ja, ik voel me opeens al niet zo lekker......rubie schreef:dat vind ik nu is een reden om je ziek te melden![]()
Thursday Nightmeeting Maastricht. I
-
Hey Ollie. Volgende keer weer, maar dan nog wat harder 

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ik verheug me al best op morgen,
See ya all morgen om half tien!
See ya all morgen om half tien!
Iets nieuws om mee te spelen!!!!
-
hij past en doet het ook nog, klinkt als een nieuwe.Ruud schreef:Als het goed is past de startmotor van de GTE ook. Die is wat kleiner maar draaid sneller rond dus beter starten. Wie kan dit ff bevestigen.

@ollie: Het viel mij gisteren op dat je jouw radardetector(?) nog achter het raam had zitten terwijl je in België was. Kweet niet of je dat weet maar in België, duitsland en Frankrijk zijn die dingen verboden
en de bekeuring in België is +- 500.- euro :-* :-* CONTANT :-* :-* daarbij word die ook nog eens in beslag genomen...
kdenk zeg het maar effe, misschien wat laat

kdenk zeg het maar effe, misschien wat laat

-
- Contacteer:
MJ schreef:@ollie: Het viel mij gisteren op dat je jouw radardetector(?) nog achter het raam had zitten terwijl je in België was. Kweet niet of je dat weet maar in België, duitsland en Frankrijk zijn die dingen verbodenen de bekeuring in België is +- 500.- euro :-* :-* CONTANT :-* :-* daarbij word die ook nog eens in beslag genomen...
kdenk zeg het maar effe, misschien wat laat![]()
Duitsland zijn ze níet verboden... België wel, dat weet ik zeker... Frankrijk weet ik niet...
Belgie is dat verboden,met wat tegenslag auto in beslag,en voor Duitsland is er een wet in de maakMoontje Mégane Coupé schreef:MJ schreef:@ollie: Het viel mij gisteren op dat je jouw radardetector(?) nog achter het raam had zitten terwijl je in België was. Kweet niet of je dat weet maar in België, duitsland en Frankrijk zijn die dingen verbodenen de bekeuring in België is +- 500.- euro :-* :-* CONTANT :-* :-* daarbij word die ook nog eens in beslag genomen...
kdenk zeg het maar effe, misschien wat laat![]()
Duitsland zijn ze níet verboden... België wel, dat weet ik zeker... Frankrijk weet ik niet...
Voor maastrichtgangers die naar franse autosport festival willen, zou je geen paddockkaart meer kunnen krijgen, ik heb er nog 1! Dan kun je je auto op 't terrein zetten, ipv de parkeerplaats erbuiten. Ik kan verdorie niet mee ivm werk. baal enorm
maja.

Miljaar, heb ik net me broertje naar hetvliegveld van Brussel gebracht, wil die ketel daar niet meer starten. Wat bleek: nog maar 4 a 5 volt op de accu. Heeft een aardige Duitser me geholpen met starten via startkabels en ik maar naar huis gereden. Thuis gekomen, de accu gemeten met de motor draaiende : 11 volt -> dus waarschijnlijk is de dynamo stuk. Klopt dat?
dring FOUT
,,als je motor loopt moet die meer dan 12v laden,is dat niet zo dan is je dynamo kapot,heb hetzelfde liedje gehad,gewoon dynamo wisselen rob ben je van het gezeik af,11v is veel te weinig wat die dan laadt.
greetz marco
greetz marco
we gaan het toch nogmaals proberen
als je dynamo aanzienlijk, dus niet 0,1 volt, meer laad dan 12 is volgens mij niet al te best. Je lampen, zekeringen enz kunnen maar 12v aan, dacht ik.
Dus als je motor niet loopt en er is verre van 12 v te vinden, denk ik toch de accu. Voor zeker te zijn effe bij de USA (ofzoiets) langsgaan en laten meten...die weten dat binnen één seconde...
Khoop trouwens dat het de accu is, dynamo is nie het goedkoopste ding in je auto

Dus als je motor niet loopt en er is verre van 12 v te vinden, denk ik toch de accu. Voor zeker te zijn effe bij de USA (ofzoiets) langsgaan en laten meten...die weten dat binnen één seconde...
Khoop trouwens dat het de accu is, dynamo is nie het goedkoopste ding in je auto

Marco heeft gelijk. Hoe gaar de accu ook is, op de laadstroomkabels MOET 13.8 volt staan anders is de dynamo gaar. Tenzij de accu HELEMAAL stuk is, maar dan laadt ie noppes bij. Kijk eens of de dynamo genoeg aarde heeft, massa opmeten bij de zwarte kabel aan de dynamo. Kan het zijn. Ook had je slecht contact aan de startmotor zei je, dit heeft ook met de dynamokabel te maken, controleer dat eens.
hey riel, is die paddockkaart er nog, zo ja dan wil ik hem wel hebben!!!!! want ik ben nog geen lid van .nl, dus krijg via hun ook nog geen kaart!!!!!
ja Noyd, als ik een kaart heb ga ik zeer zeker naar vive la france....
Maar de keus is aan Riel.

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
ja ik ga dus niet want skelters werden niet toe gelaten op het terein dus ik moet gewoon nog effe wachten
Je bent de eerste egid, dus hij is voor jou ...
En als je accu van binnen dan kortsluiting heeft. Dan trekt die de spanning wel omlaag. Lager dan je 13-14 Volt.Riël schreef:Marco heeft gelijk. Hoe gaar de accu ook is, op de laadstroomkabels MOET 13.8 volt staan anders is de dynamo gaar. Tenzij de accu HELEMAAL stuk is, maar dan laadt ie noppes bij. Kijk eens of de dynamo genoeg aarde heeft, massa opmeten bij de zwarte kabel aan de dynamo. Kan het zijn. Ook had je slecht contact aan de startmotor zei je, dit heeft ook met de dynamokabel te maken, controleer dat eens.
Dus die stelling van dat er 13.8 Volt op MOET staan klopt niet.
Even accu eruit halen en 24 uur op de lader hangen. Als die niet bijlaad zal je accu het ver gehad hebben. Laad die wel bij, Dan erin hangen, meter erop en starten. En kijken wat de spanning is. Als die dan nog maar 11.8 volt is. Dan is je dynamo waarschijnlijk gaar of je laadcircuit. Even ook meten op de dynamo zelf. Kan namelijk ook in de kabels liggen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Kun je mij morgen die slangen meenemen wat je nog hebt staan. En die 5 liter koelvloeistof?Egid schreef:ja Noyd, als ik een kaart heb ga ik zeer zeker naar vive la france....![]()
Maar de keus is aan Riel.
Mmm bij kortsluiting bij mijn accu deed ie helemaal nix van stroom geven. Verder, met startkabels op een accu met kortsluiting kun je ook niet veel meer, dus, gok toch op de dynamo.Michel S. schreef:En als je accu van binnen dan kortsluiting heeft. Dan trekt die de spanning wel omlaag. Lager dan je 13-14 Volt.Riël schreef:Marco heeft gelijk. Hoe gaar de accu ook is, op de laadstroomkabels MOET 13.8 volt staan anders is de dynamo gaar. Tenzij de accu HELEMAAL stuk is, maar dan laadt ie noppes bij. Kijk eens of de dynamo genoeg aarde heeft, massa opmeten bij de zwarte kabel aan de dynamo. Kan het zijn. Ook had je slecht contact aan de startmotor zei je, dit heeft ook met de dynamokabel te maken, controleer dat eens.
Even accu eruit halen en 24 uur op de lader hangen. Als die niet bijlaad zal je accu het ver gehad hebben. Laad die wel bij, Dan erin hangen, meter erop en starten. En kijken wat de spanning is. Als die dan nog maar 11.8 volt is. Dan is je dynamo waarschijnlijk gaar of je laadcircuit. Even ook meten op de dynamo zelf. Kan namelijk ook in de kabels liggen.
Is goed Michel, dat was toch 5 liter kvs???? + de rest van alle slangen!
Thanks Riel, neem je die kaart morgen mee naar tnm??? Wie komt er allemaal!!!!!!
Thanks Riel, neem je die kaart morgen mee naar tnm??? Wie komt er allemaal!!!!!!
Als een accu van binnen kortsluiting maakt trekt die een vette stroom zonder dat die daarvan oplaad. Dus kan het wel eens zo zijn dat je accu zoveel trekt dat je spanning onder de 12V komt. en het lijkt of je dynamo kapot is.Riël schreef:Mmm bij kortsluiting bij mijn accu deed ie helemaal nix van stroom geven. Verder, met startkabels op een accu met kortsluiting kun je ook niet veel meer, dus, gok toch op de dynamo.Michel S. schreef:En als je accu van binnen dan kortsluiting heeft. Dan trekt die de spanning wel omlaag. Lager dan je 13-14 Volt.Riël schreef:Marco heeft gelijk. Hoe gaar de accu ook is, op de laadstroomkabels MOET 13.8 volt staan anders is de dynamo gaar. Tenzij de accu HELEMAAL stuk is, maar dan laadt ie noppes bij. Kijk eens of de dynamo genoeg aarde heeft, massa opmeten bij de zwarte kabel aan de dynamo. Kan het zijn. Ook had je slecht contact aan de startmotor zei je, dit heeft ook met de dynamokabel te maken, controleer dat eens.
Dus dan is je dynamo wel goed en toch niet eens 12V aantikken. Sta je mooi te kijken met je nieuwe dynamo en een kapotte accu in mijn voorbeeld. Accu eruit en opladen en dan kijken wat die doet. Meestal weet je dan meteen genoeg
-
Ik kom ff kijken na achten, Joeri komt ook mee.
-
ik kom ook en ja ik heb een andere pijp ja ole ole ole ole

me is there
-
- Contacteer:
Ik kom ook nog eens kijken vanavond..
Tot straksssssssss.....
Tot straksssssssss.....
Hey Bertje, ben je nog lang gebleven bij die tuning meeting in maasmechelen? wanneer kom je nog eens een keertje naar T.N.M.????? See ya
-
het was echt wel druk ja en fucking gezellig .
Volgende keer maar weer komen he marco hoe meer mensen hoe meer vreugde.
wie er waren:
voske,dikkekapper,marcel,moontje & opel vriend(ben de naam vergeten),joeri,pat,egid,michel en familie,dave (dacht ik met clio 1.4)riel (inclusief werkhandjes),rob,stefan en linda.En dat waren ze volgens mij en wie ik ben vergeten mijn excusses .
Oja ik was er zelf ook nog
Volgende keer maar weer komen he marco hoe meer mensen hoe meer vreugde.
wie er waren:
voske,dikkekapper,marcel,moontje & opel vriend(ben de naam vergeten),joeri,pat,egid,michel en familie,dave (dacht ik met clio 1.4)riel (inclusief werkhandjes),rob,stefan en linda.En dat waren ze volgens mij en wie ik ben vergeten mijn excusses .
Oja ik was er zelf ook nog