[DoubleYou] Express GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

DoubleYou schreef:
Benny_R schreef:kijk eens naar je autopapieren, bij mij staat daar geen cilinder inhoud op namelijk. alleen "5 gt turbo" dus ja voor de politie hoef je het misschien inderdaad niet te doen.
Bij mij staat er 1.1 benzine op...
Ow het staat onder het kopje chassistype :lol: Geen probleem dus toch. ;)
Twingo_maarten

APK zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Zolang het aantal cilinders nog het zelfde is, en dat is nu het geval is er geen vuiltje aan de lucht. Informeer, zoals net al is genoemd wel ff bij de verzekering. Niet iedereen is daar even makkelijk mee.
Riël
Über-Spammer

D.y. check je pm effe wil een beetje uitslapen als 't mag :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:Posted: Thu Aug 21, 2003 3:26 am

--------------------------------------------------------------------------------
D.y. check je pm effe wil een beetje uitslapen als 't mag :D
Beetje laat he? half 4 's ochtends... 't is nu 3 uurtjes :p later, dus ik kijk nu pm. Ik sta nooit 's nachts op om nog even pm te kijken ;)
Ik vertrek zodra ik hier klaar ben, ik sta niet voor niets zo vroeg op. Als ik daar ben maak ik je wel rond half 12 wakker ofzo, ga ik daarvoor even kijken of ik wat kan prutsen. En anders ga ik poetsen :D
Riël
Über-Spammer

Zooow

Een hele goede reis hé, god zij met je en de auto :D komt wel goed, voorzichtig met 'm hé!

Express GTT op weg naar enschede ...
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

DoubleYou schreef:
jeroen.k schreef:Waarom die hele 5 om gaan laten keuren? Je kunt ook gewoon bij de verzekering doorgeven dat er nu in plaats van een 1.1 een 1.4 inligt! :) Ben je ook klaar. Voor RDW maakt het geen fuck uit...voor de verzekering soms wel heb ik vernomen...maar die zijn vaak niet zo bijsterslim! :p
Staat stoer ;)
Nee even normaal, het zou denk ik mogelijk zijn dat als je kenteken niet klopt met wat er werkelijk in zit, dat je dan problemen krijgt met verzekering enzo. Controleert de politie dat ook trouwens? Ik kan idd de verzekering wel doorgeven dat er een 1.4 in zit, kweet niet of dat genoeg is. Zal het wel eens navragen.
de Politie contoleert dat bijna nooit!!! maar hooguit een enkel keertje maar ga er maar van uit bijna nooit!!!!
Patrick RS
Moderator

Oh ja wel effe een TIP:

Als jij een zwaar ongeluk veroorzaakt dan kan het zijn dat je auto inbeslag genomen word voor nader onderzoek aan de auto in verband met technische oorzaken.
En als zij dan dat motortje tegen komen zou je eens een groot probleem kunnen hebben!!!
Waarom? Omdat elke verandering aan een auto in pricipe gemeld moeten worden aan de RDW!!!!!
Riël
Über-Spammer

Hij haalt de meeting niet vanavond by the way, staat in de file :):) :D misschien als jullie even wat langer daar willen blijven voor 'm?
Patrick RS
Moderator

leuk zo'n ritje in de file misschien wel een goeie test :wink:
Riël
Über-Spammer

Liever niet :)
Christian

ja hij heeft het gehaald hoor :lol:

was dat niet een beetje heeeeel gevaarlijk in de regen op SLIKS (Y) ga zo door
Yde 16V
Contacteer:

En D.Y. hoe rijdt tie? Of is dit vragen naar de bekende weg? :D
Michel RSi

Wat wordt het D.Y.?

-Dubbel Fris :D
-Bubble You :lol:
-.......
Vul zelf maar in!
Skoda Octavia 1.8 20V Turbo
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Michel RSi schreef:Wat wordt het D.Y.?

-Dubbel Fris :D
-Bubble You :lol:
-.......
Vul zelf maar in!
Die zijn oud...
Ik heb een lijstje gemaakt van alle voorstellen:
Double Juice
Double Steen
Double Thee (in trant van Mister G. Double Thee)
Double Fris
Bubble You
:D
Maar uhm, what's the use?
Nick (germanstyle)

Double Hamburger :wink:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:Hij haalt de meeting niet vanavond by the way, staat in de file :):) :D misschien als jullie even wat langer daar willen blijven voor 'm?
Mwah zoals de Twentenaren weten heb ik het wel gehaald, ze waren er nog. 't was gelukkig een korte file, al stond ik al een kwartier stil toen ik belde...

Nou even een updeet voor Riël en de rest van de lezers:

Hij is dus aangekomen maar er moet nog wat aan gedaan worden:
- De achteruitversnelling doet het niet, schakelstanggeval. Moest hem bij een tankstation en op de meeting (zie foto's oldenzaal meeting) achteruit trekken :))
- Uitlaat moet beter bevestigd worden, hangt nu aan één veertje die lawaai maakt tijdens het rijden. Resonantie enzo, en de uitlaat slaat ook tegen de bovenkant als je het gas loslaat
- Dash moet werken (dus vervangen worden). Iemand nog een werkend gtt phase 2 dash? Vosjes dash is een duitse dash dus dat gaat niet passen, en ook al zet ik wat dingen om heb ik nog steeds niet-werkende delen...
- Radiateurfan moet ook automatisch aan gaan.
- Voor moeten nieuwe banden onder. Zooooow die banden zijn gevaarlijk als je over de snelweg bij spoorvorming rijdt. In regen is het ook niet prettig rijden (vooral in bochtjes). Ik rijd op zich al rustig in bochtjes (slechte ervaring mee :)), maar nog merk je het.

Dan wat minder belangrijke dingen:
- Er moet meer koeling vooraan. Op de meeting zeiden ze dat het wel handig was een nieuwe radiateur te kopen, omdat de oudere wel eens verstopt raken en niet goed koelen. Idee?
- Achteras moet een gtt as worden, inclusief goede remmen.
- Dumpvalveje. Riël, volgens mij zit er al een t-stuk in de kabel...? Fotootje komt zo.

Was er nou nog meer motor-technische gevallen die gedaan moeten worden? Ik vind de lijst al wat...

Apk dan ook nog he? :) Kan pas na dash, graag dus dash asap! :)
Yde 16V
Contacteer:

Maar voor de rest rijdt tie wel fijn? :wink:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Yde 16V schreef:Maar voor de rest rijdt tie wel fijn? :wink:
Ja hoor, gelukkig wel.

Oja, vandaag nog op de heenweg pecht gehad, schroef was uit de dynamo getrild, dus de schoepen van de dynamo raakt het blok, vette herrie. Niks kapot gelukkig, maar wel een uurtje die schroef terug krijgen. Daarna ook nog bij een huis die in de buurt was een moertje vragen :) Is uitendelijk wel gelukt, gelukkig. Morgen maar even wat dingen van de lijst afwerken en een borgmoer er op zetten.

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... /tstuk.jpg[/img]
Zie je daat een soort t-stukkie (zwart in richting van blok) en kan daar de dumpvalve op? Of is dat nep... :s
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op za 23 aug 2003 6:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Christian

hey dubbel fris is dit niks voor jou

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... ?oudei=180
GTT__Geert

welk T-stuk bedoel je precies?? ik zie alleen een klein t-stukje op de slang van je waterpomp naar achteren lopen.. misschien bedoel je die niet, maar daar kan geen dump valve op, daar loopt koelvloeistof doorheen.. sorry als je die niet bedoelt maar ik kan geen ander t-stukkie vinden.
don't be a fool, wrap your tool
Alleycat
Contacteer:

Er loopt vanaf je carb. een dikke slang direct naar je intercooler, daar moet je dumpvalve op....
Riël
Über-Spammer

Vind Bubble-You toch beter :)

Nieuwe radiateur is altijd goed natuurlijk.
Automatisch aanspringen fan dmv nieuw thermocontact wat ik je meegegeven heb.
Uitlaat ben je mee thuisgekomen, was de bedoeling :) Even wat beugels lassen en in rubbers hangen o.i.d.
Banden echt wel vervangen.
Achteruit deed het eerst, ik denk dat de stang wat verdraaid is, OF hij komt tegen de uitlaat (niet op gelet). Buig er maar eens aan, beetje puzzelen.
Dumpvalve kun je nog nergens aansluiten op 't blok. T-stuk wat je zit kan wel gebruikt worden voor montage van een bleedvalve, maar doe dat nog maar niet :D

Fijn dat ie goed werkt! Veel plezier er mee!

pokkeding :D
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Christian schreef:hey dubbel fris is dit niks voor jou

Hehehe, cool. Jammer dat het illegaal is he? Matrixbord zou ik er uit kunnen slopen en dan gebruiken, maar ik bouw zelf wel zo'n geval. Best humor idd. De hoogte van mijn rekening staat er niet echt naar om aparte leuke dingetjes te kopen, laat eerst de auto maar beter rijden.
GTT__Geert schreef:welk T-stuk bedoel je precies?? ik zie alleen een klein t-stukje op de slang van je waterpomp naar achteren lopen.. misschien bedoel je die niet, maar daar kan geen dump valve op, daar loopt koelvloeistof doorheen.. sorry als je die niet bedoelt maar ik kan geen ander t-stukkie vinden.
Alleycat schreef:Er loopt vanaf je carb. een dikke slang direct naar je intercooler, daar moet je dumpvalve op....
Ik heb in de foto daarboven even pijltjes gezet. Ziet er verdacht veel uit als een t-stuk in de dikke slang naar de intercooler vanaf de carberateur :) Slangetje wijst alleen de verkeerde kant op, maar dat is geen probleem. Het slangetje loopt nu nergens heen, zit afgesloten met een schroef.
Riël schreef:Nieuwe radiateur is altijd goed natuurlijk.
Automatisch aanspringen fan dmv nieuw thermocontact wat ik je meegegeven heb.
Uitlaat ben je mee thuisgekomen, was de bedoeling :) Banden echt wel vervangen.
ik denk dat de stang wat verdraaid is, OF hij komt tegen de uitlaat (niet op gelet). Buig er maar eens aan, beetje puzzelen.
T-stuk wat je zit kan wel gebruikt worden voor montage van een bleedvalve, maar doe dat nog maar niet :D

Fijn dat ie goed werkt! Veel plezier er mee!

pokkeding :D
Ja, nieuwe radiateur misschien, thermocontact gooi ik er ook nog op, uitlaat gaat vervangen worden en gaat mooi naar achter, schakelstang zal ik ook naar kijken. Maar zit die wel goed vast dan, dat hij zo kan verdraaien? Banden is het eerste wat ik ga doen vandaag.
Ja dat bleedvalve t-stuk is een kleiner slangetje... Die bedoel ik ook niet.
Gisteren als ik in de vrij rijd, maakt die aandrijfas geluid. In Oldenzaal ging die ook opeens geluid maken toen ik de bocht om ging... Zit de aandrijfas niet goed vast? Zoiets slijt toch niet zó snel? En waar zou de slijtage dan zitten?

Ja hij werkt, plezier zal wel lukken, en ik vind het geen pokkeding :D :)
Alleycat
Contacteer:

Waar idd één van je pijltjes zit, daar in die rubber slang zou een dumpvalve moeten komen en niet in de plaats van dat andere slangetje met het t-stukje...
Maar als ik het goed lees, zegy riel dat je er nog geen dump op aan kan sluiten, dus ik zou het eerst aan hem vragen. (Y)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Alleycat schreef:Waar idd één van je pijltjes zit, daar in die rubber slang zou een dumpvalve moeten komen en niet in de plaats van dat andere slangetje met het t-stukje...
Maar als ik het goed lees, zegy riel dat je er nog geen dump op aan kan sluiten, dus ik zou het eerst aan hem vragen. (Y)
Die 2 pijltjes wijzen het slangetje daar aan...

Volg maar dat stukje slang dat aan die dikke slang vast zit met zo'n zwart stuk. Of moet ik het hele slangetje een kleur geven :)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Alleycat
Contacteer:

Nee, in die dikke slang waar dat rode slangetje aan vast zit....
Dat is de slang die van je carb. naar je i c loopt
Alleycat
Contacteer:

You've got mail....
Riël
Über-Spammer

kzie welk slangetje je bedoelt .. mm in principe moet er idd een dump op kunnen, is origineel voor de carterontluchting (phase2). Maar daar heb jij nix van. Dus, in principe moet 't kunnen
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Dat zou erg leuk zijn natuurlijk, scheelt weer een t-stuk maken.

Ik heb er nu niewe bandjes onder zitten, ook netjes uitgebalanceerd, ik heb meteen even naar de schakelstang gekeken. Hij zit niet gedraaid of iets dergelijks, komt ook niet tegen de uitlaat aan, maar toch doet-ie het niet. Dat knopje waarmee je de stang omhoog haalt zorgt er waarschijnlijk niet voor dat die stang genoeg omhoog gaat, omdat hij gewoon in de 1 terecht komt. Stang heeft trouwens erg veel speling, volgens mij minder dan die van jou.
Patrick RS
Moderator

:lol: :lol:
jef

P@TB@D schreef:

:lol: :lol:
dan kun je net zo goed kerst verlichting erop gooien! :beer: :beer:
Christian

nou dat wou hij ook heb ik ooit van vosje gehoord
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Christian schreef:nou dat wou hij ook heb ik ooit van vosje gehoord
Nou subtielere kerstverlichting hoor :) Soort neon maar dan anders :p

Nou even een vandaag-deed-ik-dit update:
- Er zitten nu nieuwe banden op, en zijn uitgelijnd. Remmen zijn ook ff gechecked (deden ze gratis er bij) en de rechter remt harder dan de linker, maar wel binnen de normen. Ze raadden aan de schijven te vervangen binnen 2000 km: dat gebeurt dus bij de komende apk. Nog meer kosten...
- Dan heb ik ook nog even de temperatuurplug (ik loop de hele dag met de goede naam in m'n hoofd, ben ik het nu kwijt) in de carborateur vervangen door die ene die Riël heeft meegegeven, en vosjes dash half aangesloten. Volgens mij reageert die plug ook niet, en is de oliedruksensor ook kapot. Vosjes dash geeft namelijk bij oliedruk niks aan, en tempsensor doet het wel netjes. Bij het testen gaf ik wat gas (1500 toeren) en toen kwamen er druppels uit de uitlaat :( Hopelijk was het alleen benzine, daar rook het wel naar, maar hoe de rest ruikt...
- Dan wilde ik ook nog ff wat makkelijks doen, heb ik de stabilisatiestang er maar op gezet :)
- En heb ik de RTC sticker en nick op de nieuwe achterdeuren gezet. Die deuren staan hier nu binnen in de woonkamer :)

Achteruit rijden lukt dus nog steeds niet, en die uitlaat maakt nog steeds niet-gewilde herrie :)
Riël
Über-Spammer

komende apk. Nog meer kosten...
- Dan heb ik ook nog even de temperatuurplug (ik loop de hele dag met de goede naam in m'n hoofd, ben ik het nu kwijt) in de carborateur vervangen door die ene die Riël heeft meegeg

Ik hoop dat je die toch echt in de radiator gedraaid heb, anders is het niet gek dat je uitlaat raar ruikt :D

Schakelstang moet je voor iets naar onder trekken, hij was al krom, waarschijnlijk heeft de kromming zich weer wat getrokken.
Plaats reactie