Ik ben dus op zoek naar wat metertjes.....
en wel een geocmbineerde olietemp/drukmeter. Waar kan ik die krijgen en waar sluit ik die ellenade het beste aan. Ik heb al in een ander topic gezien dat je bij je waterpomp ergens een plug met sensor in kan draaien, alleen wil ik dus olietemp + druk gecombineerd...
eeft iemand hier een oplossing voor bedacht?
Metertjes
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Jawel ze zijn er wel.....niet goedkoop. Ik zit alleen met het probleem van de sensor dus.....Mrtn schreef:Ik heb sinds een paar daagjes ook 3 metertjes in de auto, maar een aparte olie druk en temp meter, zijn dus niet gecombineerd. Ik denk dat je deze 2 functies niet in 1 metertje hebt...
Iemand anders dit al gedaan?
Ik ben ook van plan een olietemp meter in de auto te plaatsen. Waar heb je de temperatuursensor geplaatst?Mrtn schreef:Ik heb sinds een paar daagjes ook 3 metertjes in de auto, maar een aparte olie druk en temp meter, zijn dus niet gecombineerd. Ik denk dat je deze 2 functies niet in 1 metertje hebt...
Voorlopig heb ik ze even op de originele draden van het instrumentaria gepakt. Er zitten sensoren bij die je op je blok moet aansluiten, maar hier heb ik nog even geen tijd/zin in.
Zal ergens volgende week wel zijn
Zal ergens volgende week wel zijn

Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Tom schreef:wil je een meter met TWEE schaalverdelingen en TWEE meters ofzo? Anders lijkt het me vrij lastig om beide tegelijkertijd aan te geven
Zie hier.....
[img]http://www.europaspares.com/acatalog/pt1014b7.jpg[/img]
Dit dus.....alleen wil ik weten hoe ik het aanlsuit en of het aan te sluiten is zonder al teveel moeite voordat ik 130 pond uit ga geven....
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Vast wel.....maar ik wil dus weten waar ik die zooi makkelijk kan aansluiten.....zonder dat ik gek word....

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 29#1307829Lotti schreef:Ik ben ook van plan een olietemp meter in de auto te plaatsen. Waar heb je de temperatuursensor geplaatst?Mrtn schreef:Ik heb sinds een paar daagjes ook 3 metertjes in de auto, maar een aparte olie druk en temp meter, zijn dus niet gecombineerd. Ik denk dat je deze 2 functies niet in 1 metertje hebt...
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Das serieuze shit,racetech word ook in de formule 1 en in andere takken van de racerij veel gebruikt.Daaf (Davy) schreef:Tom schreef:wil je een meter met TWEE schaalverdelingen en TWEE meters ofzo? Anders lijkt het me vrij lastig om beide tegelijkertijd aan te geven
Zie hier.....
[img]http://www.europaspares.com/acatalog/pt1014b7.jpg[/img]
Dit dus.....alleen wil ik weten hoe ik het aanlsuit en of het aan te sluiten is zonder al teveel moeite voordat ik 130 pond uit ga geven....
Ik kan er wel aankomen, eens navragen wat deze exact kost.
De oliedruk gaat iig met een leiding naar de meter waar dus ook echt OLIEDRUK opstaat.Dus moet zo wie zo in het smeerkanaal van het blok worden aangesloten.Olietemp word wel met een sensor gemeten dacht ik.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Mrtn schreef:Wordt de olietemp dan gemeten in het metertje zelf? In dat geval hoef je dan nix meer aan te sluitenJeroen Lubking schreef: Olietemp word wel met een sensor gemeten dacht ik.
hoezo IN het metertje, er loopt toch geen olie door je metertje
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Ja zeker,in de zin van het woord wel.Tom schreef:Mrtn schreef:Wordt de olietemp dan gemeten in het metertje zelf? In dat geval hoef je dan nix meer aan te sluitenJeroen Lubking schreef: Olietemp word wel met een sensor gemeten dacht ik.
hoezo IN het metertje, er loopt toch geen olie door je metertje
Er gaat een LEIDING op het blok in een smeerkanaal,
die gaat naar de meter en leid daar de druk vanaf.
De tempsensor zit volgens mij niet in de meter maar moet los in het blok,Maar dat weet ik niet zeker.
In dat geval word je Metertje 130 graden!!!Mrtn schreef:Ik begrijp hieruit dat er een leiding mét olie naar het metertje gaat. Mijn vraag was dus of hier in het metertje, waar de olie doorheen stroomt (?) ook de temperatuur van wordt afgeleid?
zal wel niet he

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
dis het echte werk voor mensen met een turbo & computer on board
De digital Aperxi AVC-R
[img]http://www.apexi-usa.com/graphics/pImgL ... savcr1.jpg[/img]
[img]http://www.apexi-usa.com/graphics/pImgL ... savcr2.jpg[/img]
[img]http://www.apexi-usa.com/graphics/pImgL ... savcr3.jpg[/img]
http://www.apexi-usa.com/electronics_savcr.asp
Je kan er zowat alles mee afstellen/aflezen

De digital Aperxi AVC-R
[img]http://www.apexi-usa.com/graphics/pImgL ... savcr1.jpg[/img]
[img]http://www.apexi-usa.com/graphics/pImgL ... savcr2.jpg[/img]
[img]http://www.apexi-usa.com/graphics/pImgL ... savcr3.jpg[/img]
http://www.apexi-usa.com/electronics_savcr.asp
Je kan er zowat alles mee afstellen/aflezen

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
vooral in Soebs en Evo's
Hieruit begrijp ik dat er wél olie doorheen looptJeroen Lubking schreef:Ja zeker,in de zin van het woord wel.Tom schreef:Mrtn schreef:Wordt de olietemp dan gemeten in het metertje zelf? In dat geval hoef je dan nix meer aan te sluitenJeroen Lubking schreef: Olietemp word wel met een sensor gemeten dacht ik.
hoezo IN het metertje, er loopt toch geen olie door je metertje
Er gaat een LEIDING op het blok in een smeerkanaal,
die gaat naar de meter en leid daar de druk vanaf.

Mrtn = Maarten
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
zo lijkt het idd wel maar ik vind het wat vaag uitgelegd. Ik zou het overigens erg nutteloos vinden om het pas in het metertje te meten, ik zou gaan voor een vertaling in electrische pulsjes
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams