Ik heb meestal het merk???? dat ze bij de renault garage hebben.En voor de prijs hoef je het zeker niet te laten.Donleben schreef:In het Autostyle magazine staat het volgende:
Injectorreiniger Benzine
Reinigt de inspuitelementen, verwijdert vuilafzettingen en zorgt voor een betere lucht/brandstof menging. Verwijdert condenswater uit de brandstoftank. Voor alle benzinemotoren. Veilig voor katalysatoren. Flacon 250 ml
HL 13150 Euro 8,75
Kost niet veel, dus wel het proberen waard lijkt mij! Ik ben benieuwd naar ervaringen of aan te raden merken.
[Williams ph.1] Inhouden bij koude start
-
- Car: Renault Clio III RS
-
- Contacteer:
Oja, het merk is REDEX.Donleben wrote:
In het Autostyle magazine staat het volgende:
Injectorreiniger Benzine
Reinigt de inspuitelementen, verwijdert vuilafzettingen en zorgt voor een betere lucht/brandstof menging. Verwijdert condenswater uit de brandstoftank. Voor alle benzinemotoren. Veilig voor katalysatoren. Flacon 250 ml
HL 13150 Euro 8,75
Kunnen dit soort hulpmiddeltjes dan helemaal geen kwaad voor je auto?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
check Benzine toevoegingen
<-------So you know don't mess with a Reno------->
kan t niet liggen aan condensering van je benzine in je inlaat? Ik heb t ook vaak als t wat kouder weer is, maar weet niet of het ook uitmaakt bij MPI? Heb t topic niet helemaal gelezen, maar wilde t toch ff kwijt

-
Heb ik ook smorgens meestal of als ie lang heeft still gestaan.
Vooral als het koud is.
Misschien wat olie op de bougie's ?! als de bougie warm zijn vonken ze snellen dus loopt ie beter maar kan ook zijn dat ie de kleppen nog iets moet stellen, is niet erg lijkt mij...
Anders merken we het vanzelf

Vooral als het koud is.
Misschien wat olie op de bougie's ?! als de bougie warm zijn vonken ze snellen dus loopt ie beter maar kan ook zijn dat ie de kleppen nog iets moet stellen, is niet erg lijkt mij...
Anders merken we het vanzelf

Volgens mij is het normaal dat injectie afentoe 's morgens wat moeite heeft. Kheb altijd geleerd gekregen om de auto te starten en dan pas de riem, licht enz aan te doen. Zodat de computer alle parameters binnen heeft en fatsoenlijk zijn werk kan doen...
't kan weliswaar voorkomen als storing, maar is echt niet de normale gang van zaken hoor!MJ schreef:Volgens mij is het normaal dat injectie afentoe 's morgens wat moeite heeft. Kheb altijd geleerd gekregen om de auto te starten en dan pas de riem, licht enz aan te doen. Zodat de computer alle parameters binnen heeft en fatsoenlijk zijn werk kan doen...
rev it like a rental
tis wel bij een alfaMenno schreef:'t kan weliswaar voorkomen als storing, maar is echt niet de normale gang van zaken hoor!MJ schreef:Volgens mij is het normaal dat injectie afentoe 's morgens wat moeite heeft. Kheb altijd geleerd gekregen om de auto te starten en dan pas de riem, licht enz aan te doen. Zodat de computer alle parameters binnen heeft en fatsoenlijk zijn werk kan doen...

-
had ook datzelfde probleem.Gewoon de aanvoerleiding spoelen met carbucleaner.
Zie je wel... Daar heeft het toch mee te maken. Ik hoor ook iets aan de rechterkant, bij de dorpel in de buurt als ik in de auto zit! Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Enneh, hoe spoel ik zo'n leiding?
Enneh, hoe spoel ik zo'n leiding?

-
- Contacteer:
Ik heb het probleempje ook in de gaten gehouden en heb er nu bijna geen last meer van. Elke keer als ik mijn clio start, wacht ik ongeveer een minuutje, voordat ik wegrijd of gas geef. Elke keer als ik dan wegrijd, houdt de clio niet meer in.
Als ik nu steeds naar huis rijdt, ga ik via de bbk door een 30 km-zone. Ik rijd dan de laatste 2 minuutjes heel rustig voordat ik hem neerzet, waarna ik hem ongeveer een halve minuut stationair laat draaien.
Doordat ik dit steeds doe, heb ik eigenlijk helemaal geen last meer van de 'storing'.
Binnenkort toch maar zo'n reiniger toevoegen, want misschien gaat het dan helemaal weg.
Als ik nu steeds naar huis rijdt, ga ik via de bbk door een 30 km-zone. Ik rijd dan de laatste 2 minuutjes heel rustig voordat ik hem neerzet, waarna ik hem ongeveer een halve minuut stationair laat draaien.
Doordat ik dit steeds doe, heb ik eigenlijk helemaal geen last meer van de 'storing'.
Binnenkort toch maar zo'n reiniger toevoegen, want misschien gaat het dan helemaal weg.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
dat heb ik ook gehad en m'n maatje Anton met z'n 19 helemaal dat bleek de stappenmotor te zijnGeniustheGzA schreef:Die van mij doet dat soms ook! En bovendien soms dan ontkoopel ik en dan slaan de toeren naar de 500 ongeveer en als ik dan ff wacht dan gaat het gewoon weer naar 900 en is er niks meer aan de hand. Apart..
Groeten

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
de leiding aan de pomp ontkoppelen en aan de inlaat ook. Eén van beide kanten afdichten, het product inspuiten, eventjes laten inwerken en dan eens goed uitblazen., of goed spoelen met propere benzine. Hopelijk ben je daar iets mee.
-
Daarmee alleen zal het niet helpen. Bij mijn Willy heb ik er een stuk of 3 van die busjes ingegoten (van verschillende merken) dit hielp een 500km en het probleem was er weer. Het zit in de leidingen en dit gaat niet weg met enkel te spoelen. Met de carbucleaner eventjen te laten inwerken ging wel weer. Het probleen is nog steeds niet weergekomen. Dit is nu een jaar geleden. 

Was jij er gisteren ook?renaultturbo's schreef:Daarmee alleen zal het niet helpen. Bij mijn Willy heb ik er een stuk of 3 van die busjes ingegoten (van verschillende merken) dit hielp een 500km en het probleem was er weer. Het zit in de leidingen en dit gaat niet weg met enkel te spoelen. Met de carbucleaner eventjen te laten inwerken ging wel weer. Het probleen is nog steeds niet weergekomen. Dit is nu een jaar geleden.
-
Waar????? Waar was ik dan???Merijn schreef:Was jij er gisteren ook?renaultturbo's schreef:Daarmee alleen zal het niet helpen. Bij mijn Willy heb ik er een stuk of 3 van die busjes ingegoten (van verschillende merken) dit hielp een 500km en het probleem was er weer. Het zit in de leidingen en dit gaat niet weg met enkel te spoelen. Met de carbucleaner eventjen te laten inwerken ging wel weer. Het probleen is nog steeds niet weergekomen. Dit is nu een jaar geleden.
Wellicht de koudloop niet goed meer? Heb een tijdje zonder koudloop gereden en toen liep ie ook zwaar beroerd koud, vooral toen het winter werd.