project clio vr-6 biturbo x 2
-
oke hierbij kondig ik dus aan dat ik alles zal proberen om dit te gaan waarmaken, het is nu 9 uur 15 augustus 2003.
if it isn't possible it is not impossible
-
Ik heb graag een duwtje in de rug nodig dus iedereen die zegt "dat wordt niks" of "dat gaat nooit", laat maar horen want dat geeft me alleen meer drang om het te proberen. 

-
- Über-Spammer
Het gaat je lukken 
Tot over 2jaar
suc6

Tot over 2jaar

suc6

-
- Car: Renault Grand Espace
- Contacteer:
Mij zul er niet mee zien rijden, een clio VR6 Bi Turbo.
Zal ook wel wat kosten trouwens. Mijn keuze zou uitgaan naar een 2Liter met Turbo.
Ben wel benieuwd of je het voor elkaar krijgt.
Zal ook wel wat kosten trouwens. Mijn keuze zou uitgaan naar een 2Liter met Turbo.

Ben wel benieuwd of je het voor elkaar krijgt.

-
heb net mijn clio in de verkoop gedaan snik...
nu zoek ik een clio16v chassis of wrak

hoezo in de verkoop gedaan ???cliomaniac schreef:heb net mijn clio in de verkoop gedaan snik...nu zoek ik een clio16v chassis of wrak
are you nuts !!
gave auto is dat trouwens
heb jou nog gezien en ff gesproken voordat je ging sprinten in Lelystad
ik was bij Merijn en Rob
anywayz, laterz !
Hou het dan op 1tje, achterin. 2 is ook kiks. Alles kan zeg ik maar, hou wel van mensen die gek zijn en 't gewoon doen
Succes!

-
- Moderator
- Car: Megane
ik volg hem niet helemaal eerst vr6blok plannen en dan ineens verkoop mis ik hiero iets?????

-
180 pk uit een 1800 16v? Wat is daar dan allemaal aan veranderd.Bart V schreef:ik zou me wel 2x bedenken voor ik een brute clio in perfecte staat met 180 pk zou verkopen. Daar ga je spijt van krijgen.
verkopen....?? ai......
-
ik ben het grootste probleem nu tegengekomen: de rdw :-*
Ik ben dus van plan om een engels chassis te kopen en hier om te bouwen in gb op kenteken laten zetten en dan in te voeren wie weet hier meer van?
Ik ben dus van plan om een engels chassis te kopen en hier om te bouwen in gb op kenteken laten zetten en dan in te voeren wie weet hier meer van?
Het kan met minder moeite. Haal een carresorie in duitsland bouw hem om, laat hem daar tüv keuren, en voer hem dan in, in Nederland. Dan heb je typegoedkeuring in Duitsland en keuren ze hem hier ook goed.
Ik zou eerst maar een hele boel research verichte naar de mogelijkheden van inbouw. Twee vr6 biturbo motoren klinkt leuk, maar zie er eerst maar eens één in te bouwen.
Ik zou eerst maar een hele boel research verichte naar de mogelijkheden van inbouw. Twee vr6 biturbo motoren klinkt leuk, maar zie er eerst maar eens één in te bouwen.
-
ja xedrah heeft het door ik weet het is vreemd die fantasie van mij maar ja.
ik ben alweer een stap verder: ik koop denk ik een golf 3 vr6 en ik las daar een clio16v overheen, dit levert minder problemen op met de rdw en qua veiligheid en stijfheid is het volgens mij ook beter
ik ben alweer een stap verder: ik koop denk ik een golf 3 vr6 en ik las daar een clio16v overheen, dit levert minder problemen op met de rdw en qua veiligheid en stijfheid is het volgens mij ook beter
hier stond wat..
Laatst gewijzigd door Jeroen V op za 16 aug 2003 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
plan na een dag:
1. Ik koop ergens een golf drie vr6 in duitsland, eventueel met schade.
2. De golf drie wordt gestript en vanaf de deurbalken zagen we hem doormidden.
3.Het schutbord blijft behouden, om extra stevigheid te garanderen las ik er een tunnel op in het midden van de auto. Soort hoog middenconsole. (waar later koelslangen en de aandrijfas doorheen lopen).
4. Achterin de auto las ik een tweede subframe. Alles wordt uitgemeten met de originele wielbasis als referentie.
5. Monteren van de motoren volgt. hierbij zullen waarschijnlijk throttle bodies moeten worden toegepast.
6. Het belangrijkste onderdeel : aaneenschakeling van de versnellingsbakken. Hierbij wil ik het zo construeren dat de tweede motor loskoppelbaar wordt.
7. Het geheel wordt dan getest.
8. Ik las voor de ophangpunten op het golfchassis waar het cliofront op gaat rusten.
9. de clio wordt nu doormidden gezaagd en het dak wordt op de golg gelast inclusief de achterschermen.
....
rest plan volgt.
voor deze maand staat op het programma een golf zoeken en clio onderdelen verkopen
3.Het schutbord blijft behouden, om extra stevigheid te garanderen las ik er een tunnel op in het midden van de auto. Soort hoog middenconsole. (waar later koelslangen en de aandrijfas doorheen lopen).
4. Achterin de auto las ik een tweede subframe. Alles wordt uitgemeten met de originele wielbasis als referentie.
5. Monteren van de motoren volgt. hierbij zullen waarschijnlijk throttle bodies moeten worden toegepast.
6. Het belangrijkste onderdeel : aaneenschakeling van de versnellingsbakken. Hierbij wil ik het zo construeren dat de tweede motor loskoppelbaar wordt.
7. Het geheel wordt dan getest.
8. Ik las voor de ophangpunten op het golfchassis waar het cliofront op gaat rusten.
9. de clio wordt nu doormidden gezaagd en het dak wordt op de golg gelast inclusief de achterschermen.
....
rest plan volgt.
voor deze maand staat op het programma een golf zoeken en clio onderdelen verkopen
Je bent een stap verder met je rare fantasien ja.cliomaniac schreef:ja xedrah heeft het door ik weet het is vreemd die fantasie van mij maar ja.
Het klinkt allemaal erg onaannemelijk. Je last er clio overheen ? Hoe denk je dat allemaal te willen bereiken ? Dan moet je wel 20 rechterhanden hebben en een hele grote zak met geld.
Als je toch zo graag wat speciaals wil doen doe dan inderdaad een dubbele willy motor ofzo en fok die wat op. Dan zit je misschien op 350 pk. Lijkt mij echt meer dan zat en dan heb je er al een hele klus aan.
Alleen al 12 throtle bodies + aangepaste progammering gaat al een flinke zak duiten kosten.
Ik vraag me overigens af of een motor voor en achterin wel zin heeft, moet je wel een zeer uitgedachte constructie hebben om voor en achter te synchroniseren.
Succes
Ik vraag me overigens af of een motor voor en achterin wel zin heeft, moet je wel een zeer uitgedachte constructie hebben om voor en achter te synchroniseren.
Succes
Ja, uhh. Nu stoppen hoor. Tis nog geen 1 April...cliomaniac schreef:plan na een dag:
3.blablabla

eeej maniac...heb je nog wat pics van je clio? Ben wel benieuwd naar het eindresultaat...

Wacht eerst maar even tot de Fanta op is en ga dan logisch denken, je krijgt er nooit een kenteken op, weet je wat een bi-turbo convensie kost??? weet je ook wat je aan het blok moet aanpassen om het heel te houden?? weet je wat de bak(ken) aanpassingen kosten???? tb's???? ook al zou je maar 1 VR6 in je Clio hangen kan ik je vertellen dat het niet past en dan ook nog een bi-turbo ombouw waarvan de buizen over de motor heen lopen, gaat echt nooit passen.
Ik weet wel dat er in engeland een gast is "BIG DUB" genaamd geloof ik met een golf3 vr6..met voorin een vr6-turbo blok en achterin een vr6-turbo blok 

Deze staat deze maand in max power d8 ik. Er staat in ieder geval een double engine golf in met zon 600 pk, doet 0-60mph in 3.33 secs ofzoZERO-X schreef:Ik weet wel dat er in engeland een gast is "BIG DUB" genaamd geloof ik met een golf3 vr6..met voorin een vr6-turbo blok en achterin een vr6-turbo blok
Die uitgedachte constructie ligt in stroken van een metertje of 3 a 4 voor je deurBart V schreef:Ik vraag me overigens af of een motor voor en achterin wel zin heeft, moet je wel een zeer uitgedachte constructie hebben om voor en achter te synchroniseren.
Succes

rev it like a rental
Renault met VAG motor(en)... ???
:-* :-* :-*
Normaal stel ik mij niet zo op maar dit is heiligschennis !!!
Shame on you !!!
Groeten,
Zzpeedie
Dreaming of pink elephants
P.s.: Doe normaal en geef je centen uit aan een Maxi motor. Weet je meteen wat een echt snelle motor doet in een Clio.
En Renaults zijn er niet om perse de snelste te zijn in rechte lijn. Renault zijn van die zeldzame auto's waarmee ook op bochtige parcours nog aardige gemiddelden zijn te realiseren
:-* :-* :-*
Normaal stel ik mij niet zo op maar dit is heiligschennis !!!

Groeten,
Zzpeedie

Dreaming of pink elephants
P.s.: Doe normaal en geef je centen uit aan een Maxi motor. Weet je meteen wat een echt snelle motor doet in een Clio.
En Renaults zijn er niet om perse de snelste te zijn in rechte lijn. Renault zijn van die zeldzame auto's waarmee ook op bochtige parcours nog aardige gemiddelden zijn te realiseren

ik moet zeggen, ik vind het stoer om te lezen. hou ons op de hoogte dude....
Immer wieder die verdammte Holländer