Hey mensen.
kan iemand mij vertellen wat voor schroefdraad de R5 GTT heeft voro de wielen vast te zetten. Ik wil namelijk de wielbouten gaan vervangen door moeren met draadstangen. Iemand een idee?
En wat voor materiaal kun je hier het beste voor gebruiken met betrekking tot sterkte enzo. En is het ook te krijgen dat het niet roest. Is wel fijn. Ziet net wat mooier uit.
alvast bedankt.
groetjes
[R5GTT]Wat voor schroefdraad voor de wielen?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
waarom zou je moeren met tapeinden nemen?zijn bouten niet goed?
Sneller wisselen. Draadstangetjes zijn idd ideaal, sowieso eigenlijk wel, loop je niet zo te kutten om 'm voor de gaatjes te krijgen. Hop, erop. Trouwens, die draadstangetjes met in 't midden een verdikkingkje waar je ze aandraaid met bijbehorende bout zijn los te krijgen, ik heb ze er al eens opgehad. mazda gebruikt ze standaard, ik denk dat de schroefdraad wel overeen komt of niet?
inderdaad sneller wisselen. Makkelijk wiel erop monteren. Zeker met spacers enzo is het veel en veel sneller. En dat is wel handig bij Rally sprint enzo.
Of het verder nog een meerwaarde/positieve invloed heeft. geen idee.
greetz
Of het verder nog een meerwaarde/positieve invloed heeft. geen idee.
greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
-
waarmee zet je die tapeinden dan vast?loctite ofzo?
ze moeten natuurlijk niet los gaan als je er een moer vanaf draait

Kan op 2 manieren. Je hebt van die stiften die je erin moet slaan. Maar zover ik weet is de meest gebruikelijke manier gewoon draadeinden erin draaien en dan aan de achter kant vast bakken.r5alpine-turbo schreef:waarmee zet je die tapeinden dan vast?loctite ofzo?
Maar eerst de maat weten te achterhalen
-
- Contacteer:
Ik zou dit niet zelf gaan lopen maken. Je kunt deze draadeinden met moeren en al zo kopen bij Sandtler, Biesheuvel en dat soort zaken. Sandtler vraagt volgens mij ongeveer 3,60 euro per draadeinde (zij noemen het 'Spezial-Radbolzen zum Umbau van Radschrauben auf Radmuttern gem. Gr. N.'). Moeren kun je kopen voor ongeveer 2,60 euro per stuk voor verkoperde, 2,10 euro voor verzinkte. Mooi dichte moeren uit aluminium kosten 3,60 euro. En dan hoef je niet zelf te beunen en weet je zeker dat het goed is...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Kijk hier heb ik wat aan. Thanx. Ga ze 1 dezer dagen bestellen.clio_rally schreef:Ik zou dit niet zelf gaan lopen maken. Je kunt deze draadeinden met moeren en al zo kopen bij Sandtler, Biesheuvel en dat soort zaken. Sandtler vraagt volgens mij ongeveer 3,60 euro per draadeinde (zij noemen het 'Spezial-Radbolzen zum Umbau van Radschrauben auf Radmuttern gem. Gr. N.'). Moeren kun je kopen voor ongeveer 2,60 euro per stuk voor verkoperde, 2,10 euro voor verzinkte. Mooi dichte moeren uit aluminium kosten 3,60 euro. En dan hoef je niet zelf te beunen en weet je zeker dat het goed is...
Gijs
thanx voor de info