Warmrijden 5Gtt
-
Lekker dan.. ik ben gister nog in rotterdam geweest..
Bij ehhmmm J&R tuning dacht ik.
SJIt dan ben ik net ff te vroeg in rotterdam geweest anders was ik ff komen kijken naar dat monster
SJIt dan ben ik net ff te vroeg in rotterdam geweest anders was ik ff komen kijken naar dat monster

don't be a fool, wrap your tool
MonsterGTT__Geert schreef:Lekker dan.. ik ben gister nog in rotterdam geweest..

nou nu niet hoor, m'n dochter houd hem nu nog bij op haar driewieler, en dan kan ze nog niet eens bij de trappers
En ff vanuit Den helder naar R'dam, hebbie niets beters te doen op een doordeweekse dag.
Ik moet keihard werken

Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert
5 Turbo kopen ????
R5 GTT FOR SALE
5 Turbo kopen ????
-
Wij hebben hier nog vakantie.. en ik had ook een dagje vrij.. Ik zit nog op school
maar we moesten ff naar rotterdam omdat de velgen van die vriend van me nog niet geleverd waren en we moesten dus wat regelen.. Daarna zijn we naar utrecht, nieuwedijk en uitgeest geweest... en s' avonds weer werken
Maar een straf is het zeker niet om lekker door nederland te tuffen
hoeveel druk rijd je dochter eigenlijk???

maar we moesten ff naar rotterdam omdat de velgen van die vriend van me nog niet geleverd waren en we moesten dus wat regelen.. Daarna zijn we naar utrecht, nieuwedijk en uitgeest geweest... en s' avonds weer werken
Maar een straf is het zeker niet om lekker door nederland te tuffen

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Denk je 10 en meer posts tips te krijgen over het warmrijden, is alleen de laatste van Merijn wat behulpzaam (waarvoor dank). Dán weet je wanneer je kan spelen met je wagen, da's nou een tip. De rest, tja, verhuis naar een ander topic of praat ontopic. Dit draadje was net zo een voor het archief om na te lezen wat handig was, tja nu niet meer dus.
Zo sprak een forum-moderator-imitator

-
Ik denk dat eric heel goed weet hoe hij zijn topic ingedeeld wil hebben
Maar om het overzichtelijk te houden isset inderdaad niet helemaal kindvriendelijk

Maar om het overzichtelijk te houden isset inderdaad niet helemaal kindvriendelijk
Ik vond de tips van steven en abel anders ook wel handig.....DoubleYou schreef:Denk je 10 en meer posts tips te krijgen over het warmrijden, is alleen de laatste van Merijn wat behulpzaam (waarvoor dank). Dán weet je wanneer je kan spelen met je wagen, da's nou een tip. De rest, tja, verhuis naar een ander topic of praat ontopic. Dit draadje was net zo een voor het archief om na te lezen wat handig was, tja nu niet meer dus.![]()
Merijn komt op mij een beetje over als moster na de maaltijd ( no offence Merijn )
Aangezien ik vanmiddag dit topic had geopend, leek het me een beetje onzinnig om over het vervolg van mijn warmrijd cursus weer een nieuw topic te openen.
Ik zit tenslotte nog steeds in nl.techniek.motor, en het probleem dat ik heb is ook met de motor

Maar ik denk dat je goede kans maakt op de titel moderator, zo kom je idd wel over

R5 GTT FOR SALE
5 Turbo kopen ????
R5 GTT FOR SALE
5 Turbo kopen ????
Nou als ik af en toe in die luiers van haar kijk, zit daar wel een barretje of 4 achter.GTT__Geert schreef:
Het verbaast me nog steeds dat de gaten niet in de luier zijn geschoten.

R5 GTT FOR SALE
5 Turbo kopen ????
R5 GTT FOR SALE
5 Turbo kopen ????
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Die van Merijn is juist kort, krachtig en handig. Weet je precies wanneer je aan de gang kan, dus weet je ook wanneer je warmgereden hebt.Eric H schreef:Ik vond de tips van steven en abel anders ook wel handig.....DoubleYou schreef:Denk je 10 en meer posts tips te krijgen over het warmrijden, is alleen de laatste van Merijn wat behulpzaam (waarvoor dank). Dán weet je wanneer je kan spelen met je wagen, da's nou een tip. De rest, tja, verhuis naar een ander topic of praat ontopic. Dit draadje was net zo een voor het archief om na te lezen wat handig was, tja nu niet meer dus.![]()
Merijn komt op mij een beetje over als moster na de maaltijd ( no offence Merijn )
Maar ik denk dat je goede kans maakt op de titel moderator, zo kom je idd wel over
En wie weet wordt ik nog eens moderator. Ik zit bijna de hele avond online op dit forum...

Nou iedereen heeft weer een andere warmrijdstijl, ik ben ervan overtuigd dat de mijne goed genoeg is en wat de rest doet boeit me eigenlijk niet zoveel.
Bij sommigen issie blijkbaar om de hoek al warm of bij het stoplicht naast een brullende honda. Moet iedereen zelf weten....
Je kan hier wel uren over discussieren, maargoed tis ook zelf een beetje aftasten.
De olietemp is het mooiste ijkmiddel, de oliedruk kun je ook nog wel aardig aan vasthouden (mits de meter een beetje klopt) En verder moet je zoiets met gevoel doen.
Nou genoeg geouwehoerd, klaar!
Bij sommigen issie blijkbaar om de hoek al warm of bij het stoplicht naast een brullende honda. Moet iedereen zelf weten....
Je kan hier wel uren over discussieren, maargoed tis ook zelf een beetje aftasten.
De olietemp is het mooiste ijkmiddel, de oliedruk kun je ook nog wel aardig aan vasthouden (mits de meter een beetje klopt) En verder moet je zoiets met gevoel doen.
Nou genoeg geouwehoerd, klaar!
-
- Über-Spammer
Ben ik het helemaal mee eens.Merijn schreef:Gewoon lekker een olietemperatuurmeter monteren, geen turbodruk tot de 75 graden. Daarna een beetje druk op laten bouwen en tussen de 85-95 graden knallen!Easy as that!
Dit om even deze topic weer naar boven te halen.
Het belangrijk om goed warm te rijden. en uiteraard af te laten koelen

Een manier is goed, de andere is beter. Als je ze omdraaid heb je 3 graden vooronsteking, omdat de top van de sinus dan een halve lambda later is. Op hoge toeren is de sinus zo kort, dat het effect te verwaarlozen is. Is fijn bij hoge druk bij 3000-4000 toeren, zo richting een bar. Veiliger.Ruud schreef:Ow ja het begint ook al zo laat te worden. Zeker dat je de kabels van de bd sensor goed heb aangesloten. Heb geen flauw idee wat er gebeurt als je ze omdraaid motor zal waarschijnlijk wel lopen.
Verder over het warmrijden, je ziet het goed als stationair je oliedruk een bar of 2 daalt t.o.v. wat ie normaal aangeeft. Dit duidt op dunne dus warme olie. Verder is een olietempmeter de beste oplossing. Ik 'voel' het meestal wel aan eigenlijk als ie warm is. Koud gassen kan gewoon niet, dat speelt met je geweten

het schijnt dat als je GT de hele dag in de zon heeft gestaan dat je dan meteen vol gas weg kan rijden.....

wie o wie heeft dat ooit gezegd?

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Dat is een maik opmerking dat kan niet anders-Ray- schreef:het schijnt dat als je GT de hele dag in de zon heeft gestaan dat je dan meteen vol gas weg kan rijden.....

.:: TurboPowerr ::.
??
heb jij het over?
heb jij het over?

Ik weet het wie dat was en het was maik niet. Hint: heeft een rooie gtt die nu opgebouwd word.-Ray- schreef:het schijnt dat als je GT de hele dag in de zon heeft gestaan dat je dan meteen vol gas weg kan rijden.....
There will be plenty of time to rest when your dead
Naar aanleiding van mijn eerdere posts dat mijn gtt k u t liep, kan ik u de volgende mededeling doen.
Dag vogels, dag bloemen, dag schapen........IK VLIEG
Het enige dat ik heb gedaan is verdelerkap losgehaald en drooggemaakt, rotor drooggemaakt, boegies nagekeken, en alles weer gemonteerd.
Daarna stukkie wezen rijden, en no problems sir...
Vervolgens gelijk maar de dumpvalve gemonteerd, en die ook even getest, en jawel dat kreng doet het ook.
Toch nog bedankt mensen voor de tips...
Dag vogels, dag bloemen, dag schapen........IK VLIEG

Het enige dat ik heb gedaan is verdelerkap losgehaald en drooggemaakt, rotor drooggemaakt, boegies nagekeken, en alles weer gemonteerd.
Daarna stukkie wezen rijden, en no problems sir...

Vervolgens gelijk maar de dumpvalve gemonteerd, en die ook even getest, en jawel dat kreng doet het ook.
Toch nog bedankt mensen voor de tips...
R5 GTT FOR SALE
5 Turbo kopen ????
R5 GTT FOR SALE
5 Turbo kopen ????
-
- Über-Spammer
zoals cat al zegt. ik was het i.i.g niet.Tino schreef:Dat is een maik opmerking dat kan niet anders-Ray- schreef:het schijnt dat als je GT de hele dag in de zon heeft gestaan dat je dan meteen vol gas weg kan rijden.....
![]()
Kweet niet wie dat kan bedenken maar die heeft er duidelijk geen verstand van. :-*