Clio Inbouw

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Anonymous

Heey. Ik heb een composetje gekocht en nu wou ik die in mijn deurenpanelen gaan hangen. Maar bij deze composet zit nogal een grote midtoner bij (climax 8) weet ik is een kut merk) Maar nou vroeg ik me af of deurpanelen makkelijk verkrijgbaar zijn op bijvoorbeeld de sloop of iets, voor het geval ik ze verneuk of een kleiner composet heb. En wat gaat zo'n panneel kosten.

:D
Tom
Moderator
Car: MB

voor wat voor type clio? Een 16v of willi paneel is (natuurlijk) lastiger te vinden en duurder dan een 1.4 paneeltje
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

je kan die midtoner beter in je dash bouwen op de originele plek van de 10cm speaker.

Staat veel netter.

voor het beste SQL resultaat zet je hem zo ver morgelijk de hoek in op de bovenkant van je dashboard. maar je daarvoor moet je in je dash boren en aangezien je climax hebt gekocht maakt die SLQ ja ook niet echt veel uit.
Roy
Moderator

Keb hier toevallig nog 2 deurpanelen staan :D
Van een 16v met die blauw met gele blokjes bekleding.

Met gaten er al in. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Anonymous

Roy schreef:Keb hier toevallig nog 2 deurpanelen staan :D
Van een 16v met die blauw met gele blokjes bekleding.

Met gaten er al in. :)
zacht prijsje zeker ? :D
Roy
Moderator

:lol:
5 GT Turbo '88 GT5
Anonymous

Voor een 16v ja. Op de originele plaats past het helaas allemaal net niet, zijn vrijgrote zoals ik al zij: 16 cm. Wat moet je voor die panenlen hebben :)

~~
en ik dacht toch echt dat ik mijn w8woord kwijt was, vandaar ineens LippuZz ipv lip 8)
Anonymous

Ik naai ze wel onder mijn stoelen
Haas
Car: Megane RS

Ben nogal een leek op ICE gebied, dus misschien nogal een erg simpele vraag. Mijn radio heeft 4 x 45W uitgang. Achter zitten twee speakers in de hoedenplank en op 1 uitgang zit een actief baspijpje. Heb nog 1 uitgang over, maar wil dus ook graag speakers voorin. Wat kan ik beter doen: Deze uitgang splitten en dus 2 kleine speakers (of tweeters)in de deuren maken of t baspijpje eraf halen en links en rechts wat grotere drie- of tweeweg speakers maken? Weet iemand dus ook hoe diep ze mogen zijn om ze in de deuren van een S kwijt te kunnen? En als ik voor het splitten kies, hoeveel wat speakertje moet ik dan hebben?
Kicker Clio

~Haas~ schreef:Ben nogal een leek op ICE gebied, dus misschien nogal een erg simpele vraag. Mijn radio heeft 4 x 45W uitgang. Achter zitten twee speakers in de hoedenplank en op 1 uitgang zit een actief baspijpje. Heb nog 1 uitgang over, maar wil dus ook graag speakers voorin. Wat kan ik beter doen: Deze uitgang splitten en dus 2 kleine speakers (of tweeters)in de deuren maken of t baspijpje eraf halen en links en rechts wat grotere drie- of tweeweg speakers maken? Weet iemand dus ook hoe diep ze mogen zijn om ze in de deuren van een S kwijt te kunnen? En als ik voor het splitten kies, hoeveel wat speakertje moet ik dan hebben?
die basspijp eraf halen de basspijp speelt nu dus op je linker of rechter voorkanaal dat ken dus niet :( heb je geen tulp uitgangen op je radio???? :) :)
Kicker Clio

~Haas~ schreef:Ben nogal een leek op ICE gebied, dus misschien nogal een erg simpele vraag. Mijn radio heeft 4 x 45W uitgang. Achter zitten twee speakers in de hoedenplank en op 1 uitgang zit een actief baspijpje. Heb nog 1 uitgang over, maar wil dus ook graag speakers voorin. Wat kan ik beter doen: Deze uitgang splitten en dus 2 kleine speakers (of tweeters)in de deuren maken of t baspijpje eraf halen en links en rechts wat grotere drie- of tweeweg speakers maken? Weet iemand dus ook hoe diep ze mogen zijn om ze in de deuren van een S kwijt te kunnen? En als ik voor het splitten kies, hoeveel wat speakertje moet ik dan hebben?
die basspijp eraf halen de basspijp speelt nu dus op je linker of rechter voorkanaal dat ken dus niet :( heb je geen tulp uitgangen op je radio???? :) :)
Tom
Moderator

haas, officieel moet dat pijpje van twee kanten signaal hebben. Als je echter maar één kant geeft dan speeld ie veel beter (ik denk dat de bassen anders in tegenfase staan ofzo). toen ie in mijn auto lag had ik gewoon 4 speakers aangesloten op de juiste draden en het pijpje samen met één speaker achter geschakeld
Haas

dat ken dus wel...

edit: @Tom, weet ik, maar als je m maar op 1 speaker hangt, krijgt die ene dan niet minder vermogen dan de ander? Maw, isie dan niet stiller?
Tom
Moderator

heb ik nooit gemerkt. Maar ik zou het gewoon eens effe proberen, is zo gedaan
Haas

misschien wel een idee ja...:D
Kicker Clio

gewoon een versterker voor je basspijp :wink: :wink: als je je basspijp op je gewoone speaker uitgang aansluit filtert ie ook niet de hooge tonen is wel goed voor je basspijp :p :p
Haas

had er ook staan dat t pijpje ACTIEF is...
bartuitlauwe
Contacteer:

dus je radio levert 4 x 45 watt.
En er zitten op je radio geen tulp-aansluitingen, anders zou je daarmee je basspijpje kunnen aansturen.

En anders zou ik het doen zoals tom zegt.
Alle vier de uitgangen voor elk een speaker en eentje doorlussen naar het basspijpje.
Haas

weet eerlijk gezegd niet of er tulp aansluiting opzitten...moet ik ff kijken, maar volgens mij niet..Ze is ook al 6 jaar oud...
Kicker Clio

nieuwe radio weg met die oude zooi ik heb nog wel een mooie alpine maar die werkt alleen op versterkers >-) >-) >-)
Haas

ik hoor liever mijn uitlaat dan mijn radio...Nu ff geen nieuwe radio...
Plaats reactie