vr-6 in clio 16v.
-
weet iemand de breedte van een vr-6 blok boven de bak? wat is trwns een site van vw waar ik info vindt?
if it isn't possible it is not impossible
Een vr6 blok is gewoonweg kut orgioneel dan. Behalve dat er een heel mooi geluid uitkomt. Omdat het vr6 blok voor de golf zo klein mogelijk is gehouden hebben ze er een heel simpel kopje ogezet , waardoor er relatief weinig vermogen uitkomt. Dus voor veel vermogen eerst een duure kopaanpassing doen of er een turbo bijhangen. Een snelle 2 liter is zeker zo snel dan een vr6. Maar de afmetingen van het blokje kan ik je zo niet geven Maar ze zijn vrij compact. Zal toch wel passen zijn in een clioke.
Ik zou er gewoon een 2 liter met turbo ingooien, dan rijdt je toch echt wel vrijwel alle VR6 hokken weg.
Met wat leuke aanpassingen aan het blok en turbodruk van 1 bar zit je dan toch al gauw op zo'n 250 pk en heeeel veel koppel.
Met wat leuke aanpassingen aan het blok en turbodruk van 1 bar zit je dan toch al gauw op zo'n 250 pk en heeeel veel koppel.

Bij een stoplicht sprintje hou ik met mijn 5je een vr6je tot de 100 net ook maar net bij. Hij is wat sneller maar niet veel. Ja en daarna kan ik met verlof. Een vr6 heeft netzoveel vermogen als de nieuwe clio 2.0 sport.
Voor z'n oplossing zou ik ook gaan Maar een vr6 blokje erin leggen heeft ook z'n uitdagingen.robclio16V schreef:Ik zou er gewoon een 2 liter met turbo ingooien, dan rijdt je toch echt wel vrijwel alle VR6 hokken weg.
Ik meen ooit zelfs eens gehoord te hebben dat je auto dan niet door de APK komt omdat het niet volgens de typegoedkeuring is om er een VW motor in te hangen. Het is ook V6, dus zou hij ook bij de RDW omgekeurd moeten worden. Dus ik denk dat het al niet eens te realiseren valt.
Ik denk niet dat de kosten van een VR6-conversie opwegen tegen de kosten van een turbo-conversie. Aangezien je auto 2 cilinders meer krijgt zal je auto opnieuw gekeurd moeten worden door de RDW, wat niet altijd even makkelijk is! Veel moeite voor weinig vooruitgang, als je het mij vraagt! 

Ik weet toevallig dat een lid van de BMW sportclub ( sorry )Merijn schreef:Ik denk niet dat de kosten van een VR6-conversie opwegen tegen de kosten van een turbo-conversie. Aangezien je auto 2 cilinders meer krijgt zal je auto opnieuw gekeurd moeten worden door de RDW, wat niet altijd even makkelijk is! Veel moeite voor weinig vooruitgang, als je het mij vraagt!
Een carroserie heeft van een E30 M3 ( 4 cilinder ) en hier het blok in heeft gehesen van een E36 M3 ( 6 cilinder )http://www.bsc.mxm.cx/forum/webbbs_config.pl?read=42610
Deze is ondertussen ook APK gekeurd, dus het moet kunnen.
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert
5 Turbo kopen ????
R5 GTT FOR SALE
5 Turbo kopen ????
Het kan wel, daar ben ik van overtuigd! Maar de moeite en kosten die je daarvoor moet maken zijn in mijn ogen niet echt doeltreffend. Met je originele blok of een 2.0 Williams/Megane blok kan je icm een turbo veel leukere en 'simpelere' dingen doen. Je hoeft niet zo heel veel aan te passen om enorme PK's tevoorschijn te toveren. 

Ik weet toevallig dat een lid van de BMW sportclub ( sorry )
Een carroserie heeft van een E30 M3 ( 4 cilinder ) en hier het blok in heeft gehesen van een E36 M3 ( 6 cilinder )http://www.bsc.mxm.cx/forum/webbbs_config.pl?read=42610
Ja, maar dat is enigzins logisch, omdat diezelfde carrosserie standaard ook met dat blok geleverd is, lijkt me dat hij ook een onderstel van een M heeft, en dat is gegarandeerd (voor de rdw) sterk genoeg. Bij een clio moet dat nog maar blijken omdat daar nooit een V6 in geleverd is (helaas)
Gr Bart
Laatst gewijzigd door Bart V op do 14 aug 2003 21:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Al denken idd heel veel mensen dat het een 6 cilinder is.Merijn schreef:Nee, een E30 is een 4-cilinder.
Voor alle duidelijkheid : het is een 4 cilinder met een inhoud varierend tussen de 2.3 en de 2.5 liter.
Je zal ook E30 M3's tegen komen met 2.7 of 2.9 liter blok, maar deze hebben het blok dan laten opboren.
Dit kan straffeloos aangezien het blok een enorme mechanische reserve heeft.
Hoe dit precies zit weet ik niet, maar ik wil het wel eeen keer aan m'n broer vragen ( zelf de trotse eigenaar van een E30 M3 )
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
5 Turbo kopen ????
R5 GTT FOR SALE
5 Turbo kopen ????
-
Sorry hoor, maar zo kwalitatief goed zijn die VW blokken ook weer niet.clio 2.9 vr-6 de schoonheid van een renault en de kwaliteit van een volkswagen
Vind een VR6 een super mooi geluid hebben. Maar kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk ben van de prestaties. Beetje gekieteld 4 pittertje kan aardig meedoen. En een 4 pitter met een Turbo is dan wel weer sneller.
Vermogen van die blokken zijn wellicht Pony-krachten ipv paarden?
Maar zonder dollen. Zou als ik jou was voor een renault 4 cyllinder gaan en daar eventueel een Turbo op schroeven. Ook al doe je het om orgineel te zijn lijkt me de keuze van renault blokken ruim om toch orgineel te blijven.
Over de betrouwbaarheid van een VR6 blok. Geen idee. Heb gehoord dat ze vaak wel 300.000 km ver komen. Maar dat kan een R21T blok ook. En dat presteerd naar mijn mening toch net iets anders. Zeker met een chippie
Vermogen van die blokken zijn wellicht Pony-krachten ipv paarden?
Maar zonder dollen. Zou als ik jou was voor een renault 4 cyllinder gaan en daar eventueel een Turbo op schroeven. Ook al doe je het om orgineel te zijn lijkt me de keuze van renault blokken ruim om toch orgineel te blijven.
Over de betrouwbaarheid van een VR6 blok. Geen idee. Heb gehoord dat ze vaak wel 300.000 km ver komen. Maar dat kan een R21T blok ook. En dat presteerd naar mijn mening toch net iets anders. Zeker met een chippie
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Met mijn destijds bijna standaard GSi kon ik um aan op de snelweg. Van 100 tot 200 zeg maar. Van 0-80 was ik zelfs sneller met de Cordoba TDi. Op de 400 meter had ik een 15.1 en een goede Corrado VR6 een 15.6. Dus uhh, ik ben niet onder de indruk...SMILLIAW schreef:ik hoop al enkele weken een vr6 tegen te komen bij het stoplicht, om hem tegen een standaart Willie te testen....
iemand anders al de gelegenheid gehad??
Maar wel een leuk project! En als het lukt: petje af! Het rijdt echt heerlijk een zescilinder, ik kan het weten. Hou er wel rekening mee dat het verbruik stevig is.
In autoweek geven ze voor de 0-100 (Golf VW VR6, type 3 of 4 geloof ik) 9 seconden aan (?)Xedrah schreef:Met mijn destijds bijna standaard GSi kon ik um aan op de snelweg. Van 100 tot 200 zeg maar. Van 0-80 was ik zelfs sneller met de Cordoba TDi. Op de 400 meter had ik een 15.1 en een goede Corrado VR6 een 15.6. Dus uhh, ik ben niet onder de indruk...SMILLIAW schreef:ik hoop al enkele weken een vr6 tegen te komen bij het stoplicht, om hem tegen een standaart Willie te testen....
iemand anders al de gelegenheid gehad??
Maar wel een leuk project! En als het lukt: petje af! Het rijdt echt heerlijk een zescilinder, ik kan het weten. Hou er wel rekening mee dat het verbruik stevig is.
VR-6 blokken zijn absoluut geen sportblokken, de enige reden waarom een golf een beetje vooruit komt is dat ie relatief licht is. VR-6en komen echt traag op gang plus dat de versnellingsbakken die VW in de golf gebruikt een schakelweg van een halve meter
hebben. Daardoor is de vr6 meer een vlotte comfortabele auto dan een snelle. Bij VW meetings moeten vr6 en het dan ook altijd afleggen tegen opgefokte 16v's of G60's.
Cheers
Cheers
-
- Car: Renault Clio III RS
vraag maar aan stevenk of als je nog andere dingen wilt weten http://www.hansweijs.nl en gewoon je vraag stellen , heeft bestMarc schreef:VR-6 blokken zijn absoluut geen sportblokken, de enige reden waarom een golf een beetje vooruit komt is dat ie relatief licht is. VR-6en komen echt traag op gang plus dat de versnellingsbakken die VW in de golf gebruikt een schakelweg van een halve meterhebben. Daardoor is de vr6 meer een vlotte comfortabele auto dan een snelle. Bij VW meetings moeten vr6 en het dan ook altijd afleggen tegen opgefokte 16v's of G60's.
Cheers

gr antoine
Nou idd 2.0-8v is helemaal huilen: 0-100 in 10.4 secMerijn schreef:Golf 3's zijn er technisch gezien nooit in GTi-vorm geweest! Wat mij betreft mogen die de titel GTi echt niet gebruiken...

De 16v is dan ietsie sneller, maar 8.7 sec is nog steeds niet echt supersnel.
Trouwens de Golf 3 VR6 gaat met 174pk in 7.8 en de syncro met 190pk in 7,5
Zover we autoweek kunnen vertrouwen

Een vr6 droog ik echt wel af aan't stoplicht, zelf tot mijn top wel! Heb een corrado met me mee gehad, kwam me mooi niet langs. Wel een beetje meer druk erop maar zeg, toch maar gedaan. 21T blok erin. Een 21T zelf scheurt het asfalt onder je uit, laat staan wat het in een kilotje of 300 lichtere clio doet 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En de "GTI-norm" is een acceleratie van 0-100 onder de 10 seconden.....Steven schreef:Nou idd 2.0-8v is helemaal huilen: 0-100 in 10.4 secMerijn schreef:Golf 3's zijn er technisch gezien nooit in GTi-vorm geweest! Wat mij betreft mogen die de titel GTi echt niet gebruiken...
De 16v is dan ietsie sneller, maar 8.7 sec is nog steeds niet echt supersnel.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
drie redenen:
het geluid is gewoon het allergeilste
schakelen in sublieme vorm
soepel misschien wat langzamer maar niet zo zenuwachtig als een clio.
verrasing mischien leg ik er wel twee 2.8's in serieus ik wil de komende twee jaar gebruiken om iets heel speciaals te maken past een 21t dan zonder veel problemen in mijn wagen?
het geluid is gewoon het allergeilste
schakelen in sublieme vorm
soepel misschien wat langzamer maar niet zo zenuwachtig als een clio.
verrasing mischien leg ik er wel twee 2.8's in serieus ik wil de komende twee jaar gebruiken om iets heel speciaals te maken past een 21t dan zonder veel problemen in mijn wagen?
if it isn't possible it is not impossible
De motor en de bak van een 21 zijn bij elkaar gewoon ontiegelijk lang, de motor ligt ook in de lengte erin. En dat wordt lastig bij een clio.