vr-6 in clio 16v.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

weet iemand de breedte van een vr-6 blok boven de bak? wat is trwns een site van vw waar ik info vindt?
if it isn't possible it is not impossible
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Een vr6 blok is gewoonweg kut orgioneel dan. Behalve dat er een heel mooi geluid uitkomt. Omdat het vr6 blok voor de golf zo klein mogelijk is gehouden hebben ze er een heel simpel kopje ogezet , waardoor er relatief weinig vermogen uitkomt. Dus voor veel vermogen eerst een duure kopaanpassing doen of er een turbo bijhangen. Een snelle 2 liter is zeker zo snel dan een vr6. Maar de afmetingen van het blokje kan ik je zo niet geven Maar ze zijn vrij compact. Zal toch wel passen zijn in een clioke.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

gisteren op de snelweg nog ff geraced met golf VR6, maar ze zijn toch wel rap, moest helaas afhaken. Als het je lukt wat ik toch enigzins durf te betwijfelen heb je inelkgeval een erg explosief cliootje (Y)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik zou er gewoon een 2 liter met turbo ingooien, dan rijdt je toch echt wel vrijwel alle VR6 hokken weg.
Met wat leuke aanpassingen aan het blok en turbodruk van 1 bar zit je dan toch al gauw op zo'n 250 pk en heeeel veel koppel. 8)
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Bij een stoplicht sprintje hou ik met mijn 5je een vr6je tot de 100 net ook maar net bij. Hij is wat sneller maar niet veel. Ja en daarna kan ik met verlof. Een vr6 heeft netzoveel vermogen als de nieuwe clio 2.0 sport.
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

robclio16V schreef:Ik zou er gewoon een 2 liter met turbo ingooien, dan rijdt je toch echt wel vrijwel alle VR6 hokken weg.
Met wat leuke aanpassingen aan het blok en turbodruk van 1 bar zit je dan toch al gauw op zo'n 250 pk en heeeel veel koppel. 8)
Voor z'n oplossing zou ik ook gaan Maar een vr6 blokje erin leggen heeft ook z'n uitdagingen.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik meen ooit zelfs eens gehoord te hebben dat je auto dan niet door de APK komt omdat het niet volgens de typegoedkeuring is om er een VW motor in te hangen. Het is ook V6, dus zou hij ook bij de RDW omgekeurd moeten worden. Dus ik denk dat het al niet eens te realiseren valt.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik denk niet dat de kosten van een VR6-conversie opwegen tegen de kosten van een turbo-conversie. Aangezien je auto 2 cilinders meer krijgt zal je auto opnieuw gekeurd moeten worden door de RDW, wat niet altijd even makkelijk is! Veel moeite voor weinig vooruitgang, als je het mij vraagt! :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Volkswagenblok :-* in een Renault,beetje mishandeling :gun: van de het merk RENAULT,gewoon een turboblokkie erin hijsen,druk ff opschroeven en hoppa,weg VR6 :D (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Turbo-rijden is trouwens ook veel specialer! :D
Eric H
Berichten: 345
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Heinenoord
Contacteer:

Merijn schreef:Ik denk niet dat de kosten van een VR6-conversie opwegen tegen de kosten van een turbo-conversie. Aangezien je auto 2 cilinders meer krijgt zal je auto opnieuw gekeurd moeten worden door de RDW, wat niet altijd even makkelijk is! Veel moeite voor weinig vooruitgang, als je het mij vraagt! :)
Ik weet toevallig dat een lid van de BMW sportclub ( sorry )
Een carroserie heeft van een E30 M3 ( 4 cilinder ) en hier het blok in heeft gehesen van een E36 M3 ( 6 cilinder )http://www.bsc.mxm.cx/forum/webbbs_config.pl?read=42610

Deze is ondertussen ook APK gekeurd, dus het moet kunnen.
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert

5 Turbo kopen ????
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het kan wel, daar ben ik van overtuigd! Maar de moeite en kosten die je daarvoor moet maken zijn in mijn ogen niet echt doeltreffend. Met je originele blok of een 2.0 Williams/Megane blok kan je icm een turbo veel leukere en 'simpelere' dingen doen. Je hoeft niet zo heel veel aan te passen om enorme PK's tevoorschijn te toveren. :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik weet toevallig dat een lid van de BMW sportclub ( sorry )
Een carroserie heeft van een E30 M3 ( 4 cilinder ) en hier het blok in heeft gehesen van een E36 M3 ( 6 cilinder )http://www.bsc.mxm.cx/forum/webbbs_config.pl?read=42610



Ja, maar dat is enigzins logisch, omdat diezelfde carrosserie standaard ook met dat blok geleverd is, lijkt me dat hij ook een onderstel van een M heeft, en dat is gegarandeerd (voor de rdw) sterk genoeg. Bij een clio moet dat nog maar blijken omdat daar nooit een V6 in geleverd is (helaas)

Gr Bart
Laatst gewijzigd door Bart V op do 14 aug 2003 21:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Een echt E30 M3 is toch ook een 6 cilinder. Zo ja dan is het geen probleem voor de keuring want er is al een type goedkeuring.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, een E30 is een 4-cilinder. :)
Eric H
Berichten: 345
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Heinenoord
Contacteer:

Merijn schreef:Nee, een E30 is een 4-cilinder. :)
Al denken idd heel veel mensen dat het een 6 cilinder is.

Voor alle duidelijkheid : het is een 4 cilinder met een inhoud varierend tussen de 2.3 en de 2.5 liter.
Je zal ook E30 M3's tegen komen met 2.7 of 2.9 liter blok, maar deze hebben het blok dan laten opboren.
Dit kan straffeloos aangezien het blok een enorme mechanische reserve heeft.

Hoe dit precies zit weet ik niet, maar ik wil het wel eeen keer aan m'n broer vragen ( zelf de trotse eigenaar van een E30 M3 )
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert

5 Turbo kopen ????
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Merijn schreef:Turbo-rijden is trouwens ook veel specialer! :D
Oja? Vertel eens? :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

heheh... Ik heb in een niet-zo-ver verleden een 5'je gehad, he! :D Daar denk nog wel eens aan terug. Met hel veel plezier!
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

clio 2.9 vr-6 de schoonheid van een renault en de kwaliteit van een volkswagen
Sorry hoor, maar zo kwalitatief goed zijn die VW blokken ook weer niet.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Vind een VR6 een super mooi geluid hebben. Maar kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk ben van de prestaties. Beetje gekieteld 4 pittertje kan aardig meedoen. En een 4 pitter met een Turbo is dan wel weer sneller.

Vermogen van die blokken zijn wellicht Pony-krachten ipv paarden?


Maar zonder dollen. Zou als ik jou was voor een renault 4 cyllinder gaan en daar eventueel een Turbo op schroeven. Ook al doe je het om orgineel te zijn lijkt me de keuze van renault blokken ruim om toch orgineel te blijven.

Over de betrouwbaarheid van een VR6 blok. Geen idee. Heb gehoord dat ze vaak wel 300.000 km ver komen. Maar dat kan een R21T blok ook. En dat presteerd naar mijn mening toch net iets anders. Zeker met een chippie
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

ik hoop al enkele weken een vr6 tegen te komen bij het stoplicht, om hem tegen een standaart Willie te testen....
iemand anders al de gelegenheid gehad??
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

SMILLIAW schreef:ik hoop al enkele weken een vr6 tegen te komen bij het stoplicht, om hem tegen een standaart Willie te testen....
iemand anders al de gelegenheid gehad??
Met mijn destijds bijna standaard GSi kon ik um aan op de snelweg. Van 100 tot 200 zeg maar. Van 0-80 was ik zelfs sneller met de Cordoba TDi. Op de 400 meter had ik een 15.1 en een goede Corrado VR6 een 15.6. Dus uhh, ik ben niet onder de indruk...

Maar wel een leuk project! En als het lukt: petje af! Het rijdt echt heerlijk een zescilinder, ik kan het weten. Hou er wel rekening mee dat het verbruik stevig is.
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Xedrah schreef:
SMILLIAW schreef:ik hoop al enkele weken een vr6 tegen te komen bij het stoplicht, om hem tegen een standaart Willie te testen....
iemand anders al de gelegenheid gehad??
Met mijn destijds bijna standaard GSi kon ik um aan op de snelweg. Van 100 tot 200 zeg maar. Van 0-80 was ik zelfs sneller met de Cordoba TDi. Op de 400 meter had ik een 15.1 en een goede Corrado VR6 een 15.6. Dus uhh, ik ben niet onder de indruk...

Maar wel een leuk project! En als het lukt: petje af! Het rijdt echt heerlijk een zescilinder, ik kan het weten. Hou er wel rekening mee dat het verbruik stevig is.
In autoweek geven ze voor de 0-100 (Golf VW VR6, type 3 of 4 geloof ik) 9 seconden aan (?)
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Dat kan wel kloppen dus... Zo hard gaat het niet. (N)
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Marc
Berichten: 361
Lid geworden op: di 4 sep 2001 0:00
Locatie: Betuwe

VR-6 blokken zijn absoluut geen sportblokken, de enige reden waarom een golf een beetje vooruit komt is dat ie relatief licht is. VR-6en komen echt traag op gang plus dat de versnellingsbakken die VW in de golf gebruikt een schakelweg van een halve meter :wink: hebben. Daardoor is de vr6 meer een vlotte comfortabele auto dan een snelle. Bij VW meetings moeten vr6 en het dan ook altijd afleggen tegen opgefokte 16v's of G60's.

Cheers
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Golf 3's zijn er technisch gezien nooit in GTi-vorm geweest! Wat mij betreft mogen die de titel GTi echt niet gebruiken... :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Marc schreef:VR-6 blokken zijn absoluut geen sportblokken, de enige reden waarom een golf een beetje vooruit komt is dat ie relatief licht is. VR-6en komen echt traag op gang plus dat de versnellingsbakken die VW in de golf gebruikt een schakelweg van een halve meter :wink: hebben. Daardoor is de vr6 meer een vlotte comfortabele auto dan een snelle. Bij VW meetings moeten vr6 en het dan ook altijd afleggen tegen opgefokte 16v's of G60's.

Cheers
vraag maar aan stevenk of als je nog andere dingen wilt weten http://www.hansweijs.nl en gewoon je vraag stellen , heeft best :lol: wel een beetje verstand van golf's

gr antoine
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Merijn schreef:Golf 3's zijn er technisch gezien nooit in GTi-vorm geweest! Wat mij betreft mogen die de titel GTi echt niet gebruiken... :)
Nou idd 2.0-8v is helemaal huilen: 0-100 in 10.4 sec (S)
De 16v is dan ietsie sneller, maar 8.7 sec is nog steeds niet echt supersnel.

Trouwens de Golf 3 VR6 gaat met 174pk in 7.8 en de syncro met 190pk in 7,5

Zover we autoweek kunnen vertrouwen ;)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Autoweek is wel te vertrouwen, een renault 5 GT Turbo heeft immers ook geen turbo :p
Don't walk the grass... smoke it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mja tis een beetje incomplete database af en toe, maar de gegevens komen vaak aardig in de buurt met wat de fabriek opgeeft.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een vr6 droog ik echt wel af aan't stoplicht, zelf tot mijn top wel! Heb een corrado met me mee gehad, kwam me mooi niet langs. Wel een beetje meer druk erop maar zeg, toch maar gedaan. 21T blok erin. Een 21T zelf scheurt het asfalt onder je uit, laat staan wat het in een kilotje of 300 lichtere clio doet >-)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Steven schreef:
Merijn schreef:Golf 3's zijn er technisch gezien nooit in GTi-vorm geweest! Wat mij betreft mogen die de titel GTi echt niet gebruiken... :)
Nou idd 2.0-8v is helemaal huilen: 0-100 in 10.4 sec (S)
De 16v is dan ietsie sneller, maar 8.7 sec is nog steeds niet echt supersnel.
En de "GTI-norm" is een acceleratie van 0-100 onder de 10 seconden..... :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

drie redenen:

het geluid is gewoon het allergeilste
schakelen in sublieme vorm
soepel misschien wat langzamer maar niet zo zenuwachtig als een clio.

verrasing mischien leg ik er wel twee 2.8's in serieus ik wil de komende twee jaar gebruiken om iets heel speciaals te maken past een 21t dan zonder veel problemen in mijn wagen?
if it isn't possible it is not impossible
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

De motor en de bak van een 21 zijn bij elkaar gewoon ontiegelijk lang, de motor ligt ook in de lengte erin. En dat wordt lastig bij een clio.
Plaats reactie