Meeting bij FCG Engineering, 24 augustus

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Hij zei wel dat de katalysator iets te mooi werkte en dat het in de werkelijkheid bijna niet kon oid? Of staat dat er weer los van. Nou, kzal maffe.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

LOL die stickers :lol:
Lijkt wel studenten die de sticker van hun vereniging overal op plakken :)

Zeg waar kan ik een heleboel van die stickers krijgen? Wil ook zo studenterig doen, ben er tenminste een :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ff dimmen hè met je studenten vergelijking, anders zullen we jou ergens mee vergelijken >-)
Immer wieder die verdammte Holländer
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

-Ray- schreef:ff dimmen hè met je studenten vergelijking, anders zullen we jou ergens mee vergelijken >-)
Ojeeee :lol:
Nou 't is toch leuk? Ik vind het leuk in ieder geval, en dat studenten dat ook doen, dan moet je niet mij maar de studenten de schuld geven :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Is er vandaag nog iemand met een standaard 16V op de bank geweest??
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

foeke is toch standaard?
Immer wieder die verdammte Holländer
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Foeke heeft een chip van Menno. :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

oooow, oki :)

maar waar was jij willem?
Immer wieder die verdammte Holländer
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

-Ray- schreef:oooow, oki :)

maar waar was jij Mas?
Ik was thuis F1 aan het kijken en aan het bijkomen van een zware nacht barhangen. :wink:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

En hoeveel vermogen werd bij foeke gemeten?? (hehe :) )
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

OEPS!!!

Ik rij dus nog doodleuk op 3bar bandendruk..

FOUTJE, morgenochtend effe herstellen..

Ik heb ook gemeten.. reed nu 123 pk, tegenover standaard 124..

Ontsteking niet op tijd kunnen herstellen, vandaar een terugloop in mijn koppel..

Aanpassingen:

sebringh einddemper (werkt toch niet positief)
Cold Air Intake..

Mijn CO was wel goed.. ook geen chip of troep erin zitten..

Ik ga zeker terug naar deze mensen, als alles goed herstelt is en meer mods zijn aangebracht en een APEX'i geinstalleerd is (apparaat dat de sensorwaardes voor de ECU kan 'foolen' zodat je hem ideaal kunt afstellen)..

Geslaagde klein feestje, kleine domper was wel dat meneer Kadett het kennelijk TE moeilijk vond om rustig te rijden en dus een reprimande van mevrouw Cane kon verwachten..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zoiets kan ook in het zuiden ondernomen worden ?? :D heb duidelijk wat gemist!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Dirk (CRX) schreef: Geslaagde klein feestje, kleine domper was wel dat meneer Kadett het kennelijk TE moeilijk vond om rustig te rijden en dus een reprimande van mevrouw Cane kon verwachten..
Ja, dat was jammer inderdaad. Vonden jullie het niet vervelend dat ie tussendoor ging? Eigenlijk moesten de Renaults eerst toch?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Xedrah nog thanx voor het regelen! Ben je eigenlijk hier terrecht gekomen via Job??

Het was 'n mooie dag! Perfecte uitleg van de diagnose...voor sommige duidelijk resultaat van het getuned blokkie, voor andere tijd om hun huiswerk weer eens te gaan doen. Al om al, leerzaam :)

Helaas had ik nog andere verplichtingen dus heb niet alle meetingen kunnen bekijken. Hoeveel pk en koppel had Andre nu?? Was die Meg Coupe er nog op gegaan? Hoe was de terug reis naar huis?

Owha...bij de afsluitdijk stond de sluis weer eens open....lekker vrij baan >-)
Ennuh, een Mini Cooper S is ook niet zo rap als ik me heb laten vertellen.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Xedrah schreef:
Dirk (CRX) schreef: Geslaagde klein feestje, kleine domper was wel dat meneer Kadett het kennelijk TE moeilijk vond om rustig te rijden en dus een reprimande van mevrouw Cane kon verwachten..
Ja, dat was jammer inderdaad. Vonden jullie het niet vervelend dat ie tussendoor ging? Eigenlijk moesten de Renaults eerst toch?
In 1e instantie vondt ik het wel een beetje vervelend...maar meer omdat het allemaal zo lang duurde en ik het lullig had gevonden als er voor een renault dan geen tijd meer was, maar dat kwam allemaal mooi uit! :)

@Wob...de Kadett kwam op 280 pk en een niet al te gunstig turbo verhaal (optimale vermogen was maar in een heel kort toerengebied). De Megane had 99,2 pk (dus mijnes is sneller :lol: ) De koppels weet ik niet meer.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Wat ik trouwens erger vondt dan de Kadett is dat iedereen netjes in de rij stond te wachten en Maik zn GT er zo voor zette (want hij had gereseveerd...wij allemaal toch?) maar ja, dat was misschien ook omdat de mijnes in de rij stond :p ;)

Die Kadett brulde trouwens wel als een gek zeg...moet je niet achter staan op de testbank! :p
GTI1-G60
Berichten: 290
Lid geworden op: za 25 aug 2001 0:00
Locatie: Capital of Friesland

jeroen.k schreef: @Wob...de Kadett kwam op 280 pk en een niet al te gunstig turbo verhaal (optimale vermogen was maar in een heel kort toerengebied). De Megane had 99,2 pk (dus mijnes is sneller :lol: ) De koppels weet ik niet meer.
Kadett kwam op 393nm op 4500rpm en dit bleef bruikbaar tot 5000rpm.
Een toeren gebied van 500rpm.
Het klinkt wel leuk 280pk en 393nm, maar je hebt er niet veel aan op deze manier.

Een kleinere turbo die sneller vult zal de motor misschien niet meer vermogen geven, maar de auto wel sneller maken.

Vond de uitkomst van de GTT e.d. beslist niet tegenvallen.
Koppelverloop laat zien dat je heel snel kunt zijn met een GTT.
Tevens geeft het je leuk inzicht dat een knop op je dashboard je niet direct 100pk extra geeft.
Helaas leven we niet in een F&F film... :lol:
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Precies.. Vuldruk is niet zaligmakend..

@David, ik heb netjes mijn beurt na alle renaultjes afgewacht, waarom hij er tussendoor ging weet ik niet..

Ik heb het wel nog geoppert, maar volgens JP was hij ook renault freak en maakte het daarom niets uit!?!? ach boeit ook niet.. alle renaults zijn erop geweest, dat is uiteindelijk het belangrijkste.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Wat was Foeke zn score?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Rene (Mr. TX) schreef:Wat was Foeke zn score?
102 Kw uit mn hoofd. Reken zelf de Peekaa's maar uit! :p
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

138.nogwat geloof ik

ook door te laag co-waarde

hij heeft een chip, katvervanger, sportfilter en sportuitlaat
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat ziet er allemaal netjes uit, zeg! :) Volgende keer ben ik er zeker bij, want ik wil nu ook wel eens weten hoe het er bij mij voorstaat! :D

Maareh, als ik dat zo zie is het voor de meeste auto's belangrijker dat ze het verlies wat ze hebben door de overbrenging minimaliseren. Als je dat zo ziet is dat toch wel pijnlijk, zeg! :( Ik zie bijvoordbeeld dat Ray ongeveer 140 pk op het blok heeft, maar houdt daar aan de wielen nog maar 100 pk van over. Da's toch pijnlijk te noemen! :(

Waar ligt dat allemaal aan en is daar nog iets aan te doen?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Merijn schreef:Dat ziet er allemaal netjes uit, zeg! :) Volgende keer ben ik er zeker bij, want ik wil nu ook wel eens weten hoe het er bij mij voorstaat! :D

Maareh, als ik dat zo zie is het voor de meeste auto's belangrijker dat ze het verlies wat ze hebben door de overbrenging minimaliseren. Als je dat zo ziet is dat toch wel pijnlijk, zeg! :( Bijv oordbeeld een dikke 140 pk op het blok en dan aan de wielen nog minder dan 100 overhouden. :(

Waar ligt dat allemaal aan en is daar nog iets aan te doen?
Exactly my question! :)
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Volgens mij (correct me if I'm wrong) kan je beginnen met het afdraaien van het vliegwiel.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik heb ook echt een topdaagie gehad man...
Was echt goed voor elkaar daar bij FCG, ze weten waar ze over praten, en er wordt zeer netjes met je spullen omgegaan...!

Gaat mijn GT op de bank, in 4e versnelling toert ie veel te snel op, dus gaan we volgas in de 5..., aan t eind van de meting vraagt ie aan mij of het goed is als we nog een run doen, omdat ik nog steeds niet aan mn topvermogen zat, OKAY gaan dan maar....

Moet ie GVD bij de 2e run stoppen, omdat mn topsnelheid te hoog wordt voor die bank : 240 geijkte kmn's per uur bij 6430 toeren..... :smoke: :smoke: :smoke:
Ik moet nu mn draagarmrubbers vervangen (Proflex) en dan nog maar is terug komen voor een optimale meting.

108,5 KW / 149,5 pk
196 NM
0.9 bar turbodruk

Leuk hoor 1400 cc (Y)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

kan het monteren van bak en motorsteunen (cup-uitvoering) het vermogensverlies verkleinen?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Rene (Mr. TX) schreef:Nog ff een pic:

[img]http://www.asnstudio.com/rtc/fcg.jpg[/img]

.......hee da's lache dat lijkt mijn gebakkie wel :lol: :lol: :lol:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Robert dB. schreef:kan het monteren van bak en motorsteunen (cup-uitvoering) het vermogensverlies verkleinen?
Ja wob ik denk t wel, want ik had onwijs veel verlies tussen de pk's in mn blok, en de pk's op de wielen, meer dan 60 pk verlies... :(

Er is dus iets goed mis met de ophanging (draagarmrubbers) helemaal op...!
even vernieuwen, en dan nog een keertje terug...!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

marcel16v schreef:Volgens mij (correct me if I'm wrong) kan je beginnen met het afdraaien van het vliegwiel.
Robert dB. schreef:kan het monteren van bak en motorsteunen (cup-uitvoering) het vermogensverlies verkleinen?
Ik heb een afgedraaid vliegwiel en een extra baksteun. Ook is m'n onderste steun dichtgekit.
Ik had een verlies van 36,7 pk op 169,3 pk, dus percentueel gezien heb ik een verlies van 21,7% en dat is volgens mij wel een stuk minder als andere 16V's.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

laat ik nou net een cup-baksteun en motorsteun in de la hebben liggen 8) :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wil je dat wel? Ik kan me herinneren dat Paskie ze er binnen een dag al weer onderuit had liggen, omdat het comfort dermate wordt aangetast, dat het geen pretje meer is om er mee te rijden. Maar wellicht is dat voor jou anders. :)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Schijnt mee te vallen hoor, zie ervaringen van JW. Volgens mij heeft het er ook mee te maken hoeveel trillingen je blok geeft...oud en versleten blok zal eerder irritaties geven in het interieur.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's misschien ook zo. :) Paskie's Clio is uit 91, maar ik weet niet hoeveel km's die heeft gemaakt.
JW
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 11 nov 2001 0:00

Comfort gaat uiteraard achteruit maar dit is met name als de auto stationair draait. Bij het rijden zelf merk je het niet of nauwelijks. De achterste steun doet het meeste en zorgt ook voor de minste herrie. De cupsteun van de versnellingsbak zorgt ervoor dat je de geluiden van de versnellingsbak in het interieur begint te horen (ik bedoel dus NIET de extra baksteun). MAAR ik vind het erruuggg prettig rijden.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Begin volgend jaar weer ??? :lol:

Of misschien toch nog even wat langer wachten ;)
Plaats reactie