Meeting bij FCG Engineering, 24 augustus
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Hij zei wel dat de katalysator iets te mooi werkte en dat het in de werkelijkheid bijna niet kon oid? Of staat dat er weer los van. Nou, kzal maffe.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
LOL die stickers 
Lijkt wel studenten die de sticker van hun vereniging overal op plakken
Zeg waar kan ik een heleboel van die stickers krijgen? Wil ook zo studenterig doen, ben er tenminste een

Lijkt wel studenten die de sticker van hun vereniging overal op plakken

Zeg waar kan ik een heleboel van die stickers krijgen? Wil ook zo studenterig doen, ben er tenminste een

ff dimmen hè met je studenten vergelijking, anders zullen we jou ergens mee vergelijken 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ojeeee-Ray- schreef:ff dimmen hè met je studenten vergelijking, anders zullen we jou ergens mee vergelijken

Nou 't is toch leuk? Ik vind het leuk in ieder geval, en dat studenten dat ook doen, dan moet je niet mij maar de studenten de schuld geven

foeke is toch standaard?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Foeke heeft een chip van Menno. 

oooow, oki 
maar waar was jij willem?

maar waar was jij willem?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Ik was thuis F1 aan het kijken en aan het bijkomen van een zware nacht barhangen.-Ray- schreef:oooow, oki
maar waar was jij Mas?
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
OEPS!!!
Ik rij dus nog doodleuk op 3bar bandendruk..
FOUTJE, morgenochtend effe herstellen..
Ik heb ook gemeten.. reed nu 123 pk, tegenover standaard 124..
Ontsteking niet op tijd kunnen herstellen, vandaar een terugloop in mijn koppel..
Aanpassingen:
sebringh einddemper (werkt toch niet positief)
Cold Air Intake..
Mijn CO was wel goed.. ook geen chip of troep erin zitten..
Ik ga zeker terug naar deze mensen, als alles goed herstelt is en meer mods zijn aangebracht en een APEX'i geinstalleerd is (apparaat dat de sensorwaardes voor de ECU kan 'foolen' zodat je hem ideaal kunt afstellen)..
Geslaagde klein feestje, kleine domper was wel dat meneer Kadett het kennelijk TE moeilijk vond om rustig te rijden en dus een reprimande van mevrouw Cane kon verwachten..
Ik rij dus nog doodleuk op 3bar bandendruk..
FOUTJE, morgenochtend effe herstellen..
Ik heb ook gemeten.. reed nu 123 pk, tegenover standaard 124..
Ontsteking niet op tijd kunnen herstellen, vandaar een terugloop in mijn koppel..
Aanpassingen:
sebringh einddemper (werkt toch niet positief)
Cold Air Intake..
Mijn CO was wel goed.. ook geen chip of troep erin zitten..
Ik ga zeker terug naar deze mensen, als alles goed herstelt is en meer mods zijn aangebracht en een APEX'i geinstalleerd is (apparaat dat de sensorwaardes voor de ECU kan 'foolen' zodat je hem ideaal kunt afstellen)..
Geslaagde klein feestje, kleine domper was wel dat meneer Kadett het kennelijk TE moeilijk vond om rustig te rijden en dus een reprimande van mevrouw Cane kon verwachten..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Zoiets kan ook in het zuiden ondernomen worden ??
heb duidelijk wat gemist!

Ja, dat was jammer inderdaad. Vonden jullie het niet vervelend dat ie tussendoor ging? Eigenlijk moesten de Renaults eerst toch?Dirk (CRX) schreef: Geslaagde klein feestje, kleine domper was wel dat meneer Kadett het kennelijk TE moeilijk vond om rustig te rijden en dus een reprimande van mevrouw Cane kon verwachten..
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Xedrah nog thanx voor het regelen! Ben je eigenlijk hier terrecht gekomen via Job??
Het was 'n mooie dag! Perfecte uitleg van de diagnose...voor sommige duidelijk resultaat van het getuned blokkie, voor andere tijd om hun huiswerk weer eens te gaan doen. Al om al, leerzaam
Helaas had ik nog andere verplichtingen dus heb niet alle meetingen kunnen bekijken. Hoeveel pk en koppel had Andre nu?? Was die Meg Coupe er nog op gegaan? Hoe was de terug reis naar huis?
Owha...bij de afsluitdijk stond de sluis weer eens open....lekker vrij baan
Ennuh, een Mini Cooper S is ook niet zo rap als ik me heb laten vertellen.
Het was 'n mooie dag! Perfecte uitleg van de diagnose...voor sommige duidelijk resultaat van het getuned blokkie, voor andere tijd om hun huiswerk weer eens te gaan doen. Al om al, leerzaam

Helaas had ik nog andere verplichtingen dus heb niet alle meetingen kunnen bekijken. Hoeveel pk en koppel had Andre nu?? Was die Meg Coupe er nog op gegaan? Hoe was de terug reis naar huis?
Owha...bij de afsluitdijk stond de sluis weer eens open....lekker vrij baan

Ennuh, een Mini Cooper S is ook niet zo rap als ik me heb laten vertellen.
In 1e instantie vondt ik het wel een beetje vervelend...maar meer omdat het allemaal zo lang duurde en ik het lullig had gevonden als er voor een renault dan geen tijd meer was, maar dat kwam allemaal mooi uit!Xedrah schreef:Ja, dat was jammer inderdaad. Vonden jullie het niet vervelend dat ie tussendoor ging? Eigenlijk moesten de Renaults eerst toch?Dirk (CRX) schreef: Geslaagde klein feestje, kleine domper was wel dat meneer Kadett het kennelijk TE moeilijk vond om rustig te rijden en dus een reprimande van mevrouw Cane kon verwachten..

@Wob...de Kadett kwam op 280 pk en een niet al te gunstig turbo verhaal (optimale vermogen was maar in een heel kort toerengebied). De Megane had 99,2 pk (dus mijnes is sneller

Wat ik trouwens erger vondt dan de Kadett is dat iedereen netjes in de rij stond te wachten en Maik zn GT er zo voor zette (want hij had gereseveerd...wij allemaal toch?) maar ja, dat was misschien ook omdat de mijnes in de rij stond

Die Kadett brulde trouwens wel als een gek zeg...moet je niet achter staan op de testbank!


Die Kadett brulde trouwens wel als een gek zeg...moet je niet achter staan op de testbank!

Kadett kwam op 393nm op 4500rpm en dit bleef bruikbaar tot 5000rpm.jeroen.k schreef: @Wob...de Kadett kwam op 280 pk en een niet al te gunstig turbo verhaal (optimale vermogen was maar in een heel kort toerengebied). De Megane had 99,2 pk (dus mijnes is sneller) De koppels weet ik niet meer.
Een toeren gebied van 500rpm.
Het klinkt wel leuk 280pk en 393nm, maar je hebt er niet veel aan op deze manier.
Een kleinere turbo die sneller vult zal de motor misschien niet meer vermogen geven, maar de auto wel sneller maken.
Vond de uitkomst van de GTT e.d. beslist niet tegenvallen.
Koppelverloop laat zien dat je heel snel kunt zijn met een GTT.
Tevens geeft het je leuk inzicht dat een knop op je dashboard je niet direct 100pk extra geeft.
Helaas leven we niet in een F&F film...

-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Precies.. Vuldruk is niet zaligmakend..
@David, ik heb netjes mijn beurt na alle renaultjes afgewacht, waarom hij er tussendoor ging weet ik niet..
Ik heb het wel nog geoppert, maar volgens JP was hij ook renault freak en maakte het daarom niets uit!?!? ach boeit ook niet.. alle renaults zijn erop geweest, dat is uiteindelijk het belangrijkste.
@David, ik heb netjes mijn beurt na alle renaultjes afgewacht, waarom hij er tussendoor ging weet ik niet..
Ik heb het wel nog geoppert, maar volgens JP was hij ook renault freak en maakte het daarom niets uit!?!? ach boeit ook niet.. alle renaults zijn erop geweest, dat is uiteindelijk het belangrijkste.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Wat was Foeke zn score?
Dat ziet er allemaal netjes uit, zeg!
Volgende keer ben ik er zeker bij, want ik wil nu ook wel eens weten hoe het er bij mij voorstaat! 
Maareh, als ik dat zo zie is het voor de meeste auto's belangrijker dat ze het verlies wat ze hebben door de overbrenging minimaliseren. Als je dat zo ziet is dat toch wel pijnlijk, zeg!
Ik zie bijvoordbeeld dat Ray ongeveer 140 pk op het blok heeft, maar houdt daar aan de wielen nog maar 100 pk van over. Da's toch pijnlijk te noemen! 
Waar ligt dat allemaal aan en is daar nog iets aan te doen?


Maareh, als ik dat zo zie is het voor de meeste auto's belangrijker dat ze het verlies wat ze hebben door de overbrenging minimaliseren. Als je dat zo ziet is dat toch wel pijnlijk, zeg!


Waar ligt dat allemaal aan en is daar nog iets aan te doen?
Exactly my question!Merijn schreef:Dat ziet er allemaal netjes uit, zeg!Volgende keer ben ik er zeker bij, want ik wil nu ook wel eens weten hoe het er bij mij voorstaat!
Maareh, als ik dat zo zie is het voor de meeste auto's belangrijker dat ze het verlies wat ze hebben door de overbrenging minimaliseren. Als je dat zo ziet is dat toch wel pijnlijk, zeg!Bijv oordbeeld een dikke 140 pk op het blok en dan aan de wielen nog minder dan 100 overhouden.
Waar ligt dat allemaal aan en is daar nog iets aan te doen?

Ik heb ook echt een topdaagie gehad man...
Was echt goed voor elkaar daar bij FCG, ze weten waar ze over praten, en er wordt zeer netjes met je spullen omgegaan...!
Gaat mijn GT op de bank, in 4e versnelling toert ie veel te snel op, dus gaan we volgas in de 5..., aan t eind van de meting vraagt ie aan mij of het goed is als we nog een run doen, omdat ik nog steeds niet aan mn topvermogen zat, OKAY gaan dan maar....
Moet ie GVD bij de 2e run stoppen, omdat mn topsnelheid te hoog wordt voor die bank : 240 geijkte kmn's per uur bij 6430 toeren.....
Ik moet nu mn draagarmrubbers vervangen (Proflex) en dan nog maar is terug komen voor een optimale meting.
108,5 KW / 149,5 pk
196 NM
0.9 bar turbodruk
Leuk hoor 1400 cc
Was echt goed voor elkaar daar bij FCG, ze weten waar ze over praten, en er wordt zeer netjes met je spullen omgegaan...!
Gaat mijn GT op de bank, in 4e versnelling toert ie veel te snel op, dus gaan we volgas in de 5..., aan t eind van de meting vraagt ie aan mij of het goed is als we nog een run doen, omdat ik nog steeds niet aan mn topvermogen zat, OKAY gaan dan maar....
Moet ie GVD bij de 2e run stoppen, omdat mn topsnelheid te hoog wordt voor die bank : 240 geijkte kmn's per uur bij 6430 toeren.....



Ik moet nu mn draagarmrubbers vervangen (Proflex) en dan nog maar is terug komen voor een optimale meting.
108,5 KW / 149,5 pk
196 NM
0.9 bar turbodruk
Leuk hoor 1400 cc

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
kan het monteren van bak en motorsteunen (cup-uitvoering) het vermogensverlies verkleinen?
.......hee da's lache dat lijkt mijn gebakkie wel



Ja wob ik denk t wel, want ik had onwijs veel verlies tussen de pk's in mn blok, en de pk's op de wielen, meer dan 60 pk verlies...Robert dB. schreef:kan het monteren van bak en motorsteunen (cup-uitvoering) het vermogensverlies verkleinen?

Er is dus iets goed mis met de ophanging (draagarmrubbers) helemaal op...!
even vernieuwen, en dan nog een keertje terug...!
marcel16v schreef:Volgens mij (correct me if I'm wrong) kan je beginnen met het afdraaien van het vliegwiel.
Ik heb een afgedraaid vliegwiel en een extra baksteun. Ook is m'n onderste steun dichtgekit.Robert dB. schreef:kan het monteren van bak en motorsteunen (cup-uitvoering) het vermogensverlies verkleinen?
Ik had een verlies van 36,7 pk op 169,3 pk, dus percentueel gezien heb ik een verlies van 21,7% en dat is volgens mij wel een stuk minder als andere 16V's.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
laat ik nou net een cup-baksteun en motorsteun in de la hebben liggen



Wil je dat wel? Ik kan me herinneren dat Paskie ze er binnen een dag al weer onderuit had liggen, omdat het comfort dermate wordt aangetast, dat het geen pretje meer is om er mee te rijden. Maar wellicht is dat voor jou anders. 

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Schijnt mee te vallen hoor, zie ervaringen van JW. Volgens mij heeft het er ook mee te maken hoeveel trillingen je blok geeft...oud en versleten blok zal eerder irritaties geven in het interieur.
Comfort gaat uiteraard achteruit maar dit is met name als de auto stationair draait. Bij het rijden zelf merk je het niet of nauwelijks. De achterste steun doet het meeste en zorgt ook voor de minste herrie. De cupsteun van de versnellingsbak zorgt ervoor dat je de geluiden van de versnellingsbak in het interieur begint te horen (ik bedoel dus NIET de extra baksteun). MAAR ik vind het erruuggg prettig rijden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Begin volgend jaar weer ??? 
Of misschien toch nog even wat langer wachten

Of misschien toch nog even wat langer wachten
