Het blok uit de belgische RT blijkt een GTX motor te zijn, voorbereid op een clio, dus met de juiste motorsteunen, enz. Ik wil dit blok in mijn clio zetten maar aansluiten op mijn eigen koppeling, bak en de rest wat nu al in de auto zit. Ik heb nu een JB1-053 bak, wat is de code van een GTX-bak en weet iemand daar de overbrengingsverhoudingen van? De kabelboom zit er verder gewoon bij. Alleen zat er ooit airco op dat blok alleen die is er af en ook de dynamo is verdwenen. Weet iemand of de dynamo van een E7J motor dezelfde is als van een GTX? Of dat het past en werkt? En is dit een bestaande combinatie om een multiriem om te leggen of moet er dan ipv de airco een losse poelie op?
Het moet dus geen probleem zijn om het GTX blok in de clio te leggen en goed te laten lopen.
Dan nog het grootste punt waar ik zelf mee in mijn maag zat. Frits vertelde me dat je auto niet opnieuw rdw gekeurd hoeft te worden als je vermogenswinst max toeneemt met 20%. Ik was dit zelf vergeten, maar heb t al vaker gehoord, dus ga voor de zekerheid maandag de rdw even bellen.
Wat betreft de verzekering, ben verzekerd bij centraal beheer en die doen meestal niet zo moeilijk. Hier ook nog ff naar bellen maandag.
Dit is dus het gehele plan hoe ik het wil doen. Is er nog iemand die problemen verwacht van welke aard dan ook, meld het dan even.
Dan nog een idee wat ik zelf het bedacht. Op de GTX motor (is dit btw een C1N ofzo?) zit een carburateur . Op zich geen probleem, alleen wil ik denk ik op de lange termijn weer op injectie gaan rijden (sorry, carb-fans