Aanrijding Clio 16v - Uitvaart naar de sloop :-(

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
EricvH

Vorige week zaterdag moest ik overwerken en reed s'avonds in Roosendaal voor de oprit richting snelweg Breda. Gaat er iemand voor mij vol in de remmen. Ik hield voldoende afstand maar omdat het de de dagen ervoor erg droog was en het toen regende was het erg glad op de weg. Gevolg: Ik rem, glij door en kon hem simpelweg niet ontwijken en "tikte" hem aan.

De man (waarschijnlijk surinaamse afkomst) reageerde hierop erg raar. Kwam even naar buiten bekeek zijn auto, en vroeg wat dat te betekenen had. :-* Ik reageerde hierop geirriteerd dat ik er ook niks aan kon doen. Hij vroeg ofdat hij schade had (??) waarop ik antwoorde dat mijn auto er slechter aan toe is. Hij stapte in zijn auto (oude vectra) en ging er vandoor. Ik was natuurlijk fout, dus waarschijnlijk had deze man óf geen rijbewijs, was niet verzekerd, reed in een gejatte wagen, dacht dat hijzelf fout was óf was gewoon heel erg dom. Ik heb nog even achter hem gereden op de snelweg om zijn kenteken voor de zekerheid maar op te schrijven. Maar daar heb ik niks mee gedaan, kost het i.i.g. mijn no-claim niet.

Thuis alles weer wat recht gezet; motorkap, koplamp, frontje. Verder kon ik niks zien op het eerste gezicht aan verdere schade, ook bij het rijden was er niks te merken). Ik dacht dat de schade meeviel, totdat ik deze week problemen kreeg met de koppeling en remmen ging ook steeds slechter. Dus de auto maar naar de garage gebracht. Belt mijn broer me de volgende morgen op mijn werk op wat ik met mijn auto gedaan heb. Blijkt het blok bij de aanrijding omhoog te zijn geschoven waardoor mijn versnellingsbak van het motorblok is gescheurd (!!).

Aangezien ik inmiddels bergen geld in mijn clio heb gestoken en mij nu echt te duur word heb ik besloten hem maar weg te doen. Het is niet de moeite meer (althans voor mij) om hem nog op te knappen. Er mankeert nogal wat aan. Roest, verotte uitlaat, verotte versnellingsbak, krom frame, etc. etc.
2 weken geleden heb ik belgië het één en ander aan bumper- / spoilerwerk besteld voor mijn clio met het idee hem weer puntgaaf op te knappen. Die plannen zijn nu helaas van de baan en heb (met pijn in het hart) besloten hem maar naar de sloop te brengen :@
De spoiler, nieuwe voorbumper en sideskirts heb ik gelukkig af kunnen bestellen en krijg mijn geld terug (Carequipment - Brecht (Y) (Y) )

Ik kijk nu uit naar een andere auto (natuurlijk een Renault :wink: waarschijnlijk een Megane Coupé 2.0 16v).
Lief Engeltje
Contacteer:

R.I.P. (F)
-=Life Sucks=-
meiske van JoostR :p
Ollie

Dat is mooi shit man... :( kop op

Maar och, een megaantje kon me ook wel bevallen (Y)
lisa

das zeker niet tof...

(niet vervelend bedoeld/ staat ie toevallig op autosloperij mosselaar in dongen/oosteind? daar stond gister nl een clio 16 v met schade )

succes met het vinden van de nieuwe aanwinst!
EricvH

Hij staat nog niet op de sloop.
Moet hem eerst strippen.
gille
Contacteer:

EricvH schreef:Hij staat nog niet op de sloop.
Moet hem eerst strippen.
zoals je zelf zegt,je hebt er al veel centen in gestoken,die stukken zoals subframe zijn goekoopte vinden,en ik las dat je zelf weinig schade had van die aanrijding,en dan ineens de bak en subframe stuk,vind ik wel straf dat je dat nie direkt aanvoelde,kan nie zomaar achteraf stuk gaan he,heb je dat dan nie direkt gevoeld dat je auto anders reed.
wat ik bedoel is ,die dingen dat stuk zijn koop je wel voor een paar knaken,en een andere auto kost toch weeral veel centen dus ja het is jouw geld,maar zomaar een auto opgeven is spijtig,suc6666666 kerel
Robert Turbo

Wel zonde.

Je motor heeft dus wel een klap gehad.
Maar die man waar tegen je op reed, daar kun je niks op verhalen.

Van het opeens vol in de rem gaan staan.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

RIP voor een der laatste clio 16v's :S

het wordt strax nog hard zoeken naar gebruikte onderdelen :S

:@

He man niet lullig bedoeld maar het is een feit.
Erg veel suc6 met het vinden van een nieuwe renault.

The best a man can get...Renault.......
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Matijs
Contacteer:

Als je achterop iemand rijdt ben je altijd zelf schuldig.

Wel balen. Maar het is inderdaaderg glad op de weg als het ff heeft geregend. Ben gisteren met mijn huisgenoot ook nog met vol onderstuur een bocht uit geschoven op weg naar de supermarkt. Gelukkig geen schade ofzo maar toch...
SimonBalk
Contacteer:

Zonde. Ik ken het met die gladheid na de droogte. Ik had dat ook met mijn aanrijding.

Succes met het zoeken naar een andere Renault :D
Tom
Moderator
Car: MB

balen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
EricvH

kan nie zomaar achteraf stuk gaan he,heb je dat dan nie direkt gevoeld dat je auto anders reed
Ik kan me voorstellen dat je dat denkt, maar ik heb er zeker 2 dagen mee gereden en heb niets gemerkt. Het is inderdaad raar... maar waar.
die dingen dat stuk zijn koop je wel voor een paar knaken,en een andere auto kost toch weeral veel centen
Dat is het hem nou juist. Het is elke keer maar een paar centen maar je blijft in een opgelapte schadeauto rijden. Leuk voor de hobby, maar ik ben afhankelijk van mijn auto i.v.m. mijn werk. Dus geef ik liever in één keer wat meer geld uit aan een nieuwere (betrouwbare) auto dan dat ik zo blijf kloten.

Het is en blijft natuurlijk jammer dat er steeds meer clio 16v's verdwijnen van de weg. Ik had hem heel graag nog een paar jaar willen rijden.
bartuitlauwe
Contacteer:

Balen voor je.

Veel succes met het zoeken naar een andere renault
Ad van Haperen
Contacteer:

Kut voor je dus ik zie nu nog een clio 16v minder in Prinsenbeek?

Jji was toch die van haperen van bij het bos?
Alleycat
Contacteer:

zonde zonde zonde :(
Ik hoop voor je dat je snel een nieuwe hebt... (Y)
Dr.Turbostein

gille schreef:
EricvH schreef:Hij staat nog niet op de sloop.
Moet hem eerst strippen.
zoals je zelf zegt,je hebt er al veel centen in gestoken,die stukken zoals subframe zijn goekoopte vinden,en ik las dat je zelf weinig schade had van die aanrijding,en dan ineens de bak en subframe stuk,vind ik wel straf dat je dat nie direkt aanvoelde,kan nie zomaar achteraf stuk gaan he,heb je dat dan nie direkt gevoeld dat je auto anders reed.
wat ik bedoel is ,die dingen dat stuk zijn koop je wel voor een paar knaken,en een andere auto kost toch weeral veel centen dus ja het is jouw geld,maar zomaar een auto opgeven is spijtig,suc6666666 kerel
Kijk eerst wat het kost om te herstellen, kan goedkoper uitkomen
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

sux man
EricvH

Jji was toch die van haperen van bij het bos?
Inderdaad, van haperen! Dat was ik :D

Bedankt voor de reacties.
Ik zit er eigenlijk over na te denken om hem maar te houden (als 2e auto, ofwel een hobby bak). Ik heb meerdere mensen gesproken, en vrijwel iedereen zei dat hij waarschijnlijk voor niet al te grote kosten weer op te lappen is. Hoe dan ook, omdat ik nogal wat kilometers in een jaar moet maken i.v.m. mijn werk, komt er een andere auto bij (lees: renault). De clio komt een tijdje stil te staan, maar zodra ik er weer zin in krijg en het geld er voor heb probeer ik hem weer op de weg te krijgen. :) [/i]
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Suc6 met de opbouw. (Y)
Beter dat je hem weer op gaat knappen. (Y) (Y) 8)
Robert Turbo

Goed dat je hem opknapt.

Keep the Clio16V alive. :)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

RobertR19 schreef:Goed dat je hem opknapt.

Keep the Clio16V alive. :)
Idd, hou 'm heel. Vooral als er meerdere zijn die zeggen dat het niet veel kost om 'm op te knappen. Veel suc6 met het opknappen.
Ad van Haperen
Contacteer:

juist zo mag ik het horen een echt van Haperen :D

je ben een eer voor onze naam hoog :lol: :wink: :worship:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

woei hij gaat hem maken :D (Y) :worship:
Plaats reactie