speedline schreef:Leuk karretje... Wordt ook leuk mee doorgereden

Er wordt alleen flink energie weggegooid in bochten door zo "smerend" te rijden. (Ik doel op het bandengekerm in bochten wat duid op grof insturen en daardoor snelheid eruitremmen door de auto licht te laten ondersturen.)
...
Komt voor een gedeelte ook door de Toyo's die er onder liggen, maar ik denk ook dat het onderstel nog een beetje te hard staat afgesteld (voor biljartlaken-asfalt).
De lijnen die Jeroen rijdt zijn best aardig, al zijn ze nu nog wat verbeterd door adviezen van zeer ervaren Ringrijders. Het insturen op de Ring is niet zo zeer het standaard buiten-binnen-buiten gebeuren omdat de bochten knijpen of juist ruimer worden. Dat is juist ook een van de leuke dingen aan de Ring trouwens.
speedline schreef:
Kortom, in professionele omstandigheden zuigt de afstelling. Voor amateurgebruik voldoet deze prima

Mooi gebalanceerd zonder extreem grensgedrag.
De Clio is op zich nu niet extreem tricky, dat klopt. Minder tricky dan een Cup Mégane in ieder geval, al kan de achterkant toch redelijk onrustig worden.
speedline schreef:
Maaruh, op het gehoor loopt de motor beroerd in het hogere toerenbereik en zijn de bakverhoudingen niet goed.
Dit is wel interessant, wat bedoel je met beroerd lopen? De geluiden die je hoort komen eigenlijk overal vandaan in de auto, je kunt elkaar in ieder geval bijna niet verstaan als je een beetje doorrijdt
speedline schreef:
N.b.: Ik heb respect voor mensen die met Renaults hobbymatig aan circuitsport doen. En ik wil niet op enige mate de suggestie opwekken dat ik iets afkraak. Maar vanuit een technische achtergrond heb ik altijd kritiek. Het kan nl. altijd beter
Goede instelling, als je nog adviezen hebt voor Jeroen zijn die vast wel welkom.
Mzsl,
Stéphane