Deuk in het portier..Jippie gewonnen/mijn gelijk gekregen :P

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Riël
Über-Spammer

Misschien handig mocht mr lease nix aardigs meer regelen: http://www.dlt.nl
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Car: MB

Turbo Tinus schreef:kheb nog wel meer foto's...ook met het kenteken er op gelukkig.
slim. verzekerings maatschappijen willen namelijk vaak een foto van de auto met de schade en het kenteken op één foto
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Matijs
Contacteer:

Een golf-leasert met een zwak voor snelle vijfjes? :p
Wel goed zeg (Y)
Alleycat
Contacteer:

Heel mooi geregeld!
Als hij kopieen van die foto's bij z'n leasemaatschappij overlegt, kunnen ze niet anders dan uitbetalen! 8)
SimonBalk
Contacteer:

Alleycat schreef:Heel mooi geregeld!
Als hij kopieen van die foto's bij z'n leasemaatschappij overlegt, kunnen ze niet anders dan uitbetalen! 8)
Lijkt me ook, maar je weet nooit. Ik denk dat ze eerst nog wel ff moeilijk gaan doen, maar als je volhoud je inderdaad gewoon je geld krijgt.

Ik had vorig jaar een aanrijding gehad met de auto van me moeder. Ik reed op de voorrangsweg en het stort regende. Toen besloten er 2 auto de weg op te rijden terwijl er maar ruimte is voor 1 auto.

Ze reden elkaar dus klem (raakte elkaar niet) en stonden stil op de voorrangsweg waar ik dus al op reed. Ik zag het gebeuren en kon het niet meer beremmen en knap achter op 1 van die auto's.

Zegt die vent dat het mijn schuld is omdat ik achterop een stilstaande auto knal. Ik zeg dat er dus geen ruimte is om de voorrangs weg op te gaan, als ik er op rij en het niet kan beremmen.

Die vent weer zeuren van "ik heb alle rijbewijzen en ik ik rijd al 25 jaar bla bla bla..."

Het heeft 5 maanden geduurt voordat we eindelijk te horen kregen dat ik in het gelijk werd gesteld en dat gelukkig dankzij de rechtsbijstandsverzekering, want in eerste instandtie kreeg ik dus geen gelijk.
Alleycat
Contacteer:

ja, daar erger ik me ook vaak aan: van die ouwe lui die denken dat ze de beste bestuurder van het land zijn omdat ze al zo-enzovel jaar hun rijbewijs hebben! En omdat ze dat denken, letten ze totaal niet op en maken domme fouten.
Ik ben geen perfecte bestuurder, ik maak ook fouten ( rij vaak te hard :D ), maar durf dat ook toe te geven.
martin rs

komt er laatst ook iemand op een kruising aangereden.
knalt bovenop een dure mercedes met zijn wagen en er staan vet veel mensen te kijken.
man stapt uit en bekijkt de schade.
pakt een pen en paier uit de wagen en schrijft op:
"beste mercedes eigenaar. ik rijd nu tegen uw auto op en er staan veel mensen te kijken.
die denken nu allemaal dat ik netjes mijn naam en gegevens ed opschrijf.
nou uw kunt mooi de pleuris krijgen!!!!"

:D :D :D
sorry kon het niet laten.

maar ben wel blij te horen dat het waarschijnlijk goed gaat aflopen.
SimonBalk
Contacteer:

martin rs schreef:komt er laatst ook iemand op een kruising aangereden.
knalt bovenop een dure mercedes met zijn wagen en er staan vet veel mensen te kijken.
man stapt uit en bekijkt de schade.
pakt een pen en paier uit de wagen en schrijft op:
"beste mercedes eigenaar. ik rijd nu tegen uw auto op en er staan veel mensen te kijken.
die denken nu allemaal dat ik netjes mijn naam en gegevens ed opschrijf.
nou uw kunt mooi de pl##ris krijgen!!!!"

:D :D :D
sorry kon het niet laten.

maar ben wel blij te horen dat het waarschijnlijk goed gaat aflopen.
Ik zat het helemaal serieus te lezen. Ik lag helemaal dubbel. Deze ga ik onthouden!!! :D
jeroen.k

Turbo Tinus schreef:Goed nieuws!

Degene van wie die golf was heeft mij gebeld, en hij is even hierheen gekomen.

Nadat ik hem de foto's had laten zien (en mijn gtt) dacht hij zelf wel dat ie het had gedaan (maar hij had er dan niks van gemerkt (!!!!!!!!!! :@ :-* )

Toen ik vroeg of de krassen hem niet waren opgevallen zei ie; er zitten wel meer krasjes (!!) op mijn auto en het interesseert me niet zo :-* :-* JEZUS KRASJE....als ik zoiets op mijn toekomstige lease-auto (ja natuurlijk had meneer een lease auto!!) had (heb geen lease auto, maar zal natuurlijk wel een Reno zijn) zal ik een week ziek zijn van zulke krassen/beschadigingen.

Maarja, hij zal morgen contact opnemen met de lease maatschappij en laat het me morgen weten. Hopen dat die gasten niet al te moeilijk gaan doen.

Wel relax dat ie mij tenminste nog heeft gebelt (Y) komt niet vaak voor denk ik.
Als ik dat hoor kan ik maar 1 ding denken...Hij wist het wel!!!!

Punt 1. zulke krassen vallen op, klaar!
Punt 2. Je merkt het echt wel als je ergens tegenaanzit
Punt 3. Waarom geeft hij zo makkelijk toe?

Maar wel ok dat ie evengoed nog even gebeld heeft...
Tom
Moderator

je maakt mij ook niet wijs dat je dit niet merkt (of je moet net in een flinke bas zitten terwijl je met 140db staat te spelen ofzo :D , maar die kans is denk ik klein). Wel mooi dat ie iig heeft gebeld
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wat moet 'ie dan? Als ik was doorgereden na zoiets (wat ik overigens niet zou doen, maar goed...) dan zou ik ook niet zomaar toegeven dat ik het gedaan had. Da's wel erg stom! :) Dan geef je meteen toe dat je een asociale hond bent.

Ik vind het erg netjes dat hij je gebeld heeft en hoogstwaarschijnlijk zal het het dus ook wel opgelost worden. Hij voelt er toch niks van in zijn portemonnee! :)

Succes met de afwikkeling.
Floris
Contacteer:

Merijn schreef:Wat moet 'ie dan? Als ik was doorgereden na zoiets (wat ik overigens niet zou doen, maar goed...) dan zou ik ook niet zomaar toegeven dat ik het gedaan had. Da's wel erg stom! :) Dan geef je meteen toe dat je een asociale hond bent.

Ik vind het erg netjes dat hij je gebeld heeft en hoogstwaarschijnlijk zal het het dus ook wel opgelost worden. Hij voelt er toch niks van in zijn portemonnee! :)

Succes met de afwikkeling.
er zijn volgens mij maar weinig mazelaars zoals jij, dat er nog iemand is die eerlijk is. :)
Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

Matijs schreef:Een golf-leasert met een zwak voor snelle vijfjes? :p
Wel goed zeg (Y)
Nou meneer geeft dus NIKS om auto in het algemeen.... :-* quote; 'ik heb wel vaker krasjes en deuken maar dat boeit me niet' :-*

Maarja vanavond ff de schadeformulieren invullen, en dan maar hopen dat het geld binnen komt 8)
Turbo Tinus

update;

die kerel is langsgeweest, en het formulier is ingevuld. Naja min of meer. De kn#*s heeft de verkeerde gegevens ingevuld bij de verzekeringsnemer (z'n eigen naam i.p.v. de lease maatschappij). Morgen dus weer een nieuwe invullen :(

En jammer genoeg is het hem opgevallen dat ik geparkeerd stond waar het niet mocht. :( hopelijk levert dit geen problemen op maarja...tis wel kut.
Tom
Moderator

om er dan maar tegen aan te rijden is ook zoiets
Robert Turbo

Nouja, wat een kluns.

Dat van het fout pakeren doet er niet toe dacht ik.

Als je op een opgevoerde brommer wordt aangereden, heeft dat ook geen concequesties voor de man/vrouw op opgevoerde brommer.

Maat van mij had dat, politie zei: opgevoert of niet, heeft er niks mee te maken, gaat om het ongeluk.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Turbo Tinus

update;

Het schadeformulier is ingevuld en gaat morgen op de post :D

De schade is ook bekend; 1000-1200 EURO !!!! jesus wat veel! Ik vrees dat de auto dus ook nog total loss wordt verklaard!

Weet iemand hoe dat zit; kan ik mijn auto terug krijgen? en krijg ik dan een deel van de schade vergoed (dagwaarde ofzo)?
Als dat zo is...even naar de sloop..en hoppa nieuw deurtje :p

Of ben ik de auto dan gewoon kwijt? :( ik hoop het dus niet!
Alleycat
Contacteer:

Of je neemt donderdag als je toch de stoel komt ophalen, meteen even een deurtje van me mee, dan ben je meteen klaar.... :)
Tom
Moderator

auto kwijt lijkt me iig niet, zou wel erg vreemd zijn
Turbo Tinus

Alleycat schreef:Of je neemt donderdag als je toch de stoel komt ophalen, meteen even een deurtje van me mee, dan ben je meteen klaar.... :)
heb jij een grijs metallice deur dan? Bij 'mij' op de sloop staan er 2 ..dus keuze zat :D

ohja.. ik weet nog niet of ik het donderdag haal; ben namelijk jarig (wordt weer bier drinken enzo...):D:D ff vergeten door alle gezeik ;)
Matijs
Contacteer:

Je kan de auto total-loss laten verklaren met behoud van auto, maar hopelijk hoeft het zover niet te komen.
En kan je aan een deur komen met de originele sticker erop? Anders krijg je dat weer... Dat spul is niet aan te komen, dus de enige keuze zou dan zijn om alle stickers te verwijderen, en dat zou eeuwig zonde zijn voor één zo'n stom deukje :@

Moet trouwens toch wel uit te deuken zijn, zo'n deuk?
Peter @ Malta
Contacteer:

Turbo Tinus schreef:En jammer genoeg is het hem opgevallen dat ik geparkeerd stond waar het niet mocht. :( hopelijk levert dit geen problemen op maarja...tis wel k#t.
Dat maakt alleen wat uit wanneer jouw fout parkeren actief heeft bijgedragen aan de aanrijding. Dat lijkt me nogal stug en dus zou het niet uit mogen maken.

Het zou anders zijn als je bijvoorbeeld je auto op de autosnelweg parkeerde.

- Peter
Turbo Tinus

Matijs schreef:En kan je aan een deur komen met de originele sticker erop? Anders krijg je dat weer... Dat spul is niet aan te komen, dus de enige keuze zou dan zijn om alle stickers te verwijderen, en dat zou eeuwig zonde zijn voor één zo'n stom deukje :@

Moet trouwens toch wel uit te deuken zijn, zo'n deuk?
Na denk dat de sticker idd verleden tijd is :(. Er zit een rare knik precies onderin de deur (waar de sticker zit).
En als de schade expert (vw dealer de haas(geen slechte naam denk ik zo) zegt dat de deur opnieuw moet worden gespoten geloof ik het wel.

Dan toch maar zonder stickers verder...
Matijs
Contacteer:

bah, zonde. :@
marcel16v

<OFF TOPIC>
RobertR19 schreef: Als je op een opgevoerde brommer wordt aangereden, heeft dat ook geen concequesties voor de man/vrouw op opgevoerde brommer.
Dream on, staat in verzekeringsvoorwaarden wordt niet gedekt. Je zal deze brommer bestuurder persoonlijk aansprakelijk moeten stellen.
<ON TOPIC>
Peter @ Malta
Contacteer:

marcel16v schreef:<OFF TOPIC>
RobertR19 schreef: Als je op een opgevoerde brommer wordt aangereden, heeft dat ook geen concequesties voor de man/vrouw op opgevoerde brommer.
Dream on, staat in verzekeringsvoorwaarden wordt niet gedekt. Je zal deze brommer bestuurder persoonlijk aansprakelijk moeten stellen.
<ON TOPIC>
Ben ik nou de enige die hier geen chocola van kan maken?

Volgens mij is het zo dat het al dan niet opgevoerd zijn van de brommer niet afhankelijk is van de schuldvraag - en daar gaat het hier om. Je kunt immers met een opgevoerde brommer ook 20 rijden en als dan iemand opeens de weg op rent, is het niet jouw schuld dat je hem ondersteboven rijdt.

Een vergelijkbaar geval is wanneer je als juwelier overvallen wordt. Als de overvaller op je afkomt met een groot mes en de kennelijke intentie om je ernstig toe te takelen en vervolgens schiet jij hem neer met een illegaal wapen, dan word je doorgaans vervolgd voor illegaal wapenbezit en niet voor doodslag/zware mishandeling, omdat er sprake is van noodweer.

Ik ben overigens geen jurist, dus dit kun je beter navragen bij een advocaat mocht je zelf in een dergelijke situatie verkeren.

- Peter
marcel16v

Er staat hier dat het geen consequenties heeft voor de bestuurder van de brommer. Er bestaat de kans dat de bestuurder van de brommer, omdat deze opgevoerd is, een deel schuld krijgt. ( Dit is wat ik heb gehoord van een agent). En vergeet niet dat de verzekering van de "schuldige" alles zal doen om onder betaling uit te komen.
Alleycat
Contacteer:

Turbo Tinus schreef:
Alleycat schreef:Of je neemt donderdag als je toch de stoel komt ophalen, meteen even een deurtje van me mee, dan ben je meteen klaar.... :)
heb jij een grijs metallice deur dan? Bij 'mij' op de sloop staan er 2 ..dus keuze zat :D

ohja.. ik weet nog niet of ik het donderdag haal; ben namelijk jarig (wordt weer bier drinken enzo...):D:D ff vergeten door alle gezeik ;)
Prettige verjaardag! :wink: :)
Ik hoor wel wanneer je tijd hebt, ik heb evt. witte of zwarte deuren voor je... 8)
Remco_Rs
Contacteer:

Matijs
Contacteer:

Is phase 2 hè, moet ph.1 zijn...

Wel vet dat iemand ze nog heeft liggen 8) Als ze ph.1 waren zou ik serieus moeten overwegen ze te kopen...
Tom
Moderator

sets?? zou die er meerdere hebben dan :D
Turbo Tinus

okeej het definitieve schade rapport is binnen;

1608,84 euro!!!!!!!

hmmmm (1200 was excl. btw en nog wat dingen.)

Nou maar kijken hoe het gaat met de verzekeringen enzo.... maar met de helft zal ik al genoegen nemen :P

p.s. De stickers zijn hierin verrekend, ze zijn nog te krijgen en kosten 194 euro 8) !!!
Turbo Tinus

ZERO-X schreef:is dit niks voor je???http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... ek=sticker
laat hier nou 100 euro op zijn geboden door iemand van het forum :wink:
Alleycat
Contacteer:

wie zou dat nou zijn?
Zeker die gozer die eerst dacht ze wel effe te laten drukken ergens.... :D :wink:
da-goof
Contacteer:

Even voor all duidelijkheid, Jou auto stond geparkeerd en die gozer reed er tegenaan. Je mag als automobilist NOOIT tegen een stilstaand object aanrijden, of dat nu een auto, een muur, een vangrails of wat dan ook is. Als het object voor de botsing stil stond, als is het verschil maar een seconde, ben je schuldig. Als stond het bij wijze van midden op de snelweg. Anders zouden de mensen die in de file staan allemaal schuldig zijn en degene die er achterop rijd vrijuit gaan.
In dit geval is er dus geen twijfel mogelijk hij is fout... Dat jij fout geparkeerd stond is irrelevant in dit verhaal.
Ook ik kan me niet voorstellen dat je een dergelijke schade niet gemerkt hebt. Dus die l*l van een golfrijder moet fijn betalen.
Plaats reactie