Gaat dit zonder moeite passen, of moet je allerlei aanpassingen doen zoals subframe etc.
Dit leek me wel leuk voor mijn projectje namelijk.

Ik heb die van maarten net ff doorgelezen, ziet er egr netjes uit...-Ray- schreef:lees het topic van de grijze krummel van maarten maar eens, of die van catrinus. die hebben allebei een volvo blok in hun GT (in principe een 1.7 GTE blok met turbo, simpel uitgelegd)
nee sorry internet verbinding is/was gek aan het doen.-Ray- schreef:das 3 keer dezelfde link, posts aan het opkrikken?
ik heb zelfs in een grijs verleden een topic aangemaakt over een Volvo blok of GTT blok in mijn (oude) Clio. staat misschien ook wel een hoop info in, ik zal eens zoeken.
Er zit een kabelboom op je motor en op je auto...dus 1 van de 2 moet wijken! Bij overstap op injectie zal er een retoutleiding naar de tank moeten, een zwaardere brandstofpomp (systeem moet op druk staan), maar dat klinkt allemaal makkelijker dan het is. Vooral de kabelboom kan lastig worden!Alleycat schreef:Misschien zou ik de originele kabelboom van de volvo moeten gebruiken?
En wat geeft dat voor problemen om over te stappen naar injectie? Je kunt iig de choke-kabel weghalen!![]()
Als je toch het blok wil laten reviseren/tunen...waarom dan niet een origineel GTT blok laten reviseren/tunen? Minder werk en qua vermogen net zo!Alleycat schreef:zou de originele volvo brandstofpomp volstaan?
Ik weet niet of jeroen lubking ook hiervoor spullen heeft?
Ik zou evt. bij hem het blok kunnen laten reviseren/tunen als ie dat kan....
Ik snuffel bij jou wel wat rond, dan hoef ik iig het wiel niet weer opnieuw uit te vindenMrtn schreef:Je hebt zelfs 2 kabelbomen, de originele vd GTT die je moet aanpassen op de aansluitingen van de Volvo motor en dan heb je nog de Volvo kabelboom die weer alles op het blok regelt en welke weer specifieke voedingen nodig heeft.
Twas echt (uit)zoeken
Alleen is het niet hetzelfde blok...in renault termen...de GTT is een C-blok...onderliggende nokkenas en lange klepstoters dus geen distributie (am i right?) het volvoblok is een F-blok, bovenliggende nokkenas 8 kleps, het 16v blok is ook een F-blok...maar dan 16 kleps uiteraardAlleycat schreef:dit las ik:
Het voordeel van een Volvo 4xx blok, is dat het hetzelfde blok is en dat het bijna 1 op 1 over te zetten is (alleen de bekabeling is een flinke klus).
Qua gewicht maakt het niet veel uit. Een 480 zit op 1020 kilo een renault 19 16v ook. Voordeel van het 480 blok is dat hij met de turbo lekker te tunen is. Met een paar kleine ingrepen zit je al boven de 150 PK
Ander voordeel is dat de 4xx meestal door oude ...... zijn bereden en de motors regelmatig in goede staat verkeren, daarnaast zijn de prijzen aantrekkelijk.
Verder zijn de motoren toen ze van Renault afkwamen even bij Porsche langsgegaan. Vandaar die fraaie spaghetti uitlaatspruitstukken.
dus het is helemaal niet zo gek om het blokje ook nog effe bij jl langs te brengen....
Dit is een reactei op de post van jeroen...Alleycat schreef:Ehm, wat houdt dit in?
Ik weet wel hoe het er allemaal uitziet en hoe ik het evt. in elkaar zou kunnen zetten, maar ik weet niets van bep. termen....
Dat het GTT blok en het volvo blok 2 compleet verschillende blokken zijn!Alleycat schreef:Dit is een reactei op de post van jeroen...Alleycat schreef:Ehm, wat houdt dit in?
Ik weet wel hoe het er allemaal uitziet en hoe ik het evt. in elkaar zou kunnen zetten, maar ik weet niets van bep. termen....
Ik zou je GTT als basis nemen, kun je verder mee gaan dan het volvo blokje, is veel voor te krijgen. Veel kennis op het forum en van JL natuurlijk!Alleycat schreef:Maar om even terug te komen bij mijn hoofd probleem:
Wat kan ik doen? Kan ik een 1700 volvo blok fatsoenlijk laten tunen, of kan ik beter mijn originele blokje naar jl brengen, want ik heb al begrepen dat er voor de volvo niks te krijgen is...
Ik zit natuurlijk met vermogenswinst te klooien, volgens mij heb je behoorlijk wat winst als je alleen al een 1700 blok erin hangt.
Het zou alleen jammer zijn als ik met minder moeite en minder geld meer vermogen uit mijn gtt blokje weet te persen!
Het voordeel van de 1700 is denk ik ( gevoelsmatig) dat je iets stabielre rijdt vanwege het gewicht. Je hoeft je gtt blokje ook niet tot het uiterste te drijven om hard te gaan. Daar komt bij dat je op de 1.7 een injectie hebt, wat je op het 1.4 blok ook zou kunnen installeren.
chippenAlleycat schreef:Oke, ik heb dus weer wat verder gelezen....
Ik zie dat een volvo een soft-turbo heeft etc.
Toch maar bij de 1.4 blijven denk ik, of er moeten mensen zijn die mij haarfijn kunnen uitleggen wat ik kan doen om de volvo te tunen...
zelfde pks en Nm ongeveer als een 1.4 GTT op standaarddrukAlleycat schreef:oeveel pk komt er uit zo'n volvo blok dan? en hoeveel nm?
hij is wel zwaarder natuurlijk...
Ik heb een 1.7 motor in de baccara, dit rijdt wel fijn, vandaar dit topic, misschien is het in de gtt net zo fijn...
cilinderinhoud 1721 cm3Alleycat schreef:oeveel pk komt er uit zo'n volvo blok dan? en hoeveel nm?
hij is wel zwaarder natuurlijk...
Ik heb een 1.7 motor in de baccara, dit rijdt wel fijn, vandaar dit topic, misschien is het in de gtt net zo fijn...