst daar naar, en mocht het niet gaan kom ik wel bij jou terug. Waarom is die as trouwens strakker?

Banden voor heb ik al, banden achter nog niet. Ik denk dat ik die ook wel gewoon nieuw haal, heb ik met de voorbanden ook al gedaan.
remtrommels zouden strakker zijn als van een express omdat er meer vermogen in de clio zat. Maar als je een achteras van de GTT er onder gooit heb je schijven natuurlijk.

die banden die ik heb liggen zijn gewoon goed. Moet alleen van een velg een keer omgelegd worden. Een klein bedrag en ze zijn voor jou.

GR.Frits
Riël
Über-Spammer

Die as van de blauwe is roestig en extreem verlaagd, je moet 't zelf weten, maar volgens mij stuitert die langere achterkant dan enorm. Aandrijfassen zaten er niet meer op, remember? Een 2e hands asje hier kost ook niet meer dan een paar eurotientjes. Hoef je al niet voor helemaal naar hier. Schijven ofzo kun je er eventueel vanaf trekken.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ah ja, die aandrijfassen zaten er niet op. En dan is de achteras ook niks dus.
Nou Frits, name your price! :) Of pm natuurlijk.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Neeeeeee!!! Er komt een zwarte vloeistof uit de uitlaat :( En daar heb ik nogal slechte ervaring mee: lekke koppakking. Dat mag niet bij deze GTT, die zit er pas in!! Zijn er ook andere mogelijkheden waardoor dit uit de uitlaat komt?

En dan wil ik ook wel eens weten hoe een lekke koppakking ontstaat, aangezien al mijn auto's (op 1 na) een lekke koppakking hebben gehad...
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Joost (DoubleYou) schreef: En dan wil ik ook wel eens weten hoe een lekke koppakking ontstaat, aangezien al mijn auto's (op 1 na) een lekke koppakking hebben gehad...
Flink doortrappen met een koude motor?
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Valt wel mee hoor, misschien een beetje gas om op te warmen, that's all. Ik heb van Riël ook al gehoord dat het geen lekke koppakking is (gelukkig maar) maar dat het iets anders zou zijn. Nou, vrijdag komt Frank (HotShot) nog even kijken naar zijn blok in mijn wagen op de Oldenzaal meeting, en zondag kijkt Riël er ook even naar.
Steven
Car: M536

Als al je auto's een lekke koppakking hebben gehad zou ik eens bij mezelf gaan nadenken over de omgang met je auto. Zelf heb ik het nognie gepresteerd, maar ik ben er wel eens bij geweest bij andere auto's en daar moest je toch heel wat voor doen.... (20 rondjes spinnen in de achteruit bijv :p )

Voor de zekerheid: opwarmen doe je gelijkmatig en niet plotseling vol op het gas.
Probeer gewoon es 10 km te rijden zonder je turbonaaldje te laten bewegen, tis lastig maar je weet dan wel zeker dat ie warm is. En dan opbouwend gasgeven.
Verder is kouwe olie nog een beetje smerend, maar het opwarmtraject is juist het meeste schadelijk, dus niet denken dat je na 1 km wel gas kan geven, dan zit je midden in het schadelijke traject.

(snelle)Auto's-rijden doe je met gevoel en verstand, niet als een raggende-opelrijder.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Al de auto's die lekke koppakking hadden had ik gekocht met lekke koppakking bleek... Dus ik ben gelukkig zelf niet de veroorzaker.

Het inrijden is me al verteld, dat doe ik ook wel en dat gaat ook wel goed. Alleen rij ik nogal veel op de snelweg, en dan ga je toch al aardig snel in constante hoge toeren zitten (2800). En de snelweg is hier minder dan 10 km vandaan, dus het complete opwarmtraject is niet afgerond als het ware.
michel 16v
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Neeeeeee!!! Er komt een zwarte vloeistof uit de uitlaat :(
is het olie wat er uit komt of gewoon vocht met een kleurtje

want het is de laatste paar dagen, zeer heel regen gevallen misschien dat je veel vocht in de uitlaat heb zitten.
Riël
Über-Spammer

Psies,een beetje condens wordt ook zwart.
Mrtn
Car: R5GTT

Joost (DoubleYou) schreef:toch al aardig snel in constante hoge toeren zitten (2800). En de snelweg is hier minder dan 10 km vandaan, dus het complete opwarmtraject is niet afgerond als het ware.
Dat moet ook wel lukken hoor :)

Het is een auto hoor, die moet wel gewoon kunnen rijden en met het overige verkeer mee gaan.
Mrtn = Maarten
bruno @af
Contacteer:

Indien interesse ... Ik heb deze namiddag m'n express tegen een trekhaak geparkeerd tegen 70 km/u . Radiator kapot, bumper en nog wat . Gratis af te halen in Sint-Niklaas, België (N)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

bruno @af schreef:Indien interesse ... Ik heb deze namiddag m'n express tegen een trekhaak geparkeerd tegen 70 km/u . Radiator kapot, bumper en nog wat . Gratis af te halen in Sint-Niklaas, België (N)
Balen! Sint Niklaas, dat is met toch een end! Wat houdt het "en nog wat" in, en is het een diesel op grijs kenteken? Als het repareerbaar is, geen dingen verbogen ofzo, dan zou ik hem als tweede goedkopere auto kunnen gebruiken. En ja, hij rijdt niet meer door die botsing, en een sleepwagen huren is weer zo duur... Misschien dat je kan checken wat allemaal kapot is, dat het in 1 dag misschien te maken is, 's ochtends vroeg langskomen, hele dag sleuteltijd, en 's avonds er mee weg rijden.

En dan wil ik wel een foto zien van de schade.

Als het een benzinewagen is, of motor kapot gereden: misschien wat voor Riëls Express-GTT plan? :D :p
bruno @af
Contacteer:

Ik denk dat, wanneer er een ander radiatortje inhangt, je kan rijden . Voor de rest valt de schade wel mee ( de voorruit is wel gebarsten ... en mijn voorhoofd ook (N) ) De rest van de carrossie valt eigenlijk ook nog wel mee qua roest en deuken . Ik zal eens een fotootje proberen maken in het kort .
By the way ... het is een 1400cc benzine met ongeveer 130000km op het blokje .
Tom
Moderator
Car: MB

@ joost, let wel dat de auto in Belgie staat !!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

@bruno: Benzine... dat is wat minder. Want benzine is duur. Maar je zou er wel een GTT in kunnen zetten, dus iets voor Riël? Ik denk niet dat ik er dan wat aan heb, tja misschien voor onderdelen, maar die zitten er niet zoveel in een Express. Ik wacht de foto wel even af, ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet.

@tom: oja, belgisch kenteken ook cker! moet je dan naar NL overzetten, dat is me te veel gedoe dan.

Kans wordt alsmaar kleiner bruno...
Steven
Car: M536

Ik heb hie rnog een totall loss verklaarde express staan, met rijdbare schade zoals gedemonstreerd op Lelystad ;)

Is ook te koop, anders gaat ie naar de sloop.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Steven schreef:Ik heb hier nog een totall loss verklaarde express staan, met rijdbare schade zoals gedemonstreerd op Lelystad ;)

Is ook te koop, anders gaat ie naar de sloop.
Ow dat was me toch lachen! Maar die carosserie is wel errug slecht, dus no thanx. I've seen it.
Riël
Über-Spammer

Is iets voor riël
dan misschien iets voor riël
I do not think so :D
Vos

:lol: :lol:
Clio 16v.....
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:
Is iets voor riël
dan misschien iets voor riël
I do not think so :D
:lol: :lol: Allright dan! Dan ben ik niet geïnteresseerd in de Expressjes, sorry.
Alleycat
Contacteer:

Express demontage bedrijf en sloperij double you...
U brengt, wij lachen!
michel 16v
Contacteer:

Alleycat schreef:Express demontage bedrijf en sloperij double you...
U brengt, wij lachen!
we hebben vanavond ook gelachen toen joost zijn turbodruk hoger was, je had hem moeten zien toen hij naar een proefrijtje uit de auto stapte, een big smile en met zijn handen zwaaiend van angst

:lol: :lol: :lol:

je had het gewoon moeten zien :D
Stefan S.

Niet alleen zien, je kon hetzelf ruiken :lol:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

:lol: Ach ga er zelf maar eens zitten, als die turbo inschakeld ga je me er toch met een snelheid vandoor!! Volgende meeting nodig ik jullie uit voor een ritje mee :)

't is gewoon wennen, komt nog wel.

Express-demontage, ach, wat moet ik met al die Express-rommel dan... Ik kan op hele verre termijn (half jaar - jaar) wel een carosserie gebruiken waarvan de achterkant goed is, maar dan moet ik eerst kunnen lassen... Dus laat maar zitten :)
Stefan S.

een ritje? Ik ben mijn leven nog nie moe :D
Benny_R

Joost (DoubleYou) schreef: Ik kan op hele verre termijn (half jaar - jaar) wel een carosserie gebruiken waarvan de achterkant goed is, maar dan moet ik eerst kunnen lassen... Dus laat maar zitten :)
Nou voor het lassen hoef je het niet te laten hoor! Ik had 2 weken geleden nog nooit gelast en nu is de voorkant van mijn auto al klaar! En ja het zit echt vast! Eff een stukkie plaat halen dagje oefenen ( je bent meer aant voorbereiden dan aant lassen ) dan kun je wel redelijk overweg met mig/mag... :D
Plaats reactie