[DoubleYou] Express GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Riël schreef: komende apk. Nog meer kosten...
- Dan heb ik ook nog even de temperatuurplug (ik loop de hele dag met de goede naam in m'n hoofd, ben ik het nu kwijt) in de carborateur vervangen door die ene die Riël heeft meegeg

Ik hoop dat je die toch echt in de radiator gedraaid heb, anders is het niet gek dat je uitlaat raar ruikt :D

Schakelstang moet je voor iets naar onder trekken, hij was al krom, waarschijnlijk heeft de kromming zich weer wat getrokken.
Hahaha tuurlijk zit die in de radiateur, ik draaide de oude er uit en de nieuwe er in :) Gebruikte de verkeerde naam... :s Er ging natuurlijk wat koelvloeistof uit, maar dat is gewoon weer bijgevuld.

Ah is dat het. Waar zit die kromming, bij de pook of bij de motor? Ik zal even kijken of ik wat kan vinden en oplossen.
Riël
Über-Spammer

Denk effe aan ontluchten, kan altijd wat inzitten. Staat overal op 't forum hoe dat gaat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Valt me net te binnen dat ik geen veer aan de schakelstang heb gezien. Check eens bij een gtt hoe dat er een veertje gespannen is, doe jij dat ook. Dat scheelt je een heleboel!!
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Kutzooi! (Sorry) ik wil posten, krijg een error, doe daarbij nog eens copy, wil ik opnieuw posten doet de paste het niet :@

Nou komtie nog een keer:
Riël schreef:Valt me net te binnen dat ik geen veer aan de schakelstang heb gezien. Check eens bij een gtt hoe dat er een veertje gespannen is, doe jij dat ook. Dat scheelt je een heleboel!!
Ik denk dan dat dat het is. Die man die de banden er onder zetten zei ook dat de schakelstang errug los zat. Maar dan moet ik een veertje ergens halen, die heb ik hier niet... En ik heb hier een werkplaatshandboek, dus een gtt opzoeken is niet nodig :) Als ik uit het 500 pagina's tellende handboek komt tenminste...
Riël schreef:Denk effe aan ontluchten, kan altijd wat inzitten. Staat overal op 't forum hoe dat gaat.
Wie weet hoef ik niet eens te ontluchten, ik draaide de plug (noem het maar ff zo) er uit om vervolgens de koelvloeistof tegen te houden en de andere plug er weer in te draaien. Waar zou de lucht bij moeten komen, via diezelfde plugingang toch?
Ik heb er trouwens ook weer veel kms mee gereden, was dat gevaarlijk dan?...
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Zo vandaag was dus die vermogensmeeting, even de statistics van mijn wagen:

Getest in de 4e versnelling:
Motorvermogen 70 kW (95,2 pk)
Vermogen aan wielen: 48 kW (65 pk)
Vermogenverlies: 22 kW (29,9 pk)
Maximaal vermogen bij 164 km/h, 5530 toeren

Koppel 139 Nm
Maximaal koppel bij 91 km/h, 3070 toeren

Maximale snelheid: 174 km/h
Maximaal toerental: 5860 toeren
(verder ging hij gewoon niet omdat het vermogen daalde op dat punt)

Luchtdruk: 1015 mbar
Turbodruk: 345 mbar

Tot zover de meetresultaten

Tja Riël, zo wordt hij inderdaad niet sneller dan die van jou! :) CO was boven maximum (10% is maximale meting, ging er over heen want lijntje bleef de hele tijd bovenaan na 3000 toeren) dus ik kan de turbodruk wel opvoeren. De motor heeft het in ieder geval uitgehouden op de testbank :) Moet ik ook even een turbostelschroefje halen, want die is nogal verroest... Kan er misschien ergens een drukverlies zijn misschien? Kan ook natuurlijk, maar hoe test je dat...

Nou en dan ben ik achter nog meer dingen gekomen: het lampje van "mistlicht voor" blijft altijd aan, ook als het contact af is. Misschien is het die stekker waar geen drukknop op zit, of die knop voor de radiatorfan. Dat nieuwe thermocontact (hehe ik weet de naam weer :)) van jou doet het ook niet trouwens.

Ja nog een vraagje: hoe heb jij dat turboslangetje op dat turbodrukmetertje van het dash gekregen? Jeeeemig die zit strak zeg, ik krijg hem er niet af en als het gelukt is ben ik bang dat ik hem er niet meer op het nieuwe metertje krijg...

Zo ik moet denk ik een groter abonnement op puntjes nemen...... :D
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op zo 24 aug 2003 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
jean-paul

DoubleYou schreef:Zo vandaag was dus die vermogensmeeting, even de statistics van mijn wagen:

Getest in de 4e versnelling:
Motorvermogen 70 kW (95,2 pk)
Vermogen aan wielen: 48 kW (65 pk)
Vermogenverlies: 22 kW (29,9 pk)
Maximaal vermogen bij 164 km/h, 5530 toeren

Koppel 139 Nm
Maximaal koppel bij 91 km/h, 3070 toeren

Maximale snelheid: 174 km/h
Maximaal toerental: 5860 toeren
(verder ging hij gewoon niet omdat het vermogen daalde op dat punt)

Luchtdruk: 1015 mbar
Turbodruk: 345 bar

Tot zover de meetresultaten

Tja Riël, zo wordt hij inderdaad niet sneller dan die van jou! :) CO was boven maximum (10% is maximale meting, ging er over heen want lijntje bleef de hele tijd bovenaan na 3000 toeren) dus ik kan de turbodruk wel opvoeren. De motor heeft het in ieder geval uitgehouden op de testbank :) Moet ik ook even een turbostelschroefje halen, want die is nogal verroest... Kan er misschien ergens een drukverlies zijn misschien? Kan ook natuurlijk, maar hoe test je dat...

Nou en dan ben ik achter nog meer dingen gekomen: het lampje van "mistlicht voor" blijft altijd aan, ook als het contact af is. Misschien is het die stekker waar geen drukknop op zit, of die knop voor de radiatorfan. Dat nieuwe thermocontact (hehe ik weet de naam weer :)) van jou doet het ook niet trouwens.

Ja nog een vraagje: hoe heb jij dat turboslangetje op dat turbodrukmetertje van het dash gekregen? Jeeeemig die zit strak zeg, ik krijg hem er niet af en als het gelukt is ben ik bang dat ik hem er niet meer op het nieuwe metertje krijg...

Zo ik moet denk ik een groter abonnement op puntjes nemen...... :D
das behoorlijk wat....?
wat zijn de aanpassingen allemaal? :lol:
Marcel B.

gas geven

BOOOOOOOEEEEEEEM!!!!

soort fragmentatiebom is dat :)
Don't walk the grass... smoke it
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Oeps :lol: :lol: Nou als je daarmee gaat rijden... BAAAM!

Nee is natuurlijk mbar :D

Heb het maar ff ge-edit :)
Riël
Über-Spammer

Raar, zo weinig druk. Actuator zal wel niet goed meer zijn? Ach, beetje rijk inrijden heeft zeker geen kwaad gedaan, maar zie dat je hem kan opendraaien, want zo krijg je ook veel rommel aan je kleppen etc. Afstelling is verre van goed lijkt me, al zal extra druk veel doen (wagen stinkt ook naar benzine, gek hé die co :)). Succes ermee!
jeroen.k

Ik zou beginnen met de achteruit te fixxen! :p :lol:
Dirk (CRX)

jeroen.k schreef:Ik zou beginnen met de achteruit te fixxen! :p :lol:
Ja, want ik duw dat kreng niet weer!!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Dirk (CRX) schreef:
jeroen.k schreef:Ik zou beginnen met de achteruit te fixxen! :p :lol:
Ja, want ik duw dat kreng niet weer!!
Je meent het :D Tuurlijk gaat die eerst!
Alleycat
Contacteer:

Ja, ik zou die druk wel aanpakken, want standaard is het 0,7 bar en jij hebt hem dus op 0,3 staan?
Vind je het gek dat ie maar 95 pk levert.
Maar daar wordt aan gewerkt zie ik al, kinderziektes hou je altijd. :D
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ga zo door jongens :p
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Alleycat schreef:Ja, ik zou die druk wel aanpakken, want standaard is het 0,7 bar en jij hebt hem dus op 0,3 staan?
Vind je het gek dat ie maar 95 pk levert.
Maar daar wordt aan gewerkt zie ik al, kinderziektes hou je altijd. :D
Nou daar wordt vanaf nu in de weekenden en de schaarse vrije tijd aan gewerkt, de colleges zijn weer begonnen...

Maar ik ga er inderdaad wat aan doen, en ik vond het niet gek dat er 95 pk uitkwam, wist dat het door die turbo kwam (wist anders de druk eerst niet).

Pff wat een lijst met zooi die ik nog moet doen :)
Mrtn
Car: R5GTT

DoubleYou schreef: Pff wat een lijst met zooi die ik nog moet doen :)
Je bedoelt Riel :lol:
Mrtn = Maarten
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Mrtn schreef:
:lol:

hij doet ook mee hoor :wink:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Mrtn schreef:
Neenee, ik! Bij Riël komt hij niet meer voor reparatie, tenzij er weer een nieuw blok in moet, en hij daar nogmaals zin in heeft. Maar de komende jaren moet dat niet nodig zijn, is de bedoeling.
Riël
Über-Spammer

Je komt gewoon over een poos nog eens langs, en dan loop ik alles eens na (aansluitingen benzinepomp en bevestiging en controle bekabeling blok) en that's it for me van die auto. Denk dat ik er toch zo'n 40 uur in heb gestoken!
Mrtn

40 x fl.75,- p.u. is toch al gauw fl.3000,- = €1361

even afrekenen :lol:
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer

Heb een ph2 gtt in de garage (alleen blok nog dan :p) doe ik 't ook wel voor :)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:Je komt gewoon over een poos nog eens langs, en dan loop ik alles eens na (aansluitingen benzinepomp en bevestiging en controle bekabeling blok) en that's it for me van die auto. Denk dat ik er toch zo'n 40 uur in heb gestoken!
Doel je op 14 september? Of is dan de tijd te kort (denk het wel aangezien jij de mede-organisator bent)? Want ik denk eerlijk gezegd dat ik niet "zomaar" daar weer naar toe kom, 't is veel rijden en super is stukken duurder dan diesel, en de gtt gebruikt ook 2x zoveel als de citroen :)

En trouwens, dat veertje van de schakelstang zorgt er alleen voor dat de stang niet zo gaat trillen. De Reno garage zei dat het aan de pook zou liggen, dat daar het kabeltje (deels) kapot is ofzo. 70 euro voor alleen dat ding als onderdeel... Het thermocontact kost ook al 18 euro, pfff. Na ja het moet allemaal.
Marcel (mlg)
Contacteer:

Zit het boutje die de schakelstang verbind met het armpje op de bak er niet verkeerd in ?

Die moet er van boven naar beneden in ,als het andersom doet dan komt het einde van de schroefdraad van het boutje tegen de bak aan en kan ie ook niet in z'n achteruit .
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Marcel (mlg) schreef:Zit het boutje die de schakelstang verbind met het armpje op de bak er niet verkeerd in ?

Die moet er van boven naar beneden in ,als het andersom doet dan komt het einde van de schroefdraad van het boutje tegen de bak aan en kan ie ook niet in z'n achteruit .
Hmmm, goeie tip! Zal 't checken!
Steven
Car: M536

DoubleYou schreef:
Riël schreef:Je komt gewoon over een poos nog eens langs, en dan loop ik alles eens na (aansluitingen benzinepomp en bevestiging en controle bekabeling blok) en that's it for me van die auto. Denk dat ik er toch zo'n 40 uur in heb gestoken!
Doel je op 14 september? Of is dan de tijd te kort (denk het wel aangezien jij de mede-organisator bent)? Want ik denk eerlijk gezegd dat ik niet "zomaar" daar weer naar toe kom, 't is veel rijden en super is stukken duurder dan diesel, en de gtt gebruikt ook 2x zoveel als de citroen :)

En trouwens, dat veertje van de schakelstang zorgt er alleen voor dat de stang niet zo gaat trillen. De Reno garage zei dat het aan de pook zou liggen, dat daar het kabeltje (deels) kapot is ofzo. 70 euro voor alleen dat ding als onderdeel... Het thermocontact kost ook al 18 euro, pfff. Na ja het moet allemaal.
Zow welkom in de wondere wereld die GT Turbo heet :p
jeroen.k

DoubleYou schreef:

Sorry maar ik (en velen met mij denk ik) vind wel dat je niet teveel moet zeuren over de brandstof kosten. Wat wil je nu? Een goede GTT in je express? Of half werk? :worship: voor Riel dat ie je voor nop zo geholpen heb...een maand voorraad bier is het minste dat je voor hem mee kan nemen. En als hij dan ook nog eens alles voor je na wil lopen moet je gewoon in je handjes wrijven en erheen rijden met dat ding. Als je wat wil kost dat nu eenmaal geld...
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Je hebt gelijk. 't is even wennen zoveel uitgeven, maar dat hoort er gewoon bij als er een andere motor in zit. Tuurlijk wil ik dat de motor goed is, en ja tuurlijk rijdt die motor niet zo zuinig. Maar ik moet ook wel redelijk kunnen leven en op het moment is het geld een beetje op aan het raken. Maar zeker :worship: voor Riël!
jeroen.k

DoubleYou schreef:Je hebt gelijk. 't is even wennen zoveel uitgeven, maar dat hoort er gewoon bij als er een andere motor in zit. Tuurlijk wil ik dat de motor goed is, en ja tuurlijk rijdt die motor niet zo zuinig. Maar ik moet ook wel redelijk kunnen leven en op het moment is het geld een beetje op aan het raken. Maar zeker :worship: voor Riël!
Dat moet je eigenlijk incalculeren ;)

altijd een reserve houden voor je auto :)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik had al wat liggen, 1500 is er al door.
Komt gelukkig binnenkort wat vrij van de spaarrekening, maar ook het studiegeld moet nog betaald worden. Gaat wel lukken hoor.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik heb net even gekeken naar die schakelstang, de schroeven zitten er goed in. Ik ben alleen wat anders tegengekomen: er loopt versnellingsbakolie uit de bak. Ik weet niet of het op 2 plaatsen er uit komt, er liggen wel 2 plasjes. Druppeltjes hangen aan de schakelstang (onder de bak) en de voor-onderkant is ook helemaal vies. Waar het precies uit komt weet ik niet, in ieder geval ergens aan die voorkant, die druppels kunnen natuurlijk dan ook via de bak onder aan de schakelstang gaan hangen. Hopelijk moet de bak er niet uitgehaald worden omdat hij fout zit ofzo...
Abel
Über-Spammer

Op de voorkant van de bak zit de vul nippel. :wink:
jeroen.k

Misschien teveel bijgevuld? :p

Of zoals ik....met de auto op as-steunen! :p

Dan issut ook etveel namelijk :p hehe...
Mrtn

de vulnippel aan de voorkant even natrekken wellicht, like Abel said :) en anders misschien de 3 boutjes van je ashoes, wellicht zit 1 van deze een beetje los en lekt ie hierdoor iets.
Mrtn = Maarten
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

jeroen.k schreef:Misschien teveel bijgevuld? :p

Of zoals ik....met de auto op as-steunen! :p

Dan issut ook etveel namelijk :p hehe...
Ik krikte hem eventjes op aan de voorkant ja... Gaat-ie daarvan lekken? :s

Maar toen ik terug kwam van een ritje lekte hij nog steeds, maar niet meer onder de bak idd, goh daar zeg je me wat! Waar komt dat dan uit (bij opkrikken), want ik zag geen plaats waar het dan uit moet komen. En als je het omhoog tilt verwacht je dat er meer olie naar de achterkant van de bak gaat lopen, en niet dat het er aan de voorkant uit loopt. Hoeveel komt er dan uit? Want die hele bak-onder-voorkant was nogal vies...

Maar oke, 't ziet er uit dat de radiateur olie lekt (was het 2e plasje), onderaan de radiateur aan de bestuurderskant is het namelijk olie-vies, en verder daar niet, en op die plaats ligt het plasje en is ook de bumper nat en verkleurd :)
jeroen.k

Hij gaat niet lekken van je auto opkrikken, maar als je de bakolie bijvult als de auto op steunen/krik staat dan gooi je hem dus te vol! :)
Plaats reactie