[R5GTT]Wat voor schroefdraad voor de wielen?

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Hey mensen.

kan iemand mij vertellen wat voor schroefdraad de R5 GTT heeft voro de wielen vast te zetten. Ik wil namelijk de wielbouten gaan vervangen door moeren met draadstangen. Iemand een idee?

En wat voor materiaal kun je hier het beste voor gebruiken met betrekking tot sterkte enzo. En is het ook te krijgen dat het niet roest. Is wel fijn. Ziet net wat mooier uit.

alvast bedankt.

groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
r5alpine-turbo

waarom zou je moeren met tapeinden nemen?zijn bouten niet goed?
Ruud

Meschien voor het sneller wisselen van de wielen , weet het anders ook niet.
Riël
Über-Spammer

Sneller wisselen. Draadstangetjes zijn idd ideaal, sowieso eigenlijk wel, loop je niet zo te kutten om 'm voor de gaatjes te krijgen. Hop, erop. Trouwens, die draadstangetjes met in 't midden een verdikkingkje waar je ze aandraaid met bijbehorende bout zijn los te krijgen, ik heb ze er al eens opgehad. mazda gebruikt ze standaard, ik denk dat de schroefdraad wel overeen komt of niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
catrinus

tijn heeft ook draadeinden op zijn schijven zitten
There will be plenty of time to rest when your dead
Michel S.
Contacteer:

inderdaad sneller wisselen. Makkelijk wiel erop monteren. Zeker met spacers enzo is het veel en veel sneller. En dat is wel handig bij Rally sprint enzo.

Of het verder nog een meerwaarde/positieve invloed heeft. geen idee.

greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
r5alpine-turbo

waarmee zet je die tapeinden dan vast?loctite ofzo?

ze moeten natuurlijk niet los gaan als je er een moer vanaf draait :D
Abel
Über-Spammer

misschien kun je ze aan de achterkant wel borgen ;)
Michel S.
Contacteer:

r5alpine-turbo schreef:waarmee zet je die tapeinden dan vast?loctite ofzo?

ze moeten natuurlijk niet los gaan als je er een moer vanaf draait :D
Kan op 2 manieren. Je hebt van die stiften die je erin moet slaan. Maar zover ik weet is de meest gebruikelijke manier gewoon draadeinden erin draaien en dan aan de achter kant vast bakken.

Maar eerst de maat weten te achterhalen
Ruud

Het is dat ik geen schroefdraad meter hier heb anders had ik ze ff voor je opgemeten. Heeft er niemand een schroefdraad metertje liggen ff een wielboutje wil opmeten?
clio_rally
Contacteer:

Ik zou dit niet zelf gaan lopen maken. Je kunt deze draadeinden met moeren en al zo kopen bij Sandtler, Biesheuvel en dat soort zaken. Sandtler vraagt volgens mij ongeveer 3,60 euro per draadeinde (zij noemen het 'Spezial-Radbolzen zum Umbau van Radschrauben auf Radmuttern gem. Gr. N.'). Moeren kun je kopen voor ongeveer 2,60 euro per stuk voor verkoperde, 2,10 euro voor verzinkte. Mooi dichte moeren uit aluminium kosten 3,60 euro. En dan hoef je niet zelf te beunen en weet je zeker dat het goed is...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Michel S.
Contacteer:

clio_rally schreef:Ik zou dit niet zelf gaan lopen maken. Je kunt deze draadeinden met moeren en al zo kopen bij Sandtler, Biesheuvel en dat soort zaken. Sandtler vraagt volgens mij ongeveer 3,60 euro per draadeinde (zij noemen het 'Spezial-Radbolzen zum Umbau van Radschrauben auf Radmuttern gem. Gr. N.'). Moeren kun je kopen voor ongeveer 2,60 euro per stuk voor verkoperde, 2,10 euro voor verzinkte. Mooi dichte moeren uit aluminium kosten 3,60 euro. En dan hoef je niet zelf te beunen en weet je zeker dat het goed is...

Gijs
Kijk hier heb ik wat aan. Thanx. Ga ze 1 dezer dagen bestellen.

thanx voor de info
Plaats reactie