[GTT Ph1] Problemen koeling OPGELOST!!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
laguna2
Contacteer:

Matijs schreef:Het zou toch wat zijn he? :D
Kejje lekker weer rije 8)

Hoeveel is de kop nu gevlakt, en hoe dik is de koppakking die er nu tussen zit?
Kop is 0,3 mm gevlakt, pakking is 1,9 mm, versterkt, dus als ie loopt gaat de druk een beetje omhoog :p
Steven
Car: M536

laguna2 schreef:OK, FF een update: vandaag bij JL Tuning een nieuwe kop, competitie koppakking en -bouten opgehaald.

Kop, spruitstukken en waterpomp zitten er nu op, morgen even alle slangen erop zetten en dan maar duimen dat ie op temperatuur blijft.

Wordt vervolgd.....
Ah die kop had ik gister in me handen, zag er wel netjes uit :)
GTTprutser

Mooi om te lezen hoe je bezig bent met mijn oude wagentje :) .
Met de sideskirts eronder lijkt ie toch een stuk mooier!
Ik denk dat ik je nog wel eens zie op een meeting.
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
laguna2
Contacteer:

YES!! hij doet het weer!

Na hem de eerste keer goed ontlucht te hebben, heb ik de motor gestart, op temperatuur laten komen en de koelfan sloeg netjes aan. Na de afkoelperiode de kopbouten nagetrokken en vervolgens en eindje gaan rijden. De auto blijft netjes op temperatuur!!!

/me gaat morgen lekker een stukje turboën 8)
Matijs
Contacteer:

Yeah, gefeliciteerd man! 8)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

idd beter man kan je eindelijk is gaan genieten :)
Dennis VK

laguna2 schreef:de veer in de dop van het expansievat werkt (ik kan hem indrukken en hij komt goed terug)
De veer ???? mis ik soms iets in mijn expansievat? Ik zie alleen een buisje zitten. Kan je me even vertellen wat je bedoeld aub?

Groeten,
Dennis
Dennis VK

enne nog iets:

Het blijkt dat ik geen thermostaat in mijn auto heb, en dat het geheel toch behoorlijk heet wordt. De koelslangen staan zo strak als iets. Dit als gevolg van verdamping van het koelwater, mijn koelvin slaat ook aan, maar het oplopen van die temperatuur lijkt me niet goed bij mijn auto (is ook een Phase I).

Nu lees ik het bovenstaande en kom ik tot de conclusie dat juist zonder thermostaat het geheel gekoeld wordt en dan ook niet zo heet zou moeten worden, niet dan?

ikke niet snappe...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

De vorige eigenaar zal die thermostaat er wel uitgehaald hebben toen hij de auto wilde verkopen. Dan blijft ie langer koel en valt het niet op. Ik vrees voor je dat er wat meer aan de hand is. :(
Tom
Moderator
Car: MB

sorry hoor, maar bij een 5 zie je meteen dat ie eruit is. Die slangenklem is dan gewoon weg!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Matijs
Contacteer:

Jup. En het is idd meestal een makkelijke beunoplossing om warmlopen te verhullen.
Dennis VK

Merijn schreef:Ik vrees voor je dat er wat meer aan de hand is. :(

tja, die indruk begin ik langzaam aan ook te krijgen merijn...dan dit weer, dan dat weer... :( of het is een behoorlijke mongool geweest die de auto totaal verwaarloost heeft...

toch nog effe doorzetten, dan heb ik er dalijk meer plezier van als alles perfect opgeknapt is. tenminste als we de gelegenheid krijgen om zo ver te komen want het is een opeenstapeling van kleinigheidjes....
laguna2
Contacteer:

WieBenJij schreef: tja, die indruk begin ik langzaam aan ook te krijgen merijn...dan dit weer, dan dat weer... :( of het is een behoorlijke mongool geweest die de auto totaal verwaarloost heeft...
Dat heb ik ook gedacht nadat ik mijn auto grondig heb bekeken.. Heel veel is bij mijn auto houtje toutje opgelost. Ik zie het nu meer als een uitdaging om alles toch weer in originele staat terug te brengen. Maar het is stevig balen als je steeds weer voor dit soort verassingen komt te staan.
Alleycat
Contacteer:

Ik ken dit!
Bij mijn auto is dit precies hetzelfde, ik heb het vermoeden dat ie al eens uit elkaar is geweest, daar we allerlei verschillende schroefjes tegenkwamen ipl. van torx, of dat er helemaal geen schroefjes inzaten...
Ben ook al een aantal keer hetzelfde blauwe elektradraad tegen gekomen :D
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Welcome to the wonderful world of GTT....

:D
Alleycat
Contacteer:

:lol: :lol: hahahaha.
Nou, als ik die van mij weer helemaal in elkaar ga zetten, zorg ik toch echt wel dat alles goed vast zit én met de juiste schroefjes...
Het is gewoon zo jammer dat er ook mensen zijn die alles gewoon maar een beetje oplappen of,erger nog, zo laten zitten. :(
Matijs
Contacteer:

Ik heb ook zo'n GTT die helemaal van de kroonsteentjes, parkertjes, slechte bedrading en nog slechter laswerk aan elkaar hangt. Maar ik ben er bijna klaar mee. Nog een paar kroonsteentjes te gaan aan de voorste kabelboom, en wat roestplekjes herstellen.
Het kost een hoop tijd, geduld, zweet en schelden, maar dan weet je wel dat je weer een fatsoenlijke auto hebt. Bovendien heb ik ondertussen alles los gehad, dus je leert je auto ook nog eens goed kennen zo :) En alles met nieuwe RVS boutjes en moertjes vastzetten scheelt de volgende keer een hoop schelden, zagen en boren 8)
Plaats reactie