Help: Mijn Clio moet sneller!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
RonnyClio
Berichten: 209
Lid geworden op: do 14 aug 2003 11:39
Locatie: Veenendaal

Hallo party people! :worship:

Ik zit nog maar net hier op het forum en heb al een paar ingewikkelde vraagjes :wink:

Ik heb een Clio uit 1992 met 1.2 motor. Nou vind ik dit eigenlijk veeeeeel te traag dus zou ik hem graag wat sneller willen maken.
Nou had ik gedacht aan chiptunen en andere een andere einddemper monteren en evt een spagetti uitlaat?
Ik heb er helemaal niet zoveel verstand van, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Haal ik er wel veel winst uit, of is het eigenlijk te verwaarlozen wat ik hiermee win?

Nou kreeg ik via de Clio Club een goede tip! Zet er een 16V motor in! :p :p

Dat lijkt me zelfs nog een betere plan!
Maar weet iemand van jullie of ik zomaar de motor om kan zetten? Ik bedoel, moet ik niet veel aanpassen, en past-ie zomaar?

Wat zal er nog meer bij komen kijken? De koeling enzo zal ook wel verandert moeten worden denk ik.

Het lijkt me dan ook meteen verstandig om naar betere remmen te kijken.


Dan nog 2 belangrijke vraagjes :)
Over welke bedragen heb ik het dan? meer dan 4000 euro?

Wat zijn goede (+goedkope) adressen waar ik kan zijn?


Nou bedankt voor het lezen van mijn ideëen (Y) ik hoop dat iemand me kan helpen.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

echt veel sneller ga je hem niet krijgen ook niet met spagettie spruitstuk.
Als je echt veel sneller wil kan je beter een snellere auto kopen die zijn er ook iets meer naar gebouwt.
Sja je kan natuurlijk altijd een sneller motor in leggen een 16v motor is mogelijk.
Er is hier zelfs iemand op de site die er een 1.4 turbo van een 5 gtt erin heeft gelegd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

dit is de link met de story van het plaatsen van een gtt motor in een clio 1.1 :wink:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 57&start=0
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

RonnyClio1.2 schreef: meer dan 4000 euro?
Als je dit te besteden moet je beslist kijken naar een andere auto, voor 16V motoren vragen ze tussen de €750 en €1000, veel geld dus nog.

Met de eventuele inruil van je huidige Clio is het misschien interessanter om te kijken voor een fabrieks 16V, ziet er zowel van buiten en van binnen gelikter uit :)

Op de rest van je vragen, het past allemaal,

alleen;

- andere remmen vóór
- alles helemaal compleet hebben, dus met kabelboom, slangen, aandrijfassen, radiateur, de hele reutemeteut

succes met het bedenken van wat je gaat doen :)
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je hebt niet de basis om veel PK's uit je blok te halen. Een 1.2 is daarvoor gewoon niet voldoende. Ik zou daarom je geld in je zak houden en doorsparen voor een RSi/16v/Williams of zoiets. Dan ben je meteen al een stuk sneller en heb je nog eens een dikke marge die je daar (tegen betaling van een flink aantal euro's) nog bovenop kan (laten) zetten. :)

Snel met een 1.2 gaat je nooit lukken, vrees ik! :(
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Merijn schreef:
Snel met een 1.2 gaat je nooit lukken, vrees ik! :(
wil je nooit meer van die nare dingen zeggen :lol: :lol: :lol:
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

Verkoop je auto,leg 1000 euro bij die 4000 waar je het over had, en je hebt mijn RSi Longchamp uit 1997!

Wil je meer info, mail me dan maar effe.

Succes

Groeten
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:Verkoop je auto,leg 1000 euro bij die 4000 waar je het over had, en je hebt mijn RSi Longchamp uit 1997!

Wil je meer info, mail me dan maar effe.

Succes

Groeten
...en da's geen geld, voor een RSi Longchamp!
RSi van 1997 vragen ze zo 6500 of tegen de 7000 Euro voor (minder dan 100.000 km)...
Inderdaad, gewoon nog ff doorsparen en direkt een RSi of 16V kopen! Er zijn vele RSi op http://www.autoweek.nl en http://www.autotelegraaf.nl te koop... maar de Longchamp is wel de mooiste uitvoering (kep er zelf 1, in blauw-metallic): zie:

http://www.turboman.nl/renaultcliorsi.html

Succes! (Y)
RonnyClio
Berichten: 209
Lid geworden op: do 14 aug 2003 11:39
Locatie: Veenendaal

WUAAA bedankt voor jullie tips! en hulp! :worship:

Wat een mooie Clio die Clio RSi! :p :p


Ik ben bang dat een 16V motor erin helemaal duur wordt, maar eerst maar even kijken. Niet dat ik zo 4000 euro heb liggen hoor :smile: maar ik denk dat de kosten wel heel erg zullen oplopen.

En weet je wat het is? Al het geld wat ik er nu nog inpomp, krijg ik er denk ik toch niet meer voor terug als ik de Clio over 2-3 jaar verkoop.
Dus eigenlijk is het gewoon weggoiien van geld misschien.

Dus misschien is chiptunen voor nu de beste oplossing (schijnt dat-ie dan praktisch het vermogen van een 1.4 krijgt)

En dan kan ik het geld idd beter apart leggen voor een nieuwere Clio over een paar jaar.


Maar in die tussentijd, als ik wat geld overheb kan ik wel eens gek doen voor mooie accessoires denk ik :beer:
Ik heb echt hele mooie velgjes op het oog en als ik hem kan verlagen en wat vetter geluid, ben ik al heel erg blij :smoke:

Ik hou jullie op de hoogte!

(Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ronny.

Wie weet heeft er iemand binnen kort wel een 1.8RT over. :wink: Zet je daar alles van over en ben je voor een klein bedrag klaar.

GR.Frits
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

ik heb nog een mooi blok 1.8 16v 2400 euro
if it isn't possible it is not impossible
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

een blokkie voor 2400 euro ?? wat is dat dan wel niet voor blok ?
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

blok met snelle nokkenassen, vbak, en chip en computer dit alles gereviseerd, eventueel devil uit laatspruitstuk en alle andere onderdelen van mijn clio16v
if it isn't possible it is not impossible
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

alles met bonnetje
if it isn't possible it is not impossible
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

was jij die blauwe rookwolk op lelystad laatst ? :D
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

ja komt door te dunne olie blijkbaar!
if it isn't possible it is not impossible
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

net wagentje hoor....

5w 50 ofzo ?
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

0W
if it isn't possible it is not impossible
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

10w40 vol-syntheet erin! :) Loopt lekker, hoor!
[B4RTK3]
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 2 feb 2003 13:39
Locatie: Oss

kan je niet beter gewoon gelijk een 16V kopen dan ? al dat gepiel ....
RonnyClio
Berichten: 209
Lid geworden op: do 14 aug 2003 11:39
Locatie: Veenendaal

:lol: ja ik denk het ook!
Nou ik blijf voorlopig maar bij deze oude vertrouwde Clio. Misschien dat ik er nog een paar pk's uit kan halen. evt. met wat accessoires.

Maar ik koop een paar mooie velgjes, doe er wat dingetjes aan wat ik leuk vind en dan ben ik al een hele blije jongen :p

Mijn eerste project is een leuke geluidssysteempje erin, niet te gek, maar leuk.

Dan velgen
verlagingssetje eventueel
:beer:


het liefste zou ik hem toch wel chiptunen als het mogelijk is maar ik weet niet waar....

nou ben ik wel op deze site gekomen:
http://www.csi-auto.nl/carshopping/0783/index.html
Maar daar staat niet hoe, waar of wat. Alleen maar direct bestellen, en daar heb ik het niet zo op.

Misschien heeft iemand van jullie hier erveringen mee??
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Naar aanleiding van de vermogensmeeting gisteren...niet kopen die chips, zonde van je geld...daarbij moet je dit soort waarden sowieso al niet vertrouwen!
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

[B4RTK3] schreef:kan je niet beter gewoon gelijk een 16V kopen dan ? al dat gepiel ....
indeed...ben je goedkoper uit, plus je hebt gelijk een geschikt onderstel, remmen, etc.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

RonnyClio1.2 schreef:Hallo party people! :worship:

Ik zit nog maar net hier op het forum en heb al een paar ingewikkelde vraagjes :wink:

Ik heb een Clio uit 1992 met 1.2 motor. Nou vind ik dit eigenlijk veeeeeel te traag dus zou ik hem graag wat sneller willen maken.
Nou had ik gedacht aan chiptunen en andere een andere einddemper monteren en evt een spagetti uitlaat?
Ik heb er helemaal niet zoveel verstand van, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Haal ik er wel veel winst uit, of is het eigenlijk te verwaarlozen wat ik hiermee win?

Nou kreeg ik via de Clio Club een goede tip! Zet er een 16V motor in! :p :p

Dat lijkt me zelfs nog een betere plan!
Maar weet iemand van jullie of ik zomaar de motor om kan zetten? Ik bedoel, moet ik niet veel aanpassen, en past-ie zomaar?

Wat zal er nog meer bij komen kijken? De koeling enzo zal ook wel verandert moeten worden denk ik.

Het lijkt me dan ook meteen verstandig om naar betere remmen te kijken.


Dan nog 2 belangrijke vraagjes :)
Over welke bedragen heb ik het dan? meer dan 4000 euro?

Wat zijn goede (+goedkope) adressen waar ik kan zijn?


Nou bedankt voor het lezen van mijn ideëen (Y) ik hoop dat iemand me kan helpen.
Budget tuning:

donor 5 GT Turbo
* C1J 78* motor
* JB3-009 versnellingsbak
* instrumentenpaneel
* remmen voor met zadels en schijven Clio 16v
* remmen achter indien niet identiek
* achteras compleet
* aandrijfassen indien niet passen hybride maken
* stuurhuis met aangepaste ophanging

Motortuning:
- ontsteking vervroegen door draden bdp-sensor te wisselen
- turbodruk naar behoefte
- grotere downpipe
- stalen uitlaatsysteem van grotere diameter
- absorptiedemper
- turbo elleboog uit laten kotteren/ frezen
- koude luchtinlaat dmv slang vanaf voorbumper

Modificaties:
- Clio Diesel radiateur icm 2 koelvans
- aparte oliekoeler
- verplaatst oliefilter op adapter
- merwede verlagingsveren
- koni veerpoten en schokdempers
- poly-urethaan bussen voor draagarmen en stabilisatorstang
- goodridge omwikkelde remslangen
- goodridge type 200 brandstofleiding
- interieur strippen ivm lagere massa
- achterste baksteun modificeren om kantelen aandrijflijn te verminderen
- verlagen stoelframes ivm lagere (betere) zit in auto
- 14" stalen Clio S/ 16v stalen velgen verbreden tot 7J met orginele ET-waarde
- zachte compound Michelin banden in de maat 195/50-14
- achterspoiler Clio 16v
- Clio (16v) rubber strip onder voorbumper plaatsen
indien niet aanwezig
- subframe doorlassen met extra verstevigingsplaat
- sadev short shift schakelhevel
- kuipstoelen met meerpunts gordels
- stalen rolkooi
- motorruimte wit spuiten
- fastchip injectiesysteem (160pk/250Nm :kwijl: )

Kostprijs: Volledig afhankelijk van jouw inkoopkwaliteiten...

Resultaat: Wolf in schaapskleren...

Cheers mate :biertjuh: ,

Zzpeedie (S)

P.s.: Ik zal nog wel het een ander vergeten zijn... Maar ik vindt dit een leuke manier om wat meer prestaties te kweken. Tegen aanvaardbare kosten en op een verantwoorde manier... (Y)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

:worship: :worship: :worship: (Y) (Y) :biertjuh:

gr antoine
Plaats reactie