(5GTT) Stuurbekrachtiging hoe aan te pakken

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Daaf (Davy)

Is het mogelijk om stuurbekrachtiging op mijn 5je te zetten. Had eens gehoord at je de elektrische stuurbekrachtiging van een express over kon bouwen? Iemad dit al eerder gedaan? En hoe moeilijk is het te verwezenlijken?
Sander
Contacteer:

Het kan gewoon en het is schijnbaar niet zo moeilijk. Je kunt het beste Robert even mailen voor wat info. Ik ken ook wel iemand die die info op papier heeft maar die moet ik dan vanavond (als ik tijd heb) even bellen. Het duurste is die electropomp. ik dacht iets van 450 euro nieuwe maar dat weet ik niet zeker meer.

S :D nder
Daaf (Davy)

Sander schreef:Het kan gewoon en het is schijnbaar niet zo moeilijk. Je kunt het beste Robert even mailen voor wat info. Ik ken ook wel iemand die die info op papier heeft maar die moet ik dan vanavond (als ik tijd heb) even bellen. Het duurste is die electropomp. ik dacht iets van 450 euro nieuwe maar dat weet ik niet zeker meer.

'

Gaarne wat info als het niet teveel moeite is.....
Valt reuze mee qua prijs.....
Michel S.
Contacteer:

Ik heb het toen eens nagekeken. Van een express kon gebruikt worden, echter 1 probleem. Het lock-lock(dacht tenminste dat het zo genoemd word. Dus van helemaal links tot helemaal rechts draaien met het stuur) was van dermate hoogte, dat het de sportieviteit behoorlijk doet benadelen.

Schijnt dat je ook de stuurbekrachtiging van een Clio 16V kunt pakken. Dan is je lock lock meteen weer in orde en kun je lekker scheuren zonder probs.

Maar dit is echt onder voorbehoud. Want die info heb ik 3 jaar geleden opgezocht. Dus pin me er niet op vast. Maar zo zat het dacht ik in elkaar.

greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

^^ als je die van een 16v wil dan moet je wel de stuurbekrachtigingspomp op de distributie van je 5je zien te krijgen.
Abel
Über-Spammer

daar is een beugel voor ;)
Abel
Über-Spammer

en die zit niet aan je distributie ;) maar aan een multiriem. Distributie is exclusief voor nokkenas(sen)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ahaa, wist ik niet dat dat kon. weer wat geleerd :)
Alleycat
Contacteer:

Sander schreef:Het kan gewoon en het is schijnbaar niet zo moeilijk. Je kunt het beste Robert even mailen voor wat info. Ik ken ook wel iemand die die info op papier heeft maar die moet ik dan vanavond (als ik tijd heb) even bellen. Het duurste is die electropomp. ik dacht iets van 450 euro nieuwe maar dat weet ik niet zeker meer.

ik heb gehoord 250,- euro...
Ben

mijn pa zei dat je het gewoon van een 5 met stuurbekrachtiging eruit slopen en opdezelfde manier weer monteren. Kunnen weinig complicaties optreden.
Tijn
Contacteer:

Ben schreef:mijn pa zei dat je het gewoon van een 5 met stuurbekrachtiging eruit slopen en opdezelfde manier weer monteren. Kunnen weinig complicaties optreden.
je mist een beetje plek voor de normale manier van inbouwen zoals dat bij een gewone 5 gebeurt. motorruimte van een GT ligt wat voller dan een GTX bijvoorbeeld....
Ben

Hij wilde het toen op mijn gtt maken alles ligt nog hier daarvoor komt eerdaags op mijn 5tl ma goed hij zei dat het hem weinig moeite kostte om het op een gtt te bouwen.
Tijn
Contacteer:

Stuurhuis mag geen punt zijn , maar waar gaat de pomp zitten dan ? ik heb zitten zoeken maar zou niet weten waar ik die moet laten dat hij ook nog mechanisch aangedreven moet worden dan ....

Ben wel benieuwd, opent de weg naar een sperdiff ....

Stuurhuis heb ik al liggen.... da's het probleem niet....
Geert Claes

Ik wil ook wel weten hoe dat zit met die pomp, want ik wil mijn baccaratje afbreken als mijn GTT klaar is, en dan ook dat stuurhuis enzo gebruiken. Maar alleen die pomp, daar weet ik geen raad mee.
:wink:
Alleycat
Contacteer:

Geert Claes schreef:Ik wil ook wel weten hoe dat zit met die pomp, want ik wil mijn baccaratje afbreken als mijn GTT klaar is, en dan ook dat stuurhuis enzo gebruiken. Maar alleen die pomp, daar weet ik geen raad mee.
Nog zo iemand, waarom haalt iedereen die baccara's toch uit elkaar??
Begrijpt men niet dat dit speciale uitvoeringen zijn die in een beperkte oplage gemaakt zijn??? :(
Sander
Contacteer:

Hij zij dat het spul van de Express af komt. De pomp is elektries koste iets van 750 gulden en de stuurstang iets van 400 gulden toen nieuwe.

Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

Alleycat schreef:
Geert Claes schreef:Ik wil ook wel weten hoe dat zit met die pomp, want ik wil mijn baccaratje afbreken als mijn GTT klaar is, en dan ook dat stuurhuis enzo gebruiken. Maar alleen die pomp, daar weet ik geen raad mee.
Nog zo iemand, waarom haalt iedereen die baccara's toch uit elkaar??
Begrijpt men niet dat dit speciale uitvoeringen zijn die in een beperkte oplage gemaakt zijn??? :(
toen waren er nog 79 :(
Ben

Ik zal die ouwe wel ff rvagen hoe hij het wilde doen op de gtt als ik hem zie.
Riël
Über-Spammer

Pomp moet in elk geval aan de riem van de dynamo, ik denk dat ie daar onder kan. Je moet je dan beugels maken waarmee ie aan de motor vast zit. Er is wel wat ruimte voor, een pomp is zo groot niet. Stuurhuis kun je pakken van een 19, een clio of een baccara. Pomp ook dan, incl. slangen. Volgens mij valt 't reuze mee. Maar, een 5 stuurt toch echt niet zwaar?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Voor 250 euro heb je een nieuw stuurhuis met bekrachtiging. Scheelt weer een geslachte Baccara...... :(

Van een Clio past het stuurhuis ook, en die zijn er veel meer (en minder bijzonder) :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Menno

Riël schreef:Maar, een 5 stuurt toch echt niet zwaar?
duidelijk nog nooit geraced met een 5je. Kolere wat hoepelt zo'n ding zwaar, je komt geen bocht door.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer

Slappeling :) Nog nooit geraced nee, maar mijn ma heeft een 19 zonder stuurbekr. en dat stuurt echt een stuk zwaarder nog.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alleycat
Contacteer:

Het hangt er ook vanaf hoe breed je banden zijn... :wink:
Plaats reactie