Metertjes

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Ik ben dus op zoek naar wat metertjes.....
en wel een geocmbineerde olietemp/drukmeter. Waar kan ik die krijgen en waar sluit ik die ellenade het beste aan. Ik heb al in een ander topic gezien dat je bij je waterpomp ergens een plug met sensor in kan draaien, alleen wil ik dus olietemp + druk gecombineerd...

eeft iemand hier een oplossing voor bedacht?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik heb sinds een paar daagjes ook 3 metertjes in de auto, maar een aparte olie druk en temp meter, zijn dus niet gecombineerd. Ik denk dat je deze 2 functies niet in 1 metertje hebt...
Mrtn = Maarten
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Mrtn schreef:Ik heb sinds een paar daagjes ook 3 metertjes in de auto, maar een aparte olie druk en temp meter, zijn dus niet gecombineerd. Ik denk dat je deze 2 functies niet in 1 metertje hebt...
Jawel ze zijn er wel.....niet goedkoop. Ik zit alleen met het probleem van de sensor dus.....

Iemand anders dit al gedaan?
Lotti
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 12:26

Mrtn schreef:Ik heb sinds een paar daagjes ook 3 metertjes in de auto, maar een aparte olie druk en temp meter, zijn dus niet gecombineerd. Ik denk dat je deze 2 functies niet in 1 metertje hebt...
Ik ben ook van plan een olietemp meter in de auto te plaatsen. Waar heb je de temperatuursensor geplaatst?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Voorlopig heb ik ze even op de originele draden van het instrumentaria gepakt. Er zitten sensoren bij die je op je blok moet aansluiten, maar hier heb ik nog even geen tijd/zin in.

Zal ergens volgende week wel zijn :)
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wil je een meter met TWEE schaalverdelingen en TWEE meters ofzo? Anders lijkt het me vrij lastig om beide tegelijkertijd aan te geven
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Tom schreef:wil je een meter met TWEE schaalverdelingen en TWEE meters ofzo? Anders lijkt het me vrij lastig om beide tegelijkertijd aan te geven

Zie hier.....
[img]http://www.europaspares.com/acatalog/pt1014b7.jpg[/img]

Dit dus.....alleen wil ik weten hoe ik het aanlsuit en of het aan te sluiten is zonder al teveel moeite voordat ik 130 pond uit ga geven....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

aha, op die manier. Is dit niet gewoon met TWEE sensoren?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Tom schreef:aha, op die manier. Is dit niet gewoon met TWEE sensoren?
klinkt logisch.... zullen ongetwijfeld 2 touwen uitkomen denk ik zo.
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Vast wel.....maar ik wil dus weten waar ik die zooi makkelijk kan aansluiten.....zonder dat ik gek word....:D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

druk kun je op de bestaande plek nemen denk ik en temp in het carter of op de plek waar ray hem nu ook heeft zitten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Lotti schreef:
Mrtn schreef:Ik heb sinds een paar daagjes ook 3 metertjes in de auto, maar een aparte olie druk en temp meter, zijn dus niet gecombineerd. Ik denk dat je deze 2 functies niet in 1 metertje hebt...
Ik ben ook van plan een olietemp meter in de auto te plaatsen. Waar heb je de temperatuursensor geplaatst?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 29#1307829
Immer wieder die verdammte Holländer
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Daaf (Davy) schreef:
Tom schreef:wil je een meter met TWEE schaalverdelingen en TWEE meters ofzo? Anders lijkt het me vrij lastig om beide tegelijkertijd aan te geven

Zie hier.....
[img]http://www.europaspares.com/acatalog/pt1014b7.jpg[/img]

Dit dus.....alleen wil ik weten hoe ik het aanlsuit en of het aan te sluiten is zonder al teveel moeite voordat ik 130 pond uit ga geven....
Das serieuze shit,racetech word ook in de formule 1 en in andere takken van de racerij veel gebruikt.
Ik kan er wel aankomen, eens navragen wat deze exact kost.
De oliedruk gaat iig met een leiding naar de meter waar dus ook echt OLIEDRUK opstaat.Dus moet zo wie zo in het smeerkanaal van het blok worden aangesloten.Olietemp word wel met een sensor gemeten dacht ik.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Jeroen Lubking schreef: Olietemp word wel met een sensor gemeten dacht ik.
Wordt de olietemp dan gemeten in het metertje zelf? In dat geval hoef je dan nix meer aan te sluiten
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Mrtn schreef:
Jeroen Lubking schreef: Olietemp word wel met een sensor gemeten dacht ik.
Wordt de olietemp dan gemeten in het metertje zelf? In dat geval hoef je dan nix meer aan te sluiten

hoezo IN het metertje, er loopt toch geen olie door je metertje
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Tom schreef:
Mrtn schreef:
Jeroen Lubking schreef: Olietemp word wel met een sensor gemeten dacht ik.
Wordt de olietemp dan gemeten in het metertje zelf? In dat geval hoef je dan nix meer aan te sluiten

hoezo IN het metertje, er loopt toch geen olie door je metertje
Ja zeker,in de zin van het woord wel.

Er gaat een LEIDING op het blok in een smeerkanaal,
die gaat naar de meter en leid daar de druk vanaf.

De tempsensor zit volgens mij niet in de meter maar moet los in het blok,Maar dat weet ik niet zeker.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hij zei toch temp. :p Dat is gewoon een schroef ntc'tje in de meeste gevallen met twee draadjes
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik begrijp hieruit dat er een leiding mét olie naar het metertje gaat. Mijn vraag was dus of hier in het metertje, waar de olie doorheen stroomt (?) ook de temperatuur van wordt afgeleid?
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Mrtn schreef:Ik begrijp hieruit dat er een leiding mét olie naar het metertje gaat. Mijn vraag was dus of hier in het metertje, waar de olie doorheen stroomt (?) ook de temperatuur van wordt afgeleid?
In dat geval word je Metertje 130 graden!!!

zal wel niet he ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat lijkt me ook stug. Met zo'n metertje heb je meteen een liter meer olie nodig :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

dis het echte werk voor mensen met een turbo & computer on board :smoke:

De digital Aperxi AVC-R

[img]http://www.apexi-usa.com/graphics/pImgL ... savcr1.jpg[/img]

[img]http://www.apexi-usa.com/graphics/pImgL ... savcr2.jpg[/img]

[img]http://www.apexi-usa.com/graphics/pImgL ... savcr3.jpg[/img]

http://www.apexi-usa.com/electronics_savcr.asp

Je kan er zowat alles mee afstellen/aflezen :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat spul zie je nog wel eens in opgefokte hondatjes volgens mij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

vooral in Soebs en Evo's
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mooi spul iig
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Jeroen Lubking schreef:
Tom schreef:
Mrtn schreef:
Jeroen Lubking schreef: Olietemp word wel met een sensor gemeten dacht ik.
Wordt de olietemp dan gemeten in het metertje zelf? In dat geval hoef je dan nix meer aan te sluiten

hoezo IN het metertje, er loopt toch geen olie door je metertje
Ja zeker,in de zin van het woord wel.

Er gaat een LEIDING op het blok in een smeerkanaal,
die gaat naar de meter en leid daar de druk vanaf.
Hieruit begrijp ik dat er wél olie doorheen loopt :)
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo lijkt het idd wel maar ik vind het wat vaag uitgelegd. Ik zou het overigens erg nutteloos vinden om het pas in het metertje te meten, ik zou gaan voor een vertaling in electrische pulsjes
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

He over die gecombineerde annaloge druk/temp meter he. Trek je centrale verwarming eens open daar zit tie ook in en de CV kan wel zonder dat metertje.
Plaats reactie