(5GTT) Stuurbekrachtiging hoe aan te pakken
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Is het mogelijk om stuurbekrachtiging op mijn 5je te zetten. Had eens gehoord at je de elektrische stuurbekrachtiging van een express over kon bouwen? Iemad dit al eerder gedaan? En hoe moeilijk is het te verwezenlijken?
Het kan gewoon en het is schijnbaar niet zo moeilijk. Je kunt het beste Robert even mailen voor wat info. Ik ken ook wel iemand die die info op papier heeft maar die moet ik dan vanavond (als ik tijd heb) even bellen. Het duurste is die electropomp. ik dacht iets van 450 euro nieuwe maar dat weet ik niet zeker meer.
S
nder
S

-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
'Sander schreef:Het kan gewoon en het is schijnbaar niet zo moeilijk. Je kunt het beste Robert even mailen voor wat info. Ik ken ook wel iemand die die info op papier heeft maar die moet ik dan vanavond (als ik tijd heb) even bellen. Het duurste is die electropomp. ik dacht iets van 450 euro nieuwe maar dat weet ik niet zeker meer.
Snder
Gaarne wat info als het niet teveel moeite is.....
Valt reuze mee qua prijs.....
Ik heb het toen eens nagekeken. Van een express kon gebruikt worden, echter 1 probleem. Het lock-lock(dacht tenminste dat het zo genoemd word. Dus van helemaal links tot helemaal rechts draaien met het stuur) was van dermate hoogte, dat het de sportieviteit behoorlijk doet benadelen.
Schijnt dat je ook de stuurbekrachtiging van een Clio 16V kunt pakken. Dan is je lock lock meteen weer in orde en kun je lekker scheuren zonder probs.
Maar dit is echt onder voorbehoud. Want die info heb ik 3 jaar geleden opgezocht. Dus pin me er niet op vast. Maar zo zat het dacht ik in elkaar.
greetz
Schijnt dat je ook de stuurbekrachtiging van een Clio 16V kunt pakken. Dan is je lock lock meteen weer in orde en kun je lekker scheuren zonder probs.
Maar dit is echt onder voorbehoud. Want die info heb ik 3 jaar geleden opgezocht. Dus pin me er niet op vast. Maar zo zat het dacht ik in elkaar.
greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
ik heb gehoord 250,- euro...Sander schreef:Het kan gewoon en het is schijnbaar niet zo moeilijk. Je kunt het beste Robert even mailen voor wat info. Ik ken ook wel iemand die die info op papier heeft maar die moet ik dan vanavond (als ik tijd heb) even bellen. Het duurste is die electropomp. ik dacht iets van 450 euro nieuwe maar dat weet ik niet zeker meer.
Snder
je mist een beetje plek voor de normale manier van inbouwen zoals dat bij een gewone 5 gebeurt. motorruimte van een GT ligt wat voller dan een GTX bijvoorbeeld....Ben schreef:mijn pa zei dat je het gewoon van een 5 met stuurbekrachtiging eruit slopen en opdezelfde manier weer monteren. Kunnen weinig complicaties optreden.
Stuurhuis mag geen punt zijn , maar waar gaat de pomp zitten dan ? ik heb zitten zoeken maar zou niet weten waar ik die moet laten dat hij ook nog mechanisch aangedreven moet worden dan ....
Ben wel benieuwd, opent de weg naar een sperdiff ....
Stuurhuis heb ik al liggen.... da's het probleem niet....
Ben wel benieuwd, opent de weg naar een sperdiff ....
Stuurhuis heb ik al liggen.... da's het probleem niet....
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Ik wil ook wel weten hoe dat zit met die pomp, want ik wil mijn baccaratje afbreken als mijn GTT klaar is, en dan ook dat stuurhuis enzo gebruiken. Maar alleen die pomp, daar weet ik geen raad mee.

Nog zo iemand, waarom haalt iedereen die baccara's toch uit elkaar??Geert Claes schreef:Ik wil ook wel weten hoe dat zit met die pomp, want ik wil mijn baccaratje afbreken als mijn GTT klaar is, en dan ook dat stuurhuis enzo gebruiken. Maar alleen die pomp, daar weet ik geen raad mee.
Begrijpt men niet dat dit speciale uitvoeringen zijn die in een beperkte oplage gemaakt zijn???

Hij zij dat het spul van de Express af komt. De pomp is elektries koste iets van 750 gulden en de stuurstang iets van 400 gulden toen nieuwe.
S
nder
S

-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
toen waren er nog 79Alleycat schreef:Nog zo iemand, waarom haalt iedereen die baccara's toch uit elkaar??Geert Claes schreef:Ik wil ook wel weten hoe dat zit met die pomp, want ik wil mijn baccaratje afbreken als mijn GTT klaar is, en dan ook dat stuurhuis enzo gebruiken. Maar alleen die pomp, daar weet ik geen raad mee.
Begrijpt men niet dat dit speciale uitvoeringen zijn die in een beperkte oplage gemaakt zijn???

Pomp moet in elk geval aan de riem van de dynamo, ik denk dat ie daar onder kan. Je moet je dan beugels maken waarmee ie aan de motor vast zit. Er is wel wat ruimte voor, een pomp is zo groot niet. Stuurhuis kun je pakken van een 19, een clio of een baccara. Pomp ook dan, incl. slangen. Volgens mij valt 't reuze mee. Maar, een 5 stuurt toch echt niet zwaar?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Voor 250 euro heb je een nieuw stuurhuis met bekrachtiging. Scheelt weer een geslachte Baccara......Geert Claes schreef:Ik wil ook wel weten hoe dat zit met die pomp, want ik wil mijn baccaratje afbreken als mijn GTT klaar is, en dan ook dat stuurhuis enzo gebruiken. Maar alleen die pomp, daar weet ik geen raad mee.

Van een Clio past het stuurhuis ook, en die zijn er veel meer (en minder bijzonder)

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Slappeling
Nog nooit geraced nee, maar mijn ma heeft een 19 zonder stuurbekr. en dat stuurt echt een stuk zwaarder nog.

Het hangt er ook vanaf hoe breed je banden zijn... 