RonnyClio1.2 schreef:Hallo party people!
Ik zit nog maar net hier op het forum en heb al een paar ingewikkelde vraagjes
Ik heb een Clio uit 1992 met 1.2 motor. Nou vind ik dit eigenlijk veeeeeel te traag dus zou ik hem graag wat sneller willen maken.
Nou had ik gedacht aan chiptunen en andere een andere einddemper monteren en evt een spagetti uitlaat?
Ik heb er helemaal niet zoveel verstand van, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Haal ik er wel veel winst uit, of is het eigenlijk te verwaarlozen wat ik hiermee win?
Nou kreeg ik via de Clio Club een goede tip! Zet er een 16V motor in!
Dat lijkt me zelfs nog een betere plan!
Maar weet iemand van jullie of ik zomaar de motor om kan zetten? Ik bedoel, moet ik niet veel aanpassen, en past-ie zomaar?
Wat zal er nog meer bij komen kijken? De koeling enzo zal ook wel verandert moeten worden denk ik.
Het lijkt me dan ook meteen verstandig om naar betere remmen te kijken.
Dan nog 2 belangrijke vraagjes
Over welke bedragen heb ik het dan? meer dan 4000 euro?
Wat zijn goede (+goedkope) adressen waar ik kan zijn?
Nou bedankt voor het lezen van mijn ideëen

ik hoop dat iemand me kan helpen.
Budget tuning:
donor 5 GT Turbo
* C1J 78* motor
* JB3-009 versnellingsbak
* instrumentenpaneel
* remmen voor met zadels en schijven Clio 16v
* remmen achter indien niet identiek
* achteras compleet
* aandrijfassen indien niet passen hybride maken
* stuurhuis met aangepaste ophanging
Motortuning:
- ontsteking vervroegen door draden bdp-sensor te wisselen
- turbodruk naar behoefte
- grotere downpipe
- stalen uitlaatsysteem van grotere diameter
- absorptiedemper
- turbo elleboog uit laten kotteren/ frezen
- koude luchtinlaat dmv slang vanaf voorbumper
Modificaties:
- Clio Diesel radiateur icm 2 koelvans
- aparte oliekoeler
- verplaatst oliefilter op adapter
- merwede verlagingsveren
- koni veerpoten en schokdempers
- poly-urethaan bussen voor draagarmen en stabilisatorstang
- goodridge omwikkelde remslangen
- goodridge type 200 brandstofleiding
- interieur strippen ivm lagere massa
- achterste baksteun modificeren om kantelen aandrijflijn te verminderen
- verlagen stoelframes ivm lagere (betere) zit in auto
- 14" stalen Clio S/ 16v stalen velgen verbreden tot 7J met orginele ET-waarde
- zachte compound Michelin banden in de maat 195/50-14
- achterspoiler Clio 16v
- Clio (16v) rubber strip onder voorbumper plaatsen
indien niet aanwezig
- subframe doorlassen met extra verstevigingsplaat
- sadev short shift schakelhevel
- kuipstoelen met meerpunts gordels
- stalen rolkooi
- motorruimte wit spuiten
- fastchip injectiesysteem (160pk/250Nm

)
Kostprijs: Volledig afhankelijk van jouw inkoopkwaliteiten...
Resultaat: Wolf in schaapskleren...
Cheers mate

,
Zzpeedie
P.s.: Ik zal nog wel het een ander vergeten zijn... Maar ik vindt dit een leuke manier om wat meer prestaties te kweken. Tegen aanvaardbare kosten en op een verantwoorde manier...
