project clio vr-6 biturbo x 2

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
PtrGte
Contacteer:

1: is dat koppelen van de twee motoren echt nodig...??? ik denk dat dat niet nodig is... Als je het zeker weet ga ik er niet meer over nadenken, als je twijfelt, zal ik nog een keer m'n best doen...

2: auto in Engeland door de keuring slepen en dan invoeren is volgens mij het beste plan, kun je gewoon je clio-tje heel houden...volgens mij wordt dat nogal eens gedaan...

3: Succes, want dat zul je nodig hebben!!! (Y)
Laatst gewijzigd door PtrGte op ma 18 aug 2003 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v

cliomaniac schreef:Luister je kunt wel replyen maar als je deze topic ziet als "laten we maar iets zeggen" of "waar slaat dit op" wat ik me voor kan stellen, zeg dan niets en laat ruimte voor diegene die meedenken en er zinnige dingen over te melden hebben over aub. O.k. je kunt zoiets hebben van "en wat doe je dan op het gebied van bv. stijfheid" ga dan niet blij zitten replyen van "hij snapt of weet dit of dat niet" maar leg even in het kort uit wat je bedoelt. BVD
Je komt niet echt geloofwaardig over dus dan krijg je dit soort praat.
PtrGte
Contacteer:

oh ja was ik vergeten:

4: Hayabusa kopen, kost relatief weinig, hoeft niet naar de keur, volgende week klaar, en net zo snel! (als 't nie sneller is!)
Arjen

cliomaniac schreef:goed lezen he het gaat om een golf drie chassis met een clio16v opbouw :D
Een chassis is zo'n klomp metaal in de vorm van een soort ladder zoals de T-Ford had en vrachtwagens hebben. Volkswagen is dan wel niet erg vooruitstrevend (sorry), maar die gebruiken toch echt een zelfdragende "koets".
Florus

Krukassen kun je volgens mij niet koppelen,dan krijg je de motoren zeker nooit goed lopend,als je de aandrijving wilt koppelen moet je tochal gauw met een as van DAF 95 aan komen.Enig idee wat dit karretje gaat wegen,golf 3 vr6 weegt al 1207 kg,nog een blok+bak,assen,versterkingen,2de radiateur+koelwater?,gaat algauw richting de 1000 euro wegenbelasting (Y) ,Ik zou ook eerst eens informeren of er een verzekering is die zin heeft om jou wagen te gaan verzekeren,volgens mij zitten ze hier niet echt om te springen :biertjuh: .
Menno

Nou vooruit dan maar:

je hoeft helemaal niks te koppelen of te synchroniseren. Het wegdek zorgt er voor dat 't goed gaat.

Je hebt maar 1 probleem: RDW.

Verders moet je er met heeeeeeeel veeeeeeeeeeeel tijd, een slijptol en een lasapparaat en een paar pleuro's wel zoiets in elkaar kunnen flanzen.
rev it like a rental
cliomaniac

aandrijflijn uit de vbak(g60 rally) wordt gekoppelt.

ik bedoel toch echt chassis( bv. van chassinr.) maar voor jullie zal ik ff wat duidelijker maken de koets wordt ter hoogte van einde achterscherm volledig doormidden geslepen.
if it isn't possible it is not impossible
PtrGte
Contacteer:

oke ik ben het dus eens met Menno over die koppeling...alleen misschien wel handig als je allebei de motoren ONGEVEER( :) ) tegelijkertijd in dezelfde versnelling zet...
dus niet voorste van 2 naar 3 en achterste in 2 laten staan en dan de voorste toerenteller in de gaten houden tot de begrenzer, want dat vindt die achterste dan weer niet leuk volgens mij! :D

't ziet er wazig uit, maar volgens mij klopt het wel! :lol: :lol: :lol:
Florus

Bakken koppelen is nog het makkelijkste van dit hele karwei,kwestie van een aantal schakelstangen op 1 pook aan sluiten,is nog wel te doen.(maar dan)

Kan die aandrijflijn uit g60 rally zoveel pk's aan?
PtrGte
Contacteer:

@florus: als ie dat bedoelt dan zou ik ze inderdaad koppelen, maar ik dacht dat ie met synchroniseren juist bedoelde om twee MOTOREN te koppelen, en van daaruit de aandrijving te realiseren...snap het zelf ook niet helemaal meer...

@cliomaniac: misschien een goede opmerking is: waar laat je de brandstoftank???
cliomaniac

Tussen de voorstoelen en de 2de motor zit ongeveer een halve meter iets meer. daar komt een soundwall en de brandstoftank. Leg mij ff uit wat je met de koppeling bedoelt, wat daar niet aan zou kunnen werken qua constructie?

O ja om het wat duidelijker te maken dit is al vaker gerealiseerd er is zelfs een golf drie die door de eigenaar wordt gebruikt voor dagelijks gebruik. Alleen dan zonder de vier turbo's Daarnaast is dit voor mij gewoon een bezigheids therapie mijn clio was bijna klaar en dan zie gewoon dat er niks leuks meer aan te beleven.
Laatst gewijzigd door cliomaniac op ma 18 aug 2003 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Florus

Als ie dat bedoeld,dan moet ie met een motorverbindingsas naar voren,en met een aandrijfas weer naar achteren,als we het teminste over 4wd hebben. :lol:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

:bang:
geweldig
PtrGte
Contacteer:

@ florus: Ja nou dat leek me ook een beetje ver gezocht... of je moet zo'n Tractor-Pulling apparaat willen maken met 8 blokken op één as, dan zetten ze ze wel eerst alle motoren "in lijn" en vervolgens een bak/diff. maar dat zal wel niet de bedoeling zijn...

@cliomaniac: heb een jaar of drie geleden een Engelsman in een of ander VW-blad zien staan met een lichtblauwe golf 2 "BI-VR6" en da ging ook! een 2.8 voor en een 2.9 achter...zag er wel een beetje ingewikkeld uit moet ik toegeven!!!
Florus

Misschien eens even Jan de rooy bellen?,die won in 1987 wel parijs dakar met z'n 1000 pk twin turbo,en als ik het goed heb dreef de achterste motor de vooras aan,en de voorste motor de achteras?
cliomaniac

Ik leg het nog een keer uit is niet zo moeilijk als dat jullie het maken. Stel je pakt twee vr-6 blokken, dan pak je twee g-60 synchro bakken en die sluit je aan dmv een aandrijfas. Hier zet je een as tussen en je verbind de schakelkabels. In het ideale geval zou je nu klaar zijn. Ik weet alleen nu ff niet hoe ik dus die assen koppel want de een draaid de verkeerde kant op en in een bocht zal er een soort diff tussen moeten
cliomaniac

o ja belangrijk het koppelingspedaal en het gaspedaal moet ook nog gekoppeld worden.
antoine
Car: Renault Clio III RS

@cliomaniac: heb een jaar of drie geleden een Engelsman in een of ander VW-blad zien staan met een lichtblauwe golf 2 "BI-VR6" en da ging ook! een 2.8 voor en een 2.9 achter...zag er wel een beetje ingewikkeld uit moet ik toegeven!!![/quote]

volgens mij bedoel je opgezet het was de uitgave met de cd.Oftewel mocht ik die cd nog hebben heb ik er ook beelde van.ga ff zoeken

gr antoine
cliomaniac

ja klopt heb ik al van internet afgehaald dubsport.com geloof ik heb je mijn inspriatiebron veraden hehe :worship:
PtrGte
Contacteer:

dat verhaal met die twee motoren, twee bakken, aan elkaar koppelen met een aandrijfas, daar weer een as tussen???

mijn visie is:

één blok met bak LOS voor, één blok met bak LOS achter, en dan zorgen dat je met één gaskabel, één koppelingskabel en één versnellingspook ALLEBEI de motoren kan bedienen...

Volgens mij is dat de oplossing, en die aandrijfassen tussen de motoren gewoon weglaten, scheelt ook weer een hoop gewicht!!!

dit is dus wat IK denk...en dat is een stuk "makkelijker" dan die motoren koppelen enz enz...(moeilijk)

SUCCES (Y)
speedline

HEET VAN DE PERS...

Ik kom net van de hotline met de Regie in Parijs. Ik heb gemeld dat een Nederlander van plan is om een motor die afstamt van de grote Duitse aanvoerder in het franse boegbeeld bij uitstek te hangen. Vanwege de ernst van de situatie heb ik een memo laten uitgaan naar alle collega-kopstukken :wink:

Nu schijnt het dat Louis Schweitzer (Renault Group CEO) himself bij het lezen van mijn memo zijn cafe au lait over zijn verzameling postzegels heeft gespuugd. :lol:

Hij heeft hierop meteen met het ministere exterieur gebeld en gevraagd Nederland de oorlog te verklaren op alle gebieden omdat er met zijn produkten gerotzooid wordt. En nog wel met frans erfgoed. :wink:

Toen Patrick Faure (Renault F1) hoorde van deze Clio met 600pk powered by Volkswagen is stante pede de ontwikkeling van de Clio F1 gestart. :worship: De specificaties zijn dusdanig dat de "manic-Clio-des-pays-bas" iig wordt overtroffen. >-)

Insiders spreken van vierwielaandrijving, minimaal 900pk, een NOx systeem en een straalmotor met naverbrander en de nodige prijsopdrijvende modificaties. Een richtprijs van € 250.0000,- werdt genoemd. :wink:

Insiders zeggen ook dat Michel Faivre-Duboz (Senior Vice President, Vehicle Development Engineering) het veld heeft moeten ruimen na een opmerking dat hij het wel een interessant idee vondt. Hij zou ook een telefoontje gepleegd hebben met een infiltrant van Volkswagen in Wolfsburg. Na een kort onderzoek van de franse geheime dienst SDECE heeft deze persoon een betaalde vakantie gekregen naar Dacia in Roemenie alwaar hij de introductie gaat begeleiden van de 1400cc C motor met centrale nokkenas in het nieuwste model van deze Renault dochter.

Het officiele statement luidt dat Michel Faivre-Duboz zijn ervaring onmisbaar is bij dit zeer gecompliceerde project. :lol:

In het geheim wordt een vijandige overname gepland van het Nederlandse VAG dealerstelsel om de verkoop van onderdelen aan een zeker persoon te verhinderen. :lol:

De eerste noodzakelijke stap is het opkopen van alle VR6 waterpompen en geschikte bougies.

Met vriendelijke groet,

Zzpeedie... (S)

Cheers... :beer:
antoine

cd niet gevonden artiekel wel.Staat in opgezet nr 12 uit 1997.Artikel komt na een artikel van een clio :lol: .Is dit met voorbedachte raade gedaan?

gr ant1
antoine

:lol: :lol: :lol:
Marcel J.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

maar toch suc6 8)
cliomaniac

Je hebt wel humor speedline dat moet ik toegeven maar je denkt teveel volgens hokjes en lijntjes, net zoals mijn haat tegen opel en opel-rijders gevoed wordt door die denkstructuur.
Arjen

cliomaniac schreef:
ik bedoel toch echt chassis( bv. van chassinr.) maar voor jullie zal ik ff wat duidelijker maken de koets wordt ter hoogte van einde achterscherm volledig doormidden geslepen.
Misschien een idee om ff naar de bieb te gaan en het volgende boekje op te halen: autotechniek voor beginners. Neem van mij aan: dat helpt echt.

De kans dat het je lukt schat ik altijd nog hoger dan de kans dat de RDW je auto goedkeurd. Want neem van mij aan: dat zijn pas ambtenaren!

Succes met je project!
Laatst gewijzigd door Arjen op ma 18 aug 2003 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
cliomaniac

arjen wat dacht je dat boekje is mijn bijbel, maar voorlopig heeft het eigenlijk meer weg van een lange lascursus
antoine

MJ schreef::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

maar toch suc6 8)
er moet ook altijd baas boven baas zijn
Jasper16v

speedline schreef:HEET VAN DE PERS...

.....................
....................
Daar :beer: ik er één op :lol:
cliomaniac

Weer iets dichter bij de wielbasis van de vr-6 is maar 1mm korter dus is het al wat makkelijker om de bovenkoets op de onderkoets te lassen zonder dat de clio uitgerekt wordt of zo, ik ben schetsen aant maken en waarschijnlijk hoef ik zelfs geen ramen aan te passen. Weet iemand ideale zijaanzichten van een clio een golf te staan op i-net?
Jasper16v

Daar wil ik me auto nog wel voor lenen :p

Zij-aanzicht clio:

http://yx.gamepoint.net/images/clio2.jpg
clio_rally
Contacteer:

cliomaniac schreef:clio-rally thnxs voor de tip gaat om een zaakje in rotterdam ga morgen ff kijken prijs was al gezakt naar 2500 dusa ik ga 1700 bieden hehe :D (vr6 automaat met schade)
Geen dank. Ik wil je graag helpen, ik gun je de kans, maar heb er heel eerlijk weinig vertrouwen in (volgens mij geniet je er wel van, de tegenstand :smoke: )

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Eric H
Contacteer:

Cliomaniac, whatever dream you may have, there is always a solution. ( sorry maar in het nederlands klinkt het zo Christelijk )

Voor alle criticasters : wanneer je nooit iets probeerd weet je ook niet of het lukt.

Echter als cliomaniac over een jaar of 40 achter de geraniums zit te vutten ( als die dat haalt :wink: )
Dan is er niemand die kan zeggen dat'ie het niet heeft geprobeerd.

Ik ga het zeker met spanning volgen, en mocht je ooit iets uitgezocht willen hebben op het gebied van welke onderdelen passen op welke auto dan mag je me altijd mailen.

Ik heb bij mij op de zaak 8 mensen zitten die allemaal technische problemen kunnen oplossen, en als ik met leveranciers ga praten over wat je van plan bent, dan denk ik dat daarvandaan ook nog wel wat hulp te verwachten is.
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert

5 Turbo kopen ????
clio_rally
Contacteer:

cliomaniac schreef:Ik leg het nog een keer uit is niet zo moeilijk als dat jullie het maken. Stel je pakt twee vr-6 blokken, dan pak je twee g-60 synchro bakken en die sluit je aan dmv een aandrijfas. Hier zet je een as tussen en je verbind de schakelkabels. In het ideale geval zou je nu klaar zijn. Ik weet alleen nu ff niet hoe ik dus die assen koppel want de een draaid de verkeerde kant op en in een bocht zal er een soort diff tussen moeten
Ok, zonder afzeiken, hier ga je dus echt de mist in met je basis kennis. Je kunt met twee motoren een aantal dingen proberen om de zaak een beetje netjes op de rails te krijgen. Je kunt de twee motor op een as koppelen naar de bak, maar dit is helemaal ellende. Jij kiest voor een bak bij elke motor, waarom moet je deze nog koppelen? Deze eens goed na, waarom???
Een bak voor de voorwielen, een bak voor de achterwielen, klaar.... Assen koppelen tussen de bakken is zo goed als onmogelijk en volkomen stupide.
Je gaat dus kiezen voor een bak voor en een bak achter. Dan zit je alleen nog met het probleem dat je beide bakken met een pook bedient. Dit is niet moeilijk, zelfs erg simpe. Het is alleen moeilijk om de koppeling en het gas exact synchroon te krijgen. Gelukkig zijn de bakken nu niet dmv een starre as gekoppeld en heb je dus wat speling (tractie, slipende koppelingen, etc...). Dit heb je nodig, want 100% synchroon is volgens mij onmogelijk... succes, ik zal de eerst zijn dit op zijn knietjes gaat als het je lukt...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Alleycat
Contacteer:

Ik vind dat je enorm lef hebt als je eraan gaat beginnen, let op het hoongedrag, dat is verdwenen zodra het gelukt is...
Als je mijn onkundige hulp nodig hebt, geef maar een gil, hier wil ik wel aan meedoen.( ook al is het v :-* lkswagen)
Gesloten