[Williams ph.1] Inhouden bij koude start

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Donleben schreef:In het Autostyle magazine staat het volgende:

Injectorreiniger Benzine
Reinigt de inspuitelementen, verwijdert vuilafzettingen en zorgt voor een betere lucht/brandstof menging. Verwijdert condenswater uit de brandstoftank. Voor alle benzinemotoren. Veilig voor katalysatoren. Flacon 250 ml
HL 13150 Euro 8,75


Kost niet veel, dus wel het proberen waard lijkt mij! Ik ben benieuwd naar ervaringen of aan te raden merken.
Ik heb meestal het merk???? dat ze bij de renault garage hebben.En voor de prijs hoef je het zeker niet te laten.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Bij de Praxis hebben ze dat ook, kweet het merk even niet, maar tis wel een bekend zeg maar.

Doe het ongeveer om de 5000 kilometer zo'n flesje :)
Mrtn = Maarten
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Donleben wrote:
In het Autostyle magazine staat het volgende:

Injectorreiniger Benzine
Reinigt de inspuitelementen, verwijdert vuilafzettingen en zorgt voor een betere lucht/brandstof menging. Verwijdert condenswater uit de brandstoftank. Voor alle benzinemotoren. Veilig voor katalysatoren. Flacon 250 ml
HL 13150 Euro 8,75
Oja, het merk is REDEX.

Kunnen dit soort hulpmiddeltjes dan helemaal geen kwaad voor je auto?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Het is in ieder geval niet zo slecht als die middeltjes die je op tv ziet.Geen olie meer in je motor en je krijgt helemaal geen beschadigingen.
Paskie
Berichten: 631
Lid geworden op: vr 25 jan 2002 0:00
Locatie: Arnhem...

dat andere merk is: Wynn's

verkopen ze idd bij de praxis/halfords etc.

kostte dacht ik iets van 6,95
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

nog een merk liqui moly 300 ml 10.45 euro
verkrijgbaar bij .........Staat in de sandtler katalogus
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

<-------So you know don't mess with a Reno------->
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

kan t niet liggen aan condensering van je benzine in je inlaat? Ik heb t ook vaak als t wat kouder weer is, maar weet niet of het ook uitmaakt bij MPI? Heb t topic niet helemaal gelezen, maar wilde t toch ff kwijt ;) :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Weet iemand wat goede en/of slechte reiniger is.Ik bedoel dus het merk.
Serge1916V
Berichten: 652
Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven

Heb ik ook smorgens meestal of als ie lang heeft still gestaan.
Vooral als het koud is.
Misschien wat olie op de bougie's ?! als de bougie warm zijn vonken ze snellen dus loopt ie beter maar kan ook zijn dat ie de kleppen nog iets moet stellen, is niet erg lijkt mij...
Anders merken we het vanzelf :lol: :smoke:
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Volgens mij is het normaal dat injectie afentoe 's morgens wat moeite heeft. Kheb altijd geleerd gekregen om de auto te starten en dan pas de riem, licht enz aan te doen. Zodat de computer alle parameters binnen heeft en fatsoenlijk zijn werk kan doen...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

aha, dat zal ik in het vervolg ook eens doen. :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

MJ schreef:Volgens mij is het normaal dat injectie afentoe 's morgens wat moeite heeft. Kheb altijd geleerd gekregen om de auto te starten en dan pas de riem, licht enz aan te doen. Zodat de computer alle parameters binnen heeft en fatsoenlijk zijn werk kan doen...
't kan weliswaar voorkomen als storing, maar is echt niet de normale gang van zaken hoor!
rev it like a rental
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Menno schreef:
MJ schreef:Volgens mij is het normaal dat injectie afentoe 's morgens wat moeite heeft. Kheb altijd geleerd gekregen om de auto te starten en dan pas de riem, licht enz aan te doen. Zodat de computer alle parameters binnen heeft en fatsoenlijk zijn werk kan doen...
't kan weliswaar voorkomen als storing, maar is echt niet de normale gang van zaken hoor!
tis wel bij een alfa :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's wel een heeeele kromme vergelijking! ;)
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Merijn schreef:Da's wel een heeeele kromme vergelijking! ;)
welke van de twee :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een Alfa met een Renault vergelijken in het algemeen... :)
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

hoezo ze staan toch allebei bekend om hun kwaliteit?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hahaha... :) Da's waar. ;)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Die van mij heeft het ook,als ik 'm eerst ff stationair laat draaien is het minder,maar als ik start en gelijk wegrij houd ie de eerst 100 meter aardig in.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Toch maar eens naar een oplossing zoeken, want het komt dus veel vaker voor... :s
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

niet bij mij. Beetje vreemd probleem overigens
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
renaultturbo's
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 20:56

had ook datzelfde probleem.Gewoon de aanvoerleiding spoelen met carbucleaner.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zie je wel... Daar heeft het toch mee te maken. Ik hoor ook iets aan de rechterkant, bij de dorpel in de buurt als ik in de auto zit! Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Enneh, hoe spoel ik zo'n leiding? :)
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Ik heb het met me 16v ook sinds korte tijd. als ik hem in zijn 2 zet nergens last meer van alleen in zijn 1.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb het probleempje ook in de gaten gehouden en heb er nu bijna geen last meer van. Elke keer als ik mijn clio start, wacht ik ongeveer een minuutje, voordat ik wegrijd of gas geef. Elke keer als ik dan wegrijd, houdt de clio niet meer in.

Als ik nu steeds naar huis rijdt, ga ik via de bbk door een 30 km-zone. Ik rijd dan de laatste 2 minuutjes heel rustig voordat ik hem neerzet, waarna ik hem ongeveer een halve minuut stationair laat draaien.

Doordat ik dit steeds doe, heb ik eigenlijk helemaal geen last meer van de 'storing'.

Binnenkort toch maar zo'n reiniger toevoegen, want misschien gaat het dan helemaal weg.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

GeniustheGzA schreef:Die van mij doet dat soms ook! En bovendien soms dan ontkoopel ik en dan slaan de toeren naar de 500 ongeveer en als ik dan ff wacht dan gaat het gewoon weer naar 900 en is er niks meer aan de hand. Apart..

Groeten
dat heb ik ook gehad en m'n maatje Anton met z'n 19 helemaal dat bleek de stappenmotor te zijn :( 't is een idee misschien kan je er wat mee
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
renaultturbo's
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 20:56

de leiding aan de pomp ontkoppelen en aan de inlaat ook. Eén van beide kanten afdichten, het product inspuiten, eventjes laten inwerken en dan eens goed uitblazen., of goed spoelen met propere benzine. Hopelijk ben je daar iets mee.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb er gisteren zo'n busje injectiereiniger ingegooid en gelijk ff een stuk wezen toeren,vandaag hield ie nog steeds in bij koude start (N) .
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik ga mijn brandstofleiding eens doorspoelen, zoals hierboven wordt vermeld. Het is gekomen/erger geworden sinds ik mijn tank enorm ver leeg had gereden... Dus misschien dat het toch daar zit.
renaultturbo's
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 20:56

Daarmee alleen zal het niet helpen. Bij mijn Willy heb ik er een stuk of 3 van die busjes ingegoten (van verschillende merken) dit hielp een 500km en het probleem was er weer. Het zit in de leidingen en dit gaat niet weg met enkel te spoelen. Met de carbucleaner eventjen te laten inwerken ging wel weer. Het probleen is nog steeds niet weergekomen. Dit is nu een jaar geleden. :worship:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

renaultturbo's schreef:Daarmee alleen zal het niet helpen. Bij mijn Willy heb ik er een stuk of 3 van die busjes ingegoten (van verschillende merken) dit hielp een 500km en het probleem was er weer. Het zit in de leidingen en dit gaat niet weg met enkel te spoelen. Met de carbucleaner eventjen te laten inwerken ging wel weer. Het probleen is nog steeds niet weergekomen. Dit is nu een jaar geleden. :worship:
Was jij er gisteren ook?
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

Merijn schreef:
renaultturbo's schreef:Daarmee alleen zal het niet helpen. Bij mijn Willy heb ik er een stuk of 3 van die busjes ingegoten (van verschillende merken) dit hielp een 500km en het probleem was er weer. Het zit in de leidingen en dit gaat niet weg met enkel te spoelen. Met de carbucleaner eventjen te laten inwerken ging wel weer. Het probleen is nog steeds niet weergekomen. Dit is nu een jaar geleden. :worship:
Was jij er gisteren ook?
Waar????? Waar was ik dan???
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zondag in Bodegraven: Clio Williams Meeting! :D
Anonymous

Wellicht de koudloop niet goed meer? Heb een tijdje zonder koudloop gereden en toen liep ie ook zwaar beroerd koud, vooral toen het winter werd.
Plaats reactie