vlammenwerper

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
TURBODJ
Contacteer:

Van het weekend mijn "superflames" vlammenwerperkit uit Amerika binnen gekregen. Ik weet het, de meningen zijn er over verdeeld, maar het is toch wel heel erg gaaf :D
Vooral 's-avonds is mijn auto aan de achterzijde apart verlicht :p.
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

TURBODJ schreef:Van het weekend mijn "superflames" vlammenwerperkit uit Amerika binnen gekregen. Ik weet het, de meningen zijn er over verdeeld, maar het is toch wel heel erg gaaf :D
Vooral 's-avonds is mijn auto aan de achterzijde apart verlicht :p.
koste dat setje?
en heb jij een open uitlaatsysteem??

:smoke:

ik vind het ook gaaf trouwens :)
handig voor al die bumperklevers :)
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

gaaf zo'n setje

m'n r19 vlamt uit zn eigen,ik vind het prachtig,alleen de bewooners van vlissingen niet,zeker niet op de stille uurtjes :D

Ik zie graag filmpies en/of foto's verschijnen :wink:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
TURBODJ
Contacteer:

Ja ik heb een open uitlaatsysteem van EPS.
Kosten waren ongeveer 150 euro + nog eens 35 euro voor invoer. Had geinformeerd bij een bedrijf in Nederland. Die vroegen voor het zelfde setje 350 euro. Nu heb ik er alleen ook een bobine, bougie, bedrading enz. bij. Tevens is deze set geschikt voor twee uitlaatpijpen. Dus twee bobines enz.
Laatst gewijzigd door TURBODJ op di 26 aug 2003 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
chris-mc
Contacteer:

Beterssss (Y) 8)

is het alleen vlammen,of ook knallen?
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

TURBODJ schreef:Ja ik heb een open uitlaatsysteem van EPS.
Kosten waren ongeveer 150 euro + nog eens 35 euro voor invoer. Had geinformeerd bij een bedrijf in Nederland. Die vroegen voor het zelfde setje 350 euro. Nu heb ik er alleen ook een bobine, bougie, bedrading enz. bij. Tevens is deze set geschikt voor twee uitlaatpijpen. Dus twee bobines enz.
streetracing holland had een do it self setje excl bobine en kabels enzo voor 75 euro ofzo

maar ben ZEKER benieuwd naar het effect :)
:worship:

TURBODJ
Contacteer:

Over het algemeen alleen vlammen. Ik heb ook een paar keer een knal gehoord. Moet nog ff uitvinden hoe en wat.
laguna2
Contacteer:

Foto's !!!! :foto:
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

En nu het onvermijdelijke: fotoooos! :)
laguna2
Contacteer:

ik was eerder :wink:
TURBODJ
Contacteer:

Ga binnenkort ff proberen wat foto's te maken. Kijk anders ff op http://www.gotflames.net. Staan wel gave video's.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

laguna2 schreef:Foto's !!!! :foto:
Hahaha dubbelop :)
Nou ja ik had ook nog een vraag: wat veroorzaakt die vlammen? Moet je een speciaal mengsel ergens in doen, of werkt het anders? Misschien een linkje naar een infosite daarover?

edit: Handig is dat, als 2 posts op hetzelfde moment gepost worden terwijl op die site al de antwoorden staan. Nou ja, thnx voor de link in ieder geval. Ben erg benieuwd naar jou vlammetjes!
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

foto's en video's graag!!!!!!!!! :p
SimonBalk
Contacteer:

ik ben ook erg benieuwd :D
Floris
Contacteer:

P@TB@D schreef:foto's en video's graag!!!!!!!!! :p
video's, om te downen! :D
Rémi clio ph3

Strakke vlammetjes zoals bij dat mustang flimpje vind ik wel ruig 8) , maar die pick up is echt to much :evil:
One clio to rule them all
Anton (R1916V)

Je zou maar zo malloot voor je hebben met zijn "back door bqq" :smoke:

By the way ik zou die malloot wel willen zijn :p :D

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/203744/in ... 0truck.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Anton (R1916V) op do 28 aug 2003 8:23, 1 keer totaal gewijzigd.
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
chris-mc
Contacteer:

TURBODJ schreef:Over het algemeen alleen vlammen. Ik heb ook een paar keer een knal gehoord. Moet nog ff uitvinden hoe en wat.
Wat bij mij helpt is,tussen de 2000 3000 ff gas pedaal intrappen,meteen los laten (bij mij) 2 sec wachten en BAM.....
Silvermegane
Contacteer:

cool man het is wel leuk alleen niet te harde knallen is denk niet zo leuk is als je vroeg moet werken en met de auto weg gaat niet zo leuk voor de buren en buurt :D
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

cliotuning schreef:cool man het is wel leuk alleen niet te harde knallen is denk niet zo leuk is als je vroeg moet werken en met de auto weg gaat niet zo leuk voor de buren en buurt :D
Op koude motor knallen maken is denk ik niet echt zo best. Tenminste, echte knallen maak je door ff flink te trappen en benzinegassen in de uitlaat te laten. Niet doen als je motor koud is...
Benny_R

chris-r19 schreef:
TURBODJ schreef:Over het algemeen alleen vlammen. Ik heb ook een paar keer een knal gehoord. Moet nog ff uitvinden hoe en wat.
Wat bij mij helpt is,tussen de 2000 3000 ff gas pedaal intrappen,meteen los laten (bij mij) 2 sec wachten en BAM.....
contact effe uitdraaien op 4000 toeren, 1 sec, geeft ook een goeie knal/vlam. bij mijn gtt tenminste. wel met een warme motor anders doet ie ut bij mij niet.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

MMzz en dat zeg je nu pas TurboDJ..

Je laat het ook niet even zien :p

Greetz 8) m3
chris-mc
Contacteer:

Benny_R schreef:
chris-r19 schreef:
contact effe uitdraaien op 4000 toeren, 1 sec, geeft ook een goeie knal/vlam. bij mijn gtt tenminste. wel met een warme motor anders doet ie ut bij mij niet.
Als geprobeerd,maar helaas niks,ik denk dat mn benzinepomp meteen stopt en dat zo de motor te weinig benzine krijgt om een knal te maken,ik zal het eens prberen in een hoger toerental.
wouter 16v

Bij mij doet ie het bij het opschakelen in hoge toeren, bij terugschakelen, en bij plotseling gas los, soms wel tot een halve meter :)
Benny_R

goed maaja, das allemaal nix vergleken met zo'n setje natuurlijk...

Lijkt me erg enorm vet, denk niet dat je met zo'n set nog veel bumperklevers heb :D ... kijk wel eerst eff of ie niet sneller is. 8)

Het komt erop neer dat je dus een bougie in je uitlaat moet monteren, of hoe werkt dat? dan die bougie d.m.v. een knop i.p.v. de bougie in het blok laten ontsteken? er staat een speciale set voor een dubbele uitlaat maar kan het niet gewoon voor de splitsing gemonteerd worden?

mzzls
Anonymous

Je moet er gewoon voor zorgen dat je een bobine hebt, een bougie, aftakking van benzine en de nodige bedrading. natuurlijk wel zien als je van de benzinetank aftakt dat je er een elektrovalve tusse plaatst, kwestie dat de vlam niet terugslaat in de naftbak. :smoke:
Benny_R

coster schreef:Je moet er gewoon voor zorgen dat je een bobine hebt, een bougie, aftakking van benzine en de nodige bedrading. natuurlijk wel zien als je van de benzinetank aftakt dat je er een elektrovalve tusse plaatst, kwestie dat de vlam niet terugslaat in de naftbak. :smoke:
Gelijk op de tank aansluiten lijkt me erg gevaarlijk niet? tenminste voor een amateur als mij... :(
jeroen.k

Echt zooooooo nutteloos dit soort systemen...leuk als je een mooie achterbumper hebt....ik zou zo'n risico niet in willen bouwen op mn auto...maar ja, tis jullie eigen feestje! :p

Wat ik me trouwens afvraag...is zoiets als dit niet illegaal?
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

jeroen.k schreef:Echt zooooooo nutteloos dit soort systemen...leuk als je een mooie achterbumper hebt....ik zou zo'n risico niet in willen bouwen op mn auto...maar ja, tis jullie eigen feestje! :p

Wat ik me trouwens afvraag...is zoiets als dit niet illegaal?
hehehe jeroen praat aub niet over mooie achterbumpers :p

En tuurlijk is het illegaal :)
En wat illegaal is is 100X mooier om te doen kijk naar streetraces :D :D :smoke:

:D

Profiler1
Contacteer:

Tijdens het rijden wordt niet alle brandstof gebruikt die aangevoerd wordt. Dit wil zeggen dat er brandstof(damp) via de uitlaat het systeem weer verlaat. Wat zo'n set doet is die brandstof ontsteken doormiddel van een bougie. Deze activeer je via een drukknop.
Profiler1 also known as:
profiler
Fedde Manders

http://www.djprofiler.nl
http://www.dlm-events.nl
Profiler1
Contacteer:

In een Max Power editie staat een complete uitleg hoe je zo'n set moet installeren. Zal wel een kijken of ik er wat plaatjes van heb.
Profiler1 also known as:
profiler
Fedde Manders

Benny_R

Dat klinkt al een stuk beter, kan de vlam tenminste niet nooit in de tank terugslaan... Misschien minder voor de turbo, f valt dat wel mee? deze krijgt toch ook ineens druk van de verkeerde kant... of maakt dat nix uit door de toeren die je rijdt?

Zo'n mega vuurspuwer vind ik niet echt relax, maar 2 mooie blauwe vlammen aan de achterkant van je auto lijkt me wel wat.
Profiler1
Contacteer:

De druk gaat met alle andere uitlaatgassen het uitlaat systeem uit zodat dit waarschijnlijk geen gevolgen heeft voor de turbo. Als je het filmpje bekijkt op de volgende site dan zie je dit goed. http://www.gotflames.net/hypercart/videos.asp
Profiler1 also known as:
profiler
Fedde Manders

robert

maar wat doet die basic-kit?

ontsteking uitzetten, en een bougietje in de uitlaat aanzetten?
Profiler1
Contacteer:

De normale ontsteking blijft gewoon lopen. De kit verbrand overtollige brandstof die normaal via de uitlaat in de atmosfeer verdwijnt. Door een soort bougie in de uitlaat verbrand je de overtollige brandstof doormiddel van een druk op de knop. Dit geeft een vlam. Het manueel uitzetten van de normale ontsteking heeft tot gevolg dat er tijdelijk meer brandstof door de uitlaat gaat. Is persoonlijk niet de meest ideale manier om een grotere vlam te krijgen.
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 28 aug 2003 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Profiler1 also known as:
profiler
Fedde Manders

Plaats reactie