Zo vandaag was dus die vermogensmeeting, even de statistics van mijn wagen:
Getest in de 4e versnelling:
Motorvermogen 70 kW (95,2 pk)
Vermogen aan wielen: 48 kW (65 pk)
Vermogenverlies: 22 kW (29,9 pk)
Maximaal vermogen bij 164 km/h, 5530 toeren
Koppel 139 Nm
Maximaal koppel bij 91 km/h, 3070 toeren
Maximale snelheid: 174 km/h
Maximaal toerental: 5860 toeren
(verder ging hij gewoon niet omdat het vermogen daalde op dat punt)
Luchtdruk: 1015 mbar
Turbodruk: 345 mbar
Tot zover de meetresultaten
Tja Riël, zo wordt hij inderdaad niet sneller dan die van jou!

CO was boven maximum (10% is maximale meting, ging er over heen want lijntje bleef de hele tijd bovenaan na 3000 toeren) dus ik kan de turbodruk wel opvoeren. De motor heeft het in ieder geval uitgehouden op de testbank

Moet ik ook even een turbostelschroefje halen, want die is nogal verroest... Kan er misschien ergens een drukverlies zijn misschien? Kan ook natuurlijk, maar hoe test je dat...
Nou en dan ben ik achter nog meer dingen gekomen: het lampje van "mistlicht voor" blijft altijd aan, ook als het contact af is. Misschien is het die stekker waar geen drukknop op zit, of die knop voor de radiatorfan. Dat nieuwe thermocontact (hehe ik weet de naam weer

) van jou doet het ook niet trouwens.
Ja nog een vraagje: hoe heb jij dat turboslangetje op dat turbodrukmetertje van het dash gekregen? Jeeeemig die zit strak zeg, ik krijg hem er niet af en als het gelukt is ben ik bang dat ik hem er niet meer op het nieuwe metertje krijg...
Zo ik moet denk ik een groter abonnement op puntjes nemen......
