Ratel renault 5c

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
bleijer

Ik ben nu al weer bijna 3 weken bezig met mijn r5. Nieuwe kop erop en kleppen gesteld etc. Het rare was dat een van mijn stoterstangetjes krom waren geslagen.......... Op dit moment loopt het motortje ook erg warm! Nu heb ik mijn gaskabel ook tijdelijk vastgezet met een ti-rep (hoe je het ook mag schrijven) waardoor het gas beetje blijft hangen. Ik vroeg me af hoe die nou zo warm kan worden? Het water stroomt wel door naar de slangetjes na de radiator en na die van de waterpomp...... De ven gaat niet continue aan, zelfs erg weinig, kan ik checken of die kapot is?
Nu is het ook zo dat wanneer ik rij en gas geef een ratel hoor. Ik zat zelf aan de cabarateur te denken, iets met shoke kleppie? :p
Ik ben benieuwd of ik uberhaupt nog met deze auto meer dan 30 km durf te rijden (N)
Dr.Turbostein

Kun je iets specifieker zijn i.v.m geluid; Waar en wanneer je het hoort. bvb als je draait, in een putje rij,....
bleijer

als ie gewoon loopt hoor je het niet, pas als je gas geeft, hoe meer toeren hoe meer geluid. Stel je laat gas los in hoge toeren dan hoor je het niet meer. HEt is dus als je gas geeft
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dat warmteprobleem kan wel eens aan lucht in je koelcircuit liggen. Weet je zeker dat je 'm goed hebt ontlucht?
GTT__Geert

Merijn schreef:Dat warmteprobleem kan wel eens aan lucht in je koelcircuit liggen. Weet je zeker dat je 'm goed hebt ontlucht?
Ik denk ook ontluchting.. Anders misschien wat van die schoonmaakt-troep door je koelsysteem knikkeren, het kan zijn dat je radiateur wat verstopt zit.. Ik had ook problemen met mijn koeling (5GTT) sinds ik er van die troep door heb gegooid en een aantal keer heb ontlucht gaat het al een stuk beter :) (Y)
don't be a fool, wrap your tool
bleijer

Ik heb hem wel ontlucht maar ik doe het wel nog een keer, je weet idd maar nooit, tnx! :worship: Weten jullie toevallig ook waar die ratel vandaan kan komen?
Steven
Car: M536

bleijer schreef:als ie gewoon loopt hoor je het niet, pas als je gas geeft, hoe meer toeren hoe meer geluid. Stel je laat gas los in hoge toeren dan hoor je het niet meer. HEt is dus als je gas geeft
Klinkt het alsof er knikkers door je blok heenschieten? Ik vrees dat het kruk- of drijfstanglagers zijn. Dat zou betekenen dat je krukas stuk is en je dus ws. het hele blok kan wegmieteren.

Ik heb die &^#%*#%-geluiden al in meerdere vormen gehoord, maar het komt toch telkens neer op die lagers. En dat zijn dure geintjes...
bleijer

hmm dat klinkt niet erg positief... Het klinkt meer als een metalen klepje wat niet goed zit....
Ik hou jullie op de hoogte
Plaats reactie