Hier heb ik een bericht gevonden op de saab-site, deze gast is namelijk niet te spreken over de Bosch Dumpvalve. Dit is zijn mening natuurlijk, misschien hebben jullie er iets aan. http://www.saabcentral.com/forums/viewtopic.php?t=4946
Yeah that may be the case, But the point is the std unit does not react as quickly as an aftermarket motorsport valve, after all that's why they make em!
The point of a dump valve is to protect your turbo from backwash pressure so that the compressor fins don't flex and keep it spinning by instantly allowing the pressure to vent back thru the system or out to the atmosphere.
Any delay (and im talking milliseconds) in this process will result in lost spindle revs and the turbo will have to spool up to it's optimum efficient rpm i.e. LAG.
I speak from bitter experience of overdoing a turbo without having the correct protection - result blown turbo
In my honest opinion if youve spent the sort of money on your trionic upgrades and what not, it seems a bit silly to skimp on one item that in it's very nature is designed to protect your investment.
toen ik mijn autokocht zat er een bosch dumpvalve op en dat ding werkt perfect ik rij en nu aal een jaar mee rond zonder problemen. 1x de slang nar de dumpvalve moet vervangen maar dat kwam door de olie. Alsik een bailey zou kopen en die nokt er na een week mee om wat voor reden dan ook zou ik ok zeggen dat het k... produkten zijn.
Mening is een mening en die saab knakker kan net en misproduktie hebben gehad. Shit happens
renaultturbo's schreef:Ik heb een regelbare dumpvalve op mijn GTt en op mijn R21T en ben er wel tevreden mee. Ze gaan beestig luid en zebespaarden me al enkele turbo's.
Gewoon zelf eentje draaien is niet alleen gaver, maar je kan 'm precies maken zoals je wilt!!
Moet je natuurlijk wel in de mogelijkheid zijn, of kennissen hebben die het voor je willen maken... (he Matijs? )
Matijs heeft nog wel een fotootje van een zelfgemaakte regelbare dumpvalve.....
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
SimonBalk schreef:Ik vraag me af waarom mijn dumpvalve veel minder geluid maakt dan andere 5GTT's.
Ik heb laatst een nieuw rubber erin gezet en na het geintje van 2 dagen geleden (lees hier), ook nieuwe vacuum slangen, maar nog steeds een zacht "Pssssssssssss" geluidje.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe dit veranderd kan worden? Ik wil namelijk volop geluid
waarom noemt niemand de sterkte van de veer?? ik heb de laatste tijd een aantal dumpvalves op mijn GT gehad, met sterke en slappe veren. maakt niet uit op wat voor druk, een DV met een slappe veer blaast sneller af als eentje met een sterke veer!
Mijndumpvalve is heschikt voor een bereik van 0.15 - 3 bar, als ik het me goed herinder. Zal eens kijken of ik de verpakking er nog van heb en laat dan de exacte gegevens weten.
Zoals ray al eerder zei:.. de forge bij biesheuvel vandaan halen.. Ik was 152 euro kwijt en dat is incl.. aansluitset. Mocht je hem willen horen op jou auto zetten we hem wel ff over
SimonBalk schreef:Ik vraag me af waarom mijn dumpvalve veel minder geluid maakt dan andere 5GTT's.
Ik heb laatst een nieuw rubber erin gezet en na het geintje van 2 dagen geleden (lees hier), ook nieuwe vacuum slangen, maar nog steeds een zacht "Pssssssssssss" geluidje.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe dit veranderd kan worden? Ik wil namelijk volop geluid
waarom noemt niemand de sterkte van de veer?? ik heb de laatste tijd een aantal dumpvalves op mijn GT gehad, met sterke en slappe veren. maakt niet uit op wat voor druk, een DV met een slappe veer blaast sneller af als eentje met een sterke veer!
maar das logisch natuurlijk.
gezien de antwoorden niet dus.
Goed dat je het even vermeld
kheb zelf een groep a dumpvalve van ktec (+-125 euro met alles bij) op mn standaard gttje en je hoort em wel als je echt hard optrekt(en dan gas lost natuurlijk of schakelt) maar de hardste(beste???) zijn toch die bosch en baileys(voor zo 1 ktec heb je 4 bosch dumpvalves...)
maar ik vond t geluid int begin niet zo geweldig omdat ik al een sis gewend was van mn JR openluchtfilter+samco buis
maar nu is de veer wel wat losser door het inrijden ...
Misschien heel vaak gevraagd maar ik wil een dumpvalve kopen voor mn 5 GTT..Ik wil een complete kit!Bestaat dat zo ja?waar kan ik dat kopen?en wat zijn gewoon de beste(Met t meeste PSSSSHHHTTTgeluid)..
Ik hoop dat iemand me wat kan helpen!:D alvast bedankt!
GTT__Geert schreef:Zoals ray al eerder zei:.. de forge bij biesheuvel vandaan halen.. Ik was 152 euro kwijt en dat is incl.. aansluitset. Mocht je hem willen horen op jou auto zetten we hem wel ff over
GTT__Geert schreef:Zoals ray al eerder zei:.. de forge bij biesheuvel vandaan halen.. Ik was 152 euro kwijt en dat is incl.. aansluitset. Mocht je hem willen horen op jou auto zetten we hem wel ff over
Ik ben er erg blij mee.. Maakt een mooi geluid!
kuch
Ke!Thnx maar op de site van biesheuvel wordt geen complete set aangeboden weet jij ook(of iemand anders) wat dan die aansluitset is..
als je bij biesheuvel een forge DV koopt, zou ik er één nemen met een keflar membraam, scheurt niet. En die membraampjes die er standaard inzitten, schijnen vrij snel te scheuren
Vacuum/drukslangetje gaat d.m.v. een t-stukje aan de slang die richting ontsteking loopt
Thnx! Kijk Das beter!Niet moeilijk dus!
Ik heb nu een bosch dumpvalve gekocht van Joost(double you)
Met t stuk en buis. zit er prima uit maar ik wil vandaag dat ding monteren.
Vraag:
Ik heb er geen slangetje bij gekregen die van de dumpvalve naar je ontsteking gaat(<--ontsteking toch?)dat dunne slangetje..Is dat benodigd?of is dat bij een bosch dumpvalve niet benodigd??
Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen want kwil dat apperaat er vandaag nog op